Sari la conținut

Alegere Bmw S1000xr 2020-2021 vs KTM Super Adventure S 2021


utzi22
 Share

Postări Recomandate

Uah, intrebare bună cu motoarele de test.. care o fi adevărul?

 

Cunoaștem ca pana in prima revizie de 1000km se recomandă așa si așa si nu așa. 

 

Am avut pana luni mai mult de o săptămână un 690sm scos din magazin cu 0 km, sunt civilizat si m-am abținut de la distracție. Înainte am avut 890r cu 400km pt trei zile, nu stiu de ce la asta, pentru prima dată mis-a cerut frumos sa nu o omor.. nici cand am luat 1290s 2021 cu 0 km nu mi-au zis... in fine.

 

Am avut două motociclete noi la viata mea, am avut grija de ele, prima merge si azi din 2007 fiind. Nu e vorba de japoneze, e vorba de cum ai grijă de bunuri.

 

Ma doare un pic stomacul cand ma gandesc ca la masini/moto de test, cei care le iau la plimbare scurtă le dau jar si tot așa. 

Masina ce am luat acuma, am preferat sa aștept trei luni fata de a o lua pe aia de test cu câteva mii km, pentru ca are un nume care e acompaniat de "sport".. iti dai seama ca toti trag fara mila de la rece fiind, trecand peste faptul ca ala de reprezentanta din dreapta mea ma incuraja sa vad cum se duce blană de la stop...

 

Revenind la moto, foarte des am fost la motare in test, care avea becul de revizie aprins, fiind trecute bine de momentul ala, adică prima mie km. Deci care e treaba? E prima revizie la mișto sa se faca un ban si sa se arunce superficial un ochi, sau se face doar economie de revizie si daca e de garanția... asta este, se repară. 

 

Am inteles ca in Bucuresti ktm nu rupe norma la relații clienți,  daca o sa ai nevoie de ei mai mult decât ai plănuit, atuncea ce faci? 

Hai sa zic si bmw ca sa nu par ca fac diferenta intre naziști  si naziști.

 

Curios daca e cineva care urmărește tipicul si a cumpărat moto de test.

-----> later edit, vad ca s-a scris fix de asta cand dădeam eu in tastatură

Editat de hora09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 117
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dacă va uitați pe YT la fort nine la videoul despre cum se face rodajul veți vedea ca zice ca e bine sa mergi în toate modurile cu motocicleta în rodaj. Adică și perioade scurte de dat în gura, și mai domol, și pe curbe si de toate, mai puțin mers constant cu pilotul automat pe autostrada. Eu ma gândesc ca prima mie o fac cei de la dealer și după aceea o dau la drive test pentru populația generala. Dar asta ma gândesc doar eu ca să stau împăcat cu gândul ca am luat motoreta de drive test.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, nu face dealerul el prima mie... păi cum e cand ai 6,9,12 motare de-odata..?! Fac aia angajați 12.000km, niciodată, ar trebui sa aibe in fișa postului 😃

 

Cunosc din ambele vehicule recente ca mi s-a zis exact cum precizia legat de prima utilizare, nu fa curse cum ai iesit din salon și nu fa mia dintr-o bucată pe autostradă, în rest cu bun simț și de toate 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Informatii calde despre 1290 S.ul nou. Am cam 3000 km cu el dar din pacate nu pot sa-l compar cu `20ul. Eu vin de pe F800 GS > 1090 Adventure. Am un prieten care a avut si SAS-ul 2018 si spune ca e alta motoreta. Poate mai putin brutala insa dar mai legata si mai cizelata. Fata de 1090 clar e altceva. Momentan incantat. Pare mult mai platanta, mai putin vibracioasa si pare ca tolereaza putin mai bine turatiile mici. Dar doar putin.

Usor instabila la 200+ chiar si fara Case.uri. Probabil mai am de incercat setari de suspensie. Fara micile apucaturi de model nou pe care le-am avut in 2017 la 1090.

