Jump to content

Mers cu pasager ca începător


Rares2005
 Share

Recommended Posts

Acum 2 minute, Rares2005 a spus:

Am cautat informația pe net si nu am găsit nimic legat de asta, numai articole legate de recomandări când mergi cu pasager. Dar pana la urma ce am făcut, am greșit ca am postat despre o nelămurire sau ce? Eu nu înțeleg oamenii care cauta mereu scandal 

Nu am insinuat ceva.
Doar ma intrebam daca ai obtinut ceea ce iti doreai.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rares,@pierrotlefou, este bine intentionat,crede-ma. :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, pierrotlefou a spus:

Nu am insinuat ceva.
Doar ma intrebam daca ai obtinut ceea ce iti doreai.

Da, am obținut chiar si mai mult decât îmi doream 

Link to comment
Share on other sites

Vazand discutia si fiind aproape incepator (inainte de incepator adica) m-am uitat si eu aici:

 

 

 

Si mi se par niste lucruri foarte utile si de bun simt. 

Link to comment
Share on other sites

👍

A,si eu conduc la serviciu zilnic un Suzuki RV 125 Van Van. :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, ionutpm a spus:

Vazand discutia si fiind aproape incepator (inainte de incepator adica) m-am uitat si eu aici:

 

 

 

Si mi se par niste lucruri foarte utile si de bun simt. 

 

Dpdv sfaturi cum sa mergi si tehnici, mai bun decat McRider e nenea asta: https://www.youtube.com/user/motorman857

 

E bun McRider si clar stie dar motorman e la alt nivel la capitolul tehnici de control. Eu unul am facut (recunosc ca nu am mai facut recent) exercitiile recomandate de el

Link to comment
Share on other sites

Acum 40 minute, Christian 1 a spus:

👍

A,si eu conduc la serviciu zilnic un Suzuki RV 125 Van Van. :)

Te-am vazut in video. Mi se pare genial.
Ma batea gandul sa-l vad pe ala de vanzare din Bucuresti, insa a disparut anuntul.

Edited by pierrotlefou
Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, Rares2005 a spus:

seamana cu Mobra 

Sincer, asta e din categoria "Mobra, cu M de la ... Yamaha". 
Poate stii si vorba aia: cand gura (ta) bate...

Edited by pierrotlefou
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, pierrotlefou a spus:

Sincer, asta e din categoria "Mobra, cu M de la ... Yamaha". 
Poate stii si vorba aia: cand gura (ta) bate...

Ce? Nu înțeleg ce vrei sa zici...

Link to comment
Share on other sites

Acum 29 minute, pierrotlefou a spus:

Te-am vazut in video. Mi se pare genial.
Ma batea gandul sa-l vad pe ala de vanzare din Bucuresti, insa a disparut anuntul.

Daca s-o vandut... :)

 

 

Multamn ca te-ai uitat pe canalul meu! 👍

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 minute, trigger1 a spus:

Idem! Faza lunga permanent ziua, mai putin la opriri {legea zice ca "in timpul mersului"}.

 

Boala lor se numeste nevroza narcisica sau nebunie discordanta si poate fi "inteleasa" numai de specialisti sau primari (medici psihiatrii).

 

Personal, prefer sa merg pe "Mobra" fara pasager / pasagera. Fiecare pe "calul" (sau "vaca") lui.  :D

👍

Link to comment
Share on other sites

Acum 37 minute, trigger1 a spus:

Idem! Faza lunga permanent ziua, mai putin la opriri {legea zice ca "in timpul mersului"}.

 

Boala lor se numeste nevroza narcisica sau nebunie discordanta si poate fi "inteleasa" numai de specialisti sau primari (medici psihiatrii).

 

Personal, prefer sa merg pe "Mobra" fara pasager / pasagera. Fiecare pe "calul" (sau "vaca") lui.  :D

Intru totul de acord! :)

Link to comment
Share on other sites

Sincer mie nu imi place sa merg cu faza lunga din doua motive:

- nu este corect fata de ceilalti soferi (cum va simtiti voi cand vine unul ca faza lunga din sens opus?)

- nu rezolva mare lucru din problema ''vizibilitatii motocicletei''

 

Din ce am citit prin articolele ADAC si ÖAMTC motivul pentru care soferii apreciaza gresit distanta pina la motocicleta - de fapt asta este treaba cu ''nu te-am vazut''. Corect este ''nu am apreciat corect distanta pina la tine si m-am gandit ca pot trece''  -  este dat de silueta subtire a motocicletei.  Absolut toti soferii testati ai gresit in privinta distantei pina la moto si automat si a timpului in care moto va ajunge la ei.

 

Concluzia lor a fost ca util este sa se monteze  proiectoare de ceata (de fapt sunt proiectoare suplimentare, dar cum legea reglementeaza farul suplimentar, s-a gasit portitia cu proiectoarele de ceata).

