Jump to content

Louis.de - experiență tragicomică


Recommended Posts

Salutare tuturor,😃

 

N-am mai scris pe acest forum de mulți ani. Și poate că nici acum nu apucam să aștern aceste rânduri dacă nu aveam o experiență neplăcută (cazul meu, nu generalizez) cu marele magazin Louis.de. De ce vă scriu aceste rânduri? Nu din supărare, nici din răzbunare, pentru a încerca să le stric imaginea și nici din oftica românului care își dă seama că era bună minte de pe urmă, ci pentru ca cel ce citește să culeagă câte ceva folositor, fiecare după nevoia sa și după cum i se potrivește, mai mult sau mai puțin.

Cum vă spuneam, vorba lui Marin Preda: ”timpul n-a mai avut răbdare” și a făcut în așa fel încât mi-a dat de treabă atât de mult, încât ultimii ani au fost cam văduviți de motocicleală. Anii au trecut, eu am îmbătrânit, a îmbătrânit și echipamentul folosit sporadic, chiar dacă uneori am mai gresat pielea combinezoanelor, a jachetelor sau încălțămintei din piele. Totuși, în ultimul timp am simțit un chef de nestăpânit în a relua plimbările moto, oriunde, oricând, cu orice motiv sau chiar fără niciun motiv, așa că am procedat ca atare la o cură de dezmorțire, revigorare și resetare cerebrală pe două roți.

Toate bune și frumoase!

Într-una din zile, fiind eu entuziasmat de soarele încă strălucitor și de temperaturile oarecum mai umane, atât cu călăreții cailor de oțel cât și cu lichidul din radiatoare, echipându-mă pentru o ieșire pe drumurile metropolei, văd pe jos niscaiva negreală... ceva greu de definit, cu un aspect de cafea măcinată... Nu mi-am explicat fenomenul, așa că nu i-am dat mare importanță. 🤔

A doua oară, am remarcat din nou ”cafeaua vărsată” (prima fusese aspirată), dar de data asta și ceva bucățele mai mari, ca niște bureței. Evident, am efectuat verificarea sumară a căștii de protecție, ocazie cu care am constatat că interiorul acesteia se măcina în mod ireversibil și mai ales de neoprit. Vă dați seama că această cască, Nolan N62 pe numele ei, era o apariție destul de noua când am cumpărat-o eu... acum mulți ani. Uitându-mă în urmă, mi-am dat seama că se afla în serviciu de vreo 10 ani. Stiu! O sa spuneți că trebuia schimbată la maxim 5 ani... Așa e! Dar intervine obișnuința, rutina, las-o că mai ține... ăștia de suntem sau am fost însurați cam știm despre ce e vorba...🤪 Dar să revin la echipamentele noastre! Deci, după vreo 10 ani de utilizare, îmi zic: ”A fost foarte bun acest Nolan! Este momentul pentru ceva nou!” Oricum, se dusese și al doilea pinlock și se aburea... La un calcul simplu, pinlock nou, interior nou... mai bine cască nouă cu totul. Intru și eu ca tot omul pe internet să văd ce se mai găsește, la ce prețuri, cu gândul că poate ar fi momentul pentru un Shoei, dar după o scurtă analiza realizez faptul că daca iau Shoei si alte câteva articole mai răsărite, o să fiu ca în bancul cu rabla la care dacă-i faci plinul îi dublezi valoarea. Deci, reconfigurez traseul și îmi spun că mă voi îndrepta înspre segmentul cuprins între 1.000-1.500 lei. Ca posesor mulțumit de Nolan, vă dați seama că m-am uitat la modelele de după N62, respectiv N86, N87... Draguțe!, îmi zic, dar cam clasice... Îmi cad ochișorii pe modelele de la Scorpion EXO... 510... 1400 Uau! Ce țuguiată e asta! Parcă e din filmul Alien! După câteva filmulețe pe youtube și cateva forumuri, mă hotătăsc sa ramân la un EXO 1400, care prin Romania se învârte pe la 1500 lei, ca să fie treaba bună, iar paleta coloristică aflată pe stoc este foarte limitată.

Și aici începe povestea Louis.de... dar nu și Funes!!! Sau ”Germania nu mai e ce-a fost” ar putea fi al doilea titlu... sau ”Occidentul și lumea a treia”, printre care și noi.

