Jump to content

TM18JSU Timisoara


Recommended Posts

Acum 5 ore, mihai c a spus:

moto a fost singurul care mergea mai preventiv

Mda, dacă neasigurarea la schimbarea benzii o consideri atitudine preventivă... :moron:

Acum 5 ore, yo4hgx a spus:

lipsa benzilor de accelerare

Astea sunt prezente în multe locuri, doar că bizonul autohton în loc să mărească viteza rulând pe acea bandă și să intre în trafic la viteză egală sau măcar apropiată de a celorlalți se îmbulzește pe banda 1 cu 2 km/h la oră. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lasa  @john17 ca ei stiu cum e treaba pe afara , dar cu fiecare vorba scoasa demonstreaza contrariul.

Italia e plina de SS-uri cu limita 90-100 si cu benzi de accelerare comic de scurte ...dar italianu se descurca de minune . De foarte multe ori si rampa de iesire este extrem de scurta.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, asdglasfk a spus:

cel de pe banda 2 nu are nici un fel de vina

Adică e normal ca ăla sa meargă cu 150 într-o zonă cu limita de viteza muuult mai mică?! Really? (asta ca sa folosesc romgleza asta de cacao care ție văd că îți cam place). Daca ar fi avut 100, sau maximum 110, oare ar fi putut să-l evite pe amărâtul ăla de motociclist, care pentru o greșeală a plătit cu capul, la propriu?

Link to post
Share on other sites
8 hours ago, george05 said:

Aceeași protagoniști din nou la concursul de măsurat poola. De asemenea acceasi protagoniști la "analize/expertize" și la împrăștiat experiența lor vasta. Al' bătrân cu experienta oricum ii depășește pe aia cu poola mare. 🤮

 

Uitati aici exemplu de om care stie sa se asigure ca nu da nimeni peste el ...intra in discutie dar nu zice care crede ca ar fi de vina.

Asta se numeste forumit preventiv?

 

Link to post
Share on other sites

Goe, eram ironic și postul meu era cu trimitere directa la felul în care decurge treaba aici și cum aceeași inși pun aceeași placa de fiecare data, niciodată nu se schimba nimic. 

Părerea mea? Vina cui a fost? Simplist, s-a întâlnit Bula+Strula+Itic și a ieșit nasol. 

1)cel de pe "bretea" consider ca "trebuia" văzut mult mai devreme și acționat în consecință cu calm(și asa mergea lejeruc mobristul) , nu e ca și cum a apărut din senin și a întrat perpendicular în principal. 

2)manevra motociclistul e cel puțin idioata. Cum plm sa reacționezi/acționezi asa în cazul ala? Dacă avea de evitat un caine/om/bomba în mijlocul benzii ce făcea, decola direct în sus? 

3)masina cu 150kmh? Sa stabilească politia dacă e de vina și ce merita. 

Poți arunca cu pietre și sa fii cât vrei de ironic, subtil sau cum vrei. Mie personal mi se rupe de cele mai multe ori de regulile de circulație la modul general când sunt cu moto. Am modul meu preventiv de a circula și pana acum a funcționat fără cusur. Ca nu e legal cum merg? True. Dar ma consider genul de șofer care nu ii pune pe alții în pericol și care în același timp își vede de propria piele mai presus de orice lege scrisa. Nu o (mai) ard cu viteze peste 120-130kmh cu moto de câțiva ani buni, nicăieri dar nici nu ma târăsc. Deh, mai pe nou cu SM-ul e mult mai ușor sa fac asta. 

 

PS:mai face nevasta-mea mișto de mine ca mi-oi rupe gatul și ochii într-o buna zi de la atâta uitat în oglinzi și asigurat peste umăr. 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 33 minute, george05 a spus:

Mie personal mi se rupe de cele mai multe ori de regulile de circulație la modul general când sunt cu moto. Am modul meu preventiv de a circula și pana acum a funcționat fără cusur. Ca nu e legal cum merg? True.

 

Pai cu moto cam asta este sigurul mod care iti asigura oarecum o sansa, mai ales in oras. Partea naspa este cand facem poc, pentru ca atunci vine ala cu legea in mana. 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, goe 75 a spus:

 

Unde am zis eu ca am mers cu 150 in zona aia exact pe la 5-6 seara ? Deci chiar refuzi se te trezesti la realitate , doar o dai inainte cu ideile fixe . La  16:00 plec din Bucuresti ...deci pe acolo ajung pe intuneric dar absolut mereu dupa 5-6 seara , da?

