Jump to content

Mers cu pasager ca începător


Rares2005
 Share

Recommended Posts

Acum 4 ore, Rares2005 a spus:

Din punct de vedere legal,după cum am mai zis, e in regula, si da, in traficul din București daca nu vrei sa mori vara la 40 de grade pe motor, așteptând in coloana ca o mașină, e ok sa filtrezi traficul, majoritatea o fac pentru ca NU E ILEGAL. 

 

:crack: Eu depaseam masinile de politie in coloana cind stateau la semafor pe rosu, mai rar in mers ...... cred ca singurii mobristi care stau dupa masini sint cei cu "coarnele" late rau ..... :crack:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 4 minute, ionutpm a spus:

 

 

Sunt mai utile totusi sfaturile unei persoane fara multa experienta decat sfaturile din aceste doua posturi. 

Aratati-ne si noua din maiestria voastra, vrem sa invatam si noi, neavand norocul de a ne naste cu cativa ani si cateva mii de km de experienta. 

Adevărul e ca după aceste 2 postări te ai fi așteptat ca el sa aibă mai multa experienta... Adică în momentul de fata, pe mine ma ajuta persoane cu experienta mai multa decât mine, nu cu mai putina... Si in plus, @Iacroyx are mult mai multa experienta decat el, oricum, repet, nu știu cât dintre persoanele de pe acest forum care imi zic ca nu sunt pregătit încă sa ies in trafic au așteptat mai mult decât mine sau s au pregătit in particular înainte sa iasa in trafic....

Cel mai bine e sa lași statisticile, in mama lor de statistici, si sa te bucuri de motociclism, cu cap. 

Acum 4 minute, Rares2005 a spus:

Adevărul e ca după aceste 2 postări te ai fi așteptat ca el sa aibă mai multa experienta... Adică în momentul de fata, pe mine ma ajuta persoane cu experienta mai multa decât mine, nu cu mai putina... Si in plus, @Iacroyx are mult mai multa experienta decat el, oricum, repet, nu știu cât dintre persoanele de pe acest forum care imi zic ca nu sunt pregătit încă sa ies in trafic au așteptat mai mult decât mine sau s au pregătit in particular înainte sa iasa in trafic....

Cel mai bine e sa lași statisticile, in mama lor de statistici, si sa te bucuri de motociclism, cu cap. 

Nu zic ca sfatul nu e bun, dar in momentul in care dai sfaturi, trb sa vb si din experienta. Mie spre exemplu mi s a spus tot pe forumul asta de o persoana cu destul de multa experienta ca începătorii sunt mai. putin predispuși la accidente, deoarece conduc mult mai prudent. Ma rog, fiecare cu părerea lui, eu tot rămân la părerea mea. Bucurați va de motociclism si lăsați gândurile negative, conduceți cu cap, nu cu frica

Link to comment
Share on other sites

Filtrarea traficului este ilegala in Romania. Atat cu motocicleta cat si cu bicicleta.

Cu bicicleta ai voie sa te deplasezi doar pe pistele special amenajate, acolo unde ele exista, sau pe partea carosabila, pe prima banda, cat mai aproape de bordura. Nu ai voie cu bicicleta intre banda 1 si 2.

Cu bicicleta poti devansa/depasi masini oprite la semafor, doar pe partea dreapta, pe langa bordura.

Cu moticicleta nu ai voie sa depasesti coloana de masini pe nicaieri.

 

Dar, in Bucuresti cel putin, politia tolereaza filtrarea traficului atat de catre motociclisti cat si de biciclisti.

Partea trista este ca, in caz de accident, cel care filtreaza traficul va fi vinovat.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, cio.infinitas a spus:

Filtrarea traficului este ilegala in Romania. Atat cu motocicleta cat si cu bicicleta.

Cu bicicleta ai voie sa te deplasezi doar pe pistele special amenajate, acolo unde ele exista, sau pe partea carosabila, pe prima banda, cat mai aproape de bordura. Nu ai voie cu bicicleta intre banda 1 si 2.

Cu bicicleta poti devansa/depasi masini oprite la semafor, doar pe partea dreapta, pe langa bordura.

Cu moticicleta nu ai voie sa depasesti coloana de masini pe nicaieri.

 

Dar, in Bucuresti cel putin, politia tolereaza filtrarea traficului atat de catre motociclisti cat si de biciclisti.

Partea trista este ca, in caz de accident, cel care filtreaza traficul va fi vinovat.

 

.... 

O întrebare 

Bicicleta este vehicul, daca cel care merge pe ea are peste 14 ani. Bicicleta are voie sa filtreze 

Motocicleta este vehicul. Motocicleta nu are voie sa filtreze. Ce sens are? 

Link to comment
Share on other sites

Acum 29 minute, Rares2005 a spus:

.... 

O întrebare 

Bicicleta este vehicul, daca cel care merge pe ea are peste 14 ani. Bicicleta are voie sa filtreze 

Motocicleta este AUTOvehicul. Motocicleta nu are voie sa filtreze. Ce sens are? 

Intreaba Militia si vei afla.

 

Nu stiu ce scoala ai facut militienii aia de ia-ai intrebat dar stiu ca bici trebuie sa mearga pe marginea din dreapta a benzii 1. De unde sa ajunga sa faca slalom printre masini intre banda 1 si 2? Gresesc?

Link to comment
Share on other sites

In legislatia din Romania nu exista termenul de filtrare trafic. Trecerea printre masinile stationate la semafor cu o motocicleta sau bicicleta se poate incadra doar la depasire (care e interzisa).

Singura portita legala este atunci cand faci devansarea/depasirea fara sa calci pe marcajele longitudinale care definesc benzile de circulatie. Dar asta nu inseamna ca e legal, ci doar ca nu e reglementata acea manevra. In caz de accident cel mai probabil va fi culpa comuna.