Pe scurt, comandat cască, plătit cască, venit cască... alt model, oarecare praf pe ea, probabil de la expunere îndelungată, ochelari soare rupți la una din prinderi, mică pe scăfârlie, deși am efectuat corect măsurătorile.

Am luat legătura cu domnii de acolo și m-au asigurat că o pot trimite GRATUIT înapoi și se va rezolva. Acum ce credeți? Profesioniștii de la Louis.de habar nu au nici ce le scrie pe site. Returul se face gratuit, dar numai pentru crema Europei. Ghici ce! Noi nu suntem cremă... sau dacă suntem, suntem din aia de hemoroizi. Crema se referă la Franția, Ghermania, Holandia și alte asemenea... Restul, adică prostimea, trebuie să plătească transportul pentru ca echipa de experți Louis să constate defecțiunile și să remedieze problemele... pe care trebuia să le constate de la verificarea înainte de trimitere, că fie vorba între noi, nu trimiteau la mă-sa, peste gârlă, ci câteva țări mai încolo și e de bun simț să te uiți ce rahat trimiți tâmpitului de la care ți-a plăcut să încasezi bani... bani pe care nu scrie că sunt din Romania sau din Germania şi au aceeaşi valoare... În fine! Problema e că DHL-ul, cu care a venit produsul îmi percepe pentru acest transport  retur suma simbolică de aproximativ 166 euro. 🙄 Ținând seama că am luat casca cu vreo 260 euro, practic mă apropii cu taxa de transport la o valoare asemănătoare. În această situație, mă întreb dacă mai merită efortul sau să mă bucur de încă o lecție de viață contra cost.

Acum, judecând la rece măgăria neamțului (vorba vine neamț... cine știe ce naționalitate  or fi și angajații Louis.de, care le strică reputația arienilor... sau arielilor) era imposibil ca o cască să fie impecabilă și să se fi rupt prinderea ochelarilor la transport. Viziera este intactă. Deci, este clar că produsul a fost expediat fără a fi verificat sumar sau în situația și mai rea la care nu vreau să mă gândesc, cu știință pe modelul: ”Da-i în cacao de romani, că merge și așa la săracii ăia!”

Pe urmă, eu am comandat-o neagra, simplă și a venit cu oarece dungi si desene în nuanțe de negru lucios cu negru mat... scrie ceva pe ea... nici nu am reţinut că e în cutie... parcă "Scorpion"... Deci, iar... lipsa de profesionalism sau durere în catarg.

Lăsând la o parte trambalarea necesară cu casca dintr-o țară în alta, timpul consumat ar fi dus la irosirea acestor ultime zile propice celor două roți. Așa că, m-am urcat în șa, cu casca veche pe chelie, evident... și m-am dus la un magazin autohton, nu îi dau numele, unde am probat o cască nici prea-prea, nici foarte-foarte, cu pinlock și cu de toate, pe care am cumpărat-o și cu care ghidonez. Astfel, am procedat cum trebuia să o fac de la început, fără să fie nevoie să rămân și... vorba aia... și cu banii luați!

 

Acum învățatura!

 

1. De ce nu am procedat așa de prima dată?

Din două motive: varietate mai mare coloristică și de disponibilitate pe stoc decât în magazinele autohtone; uneori prețuri mai atractive afară. Plus, să ne deschidem şi noi capul, să nu mai gândim bătrâneşte! Suntem în era supermodernă, superavansată şi supersuperlativă.

 

2. Străinul e cam curvuliță: ori îți vinde mai scump, ori îți vinde la același preț dar mai prost calitativ, ori ține cu ai lui și le acordă facilități, cert este că la aceiași bani nu ai același tratament și nu ești văzut de pe poziție egală, tu, săracule din est. Valabil în multe domenii, să nu zic toate!

 

3. Chinezul, koreeanul sau ce-or mai fi tovarășii din est care încearcă să facă concurență occidentului, au alte măsuri... mai mici, măsurate cu alte instrumente de măsură... și mai mici... de unde rezultă niște obiecte... cu muuult mai mici decât micul cel mai mic de la noi. Dacă la țoale luai o măsură mai mare, la căști îți trebuie și cu două măsuri peste ce credeai tu că ai... Iar chinezăria, tot chinezărie rămâne... sau orezărie.