 

eu am zis ca in contitiile date - noapte, cam aglomerat, trafic care se taraie cu 50-60 - sanse mari sa o incasezi la 150

nu te-am intrebat la ce ora pleci de unde

ai zis ca pe drumul ala cu motorul nu ai fi lasat-o sub 150, nu ai dat limite de ore

 

acum zici ca vorbeam de lucruri diferite? atunci ce ai raspuns ca nu am inteles

 

pana la urma ai fi mers cu 150 fix in conditiile alea?

Link to post
Share on other sites
Acum 39 minute, george05 a spus:

2)manevra motociclistul e cel puțin idioata. Cum plm sa reacționezi/acționezi asa în cazul ala? Dacă avea de evitat un caine/om/bomba în mijlocul benzii ce făcea, decola direct în sus? 

 

Manevra este pentru mine "de neinteles". O fi fost incepator, prima zi pe motor si s-a speriat rau de ala care venea pe banda de accelerare? 

O fi vrut sa fie gigel si s-o fi gandit sa-i faca loc aluia? 

Nu imi dau seama ce motor avea, dar poate oglinziile sa-i fi fost asa de varza incat sa nu fi vazut nimica din spate?

 

Oricum faza de final destination...atatea zile o fi avut bietu

Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, prafrau said:

 

 

pana la urma ai fi mers cu 150 fix in conditiile alea?

 

Nu stiu si nici nu ma intereseaza .Am destul cerebel sa stiu ca ce se vede pe filmarea e una si realitatea poate la fata locului poate fi alta alta. Nu e tranmisiune pe telesport cu mai multe camere.

 

Singurul regret este ca nu am avut destula inspiratie sa fac fragmentul pus pentru inflamarea salvatorilor anti-eutanasie , ceva mai de succes.

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, asdglasfk a spus:

Daca vreti neaparat vinovat moral (nu exista in regulament deci nu conteaza), e ala care a intrat din banda de accelerare.

 

Oare cum ai reusit sa-l scoti pe ala vinovat? Soferul din masina semnalizat intentia si n-a calcat nici macar in momentul impactului linia despartitoare.

 

acctm.thumb.jpg.e171553c29c5167a6bf9b3530c4df6e7.jpg

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, asdglasfk a spus:

Nu e treaba ta salvezi toti idiotii de pe sosea, punandu-ti propria viata in joc.

Problemele apar la funcţia "derivată" (la schimbarea direcţiei sau / şi a vitezei de mers).

Şoselele pot fi şi pline de idioţi stabili dar surprizele neplăcute apar când idioţii sunt şi instabili şi cu "idei".

Atunci generează probleme în lanţ prin "ideile" (căşunurile) şi acţiunile lor.

Adică atunci când "animalele" ... buie.  :bounce:

Acum 1 oră, cuki a spus:

dar poate oglinziile sa-i fi fost asa de varza incat sa nu fi vazut nimica din spate?

La "şcoala" moto veche (old-school) s-a învăţat tehnica de asigurare directă (nemijlocită) fără intermediul oglinzilor retrovizoare, prin contact vizual direct cu potenţialul "duşman de trafic" cu întoarcerea capului la orice manevră (pornire din loc, schimbare de direcţie).

Pentru că oglinzile retrovizoare pot fi dereglate, crăpate, aburite de condens sau în vibraţie cu imagine neclară.

La fel s-a învăţat şi semnalizarea cu braţ întins în plan orizontal, pentru situaţia în care semnalizarea electrică nu există sau nu funcţionează.

 

Învăţătură salvatoare de foarte multe ori.

Repet, dacă ar fi circulat (şi el) cu 150 Km/h pe banda a 2-a (ilegal, este adevărat) sau şi-ar fi menţinut traiectoria pe banda I-a (de viteză redusă) ar fi fost un motociclist viu şi nevătămat la ora actuală.

Din păcate nu a fost să fie aşa  :(

Link to post
Share on other sites
Acum 56 minute, easy ride on! a spus:

 

La "şcoala" moto veche (old-school) s-a învăţat tehnica de asigurare directă (nemijlocită) fără intermediul oglinzilor retrovizoare, prin contact vizual direct cu potenţialul "duşman de trafic" cu întoarcerea capului la orice manevră (pornire din loc, schimbare de direcţie).