 

Bicicleta nu are voie decat pe langa bordura. Asta scrie in legislatie. Nu ai ce cauta cu ea intre banda 1 si 2. Devansarea masinilor pe parrea dreapta pe langa bordura se incadreaza in zona gri din legislatia noastra pentru ca in teorie folosesti aceeasi banda cu masinile fara sa depasesti marcajul longitudinal.

Edited by cio.infinitas
Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, Silver Arrow a spus:

Intreaba Militia si vei afla.

 

Nu stiu ce scoala ai facut militienii aia de ia-ai intrebat dar stiu ca bici trebuie sa mearga pe marginea din dreapta a benzii 1. De unde sa ajunga sa faca slalom printre masini intre banda 1 si 2? Gresesc?

Eu știu asa: bicicleta trb sa meargă in permanenta pe lângă bordura, cu excepția cazurilor cand filtrează traficul (mașinile sunt staționate, nu in mișcare) sau cand isi schimba direcția de mers spre stânga. O sa filmez mâine când mai ies cu motorul si o sa întreb un echipaj de politie, sau mai multe, daca am voie sa filtrez traficul, si o sa l pun aici pe forum ca sa lămurim chestia asta

Link to comment
Share on other sites

Acum 59 minute, Rares2005 a spus:

.... 

O întrebare 

Bicicleta este vehicul, daca cel care merge pe ea are peste 14 ani. Bicicleta are voie sa filtreze 

Motocicleta este vehicul. Motocicleta nu are voie sa filtreze. Ce sens are? 

Bicicleta este vehicul ca si caruta. Motocicleta este AUTOVEHICUL ( adica vehicul cu motor). 

1 oră în urmă, cio.infinitas a spus:

Filtrarea traficului este ilegala in Romania. Atat cu motocicleta cat si cu bicicleta.

Cu bicicleta ai voie sa te deplasezi doar pe pistele special amenajate, acolo unde ele exista, sau pe partea carosabila, pe prima banda, cat mai aproape de bordura. Nu ai voie cu bicicleta intre banda 1 si 2.

Cu bicicleta poti devansa/depasi masini oprite la semafor, doar pe partea dreapta, pe langa bordura.

Cu moticicleta nu ai voie sa depasesti coloana de masini pe nicaieri.

 

Dar, in Bucuresti cel putin, politia tolereaza filtrarea traficului atat de catre motociclisti cat si de biciclisti.

Partea trista este ca, in caz de accident, cel care filtreaza traficul va fi vinovat.

 

Eu stiu ca poti avansa printre masini, cata vreme coloanele sunt oprite la stop. Este ilegal sa faci asta cand masinile sunt in deplasare. 

Link to comment
Share on other sites

Depasirea coloanei stationate este interzisa in mod expres in Codul Rutier. “Eu stiu” e un alt “argument” extrem de comun in romania. Din pacate, el se bazeaza doar pe pareri proprii sau ale altora de pe forumuri. Exista o carte, cititi-o. E formulata dubios in unele cazuri, dar in cazul asta este extrem de clara.

 

Politia tolereaza multe. Cum s-a scris si mai sus, in caz de accident va veti lovi de lege, nu de pareri si de tolerante. Mai bine va paziti pielea, zic. Nu stiu cum sintem atatia pe aici care nu “filtram”, nu trecem pe rosu in fata politiei sau alte vitejii, nu murim de cald la 40 grade, dar avem multi ani si o carca de km facuti prin lume, fara accidente. Si nici nu ne calca toti aia care va calca pe voi cand mergeti normal.

 

Om fi noi defecti pentru ca nu ne incadram in aia 90% care conduc dupa parerea lor.

 

Puteti asculta niste sfaturi venite din experienta, sau va puteti doar cauta validare pentru greselile pe care le faceti. Deocamdata doar asta se vede - asa fac toti, asa facem si noi, apoi facem marsuri de “constientizare” sau injuram pe forumuri ca gigel ne-a facut si ne-a dres. Pai, e normal, ca si gigel merge tot dupa parerea lui, si gigel se grabeste, nici gigel nu stie regulile etc.

 

Aveti grija de voi.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, cio.infinitas a spus:

Devansarea masinilor pe parrea dreapta pe langa bordura se incadreaza in zona gri din legislatia noastra pentru ca in teorie folosesti aceeasi banda cu masinile fara sa depasesti marcajul longitudinal

Fix ce faci și cu moto când treci printre mașini, doar că nu pe partea dreaptă! La fel de gri deci. :blbl:

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, asdglasfk a spus:

Depasirea coloanei stationate este interzisa in mod expres in Codul Rutier. “Eu stiu” e un alt “argument” extrem de comun in romania. Din pacate, el se bazeaza doar pe pareri proprii sau ale altora de pe forumuri. Exista o carte, cititi-o. E formulata dubios in unele cazuri, dar in cazul asta este extrem de clara.

 

Politia tolereaza multe. Cum s-a scris si mai sus, in caz de accident va veti lovi de lege, nu de pareri si de tolerante. Mai bine va paziti pielea, zic. Nu stiu cum sintem atatia pe aici care nu “filtram”, nu trecem pe rosu in fata politiei sau alte vitejii, nu murim de cald la 40 grade, dar avem multi ani si o carca de km facuti prin lume, fara accidente. Si nici nu ne calca toti aia care va calca pe voi cand mergeti normal.

 

Om fi noi defecti pentru ca nu ne incadram in aia 90% care conduc dupa parerea lor.

 

Puteti asculta niste sfaturi venite din experienta, sau va puteti doar cauta validare pentru greselile pe care le faceti. Deocamdata doar asta se vede - asa fac toti, asa facem si noi, apoi facem marsuri de “constientizare” sau injuram pe forumuri ca gigel ne-a facut si ne-a dres. Pai, e normal, ca si gigel merge tot dupa parerea lui, si gigel se grabeste, nici gigel nu stie regulile etc.

 

Aveti grija de voi.

Doar ca să înțeleg: daca e roșu și mașinile oprite la semafor , stai in coloana și nu te bagi deloc?

