Sari la conținut

Sudarea,Lipirea diferitelor materiale,totul despre!


pinnochio
 Share

Postări Recomandate

Acum 25 minute, pinnochio a spus:

Din ale sudurii: Stiati că orice invertor MMA(Electrod) sudeaza WIG-TIG? E nevoie doar un adaptor pistolet,costa 200 lei,și o butelie cu Argon pur.Adaptorul se cupleaza pe minusul aparatului,iar clestele de masa,pe plus.Initierea se face prin atingerea electrodului din pistolet,de piesa care urmeaza a fi sudata.

 

Argon poti sa iei ca persoana fizica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@ Pinochio

 

Daca sudezi cu electrod folosesti EN 757 / E 62 6 Mn2NiCrMo B 4 2 H5 sau echivalentul  Bohler Fox EV 75.

Daca folosesti MIG atunci EN 12534 / G3CrNiMo  gaz M21 conform EN 439  sau echivalentul american  Bohler Fox X70-IG (AWS Designation ER110S-G).

 

Oricum, ar prinde bine o aprobare de la producator, altfel e pe barba ta.

Editat de Muretto Grundieg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca poti suda aluminiu asa, sau cel putin nu cum trebuie. Pt sudura TIG aluminiu, trebuie curent alternativ.

Poti suda TIG cu un invertor MMA dar nu cred ca are rost, probabil vei obtine o calitate mai mica a sudurii decat daca folosesti acelasi invertor cu electrod invelit. Ca sa nu mai zic de costurile mai mari si durata considerabil mai mare a realizarii sudurii prin metoda TIG.

Filmuletul postat e un bun exemplu de "asa nu" pt sudura TIG. Electrodul e total bont iar piesa nu e curatata.

La TIG e f. important ca piesa sudata sa fie bine curatata de orice impuritate, inclusiv degresata spre deosebire de sudura MMA unde poti obtine rezultate bune si pe o suprafata ca cea din film, poate chiar pe una mai murdara/oxidata.

Desi cand te uiti la altii sudura TIG pare usoara in realitate nu e deloc asa. Ai nevoie de o dexteritate foarte buna pe care nu o poti obtine decat dupa foarte multe ore de practica.

Nu ma pricep prea bine la sudura dar mi-am luat un TIG si stiu cum e, adica greu pt un hobbyist care face mici suduri din cand in cand. 

Stiam ca nu e usor dar am ales TIG pt ca ma interesa sa pot face suduri fine pe care cu siguranta nu as fi reusit sa le fac MMA, poate nici chiar MIG.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, GoodKat a spus:


Interesant, nu stiam de asta pana acum. Nasoala este ca esti limitat la scratch-start, nu cred ca ai optiunea de HF start, nu? Fapt care duce la contaminarea electrodului iar daca se lipeste ai sanse sa rupi din varf, fapt care cred ca modifica conul arcului electric si implicit cum se depune materialul etc.

Poti suda si aluminiu cu asa ceva? Pentru otel banuiesc ca treci masa pe + si portelectrodul pe -. Pentru alu schimbi polaritatea?

Salut,pentru a suda aluminiu,trebuie WIG-TIG în curent alternativ.Ca material de adaos,există diferite aliaje.W și T reprezinta materialul din care e facut electrodul nefuzibil,din intetiorul pistoletului.Tungsten sau Wolfram,materiale rezistente la temp ridicate.Aluminiul se mai poate suda și în MIG(Metal inert gaz) adică în mediu de Argon pur. Trebuie un invertor MIg-MAG,rola cu sârma de aluminiu,tubul cu Argon pur.Mare atentie,la sudura aluminiu,cu MIG,trebuie schimbat bowdenu,camasa pistolului,prin care trece sârma.Acea camasa trebuie sa fie din teflon.Mai exista diferite procedee,chiar MMA(manual metal arc...electrod😁)electrozi de aluminiu,nu m-am descurcat cu ei🤪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ale sudurii: De ce trebuie,sau nu trebuie decuplat o bornă a acumulatorului,la atelajul pe care-l ai de sudat? La a mele,niciodată nu am decuplat borna,nu s-a întâmplat nimic! În general întreb propritaru: Desfacem o bornă? Unii nu vor,alți sar ca arși🤪Da,da..sigur!

Nahhhh😪😪😪Nu știe nimeni nimic?Einstain? Ce zice la catastif? Despre decuplat borna? Easy? Un link...ceva?Bubuie alternatoru? Bubuie acumulatoru?La mine nu s-a întâmplat nimic.Pun și o poză,de astăzi.Reparat fisura,fără decuplare acumulator.Atelaju a pornit,a plecat în treba lui.

IMG-20210405-WA0000.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salutare! O nouă problemă,la care nu știm răspuns🤪🤪🤪Pinionul din imagine s-a rupt de pe ax.A fost sudat doar pe o parte,fără șanfren.Injinerii de la Bobcat...notă proastă !!! Am să-l sanfrenez pe ambele parti,la strung,dar nu stiu ce material este,cu ce ar fi bine sa-l cos dupa aceea? 

20210802_155730.jpg

20210802_155740.jpg

20210802_155758.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.04.2021 la 16:12, pinnochio a spus:

Din ale sudurii: De ce trebuie,sau nu trebuie decuplat o bornă a acumulatorului,la atelajul pe care-l ai de sudat? La a mele,niciodată nu am decuplat borna,nu s-a întâmplat nimic! În general întreb propritaru: Desfacem o bornă? Unii nu vor,alți sar ca arși🤪Da,da..sigur!

