Sari la conținut

Sfat inlocuire baterie moto - Yuasa YTZ14S vs baterii Li-Ion


danmihai49
 Share

Postări Recomandate

Salut baieti!

Vin si eu cu o dilema legata de inlocuirea unei baterii moto; o sa incerc sa fiu cat mai concis:

 

- sunt incepator, si am cunostinte limitate in materie de motociclete si baterii

- am cumparat recent o Honda Transalp 700 ABS

- a venit cu o baterie Yuasa YTZ14S

- vanzatorul sustine ca bateria are 8 luni, deci ar fi fost cumparata in primavara lui 2020

 

PXL-20201115-200440415.jpg

 

Toate bune si frumoase, doar ca, in prima zi, dupa ce m-am plimbat cu motorul putin de proba si a fost totul ok:

- mecanicul la care am dus-o la cumparare a tinut-o cu contactul pus 5-10 minute fara sa porneasca motorul, cu farul aprins si cu alti consumatori, timp in care bateria aparent s-a descarcat

- motorul nu mai pornea sub nicio forma, vanzatorul ne-a spus ca nu trebuia sa lasam motorul in contact nici 2 minute, sa o pornim imediat ca altfel se descarca (mi s-a parut exagerat, dar imi spuneti voi mai bine)

- bateria a fost pusa pe redresor (de masina, la 5A in prima faza, pt ca nu am avut redresor moto) - si dupa 1h de incarcare, a fost pusa inapoi pe motor, dupa care a pornit fara probleme

- a doua zi, dupa aproximativ 1 minut de contact fara pornire, motorul iar nu pornea - de data asta am pus bateria pe redresor moto la 1.1A peste noapte => a doua zi a fost iar totul ok

- doua saptamani mai tarziu, iar am probleme cu pornitul motorului; daca indraznesc sa las contactul pus mai mult de 1-2 minute fara sa pornesc motorul, nu mai porneste sub nicio forma... m-a lasat in strada de doua ori pt ca nu mai pornea dupa ce murea motorul si incercam din nou sa o pornesc

- consumatorii ce pornesc la contact: faza scurta, in rest totul oprit

- consumatori suplimentari in timpul mersului: doua proiectoare LED + mansoane incalzite ocazional pornite

- releul incarca ok, am verificat cu voltmetru cu motorul pornit, voltajul fluctueaza intre 12V si 14V

- am comandat far LED - faza scurta+lunga - de pe ledperf.com din motive separate de problema cu bateria, dar avand consumul mai mic, sper sa ajute

 

Problema de baza: nu stiu daca actiunile mele de la inceput - cu descarcarea bateriei si cu incarcarea ei la redresor moto - au avariat bateria si din cauza asta nu mai tine curent, sau daca este normal sa nu mai porneasca dupa doar 2 minute de stat cu contactul pus... dar in momentul de fata, nu mai ies cu motorul din simpla lipsa de incredere; nu stiu daca o sa ma mai lase in intersectie din nou sau nu. Cateodata porneste la sfert de cheie, cateodata dupa 1-2 secunde... nu imi inspira deloc incredere bateria asta, si nu stiu ce sa fac;

 

Intrebari pentru voi:

- e normal ca o baterie de tipul si capacitatea asta (11 Ah) sa refuze sa porneasca motocicleta dupa doar 1-2 minute de stat cu contactul si faza scurta? In mod normal, cat ar trebui sa pot tine contactul pus fara sa pornesc motorul, pana nu mai porneste?

- ar fi o idee buna sa inlocuiesc bateria actuala cu un acumulator moto Li-Ion? ma uitam la asta, dar nu stiu daca sunt bune etc.

- este posibil sa fi sulfatat bateria in faza de incarcare la redresorul auto pe 5A? atat baga el pe modul "minim", si asta sustine vanzatorul ca i-am facut bateriei cu amperajul prea mare... desi cred ca bate campii, avand in vedere ca scrie clar pe baterie ca suporta si 5.5A pt 1h pt fast-charge..

