Jump to content

Melc cu ADN de catar


Recommended Posts

Vorba lunga saracia omului...ma intorceam ieri de la mare cu melcul meu (autorulota Fiat Ducato 1.9 din 2002), opresc intr-o parcare pt una alta, cand sa plec canci, nu mai vrea. Nu mai vrea in sensul ca nu mai porneste motorul, adica dau la cheie si nu invarte deloc deloc. Dupa blagoslovelile de rigoare ridic capota si imi arunc ochisorii la motor , poate poate gasesc vreun biletel cu "io sunt buba", dar nica. Ma uit la baterie, ops, o borna slaba...dar slaba de scoteam cu mana clema de la borna. Fixez cum pot borna manual (nu aveam cheie de 10 cotita, cu care puteam strange) prin na na  usor cu patentul, mi se parea fixa, dau la cheie, nimic. Iau un pic si electromotorul la 3-4 lovituri usoare cu patentul, pe genul tv cu lampi, nimic . Claxon era, lumini erau, deci am presupus ca am fixat totusi cat de cat clema la baterie cu metoda "na na la poponet cu patentul". Dupa vreo 15 min mai dau la cheie, dar de data asta tin mai mult de 0.5-1 secunda cat tineam de obicei...si zbang, o ia al dracului melc.

Ce sa fie ce sa fie?! Mintea mea creata imi zice ca ori contactul de la cheie, ori contactul de la baterie (borna slaba care trebuie stransa cum trebuie) ori poate carbunii de la electromotor (are niste ani totusi, pe vremuri la dacia stiu ca schimba tatal meu ceva la ei, nu stiu cum e la astea nascute postdecembrist). Ajuns la destinatie am mai facut niste probe....la o incercare a luat-o normal (sub o secunda tinuta cheia), la alta anormal (mai mult de 1 secunda, din amintire aproximez ca sa tot fie  2 secunde ). 

Cred ca totusi e vorba de borna la baterie, neprinsa cum trebuie...la diesel stiu ca trebuie curent mult la pornire, si chiar daca ochiometric clema pare prinsa bine la borna, pana nu folosesti surubul de rigoare nu e contact cum trebuie...o sa prind clema cum trebuie cand ma mai duc la culcusul melcului.

Link to post
Share on other sites

Nu ma dau priceput la automobile, dar nu ar trebui si acel Fiat Ducato sa aiba un releu de pornire? Adica din orice contact auto ies niste firicele electrice subtiri, iar la electromotor ajuge ditamai firul, gros ca pe degetul mic. Undeva exista acel releu de pornire, de putere mare.

Eu pariez pe releu.

 

 

P.S. Senzorul de la volanta, de care spune colegul, a fost si la mine, la un Clio. Dar ala doar vede daca se invarte volanta si da drumul la scanteie (la mine era benzinara). Daca nu functioneaza senzorul, in principiu iti invarte dar nu iti pleaca.

Edited by mircea.cazachevici
Link to post
Share on other sites

Cooorect cu senzorul de la volanta...am patit asa la golan...exact la fel simtomele..la golan am cand nu porneste ma duc direct la senzor si il inlocuiesc (luat unul nou sa il am in caz de, momentan merge cu defectul curatat)...deci posibil senzorul, mai arunc un ochi si pe ceva forum ducato daca o exista

Pariurile deschise...pana acum se joaca pe senzor, releu pornire

Cel mai probabil o sa il duc la testare, sau daca gasesc chem pe cineva cu testerul la barlogul melcului. Cel mai tare ma oftica chestiile care acum merg acum nu merg, si trebe glob de cristal.

La golan daca nu functioneaza senzorul nici nu invarte motorul..mort copt in papusoi, nu misca nimic

Link to post
Share on other sites

Nu-i adevărat... De la senzorul de volantă nu pleacă, dar demarorul e alt circuit, altă treabă...

Link to post
Share on other sites

AId de plm, pai cum sa constate ca nu merge senzorul daca u invarte demarorul? La logan dai la demaror pana obosesti si nu injecteaza/scanteiesti nimic, asta da. Demarorul e controlat doar de contact, nu de ecu. 

    Antidemaraj are melcu? Poate nu a recunoscut cheia. 

Link to post
Share on other sites

Asa mai facea si Alfa Romeo. DIn cand in cand dadeam de cheie dar nu invartea electromotorul, nu facea nimic, desi bateria alimenta ceilalt consumatori fara probleme. Am constatat ca s-a depus mult praf de carbon (de la carbuni) pe colectorul electromotorului, si se faceau scurturi nasoale pe acolo. am schimbat carbunii si nu am mai avut probleme. AM gasit carbunii destul de greu, ptr ca se schimba cu tot cu suportul de carbuni si nu prea sunt distribuitori. Am comandat de pe ebay.

Link to post
Share on other sites

Lasă senzorul, lasă și testerul că n-are ce să-ți arate pe speța asta! 

Ori contactul cu cheie, ori borna, ori electromotorul (starter, cărbuni, ăla îl duci la un atelier specializat și au ăia de toate). Posibil și borna (dacă nu se stinge tot când răsucești cheia pt demaror nu cred) sau vreun fir bagabont pe traseu. Dacă ai acces la electromotor poți verifica dacă vine curent pe firul subțire de pe starter (ăla e releul) când dai la cheie și atunci știi dacă e electromotorul sau comanda lui. Dacă nu "vede" cheia cred că ar trebui să dea la automat, dar nu sunt 100% sigur, oricum ar licări ceva în bord. 