Singura dezamagire momentan e saua. Inclusiv cea de la power parts. Care la modelul vechi era de vis. Asta e similara cu cea stock, cu alt design. Imi lasa impresia ca au facut tot posibilul sa adapteze mobra asta si pentru persoanele chalengeuite pe verticala. :))

Cu S1000xr nu am mers. Dupa experienta cu ei de pe vremea GS-ului, imi interzice religia sa mai calc pe la Bavaria. Experienta reconfirmata anul trecut cu un G310r. 

 

WhatsApp Image 2021-04-27 at 15.10.07 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-04-27 at 15.10.07.jpeg

WhatsApp Image 2021-04-27 at 15.10.07 (1).jpeg

Editat de steph
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Inca o chestie, credeti ca ar trebui sa ma feresc sau nu de motocicletele "demo/test" (majoritatea cu garantie) vandute de dealeri?
Cand mai frunzaream mobile.de am vazut ca erau unele la preturi ok si as avea avantajul ca scuti tva-ul daca as lua ceva pe firma, ceea ce s-ar transpune in accesorii extra  [emoji3]
 



Sent from my iPhone using Tapatalk



Sent from my iPhone using Tapatalk

Eu am luat la finalul lui 2019 o Multistrada 1200 Enduro, 2016, cu 5000 km., demo bike, din Germania, la un pret f. avantajos. Acum are 21000 km. In tot acest timp m au lasat: un releu de pornire, sonda litrometrica, o pompiță de la ambreiaj (pierdea lichid). S au vazut motociclete mai fiabile pe planeta asta, dar asteapta te de la acelasi figuri si de la KTM :)). Cunosc mai multi posesori. In schimb, senzatia data de condus mi se pare superioara la Multistrada fata de 1290 S. De ce? Personal, imi place f. mult pozitia inalta a ghidonului, pozitia tip “scoica” in șa, suspensia semiautomata skyhook mi se pare foarte calitativa, reprizele motorului la DVT mi se par mai explozive


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, hora09 a spus:

Sunt curios de Tiger 1200 nou, ca ala vechi m-a cuceri, turnata pentru mine, aia e locomotiva, un cardan de nu comenteaza orice faci, un motor la care nu i se mai termina cuplu si puterea, aerodinamica si ergonomie da zici ca nu ai mai vazu asa ceva.... daaaar, grea - grea - grea sus..
 

Uitasem sa te intreb. Cu versysul 1000 2019+ ai mers? Poti compara cu Tiger, privind manevrabilitate-greutate? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Adrian M. a spus:

Poti compara

Nu pot sa imi dau "cei doi centi" pentru ca nu am apucat la Kawa sa ajung anul trecut, mi se inmuiau ochii dupa altele.
Si la Honda nu am calcat de loc, in ideea sa nu aflu ca vreau Africa de ma arde in ideea ca am totusi motor nou.

Abea de sambata a venit soarele aicea... sta pana cam pe maine, dupa iara se lasa cu saptamanai de ploaie, plm horror.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, alexgrp a spus:

 

Ktm, Duc, Bmw, aceleasi abordari privind service-fiabilitate. Deci aia e, asumate cum s-ar spune. Cam multe toti sa pice, la asa putini km. Putin trist as zice..... Daca esti genul care iese la ture mai lungi, km, zile, iti doresti sa te si tina motoreta in tura, nu doar sa traga ca dementa 2 zile, apoi a 3 a sa o aduci in tara pe platforma :)))

Pana n-am pus motoreta mea langa un MTS, nu m-am prins. De fapt ,MTS aduce cumva a supermoto, pozitie, ghidon, etc. Mult mai cocotzata , per ansamblu. Ce inaltime ai? cum te intelegi cu pozitia respectiva?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, steph a spus:

1290 S.ul nou

Maxim! Sa dai blana 'j de mii de km pe ea!
In loc sa zic felicitari, eu tot ma gandesc ca bine ca ai apucat sa cumperi la cum ajung sa nu fie disponibilie 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, utzi22 a spus:

De aproape 7 ani am vstrom-ul Am mai condus motociclete de capacitate mare de la sportive la choppere

 

de la userul tanar am crezut ca poate nu ai experienta mai mare de 1-2 sezoane si te-ai plictisit de vstrom .. dar nu e cazul

Acum 12 ore, utzi22 a spus:

 

Inca o chestie, credeti ca ar trebui sa ma feresc sau nu de motocicletele "demo/test" (majoritatea cu garantie) vandute de dealeri?

 

la motocicletele in discutie nu cred sa existe probleme , pur si simplu nu ai unde sa le batjocoresti la test ride , multi dealeri organizeaza test ride days , unde mergi in grup cu un reprezentant ... care se misca suficient de repede cat sa nu adormi

cred ca trebuie sa fi atent in special la garantie , de cand incepe , daca exista mentiuni eventual negociaza o garantie extinsa chiar daca trebuie sa mai dai 200e si cel mai important sa aiba mobra optionalele "care trebuie"

 

nu mai astepta ca trece vara si banii n-aduc fericirea decat dupa ce i-ai cheltuit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Adrian M. a spus:

Ktm, Duc, Bmw, aceleasi abordari privind service-fiabilitate. Deci aia e, asumate cum s-ar spune. Cam multe toti sa pice, la asa putini km. Putin trist as zice..... Daca esti genul care iese la ture mai lungi, km, zile, iti doresti sa te si tina motoreta in tura, nu doar sa traga ca dementa 2 zile, apoi a 3 a sa o aduci in tara pe platforma :)))

Pana n-am pus motoreta mea langa un MTS, nu m-am prins. De fapt ,MTS aduce cumva a supermoto, pozitie, ghidon, etc. Mult mai cocotzata , per ansamblu. Ce inaltime ai? cum te intelegi cu pozitia respectiva?

 

 

Legat de service si fiabilitate: da, din pacate. Asta e "trend-ul", se pare. Sper sa n-am ghinioane prin ture. Barem comunicarea cu cei de la Ducati si BMW nu mi se pare asa precara precum cea de la KTM (de care doar am auzit, din mai multe surse, ca ar fi insuficienta). 

Exact, pozitia parca aduce un pic cu pozitia de pe supermoto. Mie imi place f. mult. Am avut si GS pret de 36.000 km. Pe KTM 1290 am mai tot mers. Pe MTS mi-a placut cel mai mult cum se sta in sa. Eu am 1,77 m., craci o idee mai lungi. Ma descurc bine, ajung cam cu toata talpa, cu ambele picioare. Nu am scapat-o niciodata de pe loc in 1 an jumate. GS-ul l-am scapat 1 data de pe loc din cauza nisipului de sub talpi. 

Acum 15 ore, _Raul_ a spus:

 

 

 

Ca putea sa mearga tare pe macadam atat de natural si fara efort (pentru ea nici o emotie), incat am realizat ca este  o chestiune de secunde pana sa ii dau a treia si sa trag de ea si mai tare. 

"Ceve de speriat" in sensul bun.

Toate cele de mai sus in conditiile in care era echipata cu Scorpion Trail (gume de strada dpmdv, f slabe pe Crosstourer si una dintre primele mod-uri serioase, cat se poate de repede).

 

 

 

Da, clar. Cred ca senzatia provine de la suspensia aia semiautomata a lor. Mie imi place foarte mult senzatia aia de "plutire pe norisor" in absolut orice circumstanta. "Ceva de speriat" in sensul bun e fix ce trebuie! :))). 

Eu mi-am pus Michelin Pilot Road 5 GT acuma si sunt total altceva fata de Scorpion Trail. Imi plac enorm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, alexgrp a spus:

 

Ai 1.77 si ajungi pe modelul enduro, cu ambele talpi jos? Surprinzator... Probabil din cauza ca stai cumva in sa, nu pe ea...

