Jump to content

Se vor mai produce power cruiser-e pentru piata din Europa?


Papa_Bear
 Share

Recommended Posts

Seara buna,

 

Vin si eu cu o intrebare, probabil s-a mai discutat, dar de mult timp timp nu au aparut informatii noi...

 

Se vor mai produce power-cruisere sau choppere pentru piata europeana?

In momentul actual nu mai exista nicio alternativa pentru Harley si Indian... la preturi decente, precum erau japonezele in anii trecuti... 

Credeti ca japonezii vor reintra pe piata cu ceva?

Sper sa nu fie o categorie de motociclete care sa fi disparut....

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 4 ore, GoodKat a spus:

 

Din 10 motoare de pe strada, 9 sunt orice altceva in afara de cruiser.

 

astea poate sunt cifre din Ro 

si e cam irelevant ce vezi pe strada, sunt foarte multe care zac in garaje , ies la plimbare de 5 ori pe an in primul an dupa care eventual anual 

 

clientii cu putere de cumparare  aleg bmw, harli sau ducati (aia mai sportivi) (NOI) tot astia castiga cel mai bine de merchandise si service ,  in multe tari europene showroomuri-service monomarca japo disparand de ~20 ani  

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, GoodKat a spus:

 

Nu suna rau deloc. Am vazut multe Rebel la noi...chiar mi se pare reusita ca motoreta. Iar in afara e modificata cu succes, multe piese aftermarket etc.

Au prins, ca nu sunt foarte  scumpe,  arata bine, se incadreaza la A2, saua joasa da voie si celor mai mici de inaltime sa poata mobri. Pe aceeasi logica, o varianta a aceleasi motorete, dar cu motor mai mare, ar putea prinde la cei care au avut rebelul mic, si acum poate il vor dori pe cel mai mare. Nici nu stii daca sa i spui cruiser, cand nu are Vtwin. Cum sa l numesti? naked cruiser? :D

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Adrian M. said:

Au prins, ca nu sunt foarte  scumpe,  arata bine, se incadreaza la A2, saua joasa da voie si celor mai mici de inaltime sa poata mobri. Pe aceeasi logica, o varianta a aceleasi motorete, dar cu motor mai mare, ar putea prinde la cei care au avut rebelul mic, si acum poate il vor dori pe cel mai mare. Nici nu stii daca sa i spui cruiser, cand nu are Vtwin. Cum sa l numesti? naked cruiser? :D

Initial faceau modele "soft chopper" copiind modele europene, apoi s-au impiedicat de motoarele V twin, cerinta pentru piata americana, acum vor face iar modele soft chopper pentru ca economie si cerere scazuta pentru tramvaie pe 2 roti.  Vezi Suzuki GS650 GL, Yamaha XS400/650/1100 Special,  etc.

 

Edited by DKW
Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, DKW a spus:

Initial faceau modele "soft chopper" copiind modele europene, apoi s-au impiedicat de motoarele V twin, cerinta pentru piata americana, acum vor face iar modele soft chopper pentru ca economie si cerere scazuta pentru tramvaie pe 2 roti. 

lasa ca i bine. Asa mai gasesc si cei vertical afectati motorete noi :D

Link to comment
Share on other sites

@GoodKat pai sporkeru are performante negative, un fel de veorica al motocicletelor.. cu scout n-am mers dar nici nu vreau.

 

daca stau sa ma gandesc nu exista nici o honda cu care as vrea sa merg.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru toate raspunsurile interesante oferite...

 

Daca extindem aria discutiei putem face referire la toate chopper-ele si cruisere-le japoneze V2 ale anilor 2000, de la Dragstar-ul sau Intruder-ul V2 de 125 cmc pana la Midnight Star-ul de 1900 si intruder-ul de 1800. Toate au disparut; niciun V2 din categoria chopper, cruiser, power cruiser disponibil pe piata din Europa...

Vrei ceva V2... Harley sau Indian... dar cu preturi piperate... oare chiar asa de mica sa fie cerere incat japonezii s-au retras?

 

In aceeasi ordine de idei, Moto-Guzzi a scos o noua generatie de California iar BMW crusier-ul R18.... si Triumph a scos o ciudatenie de Rocket 3...

Edited by Papa_Bear
Link to comment
Share on other sites

Generatia asta noua e setata pe nakeduri, iar "hodorogii" care calareau cruisere/choppere/crom de 400Kg astazi calaresc ADV-uri. Cel putin asta e parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Taz Asg said:

of topic :)   ma bucur sa te citesc :)  pe unde umbli man?