 

4. Magazinele mari... și nu mă refer aici doar la nefericiții de la Louis.de, ci este valabil și la alţii... au cam început să afișeze doar o imagine seacă, goală, care nu oferă nimic din ceea ce se presupune că ar face o firmă serioasă, au angajați din ce în ce mai incompetenți și își țin nasul pe sus doar pe baza cantității de produse văndute, la care apare inevitabil un procent de eșecuri pe care îl au în calcul. Cei nemulțumiți, fie sunt într-un număr nesemnificativ pentru prestanța firmei, fie vor renunța în a fi clienți un timp, după care cei mai mulți se vor reîntoarce pe baza unui pseudo-monopol din lipsă de alternative, promoții, reduceri, oferte și tot ce ține de politicile comerciale ale marilor companii.

 

Deci, dragii mei, respectați rețeta veche: mergeți la magazin, probați, verificați, percepeți produsul în mod direct și după ce ați ajuns la concluzia că vă place... sau dacă ați ajuns la ea, cumpărați produsul, chiar dacă este un adaos ceva mai mare. Evident, dacă vă permiteți acest lucru și dacă nu vă asumați eventuale neplăceri de genul celei descrise mai sus. Dacă aveţi experienţă cu comenzile în orb şi merge totul strună, daţi-i înainte aşa!

Eu am procedat ca Nastratin Hogea... Am o cască medie, dar costurile au fost pentru una de top... Afacere! Cu banii de pe astea două luam un Shoei şi nu cel mai ieftin. N-a fost să fie! Şi ăla tot de la Louis.de 😆 care poate venea în regulă, iar acum îi lăudam pe nemţălăi.

 

Şi că tot a venit vorba, vreo câteva zile mai caut cum pot să le returnez casca urmașilor lui ăla cu mustața mică și părul într-o parte, astfel încât să nu plătesc şi a treia cască.

Între timp, dacă vrea careva Scorpion EXO 1400 nou mărimea M îi fac reducere de la 260 euro la 200 euro. Alea cu model ajung pe la 360 euro. Își comanda el ochelarii care mai sunt vreo 20 euro cred. Per total iese la un superpreţ. Eu nu am nici răbdarea şi, cum spuneam, îmi e oricum mică. Poate ar fi bună de pasageră, care aveţi. Valabil doar pentru București.

 

Vă salut și să auzim numai de bine!

 

Link to post
Share on other sites

Ca sa nu iti mai faci iluzii, scurt pe doi, Louis este un Dedeman pentru motociclete.

Si mie mi-au trebuit luni bune si multe vizite pana sa trec peste.

Dap, nici la Dedeman nu dau de absolventi de designer interior la sectiunea de covoare sau absolventi de chimie la raionul de mase plastice.

 

Angajatii Louis (si Polo, si Bmw Motorrad Munchen si Ktm Viena, si, si....) sunt, majoritatea, bikeri tristi de merg la intruniri locale ca sa bea, emigranti de toate culorile si natiile (musulmani, africani, pocaiti romani) + localnici cu familii pe social.

Cam 1 din 4 angajati este fie student pasionat de motoare, cu care chiar poti face un ping pong de cerinte/sfaturi (de calitate) sau un nene biker batran pe care, de cele mai multe ori, il gasesti la raionul tehnic. 

 

Scurt pe doi, nu sunt de acord cu ce ai facut tu. 

Eu o trimiteam cu un curierat la cineva in Germania si rugam persoana respectiva sa faca returul pentru mine. 

Daca ai stickerele pe ea/este nefolosita, ai dreptul la retur integral. 

Eu iti recomand sa faci asta fara sa te mai gandesti sau fara sa mai pierzi timpul.

In cel mai rau caz si tot gasesti un forumist pe la sectiunea Diaspora. 

Nu o returnezi pentru defecte, ci o returnezi fiindca nu are culoarea comandata. Sau fiindca nu iti place cum arata. Nici nu trebuie sa le explici de ce. Este nefolosita? Ura si la gara. 

 

Sunt banii tai, munciti de tine iar atitudinea ta nu cred ca iti face bine. Tie nu ti-a dat nimeni banii aia gratis, nu inteleg de ce tu i-ai da gratis unui srl. 

Dpmdv, atitudinea asta de lasa, domnule, sa fie si un lup mancat de oaie este fff paguboasa.