La sfarsitul zilei, as vrea o baterie - si o motocicleta - in care sa am incredere ca nu ma lasa in mijlocul strazii sau care sa nu ma tina intr-o panica constanta de "nu cala motorul ca n-o mai pornesti"... ce sa fac?

 

- as putea face un test bateriei actuale, pt a afla daca este stabila/avariata etc? acum e pe redresor moto in casa si fluctueaza intre 12v si 14V, destul de des.

- astept sa vina farul LED si mai dau o sansa bateriei Yuasa, dar nu stiu daca are rost, mai degraba as lua alta baterie.

 

Multumesc pt timpul acordat!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

2 minutes ago, l.u.v said:

Care este logica pentru care lași contactul pus 1-2 minute??? 

Și ce motor ai? În mod normal se aprind pozițiile, nu faza scurtă la contact. 

Am scris, Honda Transalp 700 ABS.

De obicei ii dau cheie imediat, dar cand se intampla sa mai uit, sa mai fac ceva pana pornesc motorul, dupa ce am pus contactul... nu mai porneste.. e normal sa nu vrea dupa 1 minut? cat ar trebui sa tina in mod normal, asta e intrebarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Dacă și fostul proprietar era unul ca tine, care uita contactul pus, nu ma miră să se fi stricat acumulatorul. 

Mergi cu el la un atelier care vinde acumulatori sa ți-l măsoare și eventual încarce pe un redresor profi. 

 

Și încearcă să faci lucrurile ca lumea, ce înseamnă că uiți contactul pus până mai faci altceva? 

Pornești motorul, te echipezi și ai plecat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, Georgica_Popescu said:

Doar o nedumerire am ...de ce ai lasa contactul pus fara sa pornesti motorul 3-5 min ? Cu ce te ajuta ? 

Nu ai un prieten sa incerci cu o alta baterie sa vezi cum se comporta ? 

in mod normal nu fac asta, dar ultima data eram la bariera la calea ferata cand mi-a murit motorul, si pana s-a ridicat bariera nu i-am dat cheie din nou.. beginner mistake, stiu, dar nu imi imaginam ca se duce ATAT DE REPEDE... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o baterie de 11Ah ar trebui sa dea teoretic 11A timp de o ora;in viata reala mai putin,dar ar trebui sa tina un consum cu farul pornit macar 30 minute;daca nu e asa ,si daca incarcarea e ok,trebuie schimbata bateria

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Depinde de motor, la GTR nu se aprinde scurta decât după ce ai motorul pornit. Când pui contactul se aprind pozițiile, tocmai ca să protejeze bateria de faze ca genul de mai sus. 

Acum 3 minute, Speedy.K a spus:

Eronat, cand pui contactul se aprnde scurta. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Transalp se aprinde lumina de intalnire cand pui contactul.

Asa ca daca o lasi 1-2 minute si bateria si asa esta amarata ....

@danmihai49. Pune o poza cu bateria vazuta de sus. Acolo are stantata luna si anul de fabricatie.

In mod normal o baterie buna nu moare daca tii contactul 1-2 minute. Asa cum ai socotit. Ki

Oricum daca spui ca ai incarcat-o la 5A , vai mama ei saraca ce o fi patimit 🙈

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, mihai c said:

o baterie de 11Ah ar trebui sa dea teoretic 11A timp de o ora;in viata reala mai putin,dar ar trebui sa tina un consum cu farul pornit macar 30 minute;daca nu e asa ,si daca incarcarea e ok,trebuie schimbata bateria

ma gandeam eu ca e ridicol sa moara dupa 2 minute... stii ceva despre alternativa din postul de mai sus, pe li-ion? sunt bune de ceva astea de la Parts Unlimited?

3 minutes ago, Silver Arrow said:

La Transalp se aprinde lumina de intalnire cand pui contactul.