Cum sa pui pe enduro pilot road :D pune acolo cramponate, si da i prin boscheti!

A, pune si o poza cu bestia. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Adrian M. a spus:

Ai 1.77 si ajungi pe modelul enduro, cu ambele talpi jos? Surprinzator... Probabil din cauza ca stai cumva in sa, nu pe ea...

Cum sa pui pe enduro pilot road :D pune acolo cramponate, si da i prin boscheti!

A, pune si o poza cu bestia. 

 

Habar n-am in ce mod stau, dar nu am avut probleme. 
Eh, am avut TKC 70 pe GS. Mergeau f. misto, nu zic nu. Am zis ca n are rost sa fac un compromis pt. asa putini km. pe off, unde cred ca as intampina probleme din cauza staturii pe MTS, intr-adevar. Cu GS-ul eram cam limita pe portiuni mai complicate. Mai ies pe la enduro cu capre mici daca am chef de prafuiala :))). 

Uite si fierul

0c182b02-49aa-4da2-b621-4870c52fa9b0.JPG

IMG-0087.jpg

IMG-0088.jpg

IMG-0274.jpg

IMG-1310.jpg

IMG-3523.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Like [emoji3]

[emoji1308][emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, hora09 a spus:

In loc sa zic felicitari, eu tot ma gandesc ca bine ca ai apucat sa cumperi la cum ajung sa nu fie disponibilie 


L-am comandat pe 4 ianuarie cand nici macar nu era stabilita data lansarii :D Ghidat de niste poze spion aparute pe advrider. De specificatii sau culoare nici pomeneala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, steph a spus:


L-am comandat pe 4 ianuarie cand nici macar nu era stabilita data lansarii :D Ghidat de niste poze spion aparute pe advrider. De specificatii sau culoare nici pomeneala.

Esti curajos! Eu ma sucesc, decid, apoi sucesc iar, ihaa:)))  Pana la toamna ma mai razgandesc de 3 ori, privind alte modele, si ajung sa cumpar cine stie ce naiba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa 55k si aproape 4 ani cu 1090ul cumva stiam la ce sa ma astept. SI oricum nu aveam alternative. GS sau XR au picat din cauza reprezentantelor de la noi iar Multi V4 sarea putin din buget.

Si in final dupa ce gasesti oameni misto intr-un loc parca nu iti vine sa faci teste pe banii tai prin alte parti. Relatia cu Dementor a fost tot timpul foarte ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marea mea problema este ca : imi place mai mult cum arata XR-ul, dar sunt convins ca o sa-mi placa mai mult cum se conduce KTM-ul :))

@Steph, in cat timp ti-a ajuns jucaria de cand ai plasat comanda ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, utzi22 a spus:

Marea mea problema este ca : imi place mai mult cum arata XR-ul, dar sunt convins ca o sa-mi placa mai mult cum se conduce KTM-ul :))

@Steph, in cat timp ti-a ajuns jucaria de cand ai plasat comanda ?

Tine de gusturi. Stiu ca multora nu le place KTM ul, dar mie imi place de numa botul ala transformers. Arata badass, diferit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, utzi22 a spus:

@Steph, in cat timp ti-a ajuns jucaria de cand ai plasat comanda ?


I irelevant. Cand am dat comanda KTM nu anuntase oficial ca scot modl nou. S-a lansat la 3 saptamani dupa. In cazul meu 4 luni in cap. Dar erau deja 3 bucati comandate.