Iar pozitia acestor proiectoare sa fie cat mai departe de corpul motocicletei si cat mai jos, astfel incat sa ''mareasca'' silueta subtire a mobrei si sa pare un obiect mai mare.

 

Legea in jermania zice asa:

- far suplimentar se poate monta daca distanta intre cele doua faruri va fi de maximum 200 mm, simetric fata de axul moto

- daca se pun proiectoare de ceata acestea se pot monta la 250 mm fata de axul moto, deci practic la 500 mm unul de altul.

- pe inaltime distanta fata de far poate fi de la 500 la 1200 mm

 

Acuma avand in vedere ca aceste prevederi sunt in conformitate cu normele EN, normal ar fi sa fie aplicabile si in RO.

 

Daca unii se simt in siguranta cu faza lunga, chiar  daca ii deranjeaza pe ceilalti, ce spun .....

Fiecare decide.

 

Partea interesanta este ca in DE daca circuli cu proiectoare/lampa de ceata aprinse cand nu este cazul iti iei amenda, in AT nu (fiind chiar incurajat soferii sa aiba aprinse proiectoarele de ceata)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu merg cu fază lungă decât noaptea, când sunt singur pe drum. Procedez ca orice om normal.

La mașină nici din construcție nu am proiectoare și nici nu le duc dorul, farurile sunt decente spre ok. La moto, în afară de semnalizări, totul e LED. Nu merg cu faza lungă, aș avea frigiderul plin de ar da pe afară. Proiectoarele, deși par că prăjesc retina, sunt orientate în așa fel încât să nu-i deranjeze prea tare pe ceilalți participanți la trafic. Ce am observat e că sunt mai ușor de "identificat" în trafic cu ajutorul acestor lumini suplimentare, care, sincer să fiu, noaptea nu fac o prea mare diferență.

IMG_20210529_192804.jpg

IMG_20210424_194331.jpg

Link to comment
Share on other sites

Newsflash: faza lunga deranjeaza, da. De aia este si ilegal, in toata lumea. Daca pe tine nu te intereseaza, asta nu inseamna ca nu deranjezi si nu pui pe ceilalti in pericol pentru ca tu nu esti in stare sa mergi corect si preventiv.

Link to comment
Share on other sites

Acum 33 minute, trigger1 a spus:

Legea rutieră veche chiar recomanda alternarea fază lungă /scurtă la intersecţii, noaptea.

Folosesc chestia asta de ceva vreme si habar nu aveam ca exista in legea veche

Link to comment
Share on other sites

Acum 26 minute, trigger1 a spus:

 

Ideea bazală este că s-au dat multe permise de conducere pe brânză cum bine zicea @Flower-Power iar postarea lui @asdglasfk 

Nu mă mai cita aiurea că nu are sens. Nu mă refeream la permise luate că urmate a actelor de corupție deși lucrurile astea s-au întâmplat după cum bine am aflat din presă.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, trigger1 a spus:

Folosesc faza lungă ziua (bec moto standard 35/35W), mai ales când intuiesc că unii tind să se "bage", fie de pe contrasens, fie în condiţii de proastă vizibilitate pentru ei (soare în ochi, autovehicule/obstacol oprite/parcate aiurea pe la colţuri de intersecţii).

Ziua este mult mai vizibilă o motocicletă cu faza lungă, asta nu deranjează pe nimeni.

Problema este că dacă farurile clasice aveau un diametru de 130-180 mm al spotului luminos (diametrul oglinzii şi lentilei) astfel încât să permită altora aprecierea distanţei după dimensiunea spotului luminos emis ... acum nu mai au percepţii corecte pentru că unii au "umblat" la dimensiunea spotului (din fabrică).

Iar asta (diametrul redus al farului) produce confuzii şi multe accidente: un far cu diametrul mai mic creează altora iluzia că motocicleta ar fi mult mai departe şi că ar mai fi timp /spaţiu până la riscul de impact.

Facem o proba: vin eu cu mobra ta inspre tine, cu faza lunga, iar tu stai in masina. Si sa constati in mod obiectiv cum sta treaba.

Diametrul farului nu are nici o treaba cu vizibilitatea sau aprecierea corecta a distantei pina la mobra.

Tine strict de cum suntem noi construiti si cum stie creierul sa porceseze ceea ce vine de la ochi.

 

Iata si o faza pe care am trait-o in trafic: un flacau venea calare pe mobra cu faza lunga aprinsa, si reglata sa poata orbi chiar si un pilot de avion. Am dat 2-3 flash-uri si nimica. Asa ca am aprins si eu faza lunga. Raspunsul lui a venit prompt: flash-uri , apoi lasat farul pe aceeasi faza lunga si un salut prietenos cu degetul mijlociu drept in sus.

 

Noi vrem respect in trafic, nu-i asa?

