Sari la conținut

Cota piston.


adidrg99
 Share

Postări Recomandate

Salut am o honda crf250r 2007 și în primăvara as vrea sa schimb pistonul. Cum aflu ce cota îmi trebuie? Trebuie desfăcut motorul pentru a afla cota? Nu vreau sa îl desfac momentan pentru ca încă merge doar ca nu mai am aceeasi compresie și doar în primăvara as vrea sa îl schimb. Mersi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general se masoara cilindrul cu un micrometru de interior, la un atelier de planat chiulase auto. Aia au astfel de micrometru. Toleranta trebuie sa fie cam 0,04-0,05mm, maximum tolerantei ar fi 0,07mm. Deja la 0,07 ai compresie slaba.

Eu unul nu vad cum sa dai doar chiulasa jos, cum spune colegul, si sa te duci asa, cu motorul desfacut, la un atelier ca sa ti-l masoare. Strungarul ala nu are loc sa bage micrometrul, ii e incomod pentru o astfel de masuratoare de finete. Trebuie sa-i duci cilindrul demontat, ca sa-ti dea masuratori exacte. Si apoi comanzi pistonul potrivit masuratorilor, nu inainte, daca vrei sa iasa treaba buna.

 

Uite si aici, astia spun ca toleranta la EXCF-uri e tot 0,04mm conform cartii. CRF-ul e aceeasi mancare, acelasi principiu de functionare, aceleasi tolerante.

https://www.unimotors.ro/Kit-piston-KTM-EXC250-Racing-4T-06-13-SX-F250-06-12-7596-7996mm-Wossner_p_68066.html

 

P.S. Intereseaza-te din ce e cilindrul tau. La o ovalizare minima a cilindrului, poti pune doar un piston nou. La o ovalizare pronuntata, de peste 2-3 sutimi, trebuie clar refacut si cilindrul. Si la unele motoare se preteaza alezarea, cum spune colegul mai sus. Insa cele mai multe de enduro au cilindrul nicasilat. Nicasilul e f dur, dar casant, daca-l bagi la alezat distrugi cilindrul. In aceste cazuri trebuie trimis cilindrul la renicasilat, si asta dureaza (nu stiu de ateliere de renicasilat in Romania, totul se trimite in Germania-Austria).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e nevoie de renicasilat , renunta , cilindru nou de crf nici nu e scump , n.ai ce sa trimiti la renicasilat , se cer preturi de 1800 lei pentru aceasta operatiune care include transportul tur retur , renikasilatu propriuzis si o taxa la firmele astea intermediare , oricum suma e enorma , se merita doar in cazul in care ai o motocicleta la care nu se mai gasesc cilindrii , nu e cazul tau .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai, ca aici nu ai dreptate. Nu se foloseste sublerul la masurarea cilindrului pentru ca un subler are limbile alea ce se pozitioneaza pe interiorul cilindrului  perfect drepte. Adica zona de uzura la un cilindru e cea pe care freaca segmentii. Tu daca bagi sublerul pe deasupra, reusesti sa masori doar partea superioara a cilindrului, adica aia 2-3 mm pe care nu freaca segmentii. Acolo clar iti va da masuratoarea cum ca ai cilindrul la cota A.

Pentru astfel de masuratori se foloseste micrometrul de interior. Crede-ma sunt la al 4-lea piston schimbat de mine personal, intotdeauna am mers inainte la masurat cilindrul cu micrometrul si am stiut exact si ovalizarea, si ce piston sa pun urmatorul. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

patrick , stai jos , esti praf rau , se foloseste subler de interior si se masoara in 3 puncte , se calculeaza pe urma . ce cacao sa masori tu cu ala la mijlocul cilindrului unde apare ovalizarea , fix pix .

