kinguh Postat Februarie 4, 2020 Share Postat Februarie 4, 2020 Salut, Vreau sa schimb rulmentii de la roti de la un Citroen Saxo, nu am destui bani sa ma duc la service, in schimb as putea face eu treaba daca am scule; problema e ca nu le am pe toate...Si ma gandeam sa postez aici poate este cineva care ma poate ajuta pentru niste beri colosa? Nu am sculele de extras rotorul si rulmentii din fuzeta, pe spate am tambur, acolo ar fi mai usor ca sparg rulmentul si ar fi mai usor. Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 4, 2020 Share Postat Februarie 4, 2020 vezi cat costa fuzetele complete , e greu sa scoti rulmentii cateodata chiar si cu scule speciale, in plus e destul de usor sa-i strici pe aia noi la instalare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Februarie 4, 2020 Autor Share Postat Februarie 4, 2020 (editat) Da, noi nu am gasit deloc, doar asamblat cu tot cu butuc si second hand... asa ca nu merita.....am joc destul la rulmenti si vreau neaparat sa pun noi.... Stiu cum e cu rulmentii...de aia as avea nevoie de extractor/presa de rulment, mai degraba presa e mai folositoare - pe o tija filetata groasa (M16-18 etc) si se reolva treaba destul de ok. Ma gandeam sa iau un set de presa...dar nu merita sa dau >400 ron pentru o singura folosire... asa ma duc la service, dar nu am asa multi bani...perioada mai saraca na.. Editat Februarie 4, 2020 de kinguh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 4, 2020 Share Postat Februarie 4, 2020 Acum 38 minute, superbec a spus: vezi cat costa fuzetele complete , e greu sa scoti rulmentii cateodata chiar si cu scule speciale, in plus e destul de usor sa-i strici pe aia noi la instalare. Așa își ia mașină 9... Ai nevoie de o presă hidraulică staționară, extractorul te ajută doar să scoți inelul interior care rămâne pe butuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilie.ardeias Postat Februarie 4, 2020 Share Postat Februarie 4, 2020 Ori poti sa iei fuzetele in brate si mergi cu ele la un nene priceput care are presa in garaj. Astfel..vei economisi ceva banuti. Inca mai sunt ateliere unde poti face asa ceva. Nu stiu daca te ajuta, dar era un nene in varsta pe General Petre Popovat cu un mic atelier si strung. Nanescu il cheama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 4, 2020 Share Postat Februarie 4, 2020 Și eu votez cu mersul la service cu fuzetele desfăcute, mai mult de 50 lei nu cred că îți ia. Și-a schimbat un prieten rulmenții la un A-class, dar a ciocănit și tăiat la greu. Și tot îi zic să își ia presă, că are la ce o folosi, în plus ar avea solicitări de la alții din zonă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Februarie 4, 2020 Autor Share Postat Februarie 4, 2020 Merge si fara presa hidraulica daca sunt scule bune de presat, am mai facut asta in trecut. Da nu ziceti rau sa ma duc cu fuzetele-n brate.. mai greut ca tre sa merg cu autobuzu pana la vreun nene.. Stau in corbeanca la o ruda... poate gasesc ceva pe aici , o iau cu pejosu. Chiar acum, Lucian_M a spus: Și eu votez cu mersul la service cu fuzetele desfăcute, mai mult de 50 lei nu cred că îți ia. Și-a schimbat un prieten rulmenții la un A-class, dar a ciocănit și tăiat la greu. Și tot îi zic să își ia presă, că are la ce o folosi, în plus ar avea solicitări de la alții din zonă. Da e o idee sa cumperi ceva si le faci la unii o treaba, cerere sa fie... Am sa caut un atelier, garaj ceva... si 50 lei e destul de ok/ieftin pt schimbarea rulmentilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 4, 2020 Share Postat Februarie 4, 2020 Eu nu am zis de tine, ci de prietenul meu, care are 7 mașini. I-ar cam fi utilă presa aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 4, 2020 Share Postat Februarie 4, 2020 E-classe, Chrysler, A-classe, două Barchetta restaurate, o Dacia 1300 din 1977 restaurată din bară în bară, A6 Allroad, Jaguar (am uitat modelul) etc. Omul e pasionat. Dar nu despre asta e vorba și nu am vrut să se ajungă aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 4, 2020 Share Postat Februarie 4, 2020 Nu stiu cum sunt rulmentii la saxo, dar am mai schimbat si eu rulmenti de la roata spate fara scule potrivite, mai demult. Din cate imi amintesc, inelul exterior, ala de ramane pe oala, se scoate prin ciocanire. Iar cel interior se taie incetul cu incetul cu un flex.Tai putin intr-o parte, cu foarte mare atentie, astfel incat sa faci o crestatura in rulment, sa-l tai, dar sa atingi cat mai putin cu putinta axul pe care e intepenit. Dupa ce-l crestezi pe o parte, ii dai un ciocan si ar trebui sa iasa singur. In urma o sa ramana o mica urma de flex pe ax, dar totusi nu o sa afecteze noul rulment. Mentionez ca nu e o metoda stiintifica, ci o metoda gen Dorel. Insa eu am folosit-o c succes pe vreo 2 masini de-ale mele. Mai greu e sa scoti oala de pe roata daca are uzuri pronuntate si agata marginea in tamburi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 5, 2020 Share Postat Februarie 5, 2020 E vorba de rulmenții roților față care, așa cum am spus, se schimbă cu o presă hidraulică staționară, nu există o altă presă "de mână" cu care să poti face operațiunea. Poți însă aplica metoda cu flexul pt inelul interior care rămâne pe butuc. Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus: Mai greu e sa scoti oala de pe roata daca are uzuri pronuntate si agata marginea in tamburi. Oala, adică tamburul de frână . Care agață în saboți. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 5, 2020 Share Postat Februarie 5, 2020 Ai dreptate, am incurcat denumirile. Cand scoti tamburul de pe saboti, acolo s-ar putea sa fie probleme. Si atentie si la strangere, din cate stiu eu rulmentii conici se strang asa: strangi cat poti, apoi desfaci un sfert de tura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 5, 2020 Share Postat Februarie 5, 2020 N-are rulmenti conici, nu se mai foloseste solutia asta la masinile cat de cat moderne. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Februarie 5, 2020 Share Postat Februarie 5, 2020 Acum 11 ore, mircea.cazachevici a spus: din cate stiu eu rulmentii conici se strang asa: strangi cat poti, Corect, dar cat poti inseamna cat iti permite marimea piulitei si pasul filetului. Acum 11 ore, mircea.cazachevici a spus: apoi desfaci un sfert de tura. Aici sfertul asta e relativ si trebuie sa ai simt, rulmentul nu trebuie sa fie strans ci liber dar fara joc. Daca slabesti un sfert de tura si el ramane tot strans nu va avea viata lunga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 5, 2020 Share Postat Februarie 5, 2020 Un singur rulment dublu, cămaşă exterioară una şi interioare două (doo, să înţeleagă şi Dorel). Se strânge la maximum, dispare jocul şi se învârte uşor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.