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Rares2005 said:

Adevărul e ca după aceste 2 postări te ai fi așteptat ca el sa aibă mai multa experienta... Adică în momentul de fata, pe mine ma ajuta persoane cu experienta mai multa decât mine, nu cu mai putina... Si in plus, @Iacroyx are mult mai multa experienta decat el, oricum, repet, nu știu cât dintre persoanele de pe acest forum care imi zic ca nu sunt pregătit încă sa ies in trafic au așteptat mai mult decât mine sau s au pregătit in particular înainte sa iasa in trafic....

Cel mai bine e sa lași statisticile, in mama lor de statistici, si sa te bucuri de motociclism, cu cap. 

Nu zic ca sfatul nu e bun, dar in momentul in care dai sfaturi, trb sa vb si din experienta. Mie spre exemplu mi s a spus tot pe forumul asta de o persoana cu destul de multa experienta ca începătorii sunt mai. putin predispuși la accidente, deoarece conduc mult mai prudent. Ma rog, fiecare cu părerea lui, eu tot rămân la părerea mea. Bucurați va de motociclism si lăsați gândurile negative, conduceți cu cap, nu cu frica

Confunzi merele cu perele, dar macar ai scuza tineretii, spre deosebire de unii veterani care flegmeaza fara sa citeasca nici macar in diagonala, pe principiul "uite-l si pe prostul asta scriind mult si degeaba, cand el nu merge nici macar de-o luna". Daca as gandi in acelasi registru, mai bine nu ziceam si ma dadeam rider de cinci ani cu suta de mii de km, nu? Bine ca n-am totusi genul asta de gandire.

 

Una e experienta pe motor, alta e logica elementara. Nu vad unde am dat cuiva sfaturi de trafic, sfaturi despre cum sa franezi, sfaturi tehnice etc. Am zis doar atat: ca incepator, fa-ti ucenicia singur pe motor, nu cu altcineva. Ca "daca ceasul rau", macar ai doar grija ta, atat. Dar am inteles, pana si pentru asa ceva imi trebuie cateva zeci de mii de km, plus niste epoleti pe forum. Problema e ca pana o sa adun eu epoletii, alti incepatori la fel de verzi ca tine si ca mine o sa se uite in gura unor veterani sau "prieteni" care-si bat joc de ei. Multi de aici ati avut prieteni foarte buni care acum mai sunt doar un nume pe forum si o amintire la parinti, sunt curios cati dintre voi ati facut eforturi active in a va educa cu adevarat fostii tovarasii de motoreala, cand ii vedeati ca fac prostii. Stiu, asta e greu, e mult mai usor s-o arzi ca baietii, intre baietii tai. Anturajul e unul dintre factorii care duc la tragedii, iar asta n-o spun eu ca un prost incepator ce ma aflu, ci o zic oameni care au instruit sute sau mii de oameni la viata lor. Ia-te dupa "prieteni" care-ti zic ca incepatorii au accidente mai putine, de fapt (c-asa au vazut ei), nu dupa studii agregate cu zeci de mii de participanti, ca alea au concluzii pe o pagina intreaga si sunt greu de citit. Ca incepator, nu ai inca nici "ochiul" si nici cunostintele necesare pentru a-ti evalua prietenii dpdv al sfaturilor pe care ti le dau, de unde stii care mananca (cuvant urat) fara intentie si care nu? Doar pt ca inca mai e in viata?

 

Uite aici o lista de prieteni in care sa te increzi: Motojitsu, MC Rider, Joe Palladino, Dan the Fireman. Evalueaza-ti restul amicilor prin prisma sfaturilor pe care le vezi la oamenii aia, pentru ca aia au instruit mii de motociclisti la viata lor si inca o fac (cu exceptia ultimului). O sa ai neplacuta surpriza sa afli ca multi dintre amici tai sunt niste idioti si nu spun asta cu vreo rautate la adresa ta sau a lor. Citand aproximativ dintr-un clasic care nu mai e in viata: "Imagine how dumb the average person is. And now realize that 50% of people are dumber than that". Am zis oricum prea mult pe topicul asta, asa ca ajunge. Salutare si asfalt uscat, in sfarsit s-au oprit ploile.

Link to comment
Share on other sites

Acum 49 minute, lacroyx a spus:

Doar ca să înțeleg: daca e roșu și mașinile oprite la semafor , stai in coloana și nu te bagi deloc?

da, nu înțeleg ce vrea.... a tirmis cineva pe pagina anterioara un video in care este explicat aspectul asta si tot nu vrea sa înțeleagă... Oricum, am zis, azi ma duc si întreb un echipaj, si o sa si filmez, ca sa nu existe probleme 

Acum 39 minute, mrjo a spus:

Confunzi merele cu perele, dar macar ai scuza tineretii, spre deosebire de unii veterani care flegmeaza fara sa citeasca nici macar in diagonala, pe principiul "uite-l si pe prostul asta scriind mult si degeaba, cand el nu merge nici macar de-o luna". Daca as gandi in acelasi registru, mai bine nu ziceam si ma dadeam rider de cinci ani cu suta de mii de km, nu? Bine ca n-am totusi genul asta de gandire.

 

Una e experienta pe motor, alta e logica elementara. Nu vad unde am dat cuiva sfaturi de trafic, sfaturi despre cum sa franezi, sfaturi tehnice etc. Am zis doar atat: ca incepator, fa-ti ucenicia singur pe motor, nu cu altcineva. Ca "daca ceasul rau", macar ai doar grija ta, atat. Dar am inteles, pana si pentru asa ceva imi trebuie cateva zeci de mii de km, plus niste epoleti pe forum. Problema e ca pana o sa adun eu epoletii, alti incepatori la fel de verzi ca tine si ca mine o sa se uite in gura unor veterani sau "prieteni" care-si bat joc de ei. Multi de aici ati avut prieteni foarte buni care acum mai sunt doar un nume pe forum si o amintire la parinti, sunt curios cati dintre voi ati facut eforturi active in a va educa cu adevarat fostii tovarasii de motoreala, cand ii vedeati ca fac prostii. Stiu, asta e greu, e mult mai usor s-o arzi ca baietii, intre baietii tai. Anturajul e unul dintre factorii care duc la tragedii, iar asta n-o spun eu ca un prost incepator ce ma aflu, ci o zic oameni care au instruit sute sau mii de oameni la viata lor. Ia-te dupa "prieteni" care-ti zic ca incepatorii au accidente mai putine, de fapt (c-asa au vazut ei), nu dupa studii agregate cu zeci de mii de participanti, ca alea au concluzii pe o pagina intreaga si sunt greu de citit. Ca incepator, nu ai inca nici "ochiul" si nici cunostintele necesare pentru a-ti evalua prietenii dpdv al sfaturilor pe care ti le dau, de unde stii care mananca (cuvant urat) fara intentie si care nu? Doar pt ca inca mai e in viata?

