Bogdanlupea Postat Aprilie 20, 2020 Share Postat Aprilie 20, 2020 Buna ziua. Ma intorceam de la Bucuresti la Galati si in Braila, dupa un drum fara nici o problema, cand am iesit de la benzinarie a inceput sa se auda o bataie din partea lantului dinspre cutia de viteze (din acea zona) , la viteze pana in 40 km/h, apoi ori nu se mai aude ori nu mai aud eu de la zgomot. Eu sunt incepator si nu cunosc foarte multe dsr pot compara cu sunetul de la bicicleta cand sarea lanzul unu doua zale pe pinion, dar nu de tot, si dadeai jumatate de cursa in gol, dar la un nivel amplificat de zgomot, fara sa simt ceva in cum trage. La relanti nu se aude nimic, merge absolut normal. Am un Suzuki Bandit din 1998, cumparat in toamna. Ma puteti ajuta cu idei, sfaturi sau orice ? Multumesc frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 20, 2020 Autor Share Postat Aprilie 20, 2020 Salut! Am verificat lantul, este in regula, cel putin asa imi pare dupa cate am inteles din tutoriale si dupa cum il stiam cand la reglat mecanicul. Am verificat si dintii foii de la roata (cred ca asa se numeste), sunt in regula. Idee este ca s-a intamplat efectiv deodata, pana atunci fara nici un zgomot sau problema. Cutia se poate strica asa deodata, fara vreun fel de atentionare inainte? Merci de raspuns! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 20, 2020 Autor Share Postat Aprilie 20, 2020 Am verificat excat dupa modelul meu. Doar verificat, nu m-am bagat la reglat. Problema este ca imi este putin teama sa merg cu ea pana la vreun service, sa nu stric orice e stricat si mai tare, ca sa nu mai zic de accidente. In concluzie, prima grija trebuie sa fie lantul dat fiind circumstantele. Merci inca o data! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Aprilie 20, 2020 Share Postat Aprilie 20, 2020 Salut. De, regula slackul-jocul sus jos al lantului, e, intre 3-5cm. Asa ca, pe la mijlocul lui impinge l in sus, apoi in jos, si vezi cati cm ai. Apoi, ce spui tu poate fi si zornait de la, distribuție?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 20, 2020 Autor Share Postat Aprilie 20, 2020 Este posibil sa fie si de la distributie, nu stiu. S-a intamplat deodata si am incercat sa studiez de unde vine zgomotul, si vine din partea aceea de pinion cutie. Eu sper sa nu fie de la distributie. Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 20, 2020 Share Postat Aprilie 20, 2020 Întrebare: cum arată pinionul de atac? O poză clară, te rog. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 20, 2020 Autor Share Postat Aprilie 20, 2020 Maine voi demonta carcasa de la pinionul de atac si ii voi face o poza. Merci de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 20, 2020 Share Postat Aprilie 20, 2020 Pentru nimic. Pinionul de atac se uzează mai repede decât cel mare, așa că ar trebui exclusă fiecare potențială sursă de zgomot. Cu ocazia asta fă rost de un spray de curățat lanțul, o să te sperii de ce găsești acolo, dacă fostul proprietar nu a umblat de mult. Uleiul bănuiesc că e la nivel, rulmenții rotilor la fel, iar lanțul nu are zale blocate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 20, 2020 Autor Share Postat Aprilie 20, 2020 Maine de dimineata le voi lua pe rand. La prima vedere si la altele vreo 10 de amator, parea in regula lantul, dar o sa il examinez maine mai bine si voi pune rezultatele aici. Uleiul este la nivel. Multumesc frumos pentru indicatii, au fost chiar de mare folosinta pana acum! Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 20, 2020 Share Postat Aprilie 20, 2020 (editat) Corect, mai ales că mâine e sărbătoare. Mă rog, dacă nu-i MUSAI urgență, eu nu lucrez când e sărbătoare religioasă (nu intru în detalii). Dacă nu descoperă sursa și cauza zgomotului, n-ar fi rău să caute un mecanic bun. Jocul lanțului (slack) nu se verifica cu mobra pe cricul lateral sau pe stander? Nu pe cricul central, că bascula stă la minimul posibil. Editat Aprilie 20, 2020 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 20, 2020 Autor Share Postat Aprilie 20, 2020 Voi incerca sa descopar atat cat ma voi pricepe, iar daca nu, voi contacta un mecanic. In alte conditii apelam direct, dar in situatia actuala generala cu pandemia gasesc mai greu . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 20, 2020 Share Postat Aprilie 20, 2020 Ești din B, ai mulți mecanici prin zonă, unii activi pe forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 20, 2020 Share Postat Aprilie 20, 2020 De apreciat că omul e dispus să investigheze, nu stă ca alții cu manichiura la distanță de trusa de scule. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 20, 2020 Autor Share Postat Aprilie 20, 2020 Am venit cu motorul la parinti in Galati, si acum sunt in Galati. Pana acum am gasit doar un service moto in GL pe internet. Sa vad cum o sa o scot la capat. O sa mi bag mainile in ea sa vad ce iese. Merci inca o data! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shztecker Postat Aprilie 20, 2020 Share Postat Aprilie 20, 2020 (editat) - Sigur nu ti s-a blocat o piatra/surub/cui in anvelopa de pe spate cand ai intrat/iesit in/din benzinarie ? Creste frecventa zgomotului cu viteza de deplasare ? Cam ce frecventa are (in batai pe secunda - sau hertzi) ? - Face zgomotul in orice viteza mergi cu ea (le poti testa pe toate 1-6 pana la 40 km/h) ? - Il face si pe cricul central (cu roata spate in aer), pornita si bagata in viteza ? Editat Aprilie 20, 2020 de shztecker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 21, 2020 Autor Share Postat Aprilie 21, 2020 (editat) Salut. am desfacut astazi capacul de la pinionul de atac si pare ca este in regula(nu are nimic sarit,rupt sau altceva vizibil), lantul este in regula(oricum urma sa-l schimb la revenirea in Bucuresti, dar mi se pare ca lantul s- a intins la drumul asta de 250 km, adica nu are acea marja intre 3-5 cm dupa cum mi-ati spus intr-un comentariu. Are undeva la 1-1,5 cm , si stiu ca avea mai mult cand mi-a fost reglat la service.Acum abia il pot misca cu mana. Rotile nu au nimic intrat in ele,am verificat. Problema ori e de la lantul prea intins,(care se poate intinde la drum lung? Se intampla acest lucru in mod normal?), ori e din cutia de viteze. Din pacate nu am cric central, a fost scos de fostul sau alt proprietar, si nu am , asa ca nu pot verifica ce s-ar putea face pe cricul central. cert este ca nu este nimic in roti. Multumesc anticipat! Atasez o poza cu pinionul de atac Editat Aprilie 21, 2020 de Bogdanlupea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilarionciobanu Postat Aprilie 21, 2020 Share Postat Aprilie 21, 2020 Posibil ca lantul sa fie blocat pe una sau mai multe portiuni. Masoare jocul in mai multe puncte ale lantului. Daca e asa, rezolvi cu kit nou de lant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 21, 2020 Share Postat Aprilie 21, 2020 (editat) Lanțul nu se întinde în sensul de a-și micșora jocul, din contră! Poate fi însă uzat/întins inegal și atunci săgeata e mai mare sau mai mică în diferite zone. Service-ul ar fi trebuit să știe că reglajul se face în punctul cu săgeată minimă. Dar ce văd eu acolo pare a fi un lanț USCAT, caz în care e f probabil să scoată diferite sunete de protest! Editat Aprilie 21, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 21, 2020 Autor Share Postat Aprilie 21, 2020 Il voi si unde si apoi o sa caut mecanic. Nu ma bag mai mult decat cred ca pot face ceva bine. multumesc frumos pentru indicatii, mi au fost de mare folos!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 21, 2020 Autor Share Postat Aprilie 21, 2020 O sa cumpar astazi un spray special pentru curatat lantul si sa vad daca va avea vreun efect. Merci frumos, la varianta asta nu ma gandisem! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Aprilie 21, 2020 Share Postat Aprilie 21, 2020 Eu am avut aceleasi simptome de la un lant uzat inegal. La inceput batea doar la viteze mici apoi facea de ziceam ca se rupe motorul, noroc ca nu eram prea departe de Bucuresti si am venit incet pe ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 21, 2020 Autor Share Postat Aprilie 21, 2020 Ciudat si interesant este ca s-a intamplat efectiv deodata, inainte fara sa se auda nimic, absolut nimic. Sper sa fie de la lant, fiindca daca e altceva, am pus-o. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 21, 2020 Share Postat Aprilie 21, 2020 (editat) Bogdan, fără a mă da superior, cred că știi cum se curăță și unge lanțul. Când îl schimbi, curăță bine zona pinionului de atac, inclusiv tija de la ambreiaj. Speli cu spray de curățat și perie (sau Kettenmax, dacă ai sau îți iei), sufli cu aer comprimat (dacă ai, dacă nu lași motoreta cu lanțul spre soare), apoi cu spray pentru ungere (cred că știi procedura corectă). Nu pleci direct, lași măcar o jumătate de oră lichidului ca să ajungă unde trebuie și să se usuce. Cred că așa e cu spray, eu nu am folosit niciodată altceva decât ulei de cutie de viteze și ungator (făcut de mine, nu chestii de alea automate, care se poate bloca). Uleiul T90 e recomandat și de DID, vezi pe cutia lanțului. Caută pe net și procedura corectă pentru reglajul lanțului pentru motorul tău, manualul de service ar fi superb. Dacă nu, măcar cel de utilizare. 1,5 cm este foarte puțin la orice lanț, deci e foarte posibil să ai zale blocate sau porțiuni întinse, adică uzură inegală. Cine știe cum o fi fost întreținut lanțul ăla. Editat Aprilie 21, 2020 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdanlupea Postat Aprilie 21, 2020 Autor Share Postat Aprilie 21, 2020 Va multumesc frumos! Voi tine cont de tot ce mi-ati spus. Totul a fost de foarte mare ajutor si va voi tine la curent cu ce am rezolvat, cat am rezolvat, si/sau daca era defapt o alta problema mai grava. Multumesc inca o data! Sunt recunoscator! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 21, 2020 Share Postat Aprilie 21, 2020 mergi mah la Gogu si-ti spune imediat ce are cazanul MOTO S Garage in galatzburg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.