Asa ca daca o lasi 1-2 minute si bateria si asa esta amarata ....

@danmihai49. Pune o poza cu bateria vazuta de sus. Acolo are stantata luna si anul de fabricatie.

In mod normal o baterie buna nu moare daca tii contactul 1-2 minute. Asa cum ai socotit. Ki

Oricum daca spui ca ai incarcat-o la 5A , vai mama ei saraca ce o fi patimit 🙈

 

APR 2017 scrie pe ea, desi nu am de unde sa stiu daca a fost fabricata si cumparata in 2017 sau fabricata in 2017 si cumparata in 2020 cum zice fostul proprietar..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

@danmihai49 nu exista fabricata 2017 si vandutata 2020.

E vrajeala.

Ceea ce este ingrijorator este ca ai tensiunea 12-14 V oscilant

Nu e bine.

Nu te apuca de Li-ion. Ai nevoie de un controller sa poti pune asa ceva. 

Cumpara un acumulator nou - 260 lei - si asta este. Apoi verifici cum incarca.

De ce vrei tu musai LED? Tii neaparat sa iti ia vreun politist talonul?

Farul de Transalp 700 este chiar bunicel. Eu as spune ca este cam nota 8 daca consider pe cel de Goldwing de 10+.😊

 

Oricum ai luat o mobra faina. Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, l.u.v a spus:

Depinde de motor, la GTR nu se aprinde scurta decât după ce ai motorul pornit. Când pui contactul se aprind pozițiile, tocmai ca să protejeze bateria de faze ca genul de mai sus. 

 

Dar dacă îți moare (motorul) la calea ferată bănuiesc că farul rămâne aprins. 

Consumă >5A, pe lângă becul de far care are 55W pe fază scurtă mai sunt câteva beculețe aprinse, + alte chestii alimentate prin contact. 

1. Renunță la obiceiul de a pune sau lăsa contactul cu motorul oprit! Și cred că ar fi bine și la mecanicul care a făcut asta. 

2. Încărcarea cu 5A sigur n-a ucis brusc bateria

3. Nu mai lua de bun tot ce zice un vânzător, mai ales când e vorba de vehicule sh. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, Silver Arrow a spus:

 

@danmihai49 nu exista fabricata 2017 si vandutata 2020.

E vrajeala.

Ceea ce este ingrijorator este ca ai tensiunea 12-14 V oscilant

Nu e bine.

Nu te apuca de Li-ion. Ai nevoie de un controller sa poti pune asa ceva. 

Cumpara un acumulator nou - 260 lei - si asta este. Apoi verifici cum incarca.

De ce vrei tu musai LED? Tii neaparat sa iti ia vreun politist talonul?

Farul de Transalp 700 este chiar bunicel. Eu as spune ca este cam nota 8 daca consider pe cel de Goldwing de 10+.😊

 

Oricum ai luat o mobra faina. Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente.

Nu e neaparat vrajeala. Am vandut baterii vechi de 5 ani. Impecabile. Nu conteaza cand a fost produsa bateria, ci cand si mai ales cum a fost formatata. Stiu dealeri care habar n-au sa formateze o baterie. Si le trimit apoi la garantie, ca s-au bulbucat.

Pe de alta parte stiu modele de Youasa care vin gata formatate din fabrica. Acolo vechimea devine o problema daca nu sunt intretinute cum trebuia pana la momentul montarii, cand asta e peste 2-3 ani.

Din cate stiu ytz14 vine cu electrolitul separat, deci nu poate sa fie decat eroare de formatare la dealer sau defectiune de instalatie electrica la mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Silver Arrow a spus:

Eu nu am intalnit baterii cu diferenta atata de mare intre fabricatie si formatare/vanzare. Probabil pentru ca am luat de la firme mai mari sau care isi gestioneaza mai bine stocul.

