Sari la conținut

Verificare ulei GS500


Ilie.A
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

Am un GS500 la care s-a facut schimbul de ulei acum cateva saptamani.

Acum problema este ca nu stiu cum sa verific nivelul uleiului, in manual spune cum se verifica dupa ce s-a facut schimbul, iar pe internet am gasit tot felul de pareri impartite: la cald, la rece, pe cricul central, nu pe cricul central.

Un sfat de la cineva este binevenit :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu pomeneste expres despre cricul central, inseamna ca se verifica pe roti, pe un loc plan. De obicei manualele sunt destul de explicite in ceea ce priveste procedura aceasta. Poate ai citit tu pe fuga, sau incomplet. Mai arunca un ochi in manual!

Si cu secundele alea imi da cu virgula...

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Ilie.A a spus:

Aici este singurul loc in manual unde zice de verificat uleiul.

Multumesc pentru raspuns :)

Daca citești pe diagonala normal ca nu înțelegi. Scrie foarte clar:

Oil is chaged while engine hot:adică dai o tura 15 minute, sa se încălzească. 

Oil level is checked/filled while motorcycle is upright: adică moto trebuie sa fie pe roti, dreapta. 

Concluzia: da o tura de 15 min, cât sa se încălzească. Oprește moto, las o 1 2 minute sa se așeze uleiul, tine o dreapta  pe roti cu ajutorul unui prieten/vecin/coleg, și vezi nivelul,desfci capacul și vezi sa fie la martorul ala F. 

Ei au amestecat în manual procedurile, dar este evident ca atunci când umplii și verifici, e valabil și când deja ai umplut-sari peste, și doar verifici. 

 

 

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, easy ride on! said:

 

3.Dacă nu porneşti deloc motorul (pompa de ungere dezamorsată) va fi o aparenţă de nivel prea sus.

 

 

Eu m-am uitat o data, cu ea la rece si dreapta, nu pe cricul central si nivelul de ulei abia daca atingea joja

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, easy ride on! said:

Nu este o.k.

De completat, urgent.

La schimbul de ulei, ai pus 2,9 litri şi ai verificat tu pe jojă sau altcineva?

Dacă este nivelul pe maximum.

Schimbul de ulei l-am facut la service si din pacate nu am putut sta langa ei sa vad ce fac asa ca le-am lasat-o acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, easy ride on! a spus:

 

Numai dacă cricul este cu pompă hidraulică

Altfel e diferenţă în mm, nu în ml.  :crack: (1 ml = 1 cm cub = 1.000 mm cubi).

Este?

nope, diferenta pe fereastra de vizitare sau pe joja este in mm , diferenta de nivel la roata spate in cm(dar se decompreseaza si suspensia fata ) iar diferenta efectiva a uleiului in ml ... +- 50~100 ml nu influenteaza functionarea motorului

 

verificarea regulata in acelasi mod e mult mai importanta decat valoarea absoluta a uleiului la umplere.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

 

Aici este singurul loc in manual unde zice de verificat uleiul.

Multumesc pentru raspuns 

Editat ieri la 18:18 de Ilie.A

 

 

Manualul la care faci referire, este ok, doar ca este greu de parcurs, trebuie sa incarci fiecare pagina de manual ca o singura pagina de internet, iar ca sa ajungi la alte referinte despre schimbul de ulei, nu doar la primele din manual, iti trebuie rabdare multa in acel format de link pe care l-ai pus acolo, si sunt convins ca la prima referinta despre ulei, acolo te-ai oprit. Iti prezint alt model de manual, cel in format PDF, care iti permite sa navighezi printre pagini doar cu un scroll.

Din pacate, manualul nu este exportat PDF in formatul lui original (pentru ca nici nu exista optiunea asta la momentul respectiv, cred...), ci doar scanat, asa ca nu poti da un simplu search. Oricum, e mult mai rapid decat prima varianta:

https://litetek.co/docs/Manual_Owners_Suzuki_GS500F.pdf

Da-i un download si printeaza-l, o sa iti foloseasca pe viitor.

Daca ai rabdare sa cauti, vei gasi la capitolul "Inspection and maintenance", la pagina 52 cateva precizari importante: 

- motocicleta pe drept, fara cric central sau lateral

- tija gradata sau joja, sa nu fie infiletata, doar inserata inauntru.

 

image.thumb.png.960bae43e47799b68ee8c65ac755112c.png

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, misionaru a spus:

...cateva precizari importante: 

- motocicleta pe drept, fara cric central sau lateral

- tija gradata sau joja, sa nu fie infiletata, doar inserata inauntru.

 

image.thumb.png.960bae43e47799b68ee8c65ac755112c.png

 

 

Excelent! Mai ales partea cu joja doar sprijinita pe orificiu, fara sa fie infiletata, n-o stiu nici jumatate din cei care au joja la motocicletele lor... si toti merg cu nivelul uleiului sub minim, la motocicletele lor intretinute maniacal...

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...