Jump to content

Louis.de - experiență tragicomică


Recommended Posts

cand schimbi calcatura intotdeauna trebuie sa comanzi dupa part number.. problema e ca iesi mai scump decat la kit, dar asta e , amorul artei 

 

@easy ride on!ce incercai sa faci cu +1/+3 ? uzura mai mica pe pinion? ca raportul e aproape acelasi

 

in legatura cu tipatul la poporul jerman ... ziceam doar ridicat tonul , fara injurii sau urlete 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, superbec a spus:

ce incercai sa faci cu +1/+3 ? uzura mai mica pe pinion?

Chiar și pe protecția de basculă, nu mai râcâie lanțul așa tare...

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, superbec a spus:

ce incercai sa faci cu +1/+3 ? uzura mai mica pe pinion?

Da. Şi pe lanţ. Suprafeţe mai mari de contact pe care să se distribuie forţele de tracţiune / frânare şi roata spate ceva mai în spate.

Şi câta demultiplicare mai mare / off-road 16/49 în loc de 16/48 (1/3). Se simte un dinte.

Acum e cu 16/50 şi uneori parcă cere treapta a 6-a on-road  :)

Acum 1 oră, vis-a-vis a spus:

Chiar și pe protecția de basculă, nu mai râcâie lanțul așa tare...

Acolo i-am pus un ghidaj suplimentar (jgheab) din cauciuc armat cu pânză pentru bandă transportoare de balastieră şi o bucşă de ghidaj din cauciuc pe rulmenţi (608), la partea inferioară a lanţului.

Acum 1 oră, superbec a spus:

ziceam doar ridicat tonul , fara injurii sau urlete 

Se compensează. Ziceam că

 

Acum 9 ore, easy ride on! a spus:

ori este foarte deştept

 

deci cu "nota bene" în primul rând 

:)

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

 Suprafeţe mai mari de contact pe care să se distribuie forţele de tracţiune

suprafetele sunt fix tot alea(adica tot pe ~2 dinti se efectueaza lucrul mecanic)  doar ca ai un dinte in plus ai crescut durata de viata a pinionului fata cu 15/16X

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, superbec a spus:

suprafetele sunt fix tot alea(adica tot pe ~2 dinti se efectueaza lucrul mecanic)  doar ca ai un dinte in plus ai crescut durata de viata a pinionului fata cu 15/16X

Invers, cu 16/15x, adică cu +6,6% pe faţă şi +8,8% pe spate (49/45x).

Şi asta tocmai pentru că uzura produsă de lanţ se distribuie pe o suprafaţă mai mare (din dantura pinioanelor).

Chestiunea cu ~2 dinti angrenaţi în contact se aplică la pinioane simple, nu şi la lanţuri.

De acord?

https://www.biwinc.net/files/2015/07/SPROCKET-ENGINEERING-DATA-2.pdf

 

 

  Cam 2 dinţi angrenati th.jpg.c4046efde01a480c2d2cb9718a0200c2.jpg 

th.jpg.f6edbb13525eac7680a0fe7d8db69b2e.jpg Nu este acelaşi lucru şi la lanţuri.

 

Motiv pentru care pinioanele de lanţ (sprocket) pot fi mult mai subţiri decât cele din cutia de viteze (raportat la forţele la care sunt supuse).

 

Un link foarte bun pentru cei interesaţi, asa-i?  :)

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

 

Chestiunea cu ~2 dinti angrenaţi în contact se aplică la pinioane simple, nu şi la lanţuri.

De acord?

https://www.biwinc.net/files/2015/07/SPROCKET-ENGINEERING-DATA-2.pdf

 

 

o sa ma documentez , am o banuiala ca treaba nu-i tocmai intuitiva.

Link to post
Share on other sites
Acum 24 minute, superbec a spus:

o sa ma documentez , am o banuiala ca treaba nu-i tocmai intuitiva.

Evident că ingineria nu e tocmai intuitivă. Se calculează (la pag.18 din link), se dimensionează, se alege ...  :):

"C=P{2L-N-n+√(2L-N-n)² - 0.810 (N-n)²}"

Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, easy ride on! a spus:

Evident că ingineria nu e tocmai intuitivă. Se calculează (la pag.18 din link), se dimensionează, se alege ...  :):

"C=P{2L-N-n+√(2L-N-n)² - 0.810 (N-n)²}"

ce are sula cu prefectura? ... din pozele alea sper ca nu insinuezi ca-ti trag 8 din 16 dinti ... chiar daca sunt in contact 8 dinti uzura ai pe 2-3 poate 4 in acelasi moment

Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, superbec a spus:

ce are sula cu prefectura?

