Jump to content

Recommended Posts

Acum 1 oră, goe 75 a spus:

 

Honda CB 500 si Kawa ER5

Exista si FZ6A2 , XJ6A2 si kawa ER6, banditi, toate mai motorete decat cele 2 rapciugi comuter mentionate. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pai da , dar cand tine mortis de ideea de carburatie ...ceva nu se prea pupa cu alea ...ori bugetul nu ajunge acolo , ori indoctrinarea de la vreun dorel e prea puternica.

In special cand se vorbeste de Bandit 400 ...e ceva la mijloc foarte rural...

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites

Adevarul ca e mobra A2 cu suspensie, frane decente si carburatie nu stiu sa zic; Dar macar bandtiu de 600? 

credeam ca alea de 400 au murit daca nu se mai importa ieftin din japonia de la fier vechi; 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

Ce-mi plac astea cu "daca se beleste injectorul" "daca se beleste ecu". Unora le place ecrtitudinea, sa fie siguri ca au de facut ceva la carburator decat sa mearga zeci de mii de km fara sa aiba decat benzina de pus. Intreaba la o reprezentanta sa vezi ca vand probabil un injector la doi ani  sau nici ala... dar membrane de carburator si alte maruntisuri mai mereu. 

 La masuat benzina care intra fata dde cat aer nici un sistem mecanic nu bate electronica. 

Tocmai pentru ca sunt avarii foarte rare, daca patesti beleaua, te-ai scos.

Da, lumea este de acord ca injectorul este mai  econom, si motorul porneste mai usor.

Am un prieten care a ramas cu ''legendarul'' motor 2.0TDI de la VW in poteca. S-a dus un injector (de motorina, e drept) si aia a fost. A plecat pe platforma pana la service.

Da, injectoarele pe benzina nu sunt asa de sensibile ca cele diesel, lucrand de altfel si la presiuni civilizate de 3-4 bari nu la 2000.

 

@superbec  Salutare!  E luni dimineata, lasa-ne si pe noi sa aberam cate un pic, ca oricum nu prea ne trage ata la munca  🤣

 

@Ionut1177  Cea mai buna A2 naked pe carburatie este aia pe care ti-o poti permite 😉

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

 

Da, injectoarele pe benzina nu sunt asa de sensibile ca cele diesel, lucrand de altfel si la presiuni civilizate de 3-4 bari nu la 2000.

 

@superbec  Salutare!  E luni dimineata, lasa-ne si pe noi sa aberam cate un pic, ca oricum nu prea ne trage ata la munca  🤣

 

Salutis !

 

vezi ca de 10-15 anisori se tot fac benzinare cu injectie directa , nu merg la 2000 de bari dar mai la presiune mai mare decat primele DI diesel ....

 

ca fapt divers... MUUULTE mobre cu injectie necesite sincronizarea clapetelor la intervale similar cu alea carburate(r12rt din semnatura) .. curatare si intretinere necesita si ele , motociclismul e scump rau mai ales cand incerci sa-l faci ieftin , stii f bine :) mai pe scurt aberatii

 

munca te elibereaza 

 

decat sa merg cu un cb500 mai bine iau bicicleta , macar pe bicicleta ai sanse sa agati ceva , cu cb-u te aud femeile si fug de tine

Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, superbec a spus:

Salutis !

 

vezi ca de 10-15 anisori se tot fac benzinare cu injectie directa , nu merg la 2000 de bari dar mai la presiune mai mare decat primele DI diesel ....

 

ca fapt divers... MUUULTE mobre cu injectie necesite sincronizarea clapetelor la intervale similar cu alea carburate(r12rt din semnatura) .. curatare si intretinere necesita si ele , motociclismul e scump rau mai ales cand incerci sa-l faci ieftin , stii f bine :) mai pe scurt aberatii

 

munca te elibereaza 

 

decat sa merg cu un cb500 mai bine iau bicicleta , macar pe bicicleta ai sanse sa agati ceva , cu cb-u te aud femeile si fug de tine

Eu m-am oprit la motoarele din anii 2000 😊.  Chiar si asa, cu astea mai noi,  mai bine un 100 de bari sau cat or mai avea decat 2000......

Orice motor cu alimentari separate pe cilindri (na ca am reusit ai am scris cu un ''i'') are nevoie de sincronizare.