Sau pentru ca ai avut baterii care se vand. Un ttz5 se vinde una pe luna la importator. Ytx12 una pe zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai asta este ideea: YTZ14 nu este o ciudatenie de acumulator si greu face 3 ani purici pe un raft. Ma gandesc eu.

Fix acest model de accu am tot folosit de cativa ani incoace si am avut cu cel mult un an vechime ( fabricat toamna si cumparat primavara an urmator).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Silver Arrow said:

Ceea ce este ingrijorator este ca ai tensiunea 12-14 V oscilant

Nu are voie sa scada sub 13v in mers (si asta la consumatori seriosi...) ,ideal e sa fie in plaja 13.8-14.4V.

Inainte de a cumpara alta baterie trebuie verificata incarcarea de cineva care stie cit de cit (un mecanic sau mai bine la vreun centru de garantii pt acumulatori,fie si auto)

Nu ai spus din ce oras esti..daca e Bucuresti ma ofer voluntar pt masuratoare (zona Obor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, mihai c a spus:

Nu are voie sa scada sub 13v in mers (si asta la consumatori seriosi...) ,ideal e sa fie in plaja 13.8-14.4V.

Inainte de a cumpara alta baterie trebuie verificata incarcarea de cineva care stie cit de cit (un mecanic sau mai bine la vreun centru de garantii pt acumulatori,fie si auto)

Nu ai spus din ce oras esti..daca e Bucuresti ma ofer voluntar pt masuratoare (zona Obor)

13 nu e bine = regulator defect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, Silver Arrow said:

 

@danmihai49 nu exista fabricata 2017 si vandutata 2020.

E vrajeala.

Ceea ce este ingrijorator este ca ai tensiunea 12-14 V oscilant

Nu e bine.

Nu te apuca de Li-ion. Ai nevoie de un controller sa poti pune asa ceva. 

Cumpara un acumulator nou - 260 lei - si asta este. Apoi verifici cum incarca.

De ce vrei tu musai LED? Tii neaparat sa iti ia vreun politist talonul?

Farul de Transalp 700 este chiar bunicel. Eu as spune ca este cam nota 8 daca consider pe cel de Goldwing de 10+.😊

 

Oricum ai luat o mobra faina. Sa o stapanesti sanatos si fara evenimente.

Salut, multumesc :)
- in continuare oscileaza intre 12.8v si 14.2v in timpul incarcarii pe redresor, dupa o noapte intreaga. Ba zice 3 linii, ba 4..

- ce controller, nu am vazut nicaieri specificat de un controller pt a folosi acc li-ion, poti detalia putin, probabil cu un link? mai caut si eu intre timp

- avand in vedere ca am cativa consumatori seriosi, crezi ca ar fi suficient un acumulator de 260ron? ce capacitate are si la care te referi? ms

- imi place mult mai mult lumina de LED decat de la becurile astea obosite spalacite.. e mai clara, uniforma si bate mai bine... stiu de riscul cu politistul, mi-l asum. 

- farul ei mi se pare foarte slab, si imprastie lumina cam chioara intr-un mod neuniform..

- mobra in rest imi place si mie, merci frumos!
 

9 hours ago, john17 said:

Dar dacă îți moare (motorul) la calea ferată bănuiesc că farul rămâne aprins. 

Consumă >5A, pe lângă becul de far care are 55W pe fază scurtă mai sunt câteva beculețe aprinse, + alte chestii alimentate prin contact. 

1. Renunță la obiceiul de a pune sau lăsa contactul cu motorul oprit! Și cred că ar fi bine și la mecanicul care a făcut asta. 