 

gasesti clipuri la greu despre cum masori , unde masori si cum calculezi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uuuuu , e grav la tine . deci uzura apare sus unde defapt segmentii nici nu ajung , e groasa rau mecanica ta .

un lucru nu pricep , in fata evidentei , de ce insisti in prostie , asta nu pot pricepe . toti mecanicii e nebuni si defapt tu ai secretul absolut . nu te pune putin pe ganduri ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea patrick, problema e ca tu stii multe si poate reusesti sa faci o masuratoare corecta cu un subler de buna calitate. Insa cine intreaba pe topicurile astea cate ceva, gen cum se determina cota pistonului, aproape sigur nu va putea sa faca asta cu cine stie ce subler are el. Daca omul a intrebat daca trebuie sa desfaca motorul ca sa afle cota, eu banuiesc ca e in stare sa desfaca motorul, eventual sa il si puna inapoi, si cam atat. Masuratoarea trebuie sa o faca cineva cu experienta si cu scule.

 

Am mai vazut eu si topicul ala cu honda XR ce nu merge bine. L-ati invatat pe om cum sa masoare carburatoare, jiglere, aprinderi, etc. Laudabil, insa omul a ajuns sa dea 2500 lei pe un carburator nou, si sa vada ca nu e de fapt de la carburator, ca l-a cumparat degeaba.

 

Parerea mea: da-i omului informatia de care are el nevoie ca sa-si rezolve problemele in limita aptitudinilor lui. Cand isi depaseste aptitudinile, trimite-l la mecanic. Iese mai ieftin cu un mecanic bun decat cu investitii in piese noi, scule noi, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, 3dfx a spus:

patrick , stai jos , esti praf rau , se foloseste subler de interior si se masoara in 3 puncte , se calculeaza pe urma . ce cacao sa masori tu cu ala la mijlocul cilindrului unde apare ovalizarea , fix pix .

 

gasesti clipuri la greu despre cum masori , unde masori si cum calculezi .

Zici de șubler de interior și pui exemplu cu comparator de alezaje! 🤦‍♂️ Care de fapt e scula potrivită pt a măsura cilindri (împreună cu un micrometru cu care îl calibrezi). 

Dar cu șublerul poți afla cota la care este prelucrat cilindrul, măsurând chiar acolo sus unde nu se uzează! Nu vei putea ști însă dacă se poate prelucra la următoarea cotă și va ieși curat până nu bagi comparatorul. Măsurătorile se fac în general la 3 niveluri și pe 2 axe perpendiculare între ele, respectiv pe direcția bolțului și la 90° pe ea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

termina mai cu mecanica asta romaneasca , am avut un cilindru de yamaha yz 250 , sus statea fix pistonul la mijloc misca fusta pistonului in laterale juca lambada , pe unde sa fii masurat cotele prin porturi ? , ce tot o tineti cu sublerul clasic , ma mir ca nu v.au descoperit astia din F1 la cat de buni sunteti .

cred ca mai clar de atata nu se poate atunci cand sustin achizitionarea oricarei motociclete doar Vest , sa te feresti de astea din Romania mai ceva ca dracu de tamaie , facute in beci de mecanici de facebook

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, adidrg99 a spus:

Salut am o honda crf250r 2007 și în primăvara as vrea sa schimb pistonul. Cum aflu ce cota îmi trebuie? Trebuie desfăcut motorul pentru a afla cota? Nu vreau sa îl desfac momentan pentru ca încă merge doar ca nu mai am aceeasi compresie și doar în primăvara as vrea sa îl schimb. Mersi. 

Se masoara cu un calibru telescopic si cu micrometrul. https://ro.raptorsupplies.com/pd/mitutoyo/155-907 asta e calibrul. https://www.triton.com.ro/produs/344882-micrometru-de-exterior-150-175-mm-insize asta e micrometrul.

Cu sublerul, poate doar daca dai 500de euro pe un Mitutoyo... si tot iti trebuie calibru, ca nu ajunge sublerul la jumatea cilindrului.

Cu sublerusl de 39,99lei de la dedeman, masori asa...plus, minus o zecime :) la un gard, un lant de caine...

Cel mai probabil, daca ai pus intrebarea de mai sus, nici nu are sens sa incerci tu asa ceva :) 

Du mobra la mecanic si iesi mai ieftin si mai sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, patrick1 a spus:

Cu şublerul obţii diametrul cilindrului actual (probabil 78mm dacă este la cota "zero") şi aflii asta demontând doar chiulasa. Nu micrometre de interior şi alte prostii de atelier specializat.