Link to post
Share on other sites

Daca  nu vede cheia invarte dar nu porneste..asa face la golan..de clipit nu clipeste nica in bord,raman doar aprinse alea, nu mai stiu care, 2 lumini..am mai citit pe undeva ca daca ai claxonul bun si luminile bune, sunt sanse mari sa fie de la contact cheie..pana mea, contact nou inseamna cheie noua, deci inca o cheie la manunchi.

O sa imi fac timp sa o duc la un nenea electrician auto, dar aici alta bataie de cap, unde gasesc unul bun..pana mea, fain ar fi sa se plateasca lucrarea la defect, nu la schimb contact si daca nu merge alti bani pt electromotor, daca nu merge alti bani pt coclender, daca iar nu merge alti bani pt tzusplingher....sa nu platesc n-spe mii de manopere si piese, ca hai sa o luam pe incercate

Link to post
Share on other sites

La cintact cred ca se poate schimba doar partea electrica. Deși s-ar putea să meargă curățat. Sau îi pui buton de start. 🤩

Aia cu lampa de control pe firul de la starter te scapă de bâjbâială! 

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, marauder a spus:

adica dau la cheie si nu invarte deloc deloc

Se aude un clanc clanc? Cand vrea sa porneasca? Poate fi si furca care impinge electromotorul sa cupleze cu motorul - nu stiu cum se numeste exact dar si aia se mai strica. Eu pe ala l-as cauta primul. Ca semn ar fi clanc-ul cand pui contactul si nimic altceva - liniste completa. 

Edited by tzunoi
Link to post
Share on other sites

Nenea John17, da nu iti aduc candva melcul sa il mangai pe coarne un pic? Nu curand, sa zicem peste 2-3 saptamani.....am inteles zona este Bucuresti sau/si limitrofa...jivina isi are salasul pe la Chitila, dar taras grapis o duc de capastru unde o fi nevoie

Link to post
Share on other sites

nu stiu cat/daca a mers mult cu borna slaba....eu am plecat dimineata de la Tuzla, mers niste km pe drum de pamant, intrat pe asfalt, dat in gura (in stil melc, adica 100-110km/h),mers cu luminile aprinse, ventilatorul pornit, casetofonul pornit...dupa peste 100km (sa tot fie 150) oprit pt un pipi mic si canci pornire..cum ziceam, claxonul e forte, luminile la fel, deci nu cred ca e de la baterie slaba

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, marauder a spus:

nu iti aduc candva melcul

Nope, spațiul la mine nu permite chestii din astea. 

Link to post
Share on other sites

modelu ala de dukakato are probleme si cu electromotorul, si cu releul de pornire si cu contactul 

 

daca faci strap cu o surubelnitza pe electromotor si porneste raman alea 2 ...

Link to post
Share on other sites
La 14.09.2020 la 9:38, marauder a spus:

ori contactul de la baterie (borna slaba care trebuie stransa cum trebuie) ori poate carbunii de la electromotor (are niste ani totusi, pe vremuri la dacia stiu ca schimba tatal meu ceva la ei, nu stiu cum e la astea nascute postdecembrist).

Dacă ar fi contactul de la baterie (bornă sau defect de contact intern în baterie) ar trebui să ţi se stingă luminile din bord pe timpul acţionării cheii / demaror.

Dacă întrerup periile uzate din demaror (electromotor de pornire) nu se mai stinge bordul dar (în linişte) ar trebui să auzi un "clang" de cuplare a electromagnetului, însă fără rotire motor.

Dacă nu auzi nici "clang" înseamnă că sunt probleme pe electromagnet sau la sistemul de alarmă (care "taie" comanda la electromagnet / demaror).

Sau chiar cheia (contactele acţionate electromecanic şi / sau prin citirea codului din cip-ul aflat în cheie).

Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, easy ride on! a spus:

Dacă întrerup periile uzate din demaror (electromotor de pornire) nu se mai stinge bordul dar (în linişte) ar trebui să auzi un "clang" de cuplare a electromagnetului, însă fără rotire motor.

Dacă nu auzi nici "clang" înseamnă că sunt probleme pe electromagnet sau la sistemul de alarmă (care "taie" comanda la electromagnet / demaror).

Nu e chiar asa! Starterul are 2 infasurari cu un capat comun alimentat cu + prin contactul cu cheie, una avand celalalt capat la masa iar a 2-a avandu-l la borna + a motorului electric (surubul gros pe care nu e + permanent). Astfel atunci cand rotesti cheia pe "start" bendixul e aruncat de forta ambelor bobine in paralel, fiind apoi mentinut doar de cea legata la masa. Daca sunt periile uzate cealalta bobina nu are masa (care se face prin rotorul electromotorului) si doar cu cea de mentinere alimentata poate sa nu faca nici un "clang"!

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, john17 a spus:

Daca sunt periile uzate cealalta bobina nu are masa (care se face prin rotorul electromotorului) si doar cu cea de mentinere alimentata poate sa nu faca nici un "clang"!

Da. Este posibil şi aşa la unele modele. Sunt şi electromotoare cu 4 perii.

La 14.09.2020 la 9:38, marauder a spus:

Dupa vreo 15 min mai dau la cheie, dar de data asta tin mai mult de 0.5-1 secunda cat tineam de obicei...si zbang, o ia al dracului melc.

Ăsta poate fi timpul în care se mai dilată o perie sau se mai roteşte rotorul cu un plot, face ceva contact şi ... o ia.

Dar este total nesigur.

Nu i-au pus şi manivelă?  :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...