Jump to content

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Recommended Posts

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

În vara asta m-am intalnit cu doua situatii:

-Un motociclist imi vede M-ul care a fost sa zic ”restaurat” acum trei ani si imi spune ca este o baza buna de restaurare, vrand sa zica ca vopseaua este matuita si veche, ceea ce am cautat sa fac cu intentie cand am vopsit-o.

-Un preot vede motocicleta si imi spune ca i-am raspuns la o mare  nelamurire pe acre o avea cu o cruce de prin altar veche de 300 de ani si pe care cineva dorea sa o restaureze, sa o faca ca noua. Vanzandu-mi motocicleta cu patina si-a dat seama ca farmecul lucrului consta in insăsi amprenta pe care o lasa vremea/vremurile asupra unui obiect .

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, m72story a spus:

Domnilor!

Dacă n-aș știi unde sunt aș zice că am nimerit în Cercul celor Abuzați de Motocicletele Comuniste.

Multe dureri, multe tragedii, frustrări înțeleg că s-au adunat în copilăria dumneavoastră din cauza acestor motociclete.

Fapt este că atunci când au fost construite ăn anii 50-60 motociclistul nu era un simplu consumator, un utilizator și doar atâta.

Motocicleta ca și orice altă piesă destinată mobilității venea cu un manual de întreținere și serice.

Manualul trebuia asimilat și implementat cu religiozitate pentru o funcționare optimă.

Această schemă făcea ca operatorul, utilizatorul să aibe și niște informații cu privire la ceea ce folosea.

De fapt domniile voastre ați dobâmdit niște motociclete obosite din punct de vedere tehnic, nu ați stiut să le reparați pentru că informația, manualul, youtube-ul (să zicem) era inexistent și ați crezut în mod eronat că acele motociclete sunt făcute de de o armată de ingineri pentru a vă lăsa pe voi pe drum.

Știți câte cote de reparație are KZ-ul la arbore? sunt posesor a două SR-ul de 650 și D-ul de 400) Răspunsul este niciuna.

Vechi sunt toate Jean Taxi dar niciodată 1950 nu va fi egal cu 1980.

 

A nu fi înțeles greșit, nici eu nu recomand utilizarea motocicletelor din acei ani (50-60) în regim zilnic în condițiile actuale de trafic din simplul motiv că nu au fost proiectate pentru astfel de condiții.

Celor care pun la înndoială fiabilitatea lor le spun că Simsonul meu a făcut de trei ori Transfăgărășanul fără să schimb o bujie.

Din 2016 plimbăm M-urile și Ij-urile 56 prin țară în circuite de 1100- 1500km fără incidente majore.

 

SI DA, SUNT OAMENI CARE FAC DIN MOTOCICLETE FIARE VECHI ȘI ALTII CARE FAC DIN FIARE VECHI MOTOCICLETE.

 

Îmi povestea Urse că în Anglia la întâlnirile celor pasionați de astfel de motociclete cel mai tânăr participant avea 50 de ani.

în astfel de condiții nu prea erau participanți care să pornească la kick motocicletele pentru că majoritatea ar fi făcut infarct la a treia pedală

Și apropo de Urse, știți ce are pe holul casei pe post de obiect de artă? Simson-ul tatăliu său.

 

@m72story, iti pierzi orice simpatie si eficienta daca pui problema asa.

Sincer sa fiu, incep sa pierd firul rosu si care este ideea pe care vrei sa o enunti:

Esti suparat ca nu avem motociclete autohtone reconditionate (fair enough) sau esti suparat ca esti inconjurat de consumatori care nu isi cheltuie sacii cu bani sa restaureze motociclete autohtone (gandire proletara si care denota lacune sociale serioase, fiindca nu este treaba nimanui cum isi aranjeaza unii vietile si/sau ce fac cu banii lor)?

 

In randurile de mai sus (pre)judeci oameni si situatii pe care nu le cunosti si consideri normalitate o situatie exceptionala in care eu unul nu vreau sa ma (mai) regasesc in viata asta (nu vreau sa fiu absolvent de mecanica ca sa ma bucur in liniste de pasiunea mea). La partea cu intretinutul si reparatiile nu ai putea fi mai in eroare.

Am motociclete de 20 de ani incoace. Daca tu crezi ca sunt un consumator, nu am nici o problema cu asta.

