Sari la conținut

BMW R 1200 RT vs YAMAHA FJR 1300


anapurna
 Share

Postări Recomandate

Acum 3 minute, gabi18051991 a spus:

Motocicleta e mai dinamica, se simte mult mai ok pe curbe

Eu n-am simțit mari diferențe,  și m-am dat pe Pârâul Rece imediat după GTL cu FJR din dotare. :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Din punctul meu de vedere, răspunsul cel mai corect e „depinde”... De ce depinde? De așteptările fiecăruia dintre noi.

Am avut două Yamaha FJR 1300A. Prima a fost un Gen 1 din 2003, utilizată un sezon în 2013, aproximativ 7.000 km. După o tură de peste 3.000 km în Alpi, la finalul sezonului, am vândut-o.

A doua a fost un Gen 2, utilizată 12.000 km în sezoanele 2015-2016. După o altă tură în Alpi, la sfârșitul sezonului, am vândut-o. De ce? Ambele au fost motociclete foarte bune, fiabile, cu care n-am avut niciun fel de problemă. Au fost suficient de confortabile la drum lung. Însă sunt motociclete destul de grele, masive și care pe un drum mai virajat își arată limitările. Pe finalul urcării în Pasul Stelvio (versantul cu cele 48 de „ace de păr”) mă rugam să ajungem o dată sus fiindcă nu mai era distractiv de pe la jumătate (motocicleta era încărcată full și aveam pasager). Un alt minus cu care m-am confruntat a fost cel legat de poziția puțin aplecată, având o problemă la mâna dreaptă (îmi amorțea după o perioadă la mersul pe autostradă).

Am încercat de câteva ori și BMW R1200RT (dacă îmi aduc bine aminte variantele 2013 și 2015/2016). Am fost plăcut impresionat cum se simte comparativ cu FJRul. Poziția de condus e mai dreaptă (asemănătoare cu motocicletele adventure). De asemenea, mi-a lăsat impresia că e mai manevrabilă în comparație cu Yamaha. Ce m-a împiedicat să trec la BMW au fost posibilele probleme de fiabilitate și care nu sunt printre cele mai ieftine de rezolvat.

Am făcut un ride test și cu K1600GT. O motocicletă impresionantă, dar nepotrivită pentru necesitățile mele. Probabil mai apropiată de FJR decât de RT ca și abilități.

Cele trei motociclete de mai sus se potrivesc, în opinia mea, cu touringul făcut preponderent în doi. În locul tău, m-aș gândi în primul rând ce fel de călătorii vreau să fac și la ce capitol mă interesează să exceleze motocicleta. Când am ales FJRul, în ambele cazuri, m-a interesat fiabilitatea și confortul. După încântarea inițială, gabaritul și limitările date de ciclistică m-au făcut să îmi regândesc opțiunile și mă întorc în zona all rounder 900-1000cc cu toate că am sacrificat cardanul (un mare plus pe partea de mentenanță și comoditate).

Dacă aș trece cu vedere posibilele probleme de fiabilitate la BMW, probabil aș alege RT-ul pentru ciclistică și poziția pe motocicletă mai bune decât la FJR. Totuși, pentru drumurile de la noi (nu întotdeauna bune), poziția puțin mai înaltă  și câteva kilograme în minus aș merge pe GS cu toate că sacrifici un pic la protecția la vânt.

 

@anapurna ce te-a nemulțumit la RT?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor,

Am rezolvat dilema. Am achizitionat un BMW R 1250 GS din 2021. Foarte impresionat de motocicleta, mai putin protectia la vant, pe care o voi rezolva cu un parbirz after market sau de la GSA. Foarte manevrabila motocicleta pana acum am reusit sa merg aproximativ 270 km si sunt foarte impresionat.  

Acum 3 ore, Vlad S a spus:

Din punctul meu de vedere, răspunsul cel mai corect e „depinde”... De ce depinde? De așteptările fiecăruia dintre noi.

Am avut două Yamaha FJR 1300A. Prima a fost un Gen 1 din 2003, utilizată un sezon în 2013, aproximativ 7.000 km. După o tură de peste 3.000 km în Alpi, la finalul sezonului, am vândut-o.