 

Uite aici o lista de prieteni in care sa te increzi: Motojitsu, MC Rider, Joe Palladino, Dan the Fireman. Evalueaza-ti restul amicilor prin prisma sfaturilor pe care le vezi la oamenii aia, pentru ca aia au instruit mii de motociclisti la viata lor si inca o fac (cu exceptia ultimului). O sa ai neplacuta surpriza sa afli ca multi dintre amici tai sunt niste idioti si nu spun asta cu vreo rautate la adresa ta sau a lor. Citand aproximativ dintr-un clasic care nu mai e in viata: "Imagine how dumb the average person is. And now realize that 50% of people are dumber than that". Am zis oricum prea mult pe topicul asta, asa ca ajunge. Salutare si asfalt uscat, in sfarsit s-au oprit ploile.

Am zis, sfatul pe care l ai dat este foarte bun, dar fiecare are un punct de vedere diferit. Știu, mulți oameni de pe forumul asta sunt.... nu vreau sa ii jignesc. Dar sunt si alții care dau sfaturi foarte ok. Părerea ta este că eu ca începător nu am ce cauta cu pasager in spate. O respect si o sa tin cont de ea, indiferent de experienta pe care o ai, dar repet, fiecare avem un punct diferit de vedere. Sunt persoane care nici măcar nu se uita pe forumuri, isi iau motor si din prima zi merg cat am mers eu in astea câteva săptămâni, sau iau pasagerul din prima. Eu nu zic ca e corect, dar sunt mulți care fac asta si nu au pățiți nimic, dar sunt si si mulți care au pățit, d asta e vorba de punctul fiecăruia de vedere si de cât de multe riscuri vrei sa îți asumi. 

La 09.06.2021 la 23:31, Bored Panda a spus:

Tinere, te rog sa ma anunti  and iesi cu pasagerul in oras ca sa stau in casa. Nu vreau sa va vad imprastiati printre masini.

Sanatate si viata lunga! 🙏

Spre exemplu comentariul asta. Ce sa înțeleg eu din el? Ca daca ies cu pasager mor? Cel mai probabil... Daca as avea experienta pe care presupun ca o are acest domn, nu as fi dat răspunsul asta, măcar as fi argumentat, dar ok 👍

Link to comment
Share on other sites

Acum 41 minute, mrjo a spus:

Confunzi merele cu perele, dar macar ai scuza tineretii, spre deosebire de unii veterani care flegmeaza fara sa citeasca nici macar in diagonala, pe principiul "uite-l si pe prostul asta scriind mult si degeaba, cand el nu merge nici macar de-o luna". Daca as gandi in acelasi registru, mai bine nu ziceam si ma dadeam rider de cinci ani cu suta de mii de km, nu? Bine ca n-am totusi genul asta de gandire.

 

Una e experienta pe motor, alta e logica elementara. Nu vad unde am dat cuiva sfaturi de trafic, sfaturi despre cum sa franezi, sfaturi tehnice etc. Am zis doar atat: ca incepator, fa-ti ucenicia singur pe motor, nu cu altcineva. Ca "daca ceasul rau", macar ai doar grija ta, atat. Dar am inteles, pana si pentru asa ceva imi trebuie cateva zeci de mii de km, plus niste epoleti pe forum. Problema e ca pana o sa adun eu epoletii, alti incepatori la fel de verzi ca tine si ca mine o sa se uite in gura unor veterani sau "prieteni" care-si bat joc de ei. Multi de aici ati avut prieteni foarte buni care acum mai sunt doar un nume pe forum si o amintire la parinti, sunt curios cati dintre voi ati facut eforturi active in a va educa cu adevarat fostii tovarasii de motoreala, cand ii vedeati ca fac prostii. Stiu, asta e greu, e mult mai usor s-o arzi ca baietii, intre baietii tai. Anturajul e unul dintre factorii care duc la tragedii, iar asta n-o spun eu ca un prost incepator ce ma aflu, ci o zic oameni care au instruit sute sau mii de oameni la viata lor. Ia-te dupa "prieteni" care-ti zic ca incepatorii au accidente mai putine, de fapt (c-asa au vazut ei), nu dupa studii agregate cu zeci de mii de participanti, ca alea au concluzii pe o pagina intreaga si sunt greu de citit. Ca incepator, nu ai inca nici "ochiul" si nici cunostintele necesare pentru a-ti evalua prietenii dpdv al sfaturilor pe care ti le dau, de unde stii care mananca (cuvant urat) fara intentie si care nu? Doar pt ca inca mai e in viata?

 

Uite aici o lista de prieteni in care sa te increzi: Motojitsu, MC Rider, Joe Palladino, Dan the Fireman. Evalueaza-ti restul amicilor prin prisma sfaturilor pe care le vezi la oamenii aia, pentru ca aia au instruit mii de motociclisti la viata lor si inca o fac (cu exceptia ultimului). O sa ai neplacuta surpriza sa afli ca multi dintre amici tai sunt niste idioti si nu spun asta cu vreo rautate la adresa ta sau a lor. Citand aproximativ dintr-un clasic care nu mai e in viata: "Imagine how dumb the average person is. And now realize that 50% of people are dumber than that". Am zis oricum prea mult pe topicul asta, asa ca ajunge. Salutare si asfalt uscat, in sfarsit s-au oprit ploile.