As mai duce Simsonul pe Transfagarasan doar pana la baza, pe remorca trasa de masina, l-as plimba in sus si in jos o data dupa care, in restul zilei, m-as bucura de dat ca un trepanat in sus si in jos pe un Super Duke R pana m-ar lovi vomitatul.

La Tenerele din 89 schimb bujia o data pe an ca sa imi fac de lucru. Sunt sigur ca ar merge bine mersi 2-3 ani.

La masina banala din dotare m-a lovit aducerea aminte si am zis ca este nesimtire sa nu ii schimb bujiile dupa 150k de cand o am.

Gen.

 

 

 

 

Ca sa trag linie, fara nici cea mai mica intentie de a te jigni:

Parerea mea este in felul urmator (desi ma indepartez cumva de subiectul topicului):

Mai da-le ... de fiare. Sunt niste fiare, nu le iau in mormant cu mine si nu fac din ele altare, pe banii, munca, nervii si timpul meu. Azi incerc una, maine alta, poimaine alta samd. Daca una imi pica rau de tot cu tronc, asa sa fie. Imi este greu sa cred ca mai este loc de povesti de dragoste pasionale la ritmul in care evolueaza tehnologia si in care apar produse net superioare la maxim 3 ani distanta.

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, _Raul_ said:

Esti suparat ca nu avem motociclete autohtone reconditionate (fair enough) ...

Nu asta pare sa fie ideea ci o impotrivire (intemeiata) la o "politica" de renuntare la identitate, la traditii, la istorie proprie (de multe ori "cosmetizata" /falsificata), la amintiri si la origini cu scopul (imperialist-corporatist) de "integrare" (prin dizolvare, asimilare, conformare, hibridare si in cele din urma la disparitie).

Si de renuntare (cu dispret indus) la motocicletele parintilor /stramosilor.

Mormintele lor inca se mai pastreaza? Si pana cand?

 

Este doar o intrebare retorica ... de principiu.

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Ca si individ plecat intentionat din Romania acum ceva timp, cu contacte sporadice si care trage sa nu se mai intoarca vreodata acasa, cred ca nu sunt in publicul tinta al topicului si mai bine ma opresc aici.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 27 minute, _Raul_ a spus:

 

@m72story, iti pierzi orice simpatie si eficienta daca pui problema asa.

Sincer sa fiu, incep sa pierd firul rosu si care este ideea pe care vrei sa o enunti:

Esti suparat ca nu avem motociclete autohtone reconditionate (fair enough) sau esti suparat ca esti inconjurat de consumatori care nu isi cheltuie sacii cu bani sa restaureze motociclete autohtone (gandire proletara si care denota lacune sociale serioase, fiindca nu este treaba nimanui cum isi aranjeaza unii vietile si/sau ce fac cu banii lor)?

 

In randurile de mai sus (pre)judeci oameni si situatii pe care nu le cunosti si consideri normalitate o situatie exceptionala in care eu unul nu vreau sa ma (mai) regasesc in viata asta (nu vreau sa fiu absolvent de mecanica ca sa ma bucur in liniste de pasiunea mea). La partea cu intretinutul si reparatiile nu ai putea fi mai in eroare.

Am motociclete de 20 de ani incoace. Daca tu crezi ca sunt un consumator, nu am nici o problema cu asta.

As mai duce Simsonul pe Transfagarasan doar pana la baza, pe remorca trasa de masina, l-as plimba in sus si in jos o data dupa care, in restul zilei, m-as bucura de dat ca un trepanat in sus si in jos pe un Super Duke R pana m-ar lovi vomitatul.

La Tenerele din 89 schimb bujia o data pe an ca sa imi fac de lucru. Sunt sigur ca ar merge bine mersi 2-3 ani.

La masina banala din dotare m-a lovit aducerea aminte si am zis ca este nesimtire sa nu ii schimb bujiile dupa 150k de cand o am.

Gen.

 

 

 

 

Ca sa trag linie, fara nici cea mai mica intentie de a te jigni:

Parerea mea este in felul urmator (desi ma indepartez cumva de subiectul topicului):

Mai da-le ... de fiare. Sunt niste fiare, nu le iau in mormant cu mine si nu fac din ele altare, pe banii, munca, nervii si timpul meu. Azi incerc una, maine alta, poimaine alta samd. Daca una imi pica rau de tot cu tronc, asa sa fie. Imi este greu sa cred ca mai este loc de povesti de dragoste pasionale la ritmul in care evolueaza tehnologia si in care apar produse net superioare la maxim 3 ani distanta.