A doua a fost un Gen 2, utilizată 12.000 km în sezoanele 2015-2016. După o altă tură în Alpi, la sfârșitul sezonului, am vândut-o. De ce? Ambele au fost motociclete foarte bune, fiabile, cu care n-am avut niciun fel de problemă. Au fost suficient de confortabile la drum lung. Însă sunt motociclete destul de grele, masive și care pe un drum mai virajat își arată limitările. Pe finalul urcării în Pasul Stelvio (versantul cu cele 48 de „ace de păr”) mă rugam să ajungem o dată sus fiindcă nu mai era distractiv de pe la jumătate (motocicleta era încărcată full și aveam pasager). Un alt minus cu care m-am confruntat a fost cel legat de poziția puțin aplecată, având o problemă la mâna dreaptă (îmi amorțea după o perioadă la mersul pe autostradă).

Am încercat de câteva ori și BMW R1200RT (dacă îmi aduc bine aminte variantele 2013 și 2015/2016). Am fost plăcut impresionat cum se simte comparativ cu FJRul. Poziția de condus e mai dreaptă (asemănătoare cu motocicletele adventure). De asemenea, mi-a lăsat impresia că e mai manevrabilă în comparație cu Yamaha. Ce m-a împiedicat să trec la BMW au fost posibilele probleme de fiabilitate și care nu sunt printre cele mai ieftine de rezolvat.

Am făcut un ride test și cu K1600GT. O motocicletă impresionantă, dar nepotrivită pentru necesitățile mele. Probabil mai apropiată de FJR decât de RT ca și abilități.

Cele trei motociclete de mai sus se potrivesc, în opinia mea, cu touringul făcut preponderent în doi. În locul tău, m-aș gândi în primul rând ce fel de călătorii vreau să fac și la ce capitol mă interesează să exceleze motocicleta. Când am ales FJRul, în ambele cazuri, m-a interesat fiabilitatea și confortul. După încântarea inițială, gabaritul și limitările date de ciclistică m-au făcut să îmi regândesc opțiunile și mă întorc în zona all rounder 900-1000cc cu toate că am sacrificat cardanul (un mare plus pe partea de mentenanță și comoditate).

Dacă aș trece cu vedere posibilele probleme de fiabilitate la BMW, probabil aș alege RT-ul pentru ciclistică și poziția pe motocicletă mai bune decât la FJR. Totuși, pentru drumurile de la noi (nu întotdeauna bune), poziția puțin mai înaltă  și câteva kilograme în minus aș merge pe GS cu toate că sacrifici un pic la protecția la vânt.

 

@anapurna ce te-a nemulțumit la RT?

 

 

NU am fost nemultumit de RT. Doar doream o schimbare...si ma gandeam cum ar fi K 1600 GT sau FJR 1300.

Multumesc tuturor pentru parareri, opinii si sfaturi.

Asfalt uscat.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, anapurna a spus:

NU am fost nemultumit de RT. Doar doream o schimbare...si ma gandeam cum ar fi K 1600 GT sau FJR 1300.

 

Te înțeleg, după o perioadă apare o oarecare plictiseală. Mă gândeam că poate te-a deranjat ceva din moment ce îți doreai să rămâi tot în zona touring/ sport-touring. Oricum, e destul de greu de găsit ceva peste RT în categoria touring.

 

Acum 3 ore, anapurna a spus:

Am rezolvat dilema. Am achizitionat un BMW R 1250 GS din 2021. Foarte impresionat de motocicleta, mai putin protectia la vant, pe care o voi rezolva cu un parbirz after market sau de la GSA. Foarte manevrabila motocicleta pana acum am reusit sa merg aproximativ 270 km si sunt foarte impresionat.  

 

Mă bucur că am intuit corect ce am zis în penultima propoziție din postarea anterioară.

Să o stăpânești sănătos și să te bucuri de ea!

Editat de Vlad S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Vlad S a spus:

 

Te înțeleg, după o perioadă apare o oarecare plictiseală. Mă gândeam că poate te-a deranjat ceva din moment ce îți doreai să rămâi tot în zona touring/ sport-touring. Oricum, e destul de greu de găsit ceva peste RT în categoria touring.