Contactul lanţului pe 20-25 de dinţi pe "sprocket-ul" spate permite o "foaie" din aliaj de aluminiu (cu titan), nu din oţel.

Dacă ar fi angrenaj, cum zici:

Acum 3 ore, superbec a spus:

tot pe ~2 dinti

s-ar fi "dus" de mult acei 2 dinţi.

Bingo (la modul intuitiv)?

Dacă nu cumva pretinzi că se poate pune aluminiu (titan) în loc de oţel cementat şi în cutia de viteze.

Unde chiar angrenează doar ~2 dinti.

Sigur că dacă ai un lanţ uzat (lăbărţat şi lungit) acesta se va urca spre vârfurile danturii, dar tot va face contact cu 20-25 de dinţi simultan (pe spate). Suficient şi la materiale mai moi.

 

P.S. Uite, la pag.14 din link găseşti formula:

HP = Working Load x T x P x RPM / 396,000

Where T = number of sprocket teeth

 

Adică puterea transmisibilă este direct proporţională cu numărul de dinţi T (sprocket teeth).

O.K.?

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites

La pinioane mai mari viteza lanțului crește, sunt tentat să zic că uzura face la fel. 🤔 Bine, cu 15/16 sau 16/15.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, john17 a spus:

La pinioane mai mari viteza lanțului crește, sunt tentat să zic că uzura face la fel. 🤔 Bine, cu 15/16 sau 16/15.

Scade tensiunea proporţional deci...

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, john17 a spus:

La pinioane mai mari viteza lanțului crește, sunt tentat să zic că uzura face la fel. 🤔 Bine, cu 15/16 sau 16/15.

Da.

Viteza lanţului creşte pe pinioane (sprocket, că limba română prea confuză) mai mari, forţa centrifugă asupra lui la fel creşte, şi în consecinţă lanţul tinde să se întindă frumos şi mai scapă de acele oscilaţii parazite (bounce) care apar la viteze mici, mai ales la acele lanţuri şi motociclete la care (în versiune "modernă") lanţurile nu mai sunt protejate în burdufe prin amortizarea oscilaţiilor (bounce) în ghidaje cu secţiune pătrată din cauciuc (cum era la MZ, Minsk ...).

Dacă lanţul este bine uns, uzura sa prin viteză mai mare ar fi neglijabilă comparat cu tensiunea şi şocurile la care este supus, el şi pinioanele (sprocket), plus oscilaţiile laterale  (nu pe verticală) care slăbesc rapid niturile şi zalele sau tind să "descalţe" ansamblul lanţ-pinioane.

Este valabil şi la acele lanţuri interioare în baia de ulei la motoarele 2T old-timer (MZ, IJ, etc.). Aceste lanţuri se distrug rapid la turaţii mici, când oscilează. La turaţii mai mari, acestea se întind (eliptic) când forţa centrifugă depăşeşte forţa gravitaţională a greutăţii proprii a lanţului.

Acum 39 minute, Penetru a spus:

Scade tensiunea proporţional deci...

Corect!

Asta şi interesează, scăderea tensiunii şi a uzurii.

Un "câştig" de 8,8% mai puţin ca tensiune (pe sprocket spate la 4 dinţi +) nu este deloc neglijabil.

Nici un "câştig" de 6,6% mai puţin ca tensiune pe sprocket faţă nu este neglijabil (+ 1 dinte).

Optimum pe "sprocket" faţă (vezi datele de proiectare / link) este minimum 17 teeth (dinţi), ceea ce mulţi constructori de moto nu respectă.

"Driving Sprocket

In selecting the driving sprocket 17 teeth are recommended as a minimum..." (pag.12, Step V din link).

https://www.biwinc.net/files/2015/07/SPROCKET-ENGINEERING-DATA-2.pdf

 

Mulţumesc celor din U.S. care au dăruit rider-ilor interesaţi acces liber la aceste detalii şi calcule tehnice.

 

 

Link to post
Share on other sites

Salutare,

Nu ca nu ar fi interesant, dar de la ce a pornit topicul???Louis.de livreaza si casti cu transmisie pe lant nestandardizate?

Link to post
Share on other sites
La 20.10.2020 la 20:01, Endo_ro a spus:

Sper să fie un caz izolat în ceea ce mă priveşte

"Derivata" am pornit-o eu de pe aici. Mea culpa!

 

În principiu, era un topic despre UDUC.  :lol:

Despre ce comanzi şi ce primeşti, în comerţul interetnic.

Adică ... unde dai şi unde crapă, uduc.

Acum 5 ore, Lup69 a spus:

de la ce a pornit topicul???