Drumul schimba omul, tine desigur de modul in care il parcurge.

Motocicletele comuniste aveau farmecul, beneficiul de a-ti oferi un orgoliu, al creatorului, te faceau partas la drum si la obiectul pe care il incalecai, il stiai, il auzeai .

Desigur ceea ce povestesc eu este ceea ce simt eu, experienta si modul meu de a privi viata si implicit lucrurile....mai romantic.

Cu ceva vreme in urma arat niste poze de pe Transalpina unor motociclisti, ei ma contrazic ca acolo nu are cum sa fie Transalpina ca au trecut pe acolo si nu recunosc nimic din poze....erau grabiti.

In final nu destinatia este importanta ci cum si cu ce ajungi acolo

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Acum 46 minute, m72story a spus:

Astazi avem la dispozitie N solutii, unele chinezesti foarte bune si fiabile.

De cand am pus pe un M doua PZ-uri chinezesti  (trei ani in urma )achizitionate cu 17$ bucata eu nu am mai inchis benzina de la robinet.

Merg cu o precizie dementiala, cu un consum decent pentru o motocicleta fabricata in 1957 si cu o tehnologie din anii 20

In prezent unele piese au devenit facile, ambielaje, kit-uri de reparatie, segmenti. care coasta cateodata jenant de putin si care oricum la modul si ritmul de utilizare te tin ani buni.

 

Hopa nitzel...una este restaurarea (aducerea la starea initiala), alta este "mentinerea in circulatie" sau "readucerea in circulatie" cu orice mijloace posibile.

Asa este intradevar "mai simplu" pentru ca schimbi tot ce este "rau" cu chinezarii. 

Restaurarea insa nu implica motatul sau adaptarea unor chinezarii pentru a faca motocicleta capabila sa circule din nou, ci readucerea lui la starea initiala prin pastarea componentelor sau inlocuirea lor cu altele care sa fie identice cu cele din epoca respectiva. Cu cateva exceptii bineinteles.

 

Dar acuma te inteleg...tu le menti/readuci pe drum cu orice mijloace posibile, nu le restaurezi. Faci ceea ce s-a facut in comunism, reparata in fata blocului cu ablus de ou si ciorap de dama. 

 

Link to comment
Share on other sites

Pe mine unul partea asta de creatie m-a privat de multe nopti de somn, de multi bani din conturi si de multe bucurii sociale (ba din contra, mi-a adus multe neajunsuri).

Si dupa ce am tras linie si m-am uitat de doua ori la banii, timpul, nervii tocati vs rezultatul obtinut, din punctul meu de vedere, am ajuns la concluzia ca am facut o alegere gresita.

Prima data a durat o vara intreaga si am epuizat toti banii stransi anul acela pentru un tur al Bucovinei.

A doua oara a durat cam doi ani si am cheltuit ilogic de mult.

 

Dupa experientele astea, eu am zis pas. Imi fac strict mentenanta si customizarea la motocicletele din dotare si in rest ma dau.

Noua mea placere a devenit datul perioade cat mai lungi cu cat mai multe pentru a intelege si ma bucura de diferentele subtile dintre ele.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, cuki a spus:

 

Hopa nitzel...una este restaurarea (aducerea la starea initiala), alta este "mentinerea in circulatie" sau "readucerea in circulatie" cu orice mijloace posibile.

Asa este intradevar "mai simplu" pentru ca schimbi tot ce este "rau" cu chinezarii. 

Restaurarea insa nu implica motatul sau adaptarea unor chinezarii pentru a faca motocicleta capabila sa circule din nou, ci readucerea lui la starea initiala prin pastarea componentelor sau inlocuirea lor cu altele care sa fie identice cu cele din epoca respectiva. Cu cateva exceptii bineinteles.

 

Dar acuma te inteleg...tu le menti/readuci pe drum cu orice mijloace posibile, nu le restaurezi. Faci ceea ce s-a facut in comunism, reparata in fata blocului cu ablus de ou si ciorap de dama. 