 

 

Mă bucur că am intuit corect ce am zis în penultima propoziție din postarea anterioară.

Să o stăpânești sănătos și să te bucuri de ea!

Da. Ai avut intuitie. 

Multumesc.

Acum 2 minute, anapurna a spus:

Multumesc.

1a2655d2-1fb8-47b9-8c1a-2e1a1b8e6663.thumb.jpg.9938dacd81edf38b6bfecc908faf5d95.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, Vlad S a spus:

Însă sunt motociclete destul de grele, masive și care pe un drum mai virajat își arată limitările. Pe finalul urcării în Pasul Stelvio (versantul cu cele 48 de „ace de păr”) mă rugam să ajungem o dată sus fiindcă nu mai era distractiv de pe la jumătate (motocicleta era încărcată full și aveam pasager). Un alt minus cu care m-am confruntat a fost cel legat de poziția puțin aplecată, având o problemă la mâna dreaptă (îmi amorțea după o perioadă la mersul pe autostradă).

 

Acum 20 ore, Vlad S a spus:

 

Permite-mi să nu fiu de aceeași părere! Am avut FJR gen 2 timp de 1 an, am parcurs ceva mai mult de 12000 km (majoritatea touring în2 + bagaje) cu el, am fost nevoit să îl vând însă regret enorm. Greutatea m-a deranjat doar când trebuia împinsă și manevrată prin curte, garaj sau diverse alte locații,  în mers niciodată. Pe viraje mi s-a părut mai "flickable" chiar decât FZ6 deținut anterior și cu care am parcurs circa 50000 km. Am avut ocazia să merg cu RT, este într-adevăr mai manevrabil la viteze mici, gen 8-uri, manevre "de poligon". Pe ace de păr nu mi s-a părut, iar puterea mai mare a FJR-ului dpmdv îl face mai agreabil. Din păcate nu am ajuns pe Stelvio  dar pe nici un drum pe care am fost nu m-am plictisit cu el pe viraje.

Eu i-am eliminat înălțătoarele de ghidon cu care era echipat când l-am cumpărat, de asemenea și extensia parbrizului, poziția nu m-ar fi deranjat să fie chiar mai aplecată. Multă lume se plânge de accelerația tare și slăbește arcul de la clapete o spiră, poate de aia să te fi durut mâna. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Dintre toate sport touringurile FJR e cea mai lemn pe viraje strânse.

Până și un vapor de 1200 LT era mai manevrabil.

Un alt minus este că e mai mică și nu prea pretabilă pentru cei înalți.

În rest e ce trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, distanța mică dintre șa și scărițe m-a deranjat și pe mine, folosind poziția înaltă a șeii problema s-a rezolvat în bună parte.

Nu știu ce oți fi condus voi, dar mie nu mi se pare deloc lemn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.01.2023 la 13:11, ENEOS a spus:

Nu știu ce oți fi condus voi, dar mie nu mi se pare deloc lemn.

 

Eu n-am zis că e „lemn”. Am descris doar experiența mea pe drumuri de munte foarte virajate, unde gabaritul și ampatamentul își arată limitările. Cât despre părerea lui Luigi (@l.u.v), o cunosc de vreo 10 ani (dinainte să am primul FJR). Inițial am crezut că poate exagerează (știind că era fan BMW la momentul respectiv), dar ulterior am înțeles la ce se referea. Oricum, sunt doar niște opinii, nicidecum un adevăr absolut.

FJRul a fost o motocicletă care mi-a plăcut foarte mult și m-a impresionat (nu degeaba am avut două), dar în timp preferințele se rafinează. Tracerul cu care merg acum e mult mai potrivit pentru necesitățile mele, chiar dacă îmi lipsesc protecția la vânt sau cardanul FJRului. Probabil că un GS ar rezolva problema cardanului, însă îmi place fiabilitatea tipică Yamaha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fjr-este greoaie , gen 1 si 2, la schimbarile de directie. Dar bine asezata. Cu o combinatie de risere ghidon, preload plus lasata un pic din fata, un coleg a facut un gen 1 sa se manevreze super! 