Este parerea mea, te rog sa nu te superi.

Afara nu da nimeni bacsis, toti trag ca fiarele pe banii lor.

 

 

 

 

 

 

Edited by _Raul_
Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, gresala e a ta. Si sa iti spun ai de ce:
1. Niciodata echipamentul moto nu se comanda de pe net, pentru ca nu ai ocazia sa il probezi
2. Produsele noi nu se pot desface( am lucrat in vanzari si daca cutia era desfacuta, clientul zicea ca e folosita)
3. Garantia doar asa se poate accepta, daca trimiti produsul inapoi pentru constatarea defectului
4. Trebuia sa verifici inainte de a cumpara de la ri, conditiile de retur si garantie
5. Data viitoare, chiar daca e mai scump cu 100 lei, sustine afacerile autohtone
6. Daca faci un mic research despre oricare din fitmele ce comercializeaza echipament moto si pui o intrebare aici pe forum, vei avea un feeeback care sa te decida daca cumperi sau nu de acolo

Spor la bobinat si asfalt uscat[emoji965][emoji965]

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Poti da retur prin posta romana. Am dat retur o geaca de piele  prea mica, cost 80 lei .

 

 

Edited by chiaburu
Link to post
Share on other sites

Eu am cumpărat de la Louis de foarte multe ori, dar nu direct, cu prin magazine ce vindeau produsele lor, fara adaos. Pe vremuri luam de la Paula s bicker shopping, iar în ultimii ani de la Kronaumoto.ro. Nu am avut probleme niciodată, dar dacă ar fi fost, totuși, cazul, una e sa faci retur la Ploiesti sau B, altă e in Germania.

Iar asta cu probatul in exclusivitate e o utopie. Firmele care se respecta au tabele de mărimi foarte clare și chiar se potrivesc. 

Oricum, e f bine că ai scris aici, pt ca viitorii mușterii ai nemților sa știe la ce se pot aștepta. Iar tu nu te lăsa, recuperează-ti banii neapărat.

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Kiki a spus:


5. Data viitoare, chiar daca e mai scump cu 100 lei, sustine afacerile autohtone

 

Ai dreptate si nu prea, asa incerc sa fac ,sa sustin afacerea autohtona ca asa mi se pare corect si frumos, nu probez in magazin ca sa cumpar apoi de pe net dar si iar dar diferenta la produsele cumparate de mine era intotdeauna din ce am vazut 500lei+ fata de siteurile de afara cea ce mi se pare un pic cam mult pt mine, cei drept in ultimile luni am luat produse cu pret mai bun decat de afara. Uite un mic exemplu caut un Arai, pe un site din afara este 380 lire,la noi este cam 28 de milioane si nu culorile dorite de mine, destul de semnificativa diferenta pt mine.Legat de Louis eu comand prin Kronau si cand a fost pb am dus la ei innapoi.

Link to post
Share on other sites
Eu am cumpărat de la Louis de foarte multe ori, dar nu direct, cu prin magazine ce vindeau produsele lor, fara adaos. Pe vremuri luam de la Paula s bicker shopping, iar în ultimii ani de la Kronaumoto.ro. Nu am avut probleme niciodată, dar dacă ar fi fost, totuși, cazul, una e sa faci retur la Ploiesti sau B, altă e in Germania.
Iar asta cu probatul in exclusivitate e o utopie. Firmele care se respecta au tabele de mărimi foarte clare și chiar se potrivesc. 
Oricum, e f bine că ai scris aici, pt ca viitorii mușterii ai nemților sa știe la ce se pot aștepta. Iar tu nu te lăsa, recuperează-ti banii neapărat.
Acuma nu stiu ce intelegi prin "firme care se respecta" insa chiar si la firme cunoscute, e posibil ca marimile sa difere, am patit-o

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Ai dreptate si nu prea, asa incerc sa fac ,sa sustin afacerea autohtona ca asa mi se pare corect si frumos, nu probez in magazin ca sa cumpar apoi de pe net dar si iar dar diferenta la produsele cumparate de mine era intotdeauna din ce am vazut 500lei+ fata de siteurile de afara cea ce mi se pare un pic cam mult pt mine, cei drept in ultimile luni am luat produse cu pret mai bun decat de afara. Uite un mic exemplu caut un Arai, pe un site din afara este 380 lire,la noi este cam 28 de milioane si nu culorile dorite de mine, destul de semnificativa diferenta pt mine.Legat de Louis eu comand prin Kronau si cand a fost pb am dus la ei innapoi.
Diferenta asa mare pot aparea la o casca sau geaca probabil, altfel nu imi dau seama la ce ar putea fi mai scump cu 500 lei

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Salutare,

Sustin sfatul de a returna casca pur si simplu ca nu corespunde cu descrierea de pe site...