2. Încărcarea cu 5A sigur n-a ucis brusc bateria

3. Nu mai lua de bun tot ce zice un vânzător, mai ales când e vorba de vehicule sh. 

- da, mai am de invatat cu bad habits, intr-adevar, dar pana atunci poate reusesc sa scap de panica cu moartea bateriei in 2 minute :))

- sper ca cu farul LED - o sa fie si consumul mai mic la contact, desi nu de-asta l-am luat :D

- si mie mi s-a parut deplasat vanzatorul cand mi-a spus ca "ai sulfatat-o cocos"... de cand s-a vazut cu banii, numai in replici acide si mistouri m-a tinut ... aia e, asta e tara

- n-am luat 100% de bun tot ce-a spus, pur si simplu am incercat sa aflu de la el daca intr-adevar e bateria luata de 8 luni si daca e normal sa moara dupa 2 minute... i-am cerut si acte de provenienta la ea.. canci

9 hours ago, Speedy.K said:

Nu e neaparat vrajeala. Am vandut baterii vechi de 5 ani. Impecabile. Nu conteaza cand a fost produsa bateria, ci cand si mai ales cum a fost formatata. Stiu dealeri care habar n-au sa formateze o baterie. Si le trimit apoi la garantie, ca s-au bulbucat.

Pe de alta parte stiu modele de Youasa care vin gata formatate din fabrica. Acolo vechimea devine o problema daca nu sunt intretinute cum trebuia pana la momentul montarii, cand asta e peste 2-3 ani.

Din cate stiu ytz14 vine cu electrolitul separat, deci nu poate sa fie decat eroare de formatare la dealer sau defectiune de instalatie electrica la mobra.

- sper sa nu fie si asta bulbucata :))

- unde as putea verifica instalatia electrica la mobra? la service unde am fost, i-au pus multimetru pe ea in timp ce turam motorul si statea undeva intre 12.8V si 13.6V, dar nu mai tin minte exact.. la pornire scadea tensiunea spre 11v parca, desi am uitat detaliile.. trebuie verificat din nou

8 hours ago, mihai c said:

Nu are voie sa scada sub 13v in mers (si asta la consumatori seriosi...) ,ideal e sa fie in plaja 13.8-14.4V.

Inainte de a cumpara alta baterie trebuie verificata incarcarea de cineva care stie cit de cit (un mecanic sau mai bine la vreun centru de garantii pt acumulatori,fie si auto)

Nu ai spus din ce oras esti..daca e Bucuresti ma ofer voluntar pt masuratoare (zona Obor)

- cand am pus multimetru pe ea, cu siguranta scadea sub 13v cu motorul pornit, mai ales daca porneam si proiectoarele... la mansoanele incalzite nici n-am indraznit sa ma uit.. desi le folosesc f rar.

- sunt din bucuresti, chiar relativ aproape de obor (Titan). daca putem face schimb de numere in privat, ti-as fi recunoscator :) acum bateria e pe redresor, dar daca zici ca stii sa o testezi cum trebuie, ti-o aduc cu cea mai mare placere :) multumesc frumos pt oferta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, danmihai49 said:

- in continuare oscileaza intre 12.8v si 14.2v in timpul incarcarii pe redresor, dupa o noapte intreaga. Ba zice 3 linii, ba 4..

Asa functioneaza redresorul, il incarca pana la 14.2V apoi nu mai incarca pana scade tensiunea la 12.8V si apoi reincarca iar la 14.2.

UIte aici un exemplu de cum functioneaza redresorul de la Lidl:

image.thumb.png.4a8bdbfd30fc1b9e258252dc49efb773.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bulbucata adica umflata. Chiar daca nu se vede la ochi se simte la amna sau  cu o rigla.

Bateria ai luat-o formatata sau ai formatat-o tu? 

Garantie la baterie oricum nu mai ai, avand in vedere ca ai modificari la instalatia electrica.

De la cine ai cumparat bateria?

Ce redresor ai?

Cine ti-a masurat incarcarea? La ce service?

Pot sa te ajut cu o dignoza a bateriei si cu o incercare de desulfatare. Diagnoza dureaza 5 minute, desulfatarea o noapte. Stau pe la Dinamo, daca te pasioneaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...