 

La 20.10.2020 la 0:27, Endo_ro a spus:

Salutare tuturor,😃

De aici :)

 

Link to post
Share on other sites

Nu pare concludent, dar contează niște dinți în plus. E treabă de suprafață de contact. Cine nu crede poate verifica la o transmisie de bicicletă. La angrenajul cu 3 foi, foaia mică e din oțel foarte dur iar celelalte sunt din aluminiu. Culmea e că tot aia mică se tocește mai repede. Idem și cu pinioanele. Alea mici se tocesc imediat. Cele mari îngroapă bicicleta. Și lanțul se simte mai bine pe pinioanele mai mari. Chiar dacă la mobră 1 dinte-n față și 2 în spate reprezintă un câștig marginal, el există.

Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, vis-a-vis a spus:

Chiar dacă la mobră 1 dinte-n față și 2 în spate reprezintă un câștig marginal, el există.

+3T în spate la demultiplicare 1/3, 4 dinţi la demultiplicare ceva mai mică (spor tracţiune).

Un plus de 6,6% (106,6/100) la "sprocket" faţă nu este un câştig marginal.

Câştigul depăşeşte rata inflaţiei anuale  :D

 

 

 

 

Adică câştigul tehnic (economia de uzură) depăşeşte "uzura" produsă anual de contabili la preţul unui set de transmisie nou.

Link to post
Share on other sites

Dar ținând cont că un kit de lanț e mai ieftin decât unul făcut din piese separate, tot acolo ajungi. Bașca e mai greu (pinioane mai mari, lanț mai lung)

Dar ținând cont că un kit de lanț e mai ieftin decât unul făcut din piese separate, tot acolo ajungi. Bașca e mai greu (pinioane mai mari, lanț mai lung)

Link to post
Share on other sites

Eu am primit casca comandata de la Louis cu tot cu antifurt, deci a fost sigur noua :)

 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, vis-a-vis a spus:
Acum 3 ore, vis-a-vis a spus:

un kit de lanț e mai ieftin decât unul făcut din piese separate

 

Nu întotdeauna! :nono: De mai multe ori am "îmbinat" componente și am ieșit mai ieftin decât dacă aș fi luat kit. 

Link to post
Share on other sites
Acum 48 minute, john17 a spus:

Nu întotdeauna! :nono:

Da, dacă ai timp să cauţi.

Lanţul (2 buc. cu 112 zale, fără O-ring) adus din USA pe vremea lui Obama a costat 2 x 12$ + 15$ shipping-ul.

Iaca cam 120 RON / 2 buc.

Ăsta de la Austrieci (cu O-ring) dar cu 110 zale (din set) încă aşteaptă pe stoc. Tu' le' setu' şi ideile  :kali:

Acum 4 ore, vis-a-vis a spus:

un kit de lanț e mai ieftin decât unul făcut din piese separate

A fost mai scump şi nicidecum nu ceea ce le-am cerut.

Da' să l-il trimit înapoi cu Petrache Marinescu de rigoare era prea complicat, scump şi nesigur.

Buna credinţă se prezumă până la proba contrară.

Uite un eşantion:

https://scuter-centre.ro/piese/6023-bujie-ngk-bp7hs.html

cu text "Temperatura de lucru pe scara termica este 7 , fiind mai calda decat cea BP6HS unde temperatura de lucru e 6 pe scara termica." Cretini!  :moron:

Este taman invers, cifre mai mari înseamnă bujii mai reci.

https://gazmagazin.ro/BUJIE-NGK---BP7HS

Compară şi preţurile de la unul la altul  :)

 

 

Asta experienţă tragică în Romanistan  :lol:

Iaca https://www.louis.de/katalog/suche/produkte?search_term=bp6hs

3,88 Euro aceeaşi brânză!

(brânză mai caldă)

şi

https://www.louis.de/katalog/suche/produkte?search_term=bp7hs

6,81 Euro brânza la aceeaşi temperatură (Louis.de)  :lol:

dar, chipurile, uşor ieftinită  :baldy:

Bingo?

Adică ar trebui să fii un nebun care să muncească de 3-4 ori mai mult (timp) pentru exact aceeaşi bujie, nu?

Chiar că ar fi o ... experiență tragicomică.  

Nu?

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Salutare tuturor din nou,

 

Astazi mi-au fost returnati banutii in cont pentru casca pe care am trimis-o inapoi celor de la Louis.de, deci a durat aproximativ 22 zile, daca am calculat eu bine.

Inca o data, va multumesc tuturor celor care ati avut amabilitatea de a pune la dispozitie informatii si experientele voastre!

Sa auzim numai de bine!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...