    

As usual, in mirificul Bucuresti. 😀

Link to comment
Share on other sites

Un alt aspect interesant de mentionat este ca invers propotional cu scaderea ofertei de V-twin-uri, incepand cu anul 1999, respectiv Kawasaki W650 a inceput sa se contureze oferta motocicletelor de tip modern classic: Trimumph Bonneville, Honda CB1100 (EX), BMW R nine T, Kawasaki W800, Yamaha SR400 (disparuta din nou din piata), Moto Guzzi V7.... 

 

Inca un subiect interesant: Se presupune ca fanii stilului Power Cruiser au trecut la Adv... oare de ce? Lipsa ofertei de noi modele sau vice-versa?

Edited by Papa_Bear
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, superbec a spus:

@GoodKat pai sporkeru are performante negative, un fel de veorica al motocicletelor.. cu scout n-am mers dar nici nu vreau.

 

daca stau sa ma gandesc nu exista nici o honda cu care as vrea sa merg.

Nici macar una de aur ....? 🤣

 

Am mers dupa multa vreme iarasi cu Shadow-ul de 750. Recunosc ca a fost o placere, asa hodorogit cum sunt 🙈 

 

@adidas sa stii ca hodorogii au cumparat choppere/cruisere pentru ca le iubeau, asa ca dragostea la prima vedere,  si chiar daca si-au luat ADV nu au renuntat la prima iubire. Stiu din proprie experienta 😂

 

@Papa_Bear iti spun eu problema cu fanii Power Cruiser care au trecut la adventure: pai sa faci un circuit de 10-14 zile pe Cruiser/Chopper te dezasambleaza. Dpdv al confortului (lipsa). E diferenta mare in 25 si 55 de ani. Sa dai o tura de 2-3 zile si 1000 km prin RO este OK dar nu mai mult.

Personal nu ma vad facand Buc-Viena intr-o zi pe Shadow.

 

@Lucian_M suspensia nu iti rupe fundul, dimpotriva. Bine reglata este foarte confortabila. Dar datorita pozitiei in sha, daca dai intr-o groapa cu roata din spate se duce izbitura drept in zona lombara. Te rupe.

Link to comment
Share on other sites

Incerc sa imi imaginez o cauza.

Cred ca cea mai mare piata moto e in Germania. Unde pe autobahn o arzi cu cat te tin balamalele. Ce sa faci cu chopper-ul?

Pe de alta parte in USA daca te-a prins racheta pe Interstate esti mancat. Financiar.

Asa ca ma gandesc ca in Europa sa alearga pe cand in US se merge agale numai bun de  VTwin.

De ce ar reveni cruiser-ele si VTwin-urile prin EU?

Zic si eu....

Recunosc ca imi cazusera si mie ochii pe un Yamaha Star Venture. Deh, eu tot cu autobuzele 🙈.....

https://www.rideapart.com/photos/619931/yamaha-unveils-new-big-twin-touring-bike-the-2018-star-venture/

Link to comment
Share on other sites

On 20.04.2020 at 23:11, Papa_Bear said:

Se vor mai produce power-cruisere sau choppere pentru piata europeana?

In momentul actual nu mai exista nicio alternativa pentru Harley si Indian... la preturi decente, precum erau japonezele in anii trecuti... 

Credeti ca japonezii vor reintra pe piata cu ceva?

Cu siguranță vor intra din nou în forță, e doar o chestiune de timp.

Cruiser = motocicleta, celelalte sunt motociclete sport, motociclete de teren, și așa mai departe. 😎

Clasicele nu au cum sa dispară, nu degeaba își păstrează cel mai bine prețul. 

Și acum se mai găsește câte ceva mai ieftin și bun, doar că nu este cruiserul clasic, spițat, ci ceva cărora li s-a zis "urban cruiser", și aici mă refer la Kawasaki Vulcan S, Yamaha Bolt, Honda Rebel. 

La capitolul "baieti mari", sunt convins că încă mai găsești prin Europa vreun Boulevard, Valkyrie sau VN 1700, asta daca vrei sa iei ceva nou.

Link to comment
Share on other sites

Adevarul este ca de le o varsta incolo apar ceva schimbari:

- pe masura ce creste burtica,  probabil ca nu mai este prea comod pe un SS

- nu prea mai ai nebunii din astea de tinerete sa-i dai in guse cu +200 km/h

- in general se schimba preferintele de la multi CP spre confort, eleganta, chestii din astea de pesnionari 😂

 

SI este evident ca tine si de traditie. Chopper-ul este la mama lui in US, nu in Europa.

