Jump to content

Se vor mai produce power cruiser-e pentru piata din Europa?


Recommended Posts

Acum 4 ore, Silver Arrow a spus:

Incerc sa imi imaginez o cauza.

Cred ca cea mai mare piata moto e in Germania. Unde pe autobahn o arzi cu cat te tin balamalele. Ce sa faci cu chopper-ul?

Pe de alta parte in USA daca te-a prins racheta pe Interstate esti mancat. Financiar.

Asa ca ma gandesc ca in Europa sa alearga pe cand in US se merge agale numai bun de  VTwin.

De ce ar reveni cruiser-ele si VTwin-urile prin EU?

Zic si eu....

Recunosc ca imi cazusera si mie ochii pe un Yamaha Star Venture. Deh, eu tot cu autobuzele 🙈.....

https://www.rideapart.com/photos/619931/yamaha-unveils-new-big-twin-touring-bike-the-2018-star-venture/

 

Pai stiu si cruiserele mari viteze de 200. Nici pe SS nu e deloc confortabil la peste 230, de naked nu mai vorbim. Vrei confort la peste 200, probabil Hayabusa, K1600, ZX14, etc. Deci nu e neaparat un motiv.

 

Mai mult, in US sunt multe cruisere deoarece pentru multi americani motocicleta = cruiser, in special la cei de varsta a doua +, si  neaparat sa fie HD pentru ca 'it's an American bike'. Nu neaparat ca au drumuri drepte si fac multi km anual. Gasesti motoare de prin 90' cu cateva sute / mii de mile, tinute in garaj.

 

Generatiile noi in schimb, se uita in cea mai mare parte dupa motoare sport. Sunt multi care fac content YouTube si cam poti deduce preferintele tinerilor.

Edited by GoodKat
Link to post
Share on other sites
  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

On 20.04.2020 at 23:11, Papa_Bear said:

Se vor mai produce power-cruisere sau choppere pentru piata europeana?

In momentul actual nu mai exista nicio alternativa pentru Harley si Indian... la preturi decente, precum erau japonezele in anii trecuti... 

Credeti ca japonezii vor reintra pe piata cu ceva?

Cu siguranță vor intra din nou în forță, e doar o chestiune de timp.

Cruiser = motocicleta, celelalte sunt motociclete sport, motociclete de teren, și așa mai departe. 😎

Clasicele nu au cum sa dispară, nu degeaba își păstrează cel mai bine prețul. 

Și acum se mai găsește câte ceva mai ieftin și bun, doar că nu este cruiserul clasic, spițat, ci ceva cărora li s-a zis "urban cruiser", și aici mă refer la Kawasaki Vulcan S, Yamaha Bolt, Honda Rebel. 

La capitolul "baieti mari", sunt convins că încă mai găsești prin Europa vreun Boulevard, Valkyrie sau VN 1700, asta daca vrei sa iei ceva nou.

Link to post
Share on other sites

Adevarul este ca de le o varsta incolo apar ceva schimbari:

- pe masura ce creste burtica,  probabil ca nu mai este prea comod pe un SS

- nu prea mai ai nebunii din astea de tinerete sa-i dai in guse cu +200 km/h

- in general se schimba preferintele de la multi CP spre confort, eleganta, chestii din astea de pesnionari 😂

 

SI este evident ca tine si de traditie. Chopper-ul este la mama lui in US, nu in Europa.

 

Asta cu SS la tinerete este valabila si la auto. Cati tineri crezi ca perfera o masina clasica cu mult crom in locul unei masini sport? 

 

Probabil ca producatorii de mobre au urmarit si ei vanzarile si au ajuns la concluzia ca "nu se merita" sa cheltuie bani cu vanzarea de choppere si cruisere pe piata europeana.

Link to post
Share on other sites

Un lucru e cert... in majoritatea cazurilor dau impresia de ieftin, de mare economie la materiale... de design low cost...

 

Cateva modern classice sunt un pic diferite... par inca de calitate si facute serios : as cita Kawa W800 si Moto Guzzi V7 unde totul este de fer...

 

La choppere idem... plastic mult si cromat... Nu inteleg de ce...

Ma uitam la Yamaha Wild Star - pret decent la epoca ei si super calitate, totul din metal, crom frumos ... etc etc...

Ulterior s-au prostit si ei.... de ce oare?

Producatorii nu realizeaza ca publicul pentru astfel de motociclete apreciaza metalul si finisajele de calitate?

 

 

Link to post
Share on other sites
La 21.04.2020 la 5:41, GoodKat a spus:

Oricum era un segment cam mort de multa vreme. In Europa se vand bine motoarele adventure, urmate apoi in ordine aleatorie de sport si naked. Producatorii vand ce se cere.

 

Din 10 motoare de pe strada, 9 sunt orice altceva in afara de cruiser.

 

Japonezii nu prea au fost in jocul power cruiserelor pe bune, cu cateva exceptii (e.g V-Max, Intruder 1800, Raider).

