Jump to content
Sign in to follow this  
DenisTarcau05

Motoare în V și motoare în linie

Recommended Posts

Îmi poate sune cineva care este diferența dintre motoare în V și motoare în linie pe un chopper? Și care dintre ele sunt mai bune din punct de vedere mecanic și mai avantajoase? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

diferenta e ca alea in linie arata ca dracu , se aud ca niste tomberoane batute de un copil oligofren si nu se mai produc de multi anisori

 

pesti cativa ani iti vei da seama ca chiomparu daca nu e V e degeaba

 

peste si mai multi anisori o sa realizezi ca daca nu e harly e degeaba 

 

si peste iar ani si ani iti dai seama ca harliu e de pus in vitrina si admirat 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai unele sunt in V si unele sunt in linie, nu? Glumesc, asta ar fi prima diferenta, sa zicem asa.

Motoarele in V sunt nitel mai complexe din punct de vedere al numarului de piese. De obicei anumite piese se dubleaza: ai doua lanturi de distributie (cate unul pentru fiecare cilindru), doua intinzatoare, numar dublu de patine.

La multe cruisere, cilindrul din spate are o racire deficitara, ceea ce poate duce la o uzura prematura a lui.

Pe de alta parte, un cruiser cu motor in linie suna ca o tigaie de obicei, daca nu are un motor gandit sa sune "bine" (precum este motorul de la MT07 care suna a motor in V desi este motor 2 in linie, dar intram deja in alte aspecte tehnice) -> in cazul de fata ai avea cam o singura varianta de cruiser cu motor in linie care sa sune decent: Triumph cu ale sale modele.

Mai vad niste "chioparisti" prin oras de imi vine sa arunc cu borduri dupa ei. Au niste tigai de mobre cu tevi goale numite pompos - evacuari - care suna ca un rahat si in accelerare iar in decelerare suna ca o diaree cu basini.
 

Deci, daca planuiesti sa iti iei un cruiser, ia-ti ceva cu motor V2 sau un Triumph si nu ii pune tevi goale pe post de evacuari.

 

Edit: si mai sunt si motoarele V transversal (Moto Guzzi) -> asta doar daca vrei sa-ti iei ceva mai nou care sa fie si fiabile si mai speciale. Da vezi ca dupa e bai mare. Nu o sa te mai salute nici aia cu Harli si nici aia cu japoneze.

Edited by GoodKat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, DenisTarcau05 a spus:

 

 

Daca o iei pentru A1 si gasesti una in stare BUNA este in regula. Daca ai permis A2 sau A, cauta-ti ceva mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 28 minute, DenisTarcau05 a spus:

Câți km maxim ar trebui sa aibă în bord pentru un chopper la mana a 2?

 

Nu exista asa ceva. Kilometrajele motocicletelor din Romania, in mare, sunt exact echivalentul kilometrajelor masinilor aduse din Germania, "conduse de un batranel la piata si la biserica". In bord au 100,000 iar pe motor 800,000.

 

Daca te uiti pe OLX, nu conteaza ca e motocicleta din 2000 sau ca e din 2014, aproape toate au 30,000 km. Imi aduc aminte de un caz amuzant / trist in acelasi timp, nu mai tin minte daca l-am vazut aici pe forum sau pe facebook. Era o Yamaha MT 07 destul de noua, adusa din Anglia si vanduta in Romania la un pret foarte mic pentru ca avea 100,000 de km sau mai bine, kilometri facuti in 2 ani. Era motocicleta de curierat deci kilometrajul mare era explicabil. S-a vandut trotineta aici iar la o luna distanta a reaparut la vanzare cu foarte putini kilometri...nu mai tin minte exact, dar undeva in sfera 20-30,000 km.


La Virago precum la toate motoarele din era respectiva ii deconectai cablul de vitezometru fie din melc fie din bord si mergeai fara sa inregistrezi kilometri, asta daca nu stiai sa desfaci kilometrajul si sa ii reglezi manual rotitele. Eu am dat INAINTE un kilometraj de motocicleta la valoarea reala pentru un prieten. Cum am aflat valoarea reala? Pai am luat legatura cu proprietarul initial care a vandut-o unui intermediar. Intre intermediar si amicul meu, motocicleta a pierdut 20,000 km. Nu l-a interesat aspectul kilometrilor pentru ca motoreta mergea si arata foarte bine. Dar ca idee...la romani conteaza kilometrajul si vopseaua, nu cum merge agregatul.