 

Acum 44 minute, robert23mg a spus:

Folosesc chestia asta de ceva vreme si habar nu aveam ca exista in legea veche

Era si pe vremea cand a dat tata examen de carnet, prin anii '50 😊

Link to comment
Share on other sites

Asta cu far mic vs far mare e adevărat, pe astea mari le vezi mult mai ușor, alea tip spot, mai ales dacă e unul singur, doar îți imaginezi că e ceva acolo.

Faza scurtă de obicei e de ajuns, dar două proiectoare reglate să nu rupă ochii celor de pe contrasens ajută mult.

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, trigger1 a spus:

Hmm ...

Cu cine ai făcut fizică în facultate?

distinction-points.thumb.gif.f0ba1ebf5cc73b0bd906e23f43697f81.gif

Daca pentru tine un far de 200 mm diametru e mai bun decat unul de 100 mm diametru, atunci pune-ti unul de 1 m diametru si ai rezolvat problema

Pe profesorul din facultate il chema Cristescu, si venise la Poli transferat de la Facultatea de Fizica de la Magurele.

Ochiul vede lux. Adica lumeni pe metru patrat.

Daca "e putini" lumeni la mp atunci vezi o luminia palida.

Asa ca la far trebuie sa iasa cat mai multi lumeni din el. Cum lumenul este produsul dintre Candela (cd) si Steradian (SR) rezulta ca la o sursa de lumina de intensitate luminoasa data (cum este un bec) trebuie sa culegi lumenii care pleaca uniform in toate directiile si sa ii dirijezi spre unde ai tu nevoie. Si atunci s-a inventat oglinda parabolica, la care pui sursa in focar si pleaca toata lumina intr-o singura directia. Evident ca asta nu se petrece la farul cu bec pentru ca becul nu este o sursa de lumina punctiforma.

 

 

Daca lumina e mare si palida la ce te ajuta? Soferul va interpreta ca este departe farul (adica mobra).

 

Asa ca poti avea un far mic si care da lumina buna, sau un far maaaare care da un rahan de lumina pe unde te intereseaza pe tine. E mare dibacie sa faci un far cum trebuie.

 

Nu sunt cunoscator aprofundat de optica, asa ca nu continui discutia.

 

Ramai la faza lunga daca asta zici tu ca te protejaza.

 

Dupa parerea mea, care poate fi gresita, sa mergi permanent cu  faza lunga  este in aceeasi categorie cu Loud pipes, save lives.

 

Si inca o chestie: pe vremea lui Ceasca diversi "meseriasi" te invatau la scoala de soferi ca daca noaptea, luminile de la masina care vine de pe contrasens le percepi ca o singura lumina, atunci esti in siguranta sa faci depasirea, daca le percepi ca doua puncte luminoasa atunci nu e bine.

Evident e clar ce se intampla daca din fata venea o mobra 🤦‍♂️

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, trigger1 said:

"Art. 19. - Conducãtorul de autovehicul este obligat ca de la lãsarea serii si pânã în zorii zilei, precum si ziua când plouã torential, ninge abundent sau este ceatã densã, ori în alte conditii meteorologice ce reduc vizibilitatea pe drum, sã foloseascã sistemul de lumini al autovehiculului astfel:

...

Semnalizarea prin schimbarea luminii de întâlnire cu lumina de drum se foloseste pe timp de noapte la intersectii care nu sunt dirijate prin semnale luminoase sau agent de circulatie."

(Art.19, R.A. Decr. nr.328/1966)

 

"Art. 23. - Semnalizãrile cu mijloace de avertizare sonorã sau cu luminile se fac în mod obligatoriu ori de câte ori este necesar pentru evitarea unui pericol imediat.

http://www.dsclex.ro/coduri/legislatie_rutiera.htm

 

P.S. Unii cred că s-ar fi reinventat "coada la prună" sau că "Noul Testament" (rutier) este mai bun  :D

Este doar mai stufos şi altfel numerotat.

 

Ideea bazală este că s-au dat multe permise de conducere pe brânză cum bine zicea @Flower-Power iar postarea lui @asdglasfk este un eşantion de dovadă certă (şi nu numai a lui).

 


Ideea “bazala” e ca dovedesti in continuare ca nu gandesti si nu te intereseaza cum ii afectezi pe cei din jur (trecand peste faptul ca ignori cu buna stiinta legea).

Mai devreme ai zis ca tu mergi cu faza lunga ziua pentru ca ai stabilit tu ca nu deranjeaza pe nimeni. Acum incerci sa sustii acest romanism cu un articol din 1966 legat de circulatia NOAPTEA in intersectii neiluminate - o recomandare dealtfel foarte buna.

 

Esti sigur ca nu ai luat permisul pe branza, invatand sa mergi de pe forumuri? Cati ani ai? Cati km ai experienta? Ai mers vreodata mai departe de victoriei? De cate ori te-ai plans ca nu esti respectat, desi tu nu respecti partenerii de trafic?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...