In alta ordine de idei, am observat, si nu numai eu, ca afara, mai ales in Germania, ai sansa sa cumperi un produs care a mai fost utilizat, adica ti se livreaza produsul din returul altuia, insa cu titlu de nou-noutz, dar la o analiza rapida cu urme mici de folosire…, si nu, nu neaparat pentru clientii din RO, chiar si intre fruntile Europei se mai produc mici frecusuri, doar daca cititi review-urile de la diferite produse va edificati usor...merge si mai usor cu google translate...

Sistemul se practica si la noi, insa cu discount, afara nu...asa ca daca a mai fost folosit un produs care il primesti de nou, nu stiu daca poti face retur, intelegeti?

In privinta castilor, gecilor, manusilor, echipament in general, desi marimile ar fi universal, dpdv European, calapoadele pentru croiala sunt diferite de la marca la marca, atentie mare, poti avea surprise chiar si la aceeasi marca, mai ales daca produsele au si temeni de fabricatie din ani diferiti...

Cea mai buna alegere este cea in care probezi, este posibil sa dai un ban in plus, dar esti sigur ca ai ce iti doresti, fara batai de cap, fara compromisuri, gen o port desi imi este mica/mare pentru ca imi place culoarea...

Link to post
Share on other sites

Buna povestea. Sa înțeleg că porți mărimea S la căști? Dacă nu, se pare că nu ai citit reviewurile căștilor Scorpion, care zic sa iei un model mai mare decât ce folosești de obicei. Deci L pentru M. In rest, cam ai dreptate, dar Europa de Est....etc etc etc

Link to post
Share on other sites

Casca se probează OBLIGATORIU! E vorba și de formă și cum stă pe bostan, nu doar de mărime. 

Eu am avut cu louis.de o experiență contrarie, am comandat mai multe chestii (cască, o geacă, ceva mărunțișuri) și un pitic de grădină din ceramică. Ei bine, ăsta din urmă a ajuns ciobit, clar de la transport, deși ambalajul era ok. Le-am trimis mail cu poze și după cca o săptămână am primit un colet de la ei aproape la fel de mare ca primul cu un pitic nou înfofolit de numa' în folii antișoc.

Probasem casca într-un magazin autohton, însă diferența de preț a fost de >70€, caz în care, cu parere de rău, nu pot susține businessul autohton. 

Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Imi pare rau ca aud iar de "lectii" scumpe.

 

Dhl percepe 160 euro pt livrare prin intermediul "express" care este un serviciu overnight "par avion".

 

Te sfatuiesc sa iei legatura cu dpd/gls si sa le expediezi produsul inapoi. Desi suntem mai la "marginea" europei, din fericire, legea care protejeaza consumatorul online se aplica:

- expediaza cu dpd/gls (poti sa arunci o intrebare si la fan curier, dar nu stiu daca au solutie).

- plateste tu tranaportul ca sa se miste tot procesul rapid (o sa fie mult mai ieftin decat dhl).

- trimite un mail in cadrul caruia sa atasezi poze cu casca primita si chitanta de la transport + awb de retur; deasemenea citeste bine politica de retur ca sa te aaiguri ca parcurgi corect procedura.

 

O alta solutie care merita incercata (mai mult decat un "nu" nu cred ca ai ce sa primesti), este sa iei legatura cu kronaumoto din bucuresti care sunt parteneri louis. Poate reusesti macar medierea discutiilor.

 

Conform legislatiei ar trebui sa primesti banii pe produs + costurile de retur (indiferent de ce sustin ei), avand in vedere ca produsul nu este conform. Daca nu vor, poti sa depui o sesizare la protectia consumatorului in ro si in de. O sa dureze un pic, dar eu zic ca poti sa recuperezi banii.