 

Mergi un sezon fara oglinzi la motocicleta, sa vezi ca dupa ce le pui la loc, nici vorba sa te asiguri doar uitandu-te in ele. 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Starcream a spus:

Mergi un sezon fara oglinzi la motocicleta, sa vezi ca dupa ce le pui la loc, nici vorba sa te asiguri doar uitandu-te in ele. 

Nici nu-ți trebuie un sezon sa realizezi ca oglinzile sunt doar asa, un mod în plus de a te asigura în afara de a întoarce capul. 

 

Acum 4 ore, cuki a spus:

 

Partea naspa este cand facem poc, pentru ca atunci vine ala cu legea in mana. 

 

 

Prefer sa fac poc și sa fiu de vina(dacă se poate și viu evident) decât sa mi-o iau(consider ca să șansele sunt de N ori mai mari și mai dese) în cine știe ce fel doar ca sunt o "măicuța neprihănit". 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, vladf a spus:

 

Oare cum ai reusit sa-l scoti pe ala vinovat? Soferul din masina semnalizat intentia si n-a calcat nici macar in momentul impactului linia despartitoare.

 

acctm.thumb.jpg.e171553c29c5167a6bf9b3530c4df6e7.jpg

 

e o bordura acolo, nu o linie, masina aia trebuia sa fie foarte hotarata sa intre pe banda 1 peste moto

Edited by prafrau
Link to post
Share on other sites

Acest accident, ca si toate celelalte, arata ca intr-o astfel de intamplare fiecare participant are partea sa de vina. Daca macar unul dintre ei ar fi procedat altfel, atunci istoria se scria altfel.

1. motociclistul: daca avea grija sa tina sub observatie ce se intampla in spate, mai ales ca se apropia de o bretea.  Si daca schimba banda. macar asa nu franeze. Pentru mine inca este un mister de ce a franat.

2. Soferul care a dat in el: daca circula legal, si avea un pic de imaginatie ca ajungand in dreptul bretelei este bine sa aiba un pic de grija

3. Soferul care a intrat de pe bretea: aici nu se vede clar daca a fortat sau nu intrarea intr-un asemenea mod incat sa il oblige pe motociclist sa treaca din scurt pe banda a 2-a.

 

A spus cineva mai sus de Final Destination. Pur si simplu s-au adunat toate cate trebuie, cand trebuie si unde trebuie ca sa se intample ce s-a intamplat.

 

Degeaba ne tot gandim noi ce si cum.

Ar fi intersant de vazut cum va decide expertiza si justitia ce s-a intamplat.

Treaba este sa ne mai amintim noi de acest eveniment peste 3-4 ani cand se va finaliza cazul.

 

Sunt atatea accidente nasoale prezentate pe aici si cine mai stie cum s-au inchis ...

 

De ex. ce a patit duduia care l-a facut praf pe un motociclist pe centura Focsanului? Prin iulie 2017 s-a petrecut accidentul? Ar fi trebuit ca pana acuma sa fie finalizat cazul.

Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, Silver Arrow a spus:

 

1. motociclistul: daca avea grija sa tina sub observatie ce se intampla in spate, mai ales ca se apropia de o bretea.  Si daca schimba banda. macar asa nu franeze. Pentru mine inca este un mister de ce a frânat. 

2. Soferul care a dat in el: daca circula legal, si avea un pic de imaginatie ca ajungand in dreptul bretelei este bine sa aiba un pic de grija

3. Soferul care a intrat de pe bretea: aici nu se vede clar daca a fortat sau nu intrarea intr-un asemenea mod incat sa il oblige pe motociclist sa treaca din scurt pe banda a 2-a.

 

1)serios? Dar în fata nu era cazul sa beleasca ochii? În pana mea, vad eu pe filmare mașina aia ce vine de bretea. Și e un jeg de filmare... Mobristul nu a avut nici un gram de grija de pielea lui și atenție la ce se întâmplă ÎN JURUL LUI. 

2)serios?daca dacă dacă dacă dacă. 

3)vezi punctul 1).

 

Eu as spune ca DACA(da, dacă) mobristul nu dormea pe el, nu conta nici ca vine racheta din spate nici dacă cel de pe bretea întra PERPENDICULAR pe drum. 

Ce contează partea legala în tot accidentul asta(și nu numai)? Cui ii pasa de ea? 

Ar trebui sa fie vorba de ce poți face ca mobrist sa apuci ziua de mâine, nu dacă legal e de vina unul sau altul. 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, george05 a spus:

1)serios? Dar în fata nu era cazul sa beleasca ochii? În pana mea, vad eu pe filmare mașina aia ce vine de bretea. Și e un jeg de filmare... Mobristul nu a avut nici un gram de grija de pielea lui și atenție la ce se întâmplă ÎN JURUL LUI. 