Doar Trabantul nu avea si suna atata de  simpatic si usor de recunsocut 🤗

Edited by Silver Arrow
Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, Silver Arrow a spus:

 

Orice motor cu alimentari separate pe cilindri (na ca am reusit ai am scris cu un ''i'') are nevoie de sincronizare.

 

nope, la k1200 si k1300 nu se sincronizeaza clapetele

 

nu imi creste tensiunea de dimineatza .. ca oricum e 1 si n-am facut nimic azi :)

Link to post
Share on other sites

Dupa cum formuleaza initiatorul problema, rezulta ca nu are prea multi bani si nici nu se pricepe la mecanica.

In situatia asta cea mai buna solutie dpdv financiar pentru el ar fi o motocicleta pe injectie cu 1 sau maxim 2 cilindri(linie, nu V).

Daca nu e buget pt asa ceva merge si pe carburatie la fel, tot 1 maxim 2 cilindri linie, dar daca nimereste una cu probleme si nu are acces la un mecanic decent il va costa per total mai mult decat una pe injectie.

In ziua de azi motocicletele cu 4 cilindri carburatie , merita doar pt pasionati. Ori iti place si te pricepi sa o intretii singur ori ai bani suficienti sa platesti un mecanic bun pe care-l vei gasi din ce in ce mai greu.

In Franta acum 6-7 ani cand eram pe acolo , era foarte greu sa gasesti un mecanic care sa-ti regleze o motocicleta cu 4 carburatoare la un pret decent. Daca le cereai asa ceva iti spuneau un pret de care sa fie siguri ca-l vei refuza. 

In curand si la noi va fi aceeasi situatie, mecanicii moto capabili care oricum sunt foarte putini se vor retrage iar astia noi nu-si vor mai bate capul prea mult cu carburatoare pt ca nu mai au nevoie.

 

 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, superbec a spus:

nope, la k1200 si k1300 nu se sincronizeaza clapetele

 

nu imi creste tensiunea de dimineatza .. ca oricum e 1 si n-am facut nimic azi :)

Adica ce mi-e BMW ce mi-e Trabi 😂

Ca si la Trabi tot ''by wire'' este, doar ca in loc de cupru au pus unul tapan de otel 🤣

 

Eu deja ma gandesc sa plec acasa. 5 ore pentru luni sunt mai mult decat suficiente. 🥱

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, einstein1984 a spus:

wire nu e tot aia cu cable/ 

Speram ca te-ai prins ca este la misto 🤦‍♂️

Conceptul imi este cunoscut de cand a aparut in aeronautica.

 

LE: si ca tot a venit vorba de sarachia asta de limba engleza.

Care ar fi diferenta intre Wire si Cable?

Un cablu adica ''cable'' este format din mai multe fire adica ''Wires''. Indifernet ca firele care formeaza cablul sunt din otel sau cupru. Ma rog la cablurile de otel mai apare si notiunea de toroane care sunt manuchiuri de fire rasucite on aceeasi directie, si care toroane impletite formeaza cablul.

Asa ca si termenul de drive by wire sau fly by wire este in fapt altceva decat este in sens literar. Mai corect tehnic era fly/drive  by cable 😛

 

E clar, trebuie sa plec acasa 🤣

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 23 ore, Silver Arrow a spus:

Ca si la Trabi tot ''by wire'' este

Doors by wire:

1024px-2012-08_Kleinkuebelwagen_P_601_A_anagoria.thumb.JPG.4f1aad082a495d2b9b46fde44faac69d.JPG

Doors wireless:

1024px-Trabant_601_Tramp.thumb.jpg.2cb0caf3c1095d5a4d347f617ad0e0ff.jpg

Şi asta încă de prin anii '63-64  :)

Link to post
Share on other sites
La 12.04.2021 la 9:10, zo10000 a spus:

 Pe de alta parte, injectia e mult mai comoda. Cum ai pornit-o ai plecat cu ea. Nu-ti bati capul cu soc, cu pornirea la rece, nu se ineaca, etc. 

 

Este comoda pana cand incepe sa faca figuri. Sa vezi ce amuzant este sa se duca pe campii mecanismul de soc automat (fast idle), plus pompe de injectie, injectoare, senzori, sonde.