Nahhhh😪😪😪Nu știe nimeni nimic?Einstain? Ce zice la catastif? Despre decuplat borna? Easy? Un link...ceva?Bubuie alternatoru? Bubuie acumulatoru?La mine nu s-a întâmplat nimic.Pun și o poză,de astăzi.Reparat fisura,fără decuplare acumulator.Atelaju a pornit,a plecat în treba lui.

IMG-20210405-WA0000.jpg

E treaba simpla.

Initial masinile aveau (-) la masa, si daca pui clestele de masa undeva pe caroserie si sudezi la o oarecare distanta, bagi in circuitul electric al masinii 120-150A CA .Pentru ca otelul ala subtire din care e facuta caroseria, are o rezistenta electrica scazuta. Si sa nu uitam ca e construita din subansamble sudate in puncte.

Daca sudezi chiar langa clestele de masa, nu ar trebui sa apara probleme, cu atat mai mult la astea noi care nu cred ca mai au masa la sasiu. Desi cred ca pe la electromotor tot mai e ceva dar nu sunt sigur. Sa ma corecteze inginerii auto daca e...

Dar, da, accidental si numai in anumite circumstante nefericite, puteai sa bagi 70V/120A de curent alternativ in circuitul masinii pe undeva si sa prajesti chestii.

Nu e nimic magic, nimic SF...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am vz mașină fără masă la șasiu! 

În schimb am vz dispozitive de protecție care se conectează pe baterie când sudezi și nu mai trebuie deconectată. 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea ne intelegem. 

Dacă e cuplat minusul bateriei la șasiu și nu e folosit de consumatori, nu încurcă cu nimic. 

Eu n-am văzut papuci legați la șasiu pentru becuri sau alți consumatori, dar nici electrician auto nu sunt. 

Și dacă ar fi, ar fi afectate doar dacă ar fi aprinse. 

Știu că sistemele audio au minus la masă pentru ecranare. Repet însă, dacă nu e în funcțiune, e circuit deschis si nu poate fi afectat. Desi unele sunt în stand by, cum ar fi alarma, calculatorul de bord... etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

N-am vz mașină fără masă la șasiu! 

În schimb am vz dispozitive de protecție care se conectează pe baterie când sudezi și nu mai trebuie deconectată. 😉

alea sunt dispozitive de luat banii prostilor :)

 

bubuie bateria sau arzi ecu sau alte handarale DACA uiti sa pui masa aparatului de sudura  sau nu o pui bine , sau o agati ca imbecilu de ceva cu sectiune mica... un surubel de ex..

 

la tig mai exista problema startului HF ... dar deja va depaseste situatia.

 

cel mai mare risc e sa dai foc la tomberon 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.04.2021 la 16:12, pinnochio a spus:

Din ale sudurii: De ce trebuie,sau nu trebuie decuplat o bornă a acumulatorului,la atelajul pe care-l ai de sudat? La a mele,niciodată nu am decuplat borna,nu s-a întâmplat nimic! În general întreb propritaru: Desfacem o bornă? Unii nu vor,alți sar ca arși🤪Da,da..sigur!

Nahhhh😪😪😪Nu știe nimeni nimic?Einstain? Ce zice la catastif? Despre decuplat borna? Easy? Un link...ceva?Bubuie alternatoru? Bubuie acumulatoru?La mine nu s-a întâmplat nimic.Pun și o poză,de astăzi.Reparat fisura,fără decuplare acumulator.Atelaju a pornit,a plecat în treba lui.

IMG-20210405-WA0000.jpg

 

Descarcarea electrica se face pe traseul cu rezistenta cea mai mica.

 

Daca legi cablul de masa pe sasiu si cu contact ferm, riscul sa strici ceva este nul.

Acum 20 minute, ENEOS a spus:

~20€?!? Are și leduri. 🤩

IMG_20210803_132955.jpg

Teleshopping!!!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ceva vreme...3-4 ani sudasem lama unui plug de arat,era fisurată.Tractorul... ceve modern,albastru,cu clima,gps,scaun pneumo-hidro..plm🤪,si cu calculatoarele de rigoare.Zice soferu...desfac bateria? Zic..nu,că pun clestele de masă pe lamă,lângă fisură,ce să caute Amperii pin tractor?Nahhh..rezolvat problema,omu pleacă,mă intilnesc cu el dupa 1 lună...el suparat...buaiiiii...ieri sa ars calculatoru la tractor,că ai sudat fara sa desfaci bateria(trecuse 1 lună)Zic...bă George,adă in scris de la service constatare,si platesc calculatoru.Nu a adus nimic,suntem preteni in continuare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Grose problem😪2 polonice trebe resuscitate,nu știm care din cele 2 variante de electrozi se pretează.Cu wig sau mig-mag,mă prinde paștele(celălalt).Dacă știe cineva,âi urez de sănătate😍😍😍

20220122_105300.jpg

20220122_105417.jpg

Am făcut cu bazic,se aprind mai greu,fac mai multă mizerie,zgura se desprinde  aiurea🤮🤮🤮.Dar zice că sudura e mai cu garanție de viitor.Așa a zis cineva.

20220122_143552.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Un prieten,a basculat saua camionului,sub liniile de inalta tensiune,alea de alimenteaza juma de țară.El fiind in cabină...a avut loc descarcarea electrică...100.000 Volti,au trecut prin bena de aluminiu,jante,cauciucuri.Totul a durat 2 secunde.Rezultatul?  8 cauciucuri plesnite,8 jante gaurite de arcul electric.El nu a patit nimic,nici capul tractor.Motorul,calculatoarele,bord,lumini,totul e functional.Asa ca,ma intreb din nou....referitor la sudura pe utilaje,fara sa iei bornele bateriei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...