 

Pe de alta parte, daca o luam pe hartie, nici HD sau Indian nu prea fac power cruisere. 350 kg, 1800 cc si 90 cp nu prea sunt cifre de power cruiser.

 

Da poti sa-ti iei Diavel sau Rocket 3 😁

 

 

 

 Diavel..... asta e motocicleta ai de la curbe te dai jos si iei virajul?

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Papa_Bear a spus:

Un lucru e cert... in majoritatea cazurilor dau impresia de ieftin, de mare economie la materiale... de design low cost...

 

Cateva modern classice sunt un pic diferite... par inca de calitate si facute serios : as cita Kawa W800 si Moto Guzzi V7 unde totul este de fer...

 

La choppere idem... plastic mult si cromat... Nu inteleg de ce...

Ma uitam la Yamaha Wild Star - pret decent la epoca ei si super calitate, totul din metal, crom frumos ... etc etc...

Ulterior s-au prostit si ei.... de ce oare?

Producatorii nu realizeaza ca publicul pentru astfel de motociclete apreciaza metalul si finisajele de calitate?

 

 

Toti MBA-istii au invatat la aceeasi scoala, dupa aceeasi carte.

Profit mare prin reducerea costurilor. Atata si nimica altceva.

Economii prin tehnologii noi? Asta este pentru prosti. Dureaza prea mult. Noi facem banul astazi.

Ca maine se alege praful de marca nu e bai. Marele MBA-ist va fi deja la conducerea unei firme de sutiene de ex.

Exemplu din auto: la Koleos-ul meu s-a facut la vreo 2 ani dupa lansare o rechemare in service pentru o chestie cu nume pompos -  OTS (Operatiune Tehnica Speciala). Mai pe scurt sa puna o saiba la o piulita de la coloana volan ca sa nu se desfaca piulita si sa ramai cu covrigul in mana. Pentru ca un tembel a facut el o economie de o saiba.

Cam la fel si la moto: orice fer care se poate inlocui cu plastic va fi inlocuit.

Ele lasa impresia de ieftin pentru ca de fapt asta sunt.

 

Asa ca pe scurt raspunsul la intrebarea ta "Ulterior s-au prostit si ei.... de ce oare?" :  pentru profit. Cat mai mare cu orice pret.

Li se rupe detinatorilor de actiuni ale producatorilor de parerea publicului. 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 43 minute, ianachim a spus:

 Diavel..... asta e motocicleta ai de la curbe te dai jos si iei virajul?

 

Daca o compari cu Panigale, da. Daca o compari cu orice alt cruiser,  nu are rost comparatia.

Link to post
Share on other sites

intrebarea este pusa gresit ..."cine dreaq mai vrea sa cumpere un powercruzer NOU in 2020??"

 

raspunzi la asta raspunzi si la aia originala 

 

pana una alta fanii "mult fer ca ie de calitate" sunt pe cale de disparitie

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, superbec a spus:

tocmai ce am vazut reclama la BMW R18

Pot sa zic ca e o basina? Si pozitia pe ea...arati de parca stai pe buda. Dar na...o sa fie la cautare, sunt sigur. O sa o cumpere aia de se incurca cu basinile, adica basinosii. 

 

Acum 12 ore, Papa_Bear a spus:

 

Producatorii nu realizeaza ca publicul pentru astfel de motociclete apreciaza metalul si finisajele de calitate?

 

Cand esti in minoritate, contezi mai putin. A raspuns Silver f bine la intrebarea asta:

 

Acum 11 ore, Silver Arrow a spus:

Asa ca pe scurt raspunsul la intrebarea ta "Ulterior s-au prostit si ei.... de ce oare?" :  pentru profit. Cat mai mare cu orice pret.

Li se rupe detinatorilor de actiuni ale producatorilor de parerea publicului. 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, Banzay a spus:

Pot sa zic ca e o basina?

 

pai normal ca e o basina, ca orice gunoi de boxer sau v2 ... tehnologie ancestrala mulsa mai mult de 50 de ani peste termenul de valabilitate, pentru ca marketing si cumparatori idioti .

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, Banzay a spus:

Pot sa zic ca e o basina? Si pozitia pe ea...arati de parca stai pe buda.

 

Cred ca pozitia aia face bine la prostata. Asa ca avand in vedere categoria de clienti este fix ce trebuie 🤣

Si la fel, la categoria de varsta a clientilor vizati, scopul motociclitului este linistea (pentru cei care nu sunt pescari,) motiv pentru care ca au pus o singura sa.

Link to post
Share on other sites
Acum 37 minute, superbec a spus:

intrebarea este pusa gresit ..."cine dreaq mai vrea sa cumpere un powercruzer NOU in 2020??"

Corect! Poți cumpăra unul sh care costă cât o motocicletă 9! :crack:

Acum 12 minute, Lucian_M a spus:

Atunci Rocket 3 ce este?