 

Este optiunea fiecaruia daca vrea restaurare sau reconditionare, functie de bani si gusturi. Oricare dintre ele sunt binevenite in actuala situatie.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, cuki said:

Faci ceea ce s-a facut in comunism, reparata in fata blocului cu ablus de ou si ciorap de dama. 

Depinde si cum ... insa unii si-au facut "reparatiile" prin constructie de piese de schimb (bolturi, pinioane, prese, scule, etc.) in "industria socialista" (pe "sest" si la "fereala") si doar montajul lor l-au mai facut in fata blocului (daca nu aveau garaje  :(). Industria insa nu mai exista (gratie "iubitilor" conducatori si subalterni), doar comertul imperialist. Ba pe alocuri ... "unii" mai si demoleaza garajele oamenilor (pentru spatii de parcare, cica) cu violarea dreptului la proprietate privata.

Pai ... sa nu te gandesti cum sa le pregatesti si tu astora "spatii de parcare"?  :D

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 minute, cuki a spus:

 

Hopa nitzel...una este restaurarea (aducerea la starea initiala), alta este "mentinerea in circulatie" sau "readucerea in circulatie" cu orice mijloace posibile.

Asa este intradevar "mai simplu" pentru ca schimbi tot ce este "rau" cu chinezarii. 

Restaurarea insa nu implica motatul sau adaptarea unor chinezarii pentru a faca motocicleta capabila sa circule din nou, ci readucerea lui la starea initiala prin pastarea componentelor sau inlocuirea lor cu altele care sa fie identice cu cele din epoca respectiva. Cu cateva exceptii bineinteles.

 

Dar acuma te inteleg...tu le menti/readuci pe drum cu orice mijloace posibile, nu le restaurezi. Faci ceea ce s-a facut in comunism, reparata in fata blocului cu ablus de ou si ciorap de dama. 

 

Si da, in anumite cazuri adaptez in motoare piese de automotive pentru a obtine maximul de fiabilitate, spre exemplu merg cu pistoane si segmenti de Mazda pe M.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, m72story a spus:

Este optiunea fiecaruia daca vrea restaurare sau reconditionare, functie de bani si gusturi. Oricare dintre ele sunt binevenite in actuala situatie.

 

Just ceea ce spui...dar asta nu inseamna ca acele motociclete mai au vreo legatura cu ceea ce au fost odata? (nu stiu, ca nu ti-am vazut motoarele, poate ar fi fain daca ai pune niste poze aici cu ceea ce detii actualmente). L

 

Pe la intruniri moto mai vedeam asa numite "rat bikes" ... unele mai aduceau a ceea ce au fost vreodata, altele erau adunaturi de piese contopite in ceva aratari, dar care functionau.

Oricum, toate paleau langa restaurariile "adevarate"...alea cu piese reconstruite prin naiba stie ce ateliere, cu electrica upgradata, dar totul mentinut ca atunci...fara manunchiuri de cabluri care atarna. etc. etc.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Beneficiul acestor updatari tehnice este acela de a te bucura de motocicleta, de a merge la drum fara situatii in care esti tradat de imbatranirea sau slabirea componentelor. Modificarile sunt pe cat posibil reversibile si au un caracter strict tehnic

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 minute, m72story a spus:

Si da, in anumite cazuri adaptez in motoare piese de automotive pentru a obtine maximul de fiabilitate, spre exemplu merg cu pistoane si segmenti de Mazda pe M.

 

Asta e clar...internele pot fi "noi" - cred ca si la jurizari se accepta chestia asta - . Lumini, frane, transmisie...parca aici se accepta modificari 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, cuki a spus:

 

Just ceea ce spui...dar asta nu inseamna ca acele motociclete mai au vreo legatura cu ceea ce au fost odata? (nu stiu, ca nu ti-am vazut motoarele, poate ar fi fain daca ai pune niste poze aici cu ceea ce detii actualmente). L

 

Pe la intruniri moto mai vedeam asa numite "rat bikes" ... unele mai aduceau a ceea ce au fost vreodata, altele erau adunaturi de piese contopite in ceva aratari, dar care functionau.

Oricum, toate paleau langa restaurariile "adevarate"...alea cu piese reconstruite prin naiba stie ce ateliere, cu electrica upgradata, dar totul mentinut ca atunci...fara manunchiuri de cabluri care atarna. etc. etc.