2)serios?daca dacă dacă dacă dacă. 

3)vezi punctul 1).

 

Eu as spune ca DACA(da, dacă) mobristul nu dormea pe el, nu conta nici ca vine racheta din spate nici dacă cel de pe bretea întra PERPENDICULAR pe drum. 

Ce contează partea legala în tot accidentul asta(și nu numai)? Cui ii pasa de ea? 

Ar trebui sa fie vorba de ce poți face ca mobrist sa apuci ziua de mâine, nu dacă legal e de vina unul sau altul. 

Ai inteles exact ceea ce am vrut sa spun.

Motociclistul nu a avut grija ce se intampla in jurul lui. A fost cu ochii doar in fata. De aceea am si scris in primul comentariu ca cine stie pe unde era cu gandurile.

Si exact cum ai spus: o serie de potriviri nefericite, de greseli inlantuite care duc la accident.

Si daca unul singur proceda altfel rezultatul poate ar fi fost altul.

Viteza legala conteaza in sensul in care daca era respectat ar fi oferit soferului ambulantier timp (spatiu) de reactie mai mare, si poate in urma impactului nu ar fi zburat motociclistul drept in parapet. Dar nu a fost asa.

 

Da, cand te sui pe motocicleta trebuie sa faci tot ce depinde de tine ca sa ajungi intreg acasa, fara sa pui baza in ceilalti. Asta inseamna inclusiv sa gandesti si sa actionezi pentru altii.

Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vladf said:

 

Oare cum ai reusit sa-l scoti pe ala vinovat? Soferul din masina semnalizat intentia si n-a calcat nici macar in momentul impactului linia despartitoare.

 

acctm.thumb.jpg.e171553c29c5167a6bf9b3530c4df6e7.jpg


Ai dreptate. Mi se paruse ca a iesit din banda de accelerare, my bad.

Link to post
Share on other sites

Probabil ca unii analizam situația asta atât din punctul de vedere al motociclistului distrat cat și din punct de vedere al șoferului racheta.

Vina pentru accident și deces o văd împărțită între motociclist (in cea mai mare măsura) și șoferul ce mergea se pare cu 150km/ora

Daca motociclistul nu intra fără sa se asigure pe banda 2, nu s-ar fi întâmplat nimic (o fi fost distrat, se gândea la altceva, o fi fost amețit sau obosit, oricum ghinionul de a ti se întâmpla așa ceva este sper foarte redus)

Întrebările ce nu au deocamdata un răspuns sunt:

- dacă mașina rula cu 100km la ora (sau cat era vit maxima legală in acel loc) nu ar fi avut oare timp sa-l vadă și sa-l evite pe motociclist prin stânga?

- dacă mașina rula cu viteza legală iar motociclistul efectiv i se urca pe mașina fără sa poată evita in niciun fel, o coliziune la vit max legală ar mai fi cauzat moartea Rider-ului?

- dacă mașina rula cu viteza legală oare Rider-ul și-ar fi dat seama ce face la un moment dat având timp sa se replieze?

Și eu sunt unul dintre cei care merg cu +49 și am senzația (clar greșita) ca sunt extraordinar de atent in acele momente și ca as putea evita astfel de situații.

Totusi limitele astea de viteza nu au fost setate doar pentru cei care conduc cu viteza și “își asuma” ceea ce fac ci și pentru cei distrati sau neatenți sau afectați de o problema intr-un anumit moment astfel încât sa aibă șanse mai mari sa trăiască și după ce au făcut o astfel de greseala.

Ambii erau obligați sa respecte regulile jocului, ambii le-au încălcat.

Groaznica situație sa “îți asumi” si sa moara un om.

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, asdglasfk a spus:

Ca fapt divers, am mai zis, in lumea civilizata pe care o vreti toti dar de fapt nu o vreti, la scoala de soferi ti se explica clar: daca ceva sau cineva face o manevra neregulamentara, nu faci nimic, intri in el (chit ca e pisica, caine, om care nu e pe trecere sau motociclist care schimba benzile aiurea). De obicei incercarea de a evita in panica va provoca mai mult damage sau chiar vei crapa tu. E dur, dar e adevarat.