Rachetă..? :huh:

Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, Silver Arrow a spus:

Cred ca pozitia aia face bine la prostata. 

e tocmai invers , face chiar rau 

(era super misto cand nu trebuia sa ma trezesc la 6 ca sa ma pis si sa ma culc iar ... cum am facut azi de ex :)  )

Acum 12 minute, GoodKat a spus:


Aia de fac extensie de bascula la Hayabusa.

aia sunt alta specie 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

@Lucian_M Ce sa fie? Racheta, cum ii spune si numele 😊

Acuma la drept vorbind 91 caluti nu ajung? De la cati cp/kg ar fi  power cruiser?

Si asa la pozitia aia de cacao trebuie sa ai maini tapene ca sa nu iti plece mobra de sub fund.

 

Mie îmi ajung și 67. Dar nu poți să îi spui power-cruiser lui R18. Mă rog, eu unul nici cruiser nu-i pot spune, datorită poziției, în primul rând, care nu mi se pare confortabilă deloc.

Edited by Lucian_M
Link to post
Share on other sites
Acum 24 minute, Lucian_M a spus:

Mie îmi ajung și 67. Dar nu poți să îi spui power-cruiser lui R18. Mă rog, eu unul nici cruiser nu-i pot spune, datorită poziției, în primul rând, care nu mi se pare confortabilă deloc.

iti ajung, ca atat ai. Ai mers cu altceva mai puternic? cand mergi cum mergi tu, cu bagaje, pasagera, 100 cai prind bine, daca vin impreuna cu un cuplu similar, la turatie uzuala. depasesti altfel, lasi traficul in urma, motoreta merge mai putin chinuita, mai jos in ture, la final esti is tu mai putin obosit, dupa o zi de mers. SI vorbim de conditii normale de exploatare, nu fast and furious :))

Link to post
Share on other sites
Acum 23 minute, Adrian M. a spus:

iti ajung, ca atat ai. Ai mers cu altceva mai puternic? cand mergi cum mergi tu, cu bagaje, pasagera, 100 cai prind bine, daca vin impreuna cu un cuplu similar, la turatie uzuala. depasesti altfel, lasi traficul in urma, motoreta merge mai putin chinuita, mai jos in ture, la final esti is tu mai putin obosit, dupa o zi de mers. SI vorbim de conditii normale de exploatare, nu fast and furious :))

Da, KTM 1190 Adv (lăsat în Sport mode). Și mi-am dat seama că aș face mai multe prostii în trafic decât fac acum. Nu despre asta e vorba aici și nici despre puterea mea financiară. Discuția deviază.

Edited by Lucian_M
Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, Lucian_M a spus:

Da, KTM 1190 Adv (lăsat în Sport mode). Și mi-am dat seama că aș face mai multe prostii în trafic decât fac acum. Nu despre asta e vorba aici și nici despre puterea mea financiară. Discuția deviază.

Calm , calm, ce te aprinzi asa. Ce zic eu si ce zici tu, te-am intrebat ceva de puterea ta financiara? ci doar de cai, fiindca ai facut o afirmatie. 

Si da, multi cai=tendinta de condus mai agresiv, ca ai cu ce :D

Dracia aia de R18 are cuplu enorm. Oricum, arata groaznic cilindrii aia atarnand asa.  Cand am inceput scoala, cruiser mare visam, ceva cum e royal star venture, cu fairing bagger pe fata. Asa ca prima motoreta a fost un dragstar de 650. A stat la mine 8 luni, si mi-am dat seama ca nu i de mine. Sunt niste motorete strict de mers drept, frane pauza, manevrabilitate pauza, pozitie groaznica dupa 2 ore.

Ca idee, si putini cai sunt periculosi, nu doar multi. 

 

Edited by Adrian M.
Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, Lucian_M a spus:

Mie îmi ajung și 67. Dar nu poți să îi spui power-cruiser lui R18. Mă rog, eu unul nici cruiser nu-i pot spune, datorită poziției, în primul rând, care nu mi se pare confortabilă deloc.

Nici nu este confortabila la drum lung. Asa sa te dai cu ea 100-200 Km merge.

 

@Adrian M.  Bineintele ca fiecare calut in plus ne bucura. Un pilot/sofer adevarat stie sa traga de mobra/masina cat poate aceasta si  in asa fel incat sa nu se puna pe el, pe pasageri si pe restul lumii in pericol.

 

Iti vine sa crezi ca mergeam doi oameni calare pe Hoinar? 4CP.

E drept ca acuma 35 de ani eu+fata aveam impreuna cam cat am eu astazi 🤣

 

Ca de fapt conteaza cum iese lucrarea la CP/Kg. 

Uite eu cand am mers cu GW-ul prin Norvegia am cantarit mobra la o statie de pe sosea:  680 Kg cu totul si 118 CP. Deci cam 0,17 CP/Kg.  Adica cam cat fii-mea pe CB500X care avea 0,15 CP/Kg 😂

 

Nu stiu daca or fi franele chiar asa de rele. Oricum in principiu chopper-ul nu este de alergat. Se merge usurel cu 100-110 km/h. Cand esti pe chopper adopti un stril de conducere stiind ca fanele sunt hai sa spunem decente. Adica la un moment dat te opresti 😂

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...