 

 

Edited by GeKados
Link to post
Share on other sites

In ultimii ani am expediat in jur de 15 pachete catre fc-moto/motoin/louis cu DPD, costul e undeva la 90 ron (+/- cativa ron - nu am inteles de ce variaza). Geci, casti, pantaloni, ghete, you name it, fie nu-mi veneau bine ca marime, fie nu-mi placeau cand le vedeam in realitate. Ai tracking, coletul ajunge in 4-5 zile. Banii ii primesti in cont.

Link to post
Share on other sites

Eu am avut o problema cu Schuberth C4pro, atunci cand am curatat-o dupa o tura, cred ca am fortat prea tare cu o carpa aerisirea de pe mandibula si nu se mai inchidea. Am purtat o corespondenta cu cei de la Schuberth, casca avand garantie 5 ani, care mi-au spus ca trebuie sa iau legatura cu Louis, de unde am cumparat-o online. Louis mi-a scris ca trebuie sa le trimit casca pentru remediere defectiune sau inlocuire, dar in e-mail mi-au trimis in format pdf inclusiv biletul pe care trebuia sa il lipesc pe pachet, pe care erau trecute toate datele, chiar si awb-ul (?), iar curierul a fost posta romana. A durat 2 saptamani pana a ajuns casca acolo, circa o saptamana pana mi-au inlocuit piesa defecta si doar 3 zile dupa ce au pus-o pe DHL pana mi-a ajuns acasa prin Urgent Cargus. Nu am platit nimic, totul a fost gratis, stresul pana a ajuns prin posta la ei a fost cel mai mare. Nu vreau sa cred ca au procedat asa doar pentru ca am dat 450 euro pe casca, sau poate fi din cauza ca Schuberth e marca nemteasca?Mai sti?

Edited by adimotor
Link to post
Share on other sites

nu o sa gasesti undeva pe lume un magazin online care sa-ti verifice functionarea produsului inainte de expediere , pur si simplu nu asa lucreaza comertul, in schimb functioneaza foarte bine returul

tu ai ales sa cumperi din DE , trebuie sa-ti asumi timp si costuri pt retur ... ei au gresit-o cu casca care probabil a stat ani de zile pe raft avea damage si era desfacuta!

 

eu as suna la ei si as tipa un pic, poporul german reactioneaza pozitiv la tipete , e chiar incredibil dar functioneaza 

Link to post
Share on other sites

Numai cand vezi cat de tragic arata site-ul louis ar trebui sa o rupi la fuga.

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites

Dragi colegi,

 

În primul rând, vă mulţumesc tuturor pentru timpul şi răspunsurile voastre! Am parcurs cu mare plăcere mesajele voastre, care m-au surprins ca şi promptitudine, colegialitate şi mai ales pentru uşoara critică în termeni foarte civilizaţi şi pe care mi-o asum în totalitate. Parte din sfaturile primite au fost întreprinse în mod instinctual... şi aici mă refer la o încercare de "a primi un sfat" de la Kronau... Ei au spus că nu se bagă nefiind comanda lor... Şi pe bună dreptate! De altfel, de la ei am şi cumpărat casca următoare, cu care circul acum, sprijinind magazinele noastre. 😇 

Aş avea de răspuns câte ceva fiecăruia dintre voi. Toţi aţi avut remarci utile şi sfaturi concrete. Mi-ar lua mult să vă citez. De exemplu, partea cu ţipatul... eu sunt pe partea de limbă engleză, iar germana nu îmi este cunoscută decât la nivel de grădiniţă. Mă voi chinui inclusiv la formularul acela de retur, care este, evident, în limba despre care Mark Twain, dacă nu mă înşel spunea aşa: "Eternitatea a fost inventată pentru ca eu să învăţ limba germană."

Deci, să ţip telefonic în germană, nu pot, în engleză, nu are farmecul limbii materne şi aş fi foarte limitat în a expune nuanţele pe care aş dori să le transmit cu mare acurateţe. Nu în ultimul rând, fac parte dintre cei care speră că românii pot deveni mai civilizaţi şi mai curaţi în gândire decât mulţi alţii, măcar pentru valorile morale care stau la baza acestui neam. Dar să nu dau în alt subiect şi să revin... Un oarecare ţipat a fost transmis prin cuvinte apăsate în schimbul de mail-uri. Adică, parte din ceea ce am scris în prima postare a fost exprimat prin cuvinte decente. Aţi văzut, dacă te ceartă cineva cu înjurături mai e cum mai e, dar când te muştruluieşte cineva în mod politicos, parcă doare mai tare.
Ca drept urmare, motiv pentru care voi fi şi mai scurt, am primit acel label, că în română nu se mai poartă "etichetă", pentru retur... gratuit... cu Posta Română. 🙃

Apropo de englezisme, ieri la televizor, o mare vedetă spunea: "Va fi fun si distracţie!" Asta ce-o mai fi? Exprimare pleonastică anglo-română?