 

Asa ca, sfatul meu, ia o motocicleta care tehnic se prezinta de la bine in sus. Kilometrajul din bord este mai mult o poveste. Nu stiu daca te-am lamurit cu explicatia de mai sus, dar din pacate cam asa se prezinta lucrurile, cel putin la noi. 

Edited by GoodKat

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 10.01.2020 la 16:37, GoodKat a spus:

Daca te uiti pe OLX, nu conteaza ca e motocicleta din 2000 sau ca e din 2014, aproape toate au 30,000 km

Asa m-a luat si pe mine unul, domne cam multi km 78k... Coane e de 17ani pe strada, nu exista 30k la varsta asta :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si evident cine si cum a avut grija de mobra. schimburi de ulei la timp, cu ulei de calitate, reparatii la timp si cu piese corespunzatoare.

La care se mai adauga si cum a forjat-o. Chopper-ul este in general un motor de plimbare nu de alergat pina iese sufletul din el.

Pe de alta parte legat de km depinde fara dar si poate cine si de ce si l-a luat.

Asadar km multi sau putini nu este criteriul de baza.

Prima moto a lui fi-miu a fost un chopper gasit prin Germania: Suzuki Intruder 125. Fabricatie 2001. In anul 2010 mobra avea aproape 5.000 Km. Proprietar un om in varsta care a dorit si el sa isi faca o dambla la batranete.

Depinde cum ai noroc sa o gasesti.

Cand am cumparat Goldwing-ul avea 15 ani ai 19.000 Km.

Asta a fost Germania. Nu comentez mobrele din RO vandute pe OLX.

Shadow-ul meu cumparat de nou in 2011 are in anul  2020 nici macar 12.000 Km.

 

Asadar te uti si tu la cine este vanzatorul, vezi ce documente poate prezenta - carte sau facturi de serivce, si sa mergi la vizionarea mobrei cu cineva care poate sa "o coteasca" cum trebuie.

 

Oricum nu te arunca la prima mobra care iti face cu ochiul. Sunt pe piata cate vrei, ai de unde alege.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

La 10.01.2020 la 10:50, DenisTarcau05 a spus:

Îmi poate sune cineva care este diferența dintre motoare în V și motoare în linie pe un chopper? Și care dintre ele sunt mai bune din punct de vedere mecanic și mai avantajoase? 

 

avantajoase? la ce?...

daca e sa fie "chopper" mergi pe un 2 in V. Daca vrei sa fii poser ia harley,  daca vrei "harley for the poor" ia una japoneza 2 in V, Vmax e faina dar aia veche (daca esti bogat merge si aia noua), eu personal as lua un guzzi V7 ca desi nu e chiar" chopper" e una dintre cele mai cinstite motoare la pret uman pe care le-am vazut. Si daca tot intram la "neoclasice" royal enfield ala nou e cea mai clasica pe care o poti gasi, arata exact ca una din anii 70, de la suduri la finish. Dar e cam scumpa in europa, in india iese 3k euro!!

 

TLDR Guzzi v7 (stone?) sau Special. Sau noul W800. Daca esti pe buget strict, naspa. Un virago antic si inveti si mecanica cu ocazia asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mie imi place ala in linie cu un cilindru. :)

Este dealer Royal Enfield in Cluj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, Christian 1 a spus:

 

Mie imi place ala in linie cu un cilindru. :)

Este dealer Royal Enfield in Cluj.

da si mie imi place. E esenta motociclismului. Un pic scumpe noi totusi. As vrea una japo standard de 5-600 cmc mono....Exista asa ceva pe la noi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawa W800 Classic,daa' e peste 5-600 cc.

Guzzi,aaa Guzzi,una din febletele mele,V7 Clasic. :)

Io pe Enfield 500 Classic,in stanga ,aia alba e Hymalaian-ul:

 

 

IMG-20190725-WA0004.jpg

IMG-20190725-WA0003.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W800 se poate conduce cu A2, daca e necesar, are 35KW din fabrica. Dar nu e mono, nici V si nici sub 600cc. :(

 

Partea buna e ca cel putin modelul precedent s-a devalorizat destul de putin. Nu stiu cum va fi cu astea noi.

Edited by mucix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e mono,e 2 in linie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...