Nu iti va spune nimeni sa intri ca bolovanul in eventualele pericole, doar sa mergi legal si preventiv, cat sa ai o sansa sa le eviti. Ba mai mult, vezi ca in lumea “civilizata”, poti urca cu brio orice epileptic/schizofrenic/bipolar la volan, fara nici o problema, chiar si fara o scoala,pe cand in Ro, mult mai greu, plus ca procesul este invers si corect: dosar medical, scoala si examen(mult mai stufos).  Si cu toate astea, rata mortalitatii este mai mare in Ro. De ce? Pentru ca romani/melteni, asta este dur si adevarat. :smoke:

 

Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, fleur a spus:

Groaznica situație sa “îți asumi” si sa moara un om

Da, ca şi simplu cetăţean

Ca şi şofer pe salvare (ambulanţă) este ceva obişnuit.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
On 11/12/2020 at 3:00 PM, Ice-D said:

Nu iti va spune nimeni sa intri ca bolovanul in eventualele pericole, doar sa mergi legal si preventiv, cat sa ai o sansa sa le eviti. Ba mai mult, vezi ca in lumea “civilizata”, poti urca cu brio orice epileptic/schizofrenic/bipolar la volan, fara nici o problema, chiar si fara o scoala,pe cand in Ro, mult mai greu, plus ca procesul este invers si corect: dosar medical, scoala si examen(mult mai stufos).  Si cu toate astea, rata mortalitatii este mai mare in Ro. De ce? Pentru ca romani/melteni, asta este dur si adevarat. :smoke:

 

 

 

Colegu , eu daca iti spun povestea Scufita Rosie , dar inlocuiesc unul dintre caractere cun un altul din alta poveste ,o sa  descoperi greseala , dar te prinzi despre ce poveste este vorba , nu?  Asta daca ai avut o copilarie normala.

 

Exact asta a facut omul , a spus ceva real , dar pentru ca l-a prins prin telefonul fara fir a incurcat niste caractere.  Normal ca un sofer de duminica nu o sa se prinda despre ce poveste este vorba ... 

 

Ca sa facem putina ordine in povestea lui: 

 

Soferul din vest nu este invatat la scoala sa dea in prostii care se baga in el fara sa se asigure , dar este  presat de angajator si de catre  firma de asigurari a angajatorului sa faca exact asta , daca foloseste masina firmei si daca prin evitare risca sa loveasca altceva sau sa iasa in decor.

 

Eu am dat examen in vest pentru 4 categorii si am intalnit o singura situatie in care ti se spune la scoala ,  ca e preferabil sa intri in animal decat sa incerci sa eviti , dar numai atunci cand chiar este animal salbatic ...si logica vine in urma anilor de studiu care au demonstrat ca mai multi au murit rasturnandu-se incercand sa evite ( problema agravata de popularizarea suv-urilor) decat de la impact in plin , cu decelerare pe drept sau nu.

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites
La 12.11.2020 la 16:00, Ice-D a spus:

Ba mai mult, vezi ca in lumea “civilizata”, poti urca cu brio orice epileptic/schizofrenic/bipolar la volan, fara nici o problema, chiar si fara o scoala,pe cand in Ro, mult mai greu, plus ca procesul este invers si corect: dosar medical, scoala si examen(mult mai stufos).  

 

😅 De fabricile de permise de la Pitești și Suceava ai auzit? Sau de țiganii analfabeți dar cu permis? Bănuiesc că tu nu trăiești în România, pt că ești pe din afară...

Link to post
Share on other sites
La 30.11.2020 la 16:14, goe 75 a spus:

Eu am dat examen in vest pentru 4 categorii si am intalnit o singura situatie in care ti se spune la scoala ,  ca e preferabil sa intri in animal decat sa incerci sa eviti , dar numai atunci cand chiar este animal salbatic ...si logica vine in urma anilor de studiu care au demonstrat ca mai multi au murit rasturnandu-se incercand sa evite ( problema agravata de popularizarea suv-urilor) decat de la impact in plin , cu decelerare pe drept sau nu.

Salut! Da, explicatia este corecta si are sens. Dar daca e vorba de alt obiect, atunci lucrurile stau altfel.

 

La 30.11.2020 la 19:58, Bart Bz a spus:

😅 De fabricile de permise de la Pitești și Suceava ai auzit? Sau de țiganii analfabeți dar cu permis? Bănuiesc că tu nu trăiești în România, pt că ești pe din afară...

Nimeni nu a zis ca Ro este perfecta,normal ca am auzit. Invata sa faci diferenta intre ilegalitate si absurditate.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...