Oricum, următoarea cotă de reparaţie este 79mm (+1). Nu se uzează cilindrul atât de mult (peste 0,5mm /rază) decât dacă s-a spart ceva (cu zgârieturi adânci).

 

 

 

Confunzi cota pistonului cu cota cilindrului.

La o cota a cilindrului de 78.00mm, poti lua cote diferite ale pistonului, A, B, C, D, in functie de uzula cilindrului. Iar acea uzura se determina cu acele "alte prostii de atelier specializat". Dupa ce treci de cota D a pistonului, atunci vezi daca te duci pe alezare spre big-bore sau spre cumpararea unui cilindru nou.

 

Parerea mea ramane: nu mai da sfaturi necunoscatorilor, ca te incurci chiar tu in propriile sfaturi. Acum zici bine, mai incolo uiti ce ai spus si sustii altceva, si mai rau ii incurci.

 

Initiator, daca vrei sa rezolvi tu singur, presupunand ca stii cum sa iti demontezi singur cilindrul, solutia e sa il dai jos si sa te duci la un atelier specializat pentru masuratoare. Atunci stii sigur ce cota ai de cumparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 19.12.2021 la 13:41, patrick1 a spus:

Pentru că deşi unealta de măsură mecanică se numeşte "micrometru" ... ea nu măsoară microni ci doar zeci de microni (valabil şi la ceasul comparator +/- 0,01 mm).

Fals.

Masoara si 0,001mm.

https://www.starrett.com/metrology/product-detail/W733.1XFLZ-6

 Resolution: .00005" (0.001mm)

Pe vremea cand erai tu flacau, asa era, nu-ti dadeau tie la laboratorul de pila si ciocan vreo scula... :) 

Dar miimile se masoara de macar un secol incoa.

Oricum, l-ati innebunit pe cumatru'. Voia si el sa masoare un cilindru :) hahahahaha

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa, deci avem un om care a cerut si el o parere, cum sa verifice COTA pistonului, dat fiind ca nu mai are compresie buna. Iar nenea Patrick, facand diferenta semantica intre CLASA pistonului, care se masoara din 0,01 mmin 0,01mm fata de COTA pistonului, aia care se masoara din milimetru in milimetru, ce face? Da sfaturi despre cum se masoara cilindrul cu sublerul. 

Nenea patrick, omul asta nu vrea neaparat sa alezeze cilindrul. Vrea doar sa schimbe pistonul ca sa aiba compresie buna. Indiferent ca ii spune COTA sau CLASA.

 

Dar, daca stau sa ma uit la topicul in care altcineva cerea pareri despre mersul ciudat al motocicletei si a ajuns, dupa indicatiile tale pretioase, sa cumpere carburator nou si sa vada ca l-a cumparat degeaba, ma iau cu manile de cap. Dar na, cine stie si ala ce anume a intrebat, fara sa stie semnificatia exacta a cuvantului respectiv?

 

Dar daca stau bine si ma uit la profilul lui patrick, ma ingrozesc. 20+ postari pe zi, in care nu face altceva decat sa se hahaie, sa faca misto de toti ceilalti si sa-si arate superioritatea. Si culmea e ca se pricepe la absolut orice. De la choppere la scutere, de la motoare din 1930 la 2021, de la mecanica la electrica. Si pun pariu ca, daca insist, imi arata ca se pricepe un pic si la agricultura, un pic si la programare si un pic si la astrofizica. 

 

Nu sunt eu doctor, insa eu unul ti-as psune sa consulti unul. Poate nu e prea tarziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea Patrick, ca sa masori zecimi folosesti un instrument de masura cu toleranta in sutimi, ca sa masori sutimi folosesti un instrument de masura cu toleranta in microni, samd. Laboratorul de etalonare care ne face verificarile instrumentelor de masura la fabrica unde lucrez eu emite ceritificate in care stipuleaza incertitudinea de masurare a sublerelor digitale de 150mm ca fiind 0,02mm. Cele peste 1000mm au incertitudine 0.05. Chiar si echipamentele de masura de tipul 3D Zeiss au incertitudine de 0,002. Sublerul nu este adecvat pentru astfel de masuratori. Ideal ar fi un 3D sau macar un micrometru de interior cu pozitionare in 3 puncte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...