Acum, daca e disponibila la fabrica poate sa ajunga si in 2 saptamani. Depinde cum prinzi stoc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Update:

Am facut ieri un test cu BMW S1000XR

 

Pro:

- Puterea: Trage liniar, suficient de tare cat sa te bage in belele daca nu esti atent. din pacate era limitata la aprox 8000-9000 rotatii si n-am putut sa vad potentialul real, dar banuiesc ca tragea destul de tare pana pe la 11-12 rotatii

- Franele: Excelente, f usor de dozat

- Ambreiajul : nu ma asteptam sa fie asa usor de actionat tinand cont ca este pe cablu

- Suspensia : Testata si pe Road si pe Dynamic. Poate sunt invatat cu suspensii foarte moi, dar personal  in ambele moduri suspensia  mi s-a parut la fel de dura/tare, desi in review-uri am vazut ca multi zic ca ar fi diferenta de la cer la pamant.

- Electronice: Nu am apucat sa ma joc cu setarile si meniul pt ca m-a prins ploaia dupa nici 20 de min de cand am parasit dealerul.

- Manevrablitate: Am simtit de parca conduceam un naked de capacitate mica. Se simte foarte usoara si foarte manevrabila

- Cutie de viteze, quickshifter : Cutia de viteze pare similara cu cea de la Harley, in sensul ca trebuie sa fii mai ferm cand schimbi viteza. Quick shifterul excelent la turatii mai mari, usor smucitor la viteze mai mici, dar e de inteles pt ca nu pt asta a fost gandit.

 

Contra:

- Comfortul : Saua, foarte foarte ciudata si deloc comoda. Poate nu am eu forma fundului potrivita pentru ea, dar toata greutatea/masa mea statea pe marginile dure ale șeii. Dupa nici 20 de min de mers deja ma durea dorsalul. De asemenea, posibil sa ma insel, dar m-am simtit cam inghesuit, in sensul ca, ori scaritele erau prea sus, ori fundul era era prea jos, ceea ce s-a transpus in ceva dureri de genunchi pana a finalul testului (aproximativ o ora)

- Chesti de obisnuita (sau maini prea mici :) ) , dar cred ca din cauza rotitei pt meniu imi era destul de greu sa accesez butonul de semnalizare si cel de claxon.

 

Overall o motocicleta foarte ok, doar ca nu stiu daca se poate face ceva decent cu saua aia ciudata si cu pozitia inghesuita (probabil tot din cauza seii).

 

Cam asta a fost concluzia mea.

Acum sa vedem unde gasesc repede un KTM Super Adventure S ca sa compar. :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

29 minutes ago, utzi22 said:

Trage liniar, suficient de tare cat sa te bage in belele daca nu esti atent. din pacate era limitata la aprox 8000-9000 rotatii si n-am putut sa vad potentialul real, dar banuiesc ca tragea destul de tare pana pe la 11-12 rotatii

 

Mă bag aiurea în discuție, dar mie tot timpul mi s-a părut un neajuns partea asta la XR: motorul 4 în linie de 1000. N-ai cuplu. Sau mai bine zis ai ceva, dar e sus. Sub 5-6000 de ture nu se întâmplă nimic. Dacă mergi sportiv nu e mare problemă, o ții în plajă și aia e. Dar nu-ți iei genul ăsta de motocicletă ca să mergi tot timpul sportiv - altfel mai bine iei S1000RR, care e considerată cea mai confortabilă sportivă. Și ai și distribuția variabilă (i.e. mai multă performanță). În rest nu prea am ce comenta la motocicletă: BMW oferă calitate bună, reprezentanțe și dealeri peste tot, dotări bune, etc.

 

KTM-ul nu e chiar în aceeași clasă, SAS-ul este o motocicletă destul de capabilă pe offroad. XR-ul este strict un sport touring de asfalt. În aceeași clasă KTM are model, Super Duke GT. Iar dacă te tentează gama asta, încearcă și o Multistrada (V2, nu V4).

 

On 13.05.2021 at 12:31, Adrian M. said:

mie imi place de numa botul ala transformers

 

Asta nouă are bot de cal. Fix de cal.

 

image.thumb.png.122acbd7c0801b75e617b2d44a3c5779.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...