Cred că nu prea ai înțeles care e treabă. Aia cei mai vechi și care merg de f multi km cam merg solo, au lăsat mersul in gașca de multa vreme asta daca au mers vreodată în grupuri. Și dintre prietenii tai cei mai buni mi se par MC și Joe Palladino, ăla Motjitsu mai bate câmpii și mai e și escroc pe deasupra.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt veteran , dar flegmez rapid orice pufulete care are impresia ca  el este mai  serios decat toti cei care nu sunt la fel de super ultra constipati ca si el ...si mai au si cutezanta sa fie relaxati si pusi pe glume . 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, lacroyx said:

Cred că nu prea ai înțeles care e treabă. Aia cei mai vechi și care merg de f multi km cam merg solo, au lăsat mersul in gașca de multa vreme asta daca au mers vreodată în grupuri. Și dintre prietenii tai cei mai buni mi se par MC și Joe Palladino, ăla Motjitsu mai bate câmpii și mai e și escroc pe deasupra.

Da, inteleg asta, dar nu ma refeream expres la mersul in grup, ci la a-ti corecta/educa un prieten pe care-l vezi si-l stii ca mai face diverse prostii, indiferent daca e dupa o discutie sau dupa o iesire in doi sau in 20. Nici eu n-am de gand sa merg in grup, o sa-mi fie o placere la fel de solo ca masturbarea lol. Cat despre Motojitsu, stiu si se si vede ca nu are experienta de instructor a celorlalti doi, dar e un om care depune efort continuu sa fie mai bun (cati oameni stii care au mers la acelasi curs moto de peste cinci ori, de ex?) Nu stiu de ce e escroc, eu i-am dat 5 dolari pt aplicatia de exercitii de pe telefon, restul brosurilor lui si materialele de promovare nu ma intereseaza.

2 minutes ago, goe 75 said:

Nu sunt veteran , dar flegmez rapid orice pufulete care are impresia ca  el este mai  serios decat toti cei care nu sunt la fel de super ultra constipati ca si el ...si mai au si cutezanta sa fie relaxati si pusi pe glume . 

Sa nu te ineci cu propria flegma, de la atata relaxare in plin hohot. Salve.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, mrjo a spus:

Da, inteleg asta, dar nu ma refeream expres la mersul in grup, ci la a-ti corecta/educa un prieten pe care-l vezi si-l stii ca mai face diverse prostii, indiferent daca e dupa o discutie sau dupa o iesire in doi sau in 20. Nici eu n-am de gand sa merg in grup, o sa-mi fie o placere la fel de solo ca masturbarea lol. Cat despre Motojitsu, stiu si se si vede ca nu are experienta de instructor a celorlalti doi, dar e un om care depune efort continuu sa fie mai bun (cati oameni stii care au mers la acelasi curs moto de peste cinci ori, de ex?) Nu stiu de ce e escroc, eu i-am dat 5 dolari pt aplicatia de exercitii de pe telefon, restul brosurilor lui si materialele de promovare nu ma intereseaza.

 

Pai motojitsu mai comercializa, nu știu dacă o mai face, accesorii pentru moto. Avea diferite modele de spătare pentru Rider pentru cruisere. Pe site și în discuții pe email mi-a spus că era 150 de dolari. După ce am plasat comanda s-au transformat în 225 de dolari. Pai bine nu am discutat și mi-ai spus un preț și acum îmi zici altceva? Dar în disperare de cauza am luat și aia fost. 

In ceea ce privește sa spun altora ce greșesc și cum fac, nu prea am ce, nu de alta dar eu tot începător mă consider și voi fi mereu. 

Link to comment
Share on other sites

Mda, nasol, niciun dubiu, dar asta e si mai offtopic decat offtopicul nostru. Eu unul ma uit la toti trei (Dan the fireman e mai mult cu review-uri de accidente) chiar daca e vorba de aceleasi lucruri, fiindca fiecare are metoda lui de a explica si demonstra. Shut up and practice lol.

Link to comment
Share on other sites

Acum 28 minute, lacroyx a spus:

Pai motojitsu mai comercializa, nu știu dacă o mai face, accesorii pentru moto. Avea diferite modele de spătare pentru Rider pentru cruisere. Pe site și în discuții pe email mi-a spus că era 150 de dolari. După ce am plasat comanda s-au transformat în 225 de dolari. Pai bine nu am discutat și mi-ai spus un preț și acum îmi zici altceva? Dar în disperare de cauza am luat și aia fost. 

In ceea ce privește sa spun altora ce greșesc și cum fac, nu prea am ce, nu de alta dar eu tot începător mă consider și voi fi mereu. 

Scuze am mințit, am luat la plimbare un nepot de al pasagerei mele că da vadă cum e pe 2 roti (el având 17 ani) și cică să întrebe de motoare. Singurul lucru pe care i l-am recomandat a fost sa lase supersportivele și miarele  că nu e bune mămică pentru sănătate și să înceapă pe un cruisere mic sau pe motorete gen Versys X300 sau Vstrom 250 care mi se par absolut geniale.

Acum 4 minute, mrjo a spus:

Mda, nasol, niciun dubiu, dar asta e si mai offtopic decat offtopicul nostru. Eu unul ma uit la toti trei (Dan the fireman e mai mult cu review-uri de accidente) chiar daca e vorba de aceleasi lucruri, fiindca fiecare are metoda lui de a explica si demonstra. Shut up and practice lol.

Suntem de foarte mult timp in offtopic 🤣🤣

In ceea ce îi privește pe aia, Jerry Palladino e top și la cum explică și la cum exemplifica exercițiile și tehnicile de îndemânare și control și le face numai pe motoare imense că și gabarit. Și pe lângă ei mai e un nene cu ADV-uri care învață cum să mergi offroad cu motoretele mari stil GS (adică eu la el m-am uitat sa învăț cum sa merg prin păduri cu motoreta). O să-l caut sa pun link

Acum 16 minute, lacroyx a spus:

Scuze am mințit, am luat la plimbare un nepot de al pasagerei mele că da vadă cum e pe 2 roti (el având 17 ani) și cică să întrebe de motoare. Singurul lucru pe care i l-am recomandat a fost sa lase supersportivele și miarele  că nu e bune mămică pentru sănătate și să înceapă pe un cruisere mic sau pe motorete gen Versys X300 sau Vstrom 250 care mi se par absolut geniale.