Deci, acum o să încerc o mică traducere a formularului de retur, după care intenţionez să mă deplasez cu casca la poştă pentru retur.

Încerc să vă ataşez label-ul 🤪.

Încă o dată, vă mulţumesc tuturor pentru sfaturi, încurajare, experienţă împărtăşită! Sper să fim toţi sănătoşi şi să ne vedem la plimbări, atât local, cât şi înspre munte în sezonul viitor!

Cu speranţa că vom scăpa şi de aceste evenimente din prezent şi vom reveni la normalitate, vă voi ţine la curent cu ceea ce va urma legat de cască şi ne mai vedem virtual să pălăvrăgim pe parcursul sfârşitului de toamnă, gerului, sărbătorilor, noului an şi până în primăvară...

Toate cele bune să vină la voi! 

Captură retur.JPG

Link to post
Share on other sites

Man, tie iti place sa povestesti, nu gluma.

Si exact asta nu e cazul sa faci acum. 

Decat sa pierzi timp cu noi explicandu-ne ca nu stii sa tipi in germana, etc, etc, fa coletul ala si trimite-l. 

 

Nu stai sa o arzi cu toate primatele, fie ele din Germania, Elvetia, America sau ultimele zone de pe mapamond.

Nu trebuie sa le dai telefoane. Ce crezi ca o sa zica aia la telefon? Este un call center, ffs. Am sunat eu odata sa intreb ceva despre TVA. Liniste si pace. 

Iar treaba cu Kronau era evidenta. Ce te asteptai sa iti spuna? Or fi si Kronau vreun mare dealer. Louis nu are prezenta oficiala dincolo de Austria. Kronau sunt niste neni care fac asta pe bani, luindu-si profit din punctele per produs. Tu te-ai fi legat la cap daca ai fi fost in locul lor?

Treaba in vestul Europei este simpla - exista reguli pentru toate. Le citesti bine si le folosesti. Nu intereseaza pe nimeni de sentimente si omenie acolo. 

De fiecare data cand merg afara trebuie sa platesc pentru orice. Orice. Eu o numesc "pay per living". Sau, cum zic grecii - you pay, you pray. 

 

Si acolo sunt tot oameni, la fel de prosti, incompetenti si muritori de foame ca in Ro. 

Cum la fel si acolo sunt si oameni educati, inteligenti, scosi in lume, etc, ca si in Ro. Numai ca ei nu lucreaza in vanzari sau in depozite la Louis. 

Cum a zis si @bec - ai fi surprins ce rapid reactioneaza get-begetii aia blonzi cand ii iei din scurt, cu dreptate si fara umilinta. 

Deja cand urli, inseamna ca e ff nasol. Pentru ei asta cam echivaleaza cu pierdut loc de munca daca un client (decent ca aparente) a trecut peste orice norme si urla. 

 

Spor la returnat. Exista intotdeauna o prima data.

Edited by _Raul_
Link to post
Share on other sites

Romgleza rullz! 🤘Azi am primit mesaj de la dl calafat (roalert) scris + vocal în română și engleza lui iliescu, iar în cel din urmă se spunea că restricțiile vor fi în vigoare, citez, "for paisprezece days"! :lol:

Link to post
Share on other sites

Am comandat online cam tot ce înseamnă echipament. Nu zic că au căzut perfect, dar studiind bine tabelul de măsuri al fiecărui producător, am fost mereu p-aproape. Poți returna orice fără motiv. Acum că s-a nimerit la tine o cască nașpa, o fi ceva legat de latura religioasă :D

Chiar nu mi-au venit chestii nasoale de pe louis, FC moto sau de prin America... Ești caz izolat.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, vis-a-vis a spus:

izolat

Păi izolarea 😷 e de actualitate! :crack:

Bine că e cu happy end (în curs)!