 

 

 

Am zeci de topicuri cu poze si filme cu ceea ce sunt si fac

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, cuki said:

 

Asta e clar...internele pot fi "noi" - cred ca si la jurizari se accepta chestia asta - . Lumini, frane, transmisie...parca aici se accepta modificari 

Pot să (te) întreb dacă cumva (şi pe aici) există drept constituţional la recuzarea "juraţilor" (auto)dispuşi şi preponderent necalificaţi să (te) "jurizeze" prin (auto)arogarea calităţii de "stâpâni" (asupra ta)?

 

 

 

Pentru că ai întrebuinţat expresia (obedientă) "se acceptă".

Cine ar fi acel impersonal personaj care se ascunde după un "se"? Mă-sa, ta-su sau "şatra" :D

@m72story atenţie la detalii:

33 minutes ago, cuki said:

internele

 

27 minutes ago, cuki said:

o sa ma uit...merci

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 30 minute, patrick1 a spus:

Pot să (te) întreb dacă cumva (şi pe aici) există drept constituţional la recuzarea "juraţilor" (auto)dispuşi şi preponderent necalificaţi să (te) "jurizeze" prin (auto)arogarea calităţii de "stâpâni" (asupra ta)?

 

 

 

Pentru că ai întrebuinţat expresia (obedientă) "se acceptă".

Cine ar fi acel impersonal personaj care se ascunde după un "se"? Mă-sa, ta-su sau "şatra" :D

@m72story atenţie la detalii:

 

 

Patrick daca nu te-as cunoaste as zice ca ai fost un membru de elita al unitatii 0110.

Desi putem infiinta si aici o unitate locala insarcinata cu detectarea celor care vor sa ne sparga rotile care oricum se invart greu.

La noi este si cu petic, prenadez, smirghel, leviere....deci este caz de sabotarea motocicletelor clasice in forma grava

Acum 5 minute, m72story a spus:

Patrick daca nu te-as cunoaste as zice ca ai fost un membru de elita al unitatii 0110.

Desi putem infiinta si aici o unitate locala insarcinata cu detectarea celor care vor sa ne sparga rotile care oricum se invart greu.

La noi este si cu petic, prenadez, smirghel, leviere....deci este caz de sabotarea motocicletelor clasice in forma grava

Propun organizarea de grupuri-cete reactive si revolutionare, independente si autocefale pentru destructurarea si demontarea acestor tentative antinationale si antiromanesti.

 

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Acum 52 minute, patrick1 a spus:

pentru că ai întrebuinţat expresia (obedientă) "se acceptă".

Cine ar fi acel impersonal personaj care se ascunde după un "se"? Mă-sa, ta-su sau "şatra" :D

 

modificarea (cuvant jignitor)...modificare "se accepta" ... asa cum "se accepta" si clona asta de cont al tau. :lool:

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, m72story said:

Patrick daca nu te-as cunoaste as zice ca ai fost un membru de elita al unitatii 0110.

Mulţumesc! Dar ... nu cred că mă cunoşti.

54 minutes ago, m72story said:

Propun organizarea de grupuri-cete reactive si revolutionare, independente si autocefale pentru destructurarea si demontarea acestor tentative antinationale si antiromanesti.

Susţin!

28 minutes ago, cuki said:

 

modificarea (cuvant jignitor)...modificare "se accepta" ... asa cum "se accepta" si clona asta de cont al tau. :lool:

 

Acum am înţeles al tău "se".

Provine dinimage.png.61fed25e37c15e33e3015614bba2467d.png relaţii cordiale şi tovărăşeşti

(Se se ... Se ko ... Ku ku ... Ngbendu Wa Za Banga )

 

Link to comment
Share on other sites

Ba, lumea este atat de mare si de pestrita iar voi v-ati gasit sa va luati in bete pe un topic ca asta? Nu aveti nimic mai bun de facut? In speta de invartit rotile sau de mesterit la fiare? Na, ca eu acu imi caut un carburator Mikuni VM 34 pentru troaca mea japoneza ne-clasica. Nu de alta, dar la ce scoruri am primit pentru un reglaj de amestec de la anumiti mecanici, am ajuns la concluzia ca imi pot lua doua carburatoare NOI (si nu glumesc). Asa ca iau unul si experimentez pe el.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...