 

P.S. vezi ca exista motociclete cu injectie dar cu soc manual...de fabrica.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, GoodKat a spus:

 

Este comoda pana cand incepe sa faca figuri. Sa vezi ce amuzant este sa se duca pe campii mecanismul de soc automat (fast idle), plus pompe de injectie, injectoare, senzori, sonde.

 

P.S. vezi ca exista motociclete cu injectie dar cu soc manual...de fabrica.

sunt sigur ca un meterorit care itit cade in ceafa nu e nici ala amuzant. 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Lucian_M a spus:

Z750 și Z1000 până prin 2006-2007.

IMG_20210413_165043.jpg

Modelele timpurii pe injectie aveau si comanda de soc manual.

Modelele timpurii cu demaror aveau si pedala de kickstarter. 

Modelele timpurii cu roti pneumatice aveau si pompa de aer.

Acum pentru asta este manual separat:

image.thumb.png.bc12b751454cfd09ffa1a7fb2ca773aa.png

 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

sunt sigur ca un meterorit care itit cade in ceafa nu e nici ala amuzant. 

 

Daca tu nu stii de probleme, nu inseamna ca nu exista. 

Link to post
Share on other sites

Hsmbp, statistic sunt MULT mai puține intervenții la sistemele de injecție decât la carburatoare, atât la moto cât și la auto! De câte ori suflai în jigler la dacia 1300 și câte injectoare sau ecu-ri se bulesc la Logan? Doar câte un IAC, eventual corp clapetă complet, dar la rulaje în care ai fi făcut minim 7 ACT-uri. 

Plus că în principiu un motor cu injecție e mai tânăr decât unul cu carburator. 

Link to post
Share on other sites

Băga tata pompa, freca platinele, dădea la cama, reglaj avans, îl lua dreq ori pe capacul de la delcou, ori drăcia aia care se rotea dedesubt (ruptorul, dacă nu mă înșel), crăpau fișele sau bobina etc. După două dacii (1300 și 1310, ambele noi), a luat SuperNova. Revizii, întreținere normală și... un cablu de accelerație. Atât! Parcă nu-i era îndemână că nu a mai avut de lucru la motor. Următoare mașină pe injecție (coreeană), după câțiva ani un diesel nemțesc (tot nou). Cu ăsta s-a fript: turbo, egr, injectoare. Soarta.

Primul meu motor a fost clasic, l-am nimerit bine, dar tot a trebuit o curățare și sincronizare. La actualul- sincronizare (după reglaj supape), gaz și revizii. Nu aș lua carburație, doar vreun clasic pe care să-l port așa, de impresie.

Edited by Lucian_M
Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, Lucian_M a spus:

ori drăcia aia care se rotea dedesubt ... crăpau fișele sau bobina

Acolo era avansul (centrifugal si vacuumatic), deasupra ruptorul si peste el luleaua distribuitorului. Da ... dar benzina era de calitate variabila si se putea regla avansul dupa ea.

Unele fise se intrerupeau pentru ca aveau un fir rezistiv prea subtire pentru antiparazitare radio pe AM. Bobina crapa numai daca a uitat careva contactul pus cu motorul oprit. Oricum, erau bobine racite cu ulei de transformator in ele, serioase. La mine nu s-au ars niciodata pentru ca avea si o aprindere electronica rusesca solida (Electronika - M) cu invertor, transformator, condensator si tiristor (cu germaniu KY202M parca) care descarca doar la deschiderea platinelor si producea o scanteie albastra de cam 1,5 cm, adica vreo 40 de KV. Deh' ... fabricata pentru pornire in Siberia  :D

Link to post
Share on other sites

Depinde unde locuiai și ce găseai. Tata nu era mecanic, punea ce îi spunea mecanicul. 

Btw, voi ați auzit de mobra din 2017 fără ABS? Dar cu injecție, era culmea să fi avut carburație... 😁

Link to post
Share on other sites

Daca iti pui troliu pe conserva si te duci prin paduri noroite sa te distrezi , iti doresti sa ramai blocat pe acolo si sa faci poze cum ai tras pe troliu pana ai urcat masina in copac.

 

Daca iesi cu motoreta pe canp dupa ploaie , nu iesi la plimbare ...iesi la noroiala si facut poze de porceala eroica.

 

Daca iti cumperi motoreta de varsta ta , ori nu ai destul cascaval pentru ceva mai bun , ori ai o dorinta ascunsa pentru surubarit ceva mai mult decat revizia anuala.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...