Ia zi, acum mai e așa nașpa Louis? 

Link to post
Share on other sites

Sunt scriitoare mică! 🤪 Îmi place cu condeiul, pentru ca scriu rar. Însă asta nu înseamnă că nu m-am mişcat.

Am ambalat produsul am completat formularul trimis de ei în germană cu ajutorul tehnologiei 4-5G sau cât naiba o mai fi, m-am deplasat la oficiul postal... unde am avut parte de cea mai amabilă doamnă... şi deci, în acest moment coletul se află pe drum către Louis.de.

Tocmai le-am trimis prin mail confirmarea.

Sper să fie un caz izolat în ceea ce mă priveşte, iar postările sper să folosească şi celor ce for fi eventual  în aceeaşi situaţie.

Mulţumesc!

Drumuri uscate şi temperaturi blânde pentru ce a mai rămas din acest an! 👋

 

Link to post
Share on other sites
Acum 23 ore, john17 a spus:

Eu am avut cu louis.de o experiență contrarie, am comandat mai multe chestii (cască, o geacă, ceva mărunțișuri) și un pitic de grădină din ceramică.

Eu nu am făcut d'astea.

Am "piticii" mei, nu iau de la alţii!  :lol:

Acum 13 ore, Endo_ro a spus:

Sper să fie un caz izolat în ceea ce mă priveşte

Nu este izolat.

Am comandat un set de transmisie de off-road de la Austrieci acum câţiva ani (nu dau numele firmei).

Respectiv am comandat un pinion faţă / 16T (teeth), lanţ O-ring şi pinion spate / 49T (la care lanţul trebuia să aibă 112 zale.

Ăştia mi-au trimis alt set de 15T pe faţă, 110 zale O-ring, 48T pe spate, probabil în "consideraţie" tacită: tu eşti rumân prost, nu ştii ce-ţi trebuie, noi ştim ce vrei   :crack:

Este adevărat că preţul a fost foarte bun, cam la jumătate, dar nu asta am cerut.

Raportul de transmisie standard este 15/45 (1/3). Eu am cerut o transmisie puţin mai mare (16/49) cu suprafaţă de contact pinioane-lanţ mărită (1 dinte pe faţă, 4 pe spate).

Noroc că pinionul faţă de 16T l-am cerut şi primit exact din USA (ăştia sunt oameni foarte serioşi) dar lanţul de 110Z este prea scurt, chit că este cu O-ring.

Aşa că ... "neamţul" ori este foarte deştept, ori este foarte tâmpit.  :D

 

 

Acum 13 ore, Endo_ro a spus:

postările sper să folosească şi celor ce vor fi eventual  în aceeaşi situaţie.

Aşa zic şi eu!

Link to post
Share on other sites

Păi și la noi e la fel când vrei altă călcătură la setul de lanț. Dai mură-n gură ce pinioane vrei, ce lanț și ce lungime (asta după ce ți-ai bătut capul cu diverse combinații și coduri) și ăla de la "tejghea" te întreabă pentru ce motocicletă e, caută repede în specificații și vine savant cu niște explicații cum că ar trebui să pui kitul standard. Fratziwere, dă-mi ce-am cerut, lasă-mă dracu'! Numai cu RedMotors nu am avut probleme d-astea, chiar mi-au făcut și reducerea lor sezonieră la kiturile de lanț, clasificând cele 3 piese componente alese separat ca fiind un ansamblu... 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, vis-a-vis a spus:

ăla de la "tejghea" te întreabă pentru ce motocicletă e, caută repede în specificații și vine savant cu niște explicații cum că ar trebui să pui ...

Să pui ce vrea el.

Am păţit asta şi la bujii.

Caut la un magazin bujii NGK BP6HS iar vânzătoarea mă întreabă pentru ce model şi tip de maşină vreau bujiile.

La care am întrebat-o dacă nu cumva pentru un bec de lustră (E27 230V 100W) trebuie să îi dau şi dimensiunile apartamentului ca să caute în catalog după specificaţiile  fabricantului  :lol:  

La care mă tot întreb dacă nu li se poate îndrepta (la unii) mintea pe ... Abricht. :crack:

 

Morala ar fi: verificaţi mereu!

Idioţii au idei.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...