Un aspect foarte important la motoretele astea spre 300 kg-ANVELOPELE. Daca s ceva mai uzate sau patratite, efectul este muuuult mai pronuntat cand vine vorba de manevrabilitate. Vazut asta tot pe fjr, inainte si dupa inlocuit anvelope, sau 2 fjruri, mers pe ambele unul dupa altul, unul cu anvelope ceva mai obosite, in rest identice.

 

Oricum, s-a strigat touring si s-a luat pana la urma GESEU :))

Sa te bucuri de el, anapurna. Eu ramaneam la RT,daca discutam strict de touring. MI-a placut mai mult decat Geseul-din acelasi an. Lucreaza mai bine motorul pe RT-pentru strada.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

Fjr-este greoaie , gen 1 si 2, la schimbarile de directie. Dar bine asezata. Cu o combinatie de risere ghidon, preload plus lasata un pic din fata

Oi fi eu anormal, mie mi se pare chiar "flickable", și asta comparat cu altele mai ușoare. Înălțătoarele le-am dat jos după 2 ieșiri, m-am simțit mai bine fără, la setările suspensiei m-am jucat și am mers cu ea (mult) mai tare decât recomandările din manual, de coborât e ultimul lucru pe care l-aș fi făcut, și așa lovea cu burta la limitatoare de viteză mai răsărite și o ridicam greu pe cricul central. Despre Gen 2 vorbesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, ENEOS a spus:

Oi fi eu anormal, mie mi se pare chiar "flickable", și asta comparat cu altele mai ușoare. Înălțătoarele le-am dat jos după 2 ieșiri, m-am simțit mai bine fără, la setările suspensiei m-am jucat și am mers cu ea (mult) mai tare decât recomandările din manual, de coborât e ultimul lucru pe care l-aș fi făcut, și așa lovea cu burta la limitatoare de viteză mai răsărite și o ridicam greu pe cricul central. Despre Gen 2 vorbesc.

eu zic de preload mai mult , deci ca tine, reglata mai tare, si coborata putin din furca, sa fie mai "in bot" un pic.

Eu compar cu RT, K1600, de exemplu. E mai ...barbateasca sa spunem. Dar cum a setat o prietenul asta al meu, e chiar misto, am mers in toamna cu ea si mi-a placut , am simtit diferenta mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Preload-ul nu l-am întărit decât 1 linie, compresia și mai ales rebound-ul erau cam +50% click-uri față de manual. Dacă o cobori reduci unghiul furcii, teoretic ar vira mai ușor în detrimentul stabilității la viteză. Nu e pt mine.

Am testat K1600GTL la MAN anul trecut, pensiunea Râșnov- intersecție Predeal DN1 și retur. Perversul de mine am refuzat RT și GS cu care mă îmbia Ghilință și am încălecat pe FJR să compar "la cald". Seara când m-a întrebat omul dacă îmi place GTL am zis da, de ce era să mint, dar când m-a invitat la Hub să-mi facă o ofertă de finanțare am zis că vreau decât claxonul și marșarier ul de pe GTL că în rest am și eu. 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Că venii vorba despre ciclistică, la GTR1400 se face o manevră pentru creșterea ciclisticii.

Gumă spate de 190/55 în loc de 55 creste substanțial agilitatea mobrei.

Poate ar merge și la FJR,  dar astea parcă au 180 din ce îmi amintesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, l.u.v a spus:

Gumă spate de 190/55 în loc de 55

Cred că ori ai omis ceva ori ai tastat greșit. :huh:

Da, FJR are 180 pe spate.

Eu n-am înțeles cum au 🐄🐄 de la bmw 160 sau cât o fi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Da, am greșit.

OEM are 190/50.

Foarte mulți (printre care și eu) au schimbat cu 190/55,  lucru care o face mai agilă pe viraje strânse.

LT ul avea 160, dar cerea o gumă specială, ranforsată, cu indice mare de greutate.

Nu fabricau decât câțiva producători gumă respectivă.

Cert este că odată pusă în mișcare ciclistica ei era extraordinară.

Și la toate BMW urile e la fel.

Oamenii au doua mari plusuri, la ciclistică și confort nu-i întrece nimeni.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...