Suntem de foarte mult timp in offtopic 🤣🤣

In ceea ce îi privește pe aia, Jerry Palladino e top și la cum explică și la cum exemplifica exercițiile și tehnicile de îndemânare și control și le face numai pe motoare imense că și gabarit. Și pe lângă ei mai e un nene cu ADV-uri care învață cum să mergi offroad cu motoretele mari stil GS (adică eu la el m-am uitat sa învăț cum sa merg prin păduri cu motoreta). O să-l caut sa pun link

Deci pe nenea cu ADV-urile îl cheamă Bret Tkacs și am văzut că a mai făcut și colaborare cu FortNine.

Link to comment
Share on other sites

Multam, o sa ma uit, si eu vreau sa fac si ceva offroad mai tarziu, dar deocamdata sa invat ce si cum trebuie cu vacuta mea pe asfalt. PS: F9 rocks!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrjo said:

 

Sa nu te ineci cu propria flegma, de la atata relaxare in plin hohot. Salve.

 

 

Nu merge asa usor, mah. Ca sa aiba efect trebuie sa dai cu acatiste , pentru ca eu am trecut de 4 saptamani de experienta.

Link to comment
Share on other sites

La 23.06.2021 la 21:02, mrjo a spus:

Asta e concluzia la care ai ajuns tu, cu logica ta, si nu a mea. Te-ai cramponat in niste descrieri plastice, care-si au rolul lor, dar ai ignorat complet contextul, si anume ca vorbim de mersul ca incepator (eu fiind unul). Tot ce spuneam e ca, incepator fiind, sunt mult mai mari sansele sa se intample ceva, punct, asta mi se pare ceva de cel mai elementar bun simt posibil, altfel ar insemna ca experienta pe care o aduni ani la rand nu inseamna nimic. Plecand de la asta, concluzia mea era cu totul alta decat aia la care ai ajuns tu, si anume ar fi mai intelept sa-ti educi primele reflexe si deprinderi singur pe motor, nu cu cineva in spate. Ce-ai facut tu e strawmanning de manual si nu intru pe firul asta ca n-are sens.

 

Daca discutam, s-o facem cu logica, nu aiurea. Niste date statistice de la un agregator legal:

* in peste 50% din accidentele de motor, riderul avea sub sase luni experienta pe motorul respectiv si sub 3 ani in total

* cei intre 16 si 24 de ani sunt mult mai predispusi la accidente (significantly overrepresented in accidents, in formularea originala)

* viteza medie a motocicletei inainte de accident e 50 km/h, iar in momentul impactului e in jur de 30 km/h

* aproape 50% din accidente se termina cu rani serioase/grave sau decese

* motocicletele cu pasager nu sunt implicate mai des in accidente (dar nici mai rar, completare) fata de cele fara pasager (calculat procentual)

 

Astea sunt "hard facts", nu opinii personale sau prejudecati cu cine stie ce radacini. Ele mai variaza de la o tara la alta, de la un studiu la altul etc, dar se joaca pe la valorile alea. Ce-ar trebui sa fac eu, ca incepator, vazand cifrele seci? Sa ma cred mai cu mot, ca am facut manevre in parcare doua saptamani, in timp ce pe multi nu-i preocupa asta mai deloc? Da, sunt mai cu mot la capitolul asta (ca intentie, nu indemanare), dar in rest? Personal, am mai putin de trei saptamani pe propriul motor, cu care am facut 2000 de km totusi variati - trafic de Bucuresti, inclusiv la ore de varf si cu ploaie, DN-uri de Ilfov si nu numai, autostrada, parcare (vreo 10-15 ore), dar nici prin gand nu-mi trece sa iau pe cineva in spate, chiar daca nu ma urc nicidecum cu frica pe motor (cum a fost in prima zi lol). Sunt constient ca mai trebuie sa trec prin multe situatii (nu neaparat situatii-limita, ci pur si simplu "situatii") pentru ca, peste 2 ani, sa pot spune ca merg binisor fata de acum. Asa ca o sa le "astept", ca sigur o sa vina, dar o sa-mi fac ucenicia singur pe motor.

 

PS: Despre lane splitting s-a mai discutat aici, sunt topicuri dedicate in care s-au postat inclusiv raspunsuri de la Politie. Nu e interzis, dar nici nu e stipulat clar ca e permis, asa ca, atunci cand o faci, ar trebui s-o faci cu bun simt, fiecare decide ce inseamna asta. Eu unul fac doar daca e loc, nu claxonez si nu fac semn nimanui, cand coloana se misca ma incadrez inapoi etc. Acum doua zile am trecut pe langa politisti in masina la semafor, niciun gest.

 

Salutare! Bine ai venit pe forum! :) A trecut mult timp pana sa vad un user ca tine, incepator, insa avand o asa logica si claritate in exprimare (inclusiv gramaticala). Sincer, din toata inima, te felicit!

O sa incerc sa o iau babeste in intrebarile tale, si sa raspund pe cat posibil mai bine, pentru ca si eu am fost incepator, nu foarte demult.

Inteleg acele frustrari in cautarile explicatiilor pe un forum (de motociclism, chiar), unde aia mai batrani se dau doar mari in raspunsuri, sau nici atat. O sa rog forumul sa scuze greselile de typo...e tarziu si a fost cald azi :) dar promit sa revin cu eventuale raspunsuri

 

Citat

asta mi se pare ceva de cel mai elementar bun simt posibil, altfel ar insemna ca experienta pe care o aduni ani la rand nu inseamna nimic. Plecand de la asta, concluzia mea era cu totul alta decat aia la care ai ajuns tu, si anume ar fi mai intelept sa-ti educi primele reflexe si deprinderi singur pe motor, nu cu cineva in spate.