 

Asta cu SS la tinerete este valabila si la auto. Cati tineri crezi ca perfera o masina clasica cu mult crom in locul unei masini sport? 

 

Probabil ca producatorii de mobre au urmarit si ei vanzarile si au ajuns la concluzia ca "nu se merita" sa cheltuie bani cu vanzarea de choppere si cruisere pe piata europeana.

Link to comment
Share on other sites

Un lucru e cert... in majoritatea cazurilor dau impresia de ieftin, de mare economie la materiale... de design low cost...

 

Cateva modern classice sunt un pic diferite... par inca de calitate si facute serios : as cita Kawa W800 si Moto Guzzi V7 unde totul este de fer...

 

La choppere idem... plastic mult si cromat... Nu inteleg de ce...

Ma uitam la Yamaha Wild Star - pret decent la epoca ei si super calitate, totul din metal, crom frumos ... etc etc...

Ulterior s-au prostit si ei.... de ce oare?

Producatorii nu realizeaza ca publicul pentru astfel de motociclete apreciaza metalul si finisajele de calitate?

 

 

Link to comment
Share on other sites

La 21.04.2020 la 5:41, GoodKat a spus:

Oricum era un segment cam mort de multa vreme. In Europa se vand bine motoarele adventure, urmate apoi in ordine aleatorie de sport si naked. Producatorii vand ce se cere.

 

Din 10 motoare de pe strada, 9 sunt orice altceva in afara de cruiser.

 

Japonezii nu prea au fost in jocul power cruiserelor pe bune, cu cateva exceptii (e.g V-Max, Intruder 1800, Raider).

 

Pe de alta parte, daca o luam pe hartie, nici HD sau Indian nu prea fac power cruisere. 350 kg, 1800 cc si 90 cp nu prea sunt cifre de power cruiser.

 

Da poti sa-ti iei Diavel sau Rocket 3 😁

 

 

 

 Diavel..... asta e motocicleta ai de la curbe te dai jos si iei virajul?

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, Papa_Bear a spus:

Un lucru e cert... in majoritatea cazurilor dau impresia de ieftin, de mare economie la materiale... de design low cost...

 

Cateva modern classice sunt un pic diferite... par inca de calitate si facute serios : as cita Kawa W800 si Moto Guzzi V7 unde totul este de fer...

 

La choppere idem... plastic mult si cromat... Nu inteleg de ce...

Ma uitam la Yamaha Wild Star - pret decent la epoca ei si super calitate, totul din metal, crom frumos ... etc etc...

Ulterior s-au prostit si ei.... de ce oare?

Producatorii nu realizeaza ca publicul pentru astfel de motociclete apreciaza metalul si finisajele de calitate?

 

 

Toti MBA-istii au invatat la aceeasi scoala, dupa aceeasi carte.

Profit mare prin reducerea costurilor. Atata si nimica altceva.

Economii prin tehnologii noi? Asta este pentru prosti. Dureaza prea mult. Noi facem banul astazi.

Ca maine se alege praful de marca nu e bai. Marele MBA-ist va fi deja la conducerea unei firme de sutiene de ex.

Exemplu din auto: la Koleos-ul meu s-a facut la vreo 2 ani dupa lansare o rechemare in service pentru o chestie cu nume pompos -  OTS (Operatiune Tehnica Speciala). Mai pe scurt sa puna o saiba la o piulita de la coloana volan ca sa nu se desfaca piulita si sa ramai cu covrigul in mana. Pentru ca un tembel a facut el o economie de o saiba.

Cam la fel si la moto: orice fer care se poate inlocui cu plastic va fi inlocuit.

Ele lasa impresia de ieftin pentru ca de fapt asta sunt.

 

Asa ca pe scurt raspunsul la intrebarea ta "Ulterior s-au prostit si ei.... de ce oare?" :  pentru profit. Cat mai mare cu orice pret.

Li se rupe detinatorilor de actiuni ale producatorilor de parerea publicului. 

 

Link to comment
Share on other sites

intrebarea este pusa gresit ..."cine dreaq mai vrea sa cumpere un powercruzer NOU in 2020??"

 

raspunzi la asta raspunzi si la aia originala 

 

pana una alta fanii "mult fer ca ie de calitate" sunt pe cale de disparitie

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...