Intr-adevar, cele mai bune reflexe ti le dezvolti singur adica fara pasager, asta e clar, dar subliniez urmatoarele: a fost un caz prin 2006-2008 daca memorez bine, in care, unul dintre cei mai experimentati motoristi din tara, undeva la 25+ ani vechime, a murit pentru ca s-a infipt intr-o dacie papuc mergand in acelasi sens, care a schimbat brusc banda de mers, pe un drum de 2 benzi pe sens. Concluzia mersului cu motorul este urmatoarea: iti asumi ca fiecare drum cu moto pe care il faci, poate fi chiar ultimul, indiferent de experienta. Eu, personal, cu asta plec in cap, atunci cand fac chiar si naveta la munca, zi de zi in Bucuresti.

Statisticile mai arata un alt aspect: multe din accidentele moto versus orice, nu implica coliziune fizica si asta e din cauaza franarii excesive si defectuoase a motoristului. In traducere libera, multi franeaza inainte de obstacol si franeaza excesiv de tare, prin asta, se accidenteaza ori singuri, ori lovindu-se de obstacolul pe care tocmai voiau sa il evite. Vezi ultimul caz mediatizat, cu politistul de la casa poporului care avea un S1000 RR parca, intr-adevar, el chiar a avut o coliziune cu acea masina (care a intrat pe verde in intersectie), dar multi in asemenea gen de accident, franeaza abuziv si se trezesc pe asfalt mult prea devreme. Mai mult, sunt foarte multe statistici care spun ca un procent mare de accidente cu motociclisti se intampla inainte sa loveasca obstacolul propriuzis, asta pentru ca motociclistul deja e la pamant, din cauza franarii defectuase. Pentru asta, sunt multe motive, nu putem exclude factorii externi, cum ar fi carosabilul, ud sau cu pietris, pete de ulei, etc. Insa, cel mai probabil, cea mai mare vina o poarta motociclistul, care nu stie sa franeze de urgenta. Aici, am fost chiar eu partas la aceasta statistica, am cazut pe Valea Oltului, fara sa lovesc pe nimeni, dintr-o franare defectuoasa. Am mentionat in topicul asta detaliile: 

 

Bun, acum, ca o concluzie: ce iti sugerez eu, este sa faci un curs moto de perfectionare, imediat si fara amanare.

Cursurile se pot gasi sub cateva forme si ma refer la cele din Bucuresti:

- exista un curs tinut de Razvan Radu pe circtuitul de la ATA (Academia Titi Aur), curs pe care l-am facut si eu si care a avut un impact major in conduita mea de mers in oras si in afara: 

https://academiatitiaur.ro/product/curs-moto-siguranta-perfectionare/

- mai exista un curs de la instructori BMW, la care am facut doar o sedinta, dar pot spune ca merita pe deplin, din relatarile multor cunostinte: 

https://rider-academy.ro/?page_id=56

 

 Multe din neajunsurile unui incepator, care abia iese din poligon, este ca nu stie sa franeze de urgenta, asta este principalul motiv de accidentare.

Citat

Despre lane splitting s-a mai discutat aici, sunt topicuri dedicate in care s-au postat inclusiv raspunsuri de la Politie. Nu e interzis, dar nici nu e stipulat clar ca e permis, asa ca, atunci cand o faci, ar trebui s-o faci cu bun simt, fiecare decide ce inseamna asta. Eu unul fac doar daca e loc, nu claxonez si nu fac semn nimanui, cand coloana se misca ma incadrez inapoi etc. Acum doua zile am trecut pe langa politisti in masina la semafor, niciun gest.

 

Legal vorbind, ai voie sa treci pe langa o masina, fara sa depasesti aceeasi banda cu ea, atunci cand masina stationeaza sau nu are mai mult de 15 km/h. Nu e lane splitting, dar asta e singura explicatie legala. Stiu asta pentru ca subiectul e arhicunoscut, sau era cel putin, acum cativa ani. Unii useri de pe forum, chiar au trimis o cerere la Politie pentru o explicatie legala si au obtinut-o. Daca ai putina rabdare, ai sa o gasesti pe forum aici. Multi au uitat de asta. Chiar eu am depasit masini de politie care stateau la stop de multe ori. Daca masinile depasesc 15 km/k, dupa legea romana, nu ai voie sa treci printre ele. Personal, mi se pare de bun simt. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, misionaru a spus:

 

Salutare! Bine ai venit pe forum! :) A trecut mult timp pana sa vad un user ca tine, incepator, insa avand o asa logica si claritate in exprimare (inclusiv gramaticala). Sincer, din toata inima, te felicit!

O sa incerc sa o iau babeste in intrebarile tale, si sa raspund pe cat posibil mai bine, pentru ca si eu am fost incepator, nu foarte demult.

Inteleg acele frustrari in cautarile explicatiilor pe un forum (de motociclism, chiar), unde aia mai batrani se dau doar mari in raspunsuri, sau nici atat. O sa rog forumul sa scuze greselile de typo...e tarziu si a fost cald azi :) dar promit sa revin cu eventuale raspunsuri

 

Intr-adevar, cele mai bune reflexe ti le dezvolti singur adica fara pasager, asta e clar, dar subliniez urmatoarele: a fost un caz prin 2006-2008 daca memorez bine, in care, unul dintre cei mai experimentati motoristi din tara, undeva la 25+ ani vechime, a murit pentru ca s-a infipt intr-o dacie papuc mergand in acelasi sens, care a schimbat brusc banda de mers, pe un drum de 2 benzi pe sens. Concluzia mersului cu motorul este urmatoarea: iti asumi ca fiecare drum cu moto pe care il faci, poate fi chiar ultimul, indiferent de experienta. Eu, personal, cu asta plec in cap, atunci cand fac chiar si naveta la munca, zi de zi in Bucuresti.

Statisticile mai arata un alt aspect: multe din accidentele moto versus orice, nu implica coliziune fizica si asta e din cauaza franarii excesive si defectuoase a motoristului. In traducere libera, multi franeaza inainte de obstacol si franeaza excesiv de tare, prin asta, se accidenteaza ori singuri, ori lovindu-se de obstacolul pe care tocmai voiau sa il evite. Vezi ultimul caz mediatizat, cu politistul de la casa poporului care avea un S1000 RR parca, intr-adevar, el chiar a avut o coliziune cu acea masina (care a intrat pe verde in intersectie), dar multi in asemenea gen de accident, franeaza abuziv si se trezesc pe asfalt mult prea devreme. Mai mult, sunt foarte multe statistici care spun ca un procent mare de accidente cu motociclisti se intampla inainte sa loveasca obstacolul propriuzis, asta pentru ca motociclistul deja e la pamant, din cauza franarii defectuase. Pentru asta, sunt multe motive, nu putem exclude factorii externi, cum ar fi carosabilul, ud sau cu pietris, pete de ulei, etc. Insa, cel mai probabil, cea mai mare vina o poarta motociclistul, care nu stie sa franeze de urgenta. Aici, am fost chiar eu partas la aceasta statistica, am cazut pe Valea Oltului, fara sa lovesc pe nimeni, dintr-o franare defectuoasa. Am mentionat in topicul asta detaliile: 

 

Bun, acum, ca o concluzie: ce iti sugerez eu, este sa faci un curs moto de perfectionare, imediat si fara amanare.

Cursurile se pot gasi sub cateva forme si ma refer la cele din Bucuresti:

- exista un curs tinut de Razvan Radu pe circtuitul de la ATA (Academia Titi Aur), curs pe care l-am facut si eu si care a avut un impact major in conduita mea de mers in oras si in afara: 

https://academiatitiaur.ro/product/curs-moto-siguranta-perfectionare/

- mai exista un curs de la instructori BMW, la care am facut doar o sedinta, dar pot spune ca merita pe deplin, din relatarile multor cunostinte: 

https://rider-academy.ro/?page_id=56

 

 Multe din neajunsurile unui incepator, care abia iese din poligon, este ca nu stie sa franeze de urgenta, asta este principalul motiv de accidentare.

 

Legal vorbind, ai voie sa treci pe langa o masina, fara sa depasesti aceeasi banda cu ea, atunci cand masina stationeaza sau nu are mai mult de 15 km/h. Nu e lane splitting, dar asta e singura explicatie legala. Stiu asta pentru ca subiectul e arhicunoscut, sau era cel putin, acum cativa ani. Unii useri de pe forum, chiar au trimis o cerere la Politie pentru o explicatie legala si au obtinut-o. Daca ai putina rabdare, ai sa o gasesti pe forum aici. Multi au uitat de asta. Chiar eu am depasit masini de politie care stateau la stop de multe ori. Daca masinile depasesc 15 km/k, dupa legea romana, nu ai voie sa treci printre ele. Personal, mi se pare de bun simt. 

 

 

E bine că va mândriți cu logica că doar despre asta e vorba. Pai daca e sa o iei așa motociclismul nu are treabă cu logica, că logic vorbind e mult prea periculos atâta dpdv accidentări cât și sănătate (sa stai cum stau unii în coloana și să inspiri toate noxele nu e chiar sănătate curată). Daca e sa stai sa pui plusuri și minusuri la a merge cu motoreta ajungi la concluzia că e mai bine cu metroul și mult mai sigur și eficient. La motoare e vorba de a alege cu inima/sufletul. 

Cheers,

 

Luați R1 la copii!

Link to comment
Share on other sites

Cred ca dumneata nu ai stat de vorba cu alti useri, care nu stiau sa discearna dintre alb si negru, pe baza unei simple deductii, fara sa discutam subiectul de fata, ci unul banal, de genul: ce motor imi iau daca nu am 16 ani dar vreau sa ma dau tare.

 

Citat

Pai daca e sa o iei așa motociclismul nu are treabă cu logica, că logic vorbind e mult prea periculos atâta dpdv accidentări cât și sănătate (sa stai cum stau unii în coloana și să inspiri toate noxele nu e chiar sănătate curată). Daca e sa stai sa pui plusuri și minusuri la a merge cu motoreta ajungi la concluzia că e mai bine cu metroul și mult mai sigur și eficient. La motoare e vorba de a alege cu inima/sufletul. 

 

Exemplul meu de logica nu s-a referit la mersul cu motorul sau nu, pentru asta cred ca am fost destul de clar. Dar, logica, are multe feluri de exprimare. M-am referit la logica expunerii ideilor.  Se pare ca nici asta nu pot sa felicit, pentru ca unii gandesc "mai ilogic" decat altii...:)

 

 

Edited by misionaru
Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, misionaru a spus:

 

Exemplul meu de logica nu s-a referit la mersul cu motorul sau nu, pentru asta cred ca am fost destul de clar. Dar, logica, are multe feluri de exprimare. M-am referit la logica expunerii ideilor.  Se pare ca nici asta nu pot sa felicit, pentru ca unii gandesc "mai ilogic" decat altii...:)

 

 

Asta cam așa e, nu prea am stat pe aici sa discut, și nici nu e așa important....cred. poate cel mai important este bunul simț și cred că asta ne scapă și ne aduce întregi acasă, pentru restul poate exista MasterCard. 

Revenind on-topic la mersul cu pasager că începător pentru @Rares2005 ia citește aici: https://www.k1600forum.com/threads/how-much-experience-to-buy-a-k1600.199172/#post-2549165

 

E de pe forumul de K1600 unde un nene de 56 începător vrea să își ia K1600. Și a început pe R1250RT și direct mers cu pasager. Clar nu are 16 ani dar arată că se poate totuși și exista speranță. Și cum zice și cineva acolo, daca unu merge de 20 de ani nu înseamnă că are neapărat 20 de ani de experiență ci poate doar că are 1 an de experiență de 20 de ori 😂😂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...