Sari la conținut

Simson 350


m72story
 Share

Postări Recomandate

Ce

face omul cand se plictiseste? 

Raspunsul corect este ca mareste capacitatea.

Prea multe detalii nu pot da dacat ca are capacitatea de 350.

Ranane sa revin dupa realizarea testului la drum intins si foarte inclinat, nu pe platforma cum vad ca se poarta.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata bine... mi-am adus aminte ca in oras la noi aparuse un model special, carenat si aranjat cu o racire cu apa, acu vreo 30 de ani...fiind imbracat nu mai semana deloc cu ce stiam, dar arata nemaipomenit la vremea aceea. 

Motoare simple, fiabile, docile... :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faina amintire, ar fi bine sa ii luati urma poate facem.echipa la vara.

Carene nu ii pun si nici pinten...dar desigur pot intelege acei ani  in care veniti din bezna incepusem sa vedem nu doar lumina ba chiar si culori.

Cateva poze din timpul eecutiei .

IMG-20230306-WA0018.jpg

IMG-20230427-WA0023.jpg

IMG-20230306-WA0021.jpg

IMG-20230427-WA0027.jpg

IMG-20230427-WA0029.jpg

La multi ani tuturor romanilor!

IMG-20230621-WA0017.jpg

IMG-20230904-WA0021.jpg

IMG-20231011-WA0004.jpg

IMG-20231023-WA0011.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 11/29/2023 at 10:15 PM, m72story said:

Faina amintire, ar fi bine sa ii luati urma poate facem.echipa la vara.

Am incercat...nu ar fi prima oara, respectivul a plecat prin Italia, facea barci/iahturi din fibra ... nici motorul nu am reusit sa ii dau de urma, l-am pierdut prin Galati. Racirea cu apa era ceva rudimentar, dar totusi eficient: din cate am inteles teava de cupru de la instalatii hidraulice, de 3 sau 4mm diametru, infasurata in jurul cilindrului printe aripioarele de racire, un radiator si o pompa de apa, termostat de Dacie. Meseriasul era maistru electrician la Ansamble Sudate in UPSRS-Sidex Galati...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, ubord a spus:

...pe scara evolutiva ar urma Simson 700 boxer, Simson 1000 4'nlinie, si Simson 5000 V8, Simson SpaceX..dar, nu apucam noi...poate nepotii...

Ramanem fideli principiului care  a stat la baza Sinson-ului:

Unul dar bun!

Din pacate sunt limitat de blocul motor care are alezajul de 73 (parca) pentru ca un 500 era oportun ca taur comunal.

Acum 10 ore, Lup69 a spus:

Am incercat...nu ar fi prima oara, respectivul a plecat prin Italia, facea barci/iahturi din fibra ... nici motorul nu am reusit sa ii dau de urma, l-am pierdut prin Galati. Racirea cu apa era ceva rudimentar, dar totusi eficient: din cate am inteles teava de cupru de la instalatii hidraulice, de 3 sau 4mm diametru, infasurata in jurul cilindrului printe aripioarele de racire, un radiator si o pompa de apa, termostat de Dacie. Meseriasul era maistru electrician la Ansamble Sudate in UPSRS-Sidex Galati...

 

Este potrivita o racire a uleiului cu un mic radiator frontal si un squizer de ulei pe fusta pistonului mobtat in blocul motor la baza cilindrului.

Am obervat ca la urcare cu atasul si raport de atas desigur da semne de calare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

In 2001 mi-a aratat nea Dudau Marin de pe soseaua Alexandriei, cel care mi-a dat in  grija Simsonul sau cum.se confectioneaza o garnitura de chiulasa ..

In 2023 dupa doua comenzi prin Polonia am ajuns la concluzia ca tot alea de la nea Dudau erau cele corecte.

IMG-20231216-WA0011.jpeg

IMG-20231216-WA0009.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In blocul original de Simson nu poti merge cu un alezaj mai mare de 72mm. Aceasta in conditiile in care cilindrul original il bucsezi cu o alta camasa care sa intre fest in bloc.

Am un astfel de cilindru facut pentru pistoane de Dacia xxxx

Cu acest alezaj de 72 si cu cursa standard este o capacitate de 280cc.

Nu am gasit pana in prezent cum.au obtinut ei 350 din acest motor in acele cateva zeci de prototipuri. Chiar si asa inteleg ca nu rezistau cadrele la vibratiile respective.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 hours ago, m72story said:

In 2001 mi-a aratat nea Dudau Marin de pe soseaua Alexandriei, cel care mi-a dat in  grija Simsonul sau cum.se confectioneaza o garnitura de chiulasa ..

In 2023 dupa doua comenzi prin Polonia am ajuns la concluzia ca tot alea de la nea Dudau erau cele corecte.

IMG-20231216-WA0011.jpeg

IMG-20231216-WA0009.jpeg

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ubord a spus:

...ce ar recomanda nenea Dudău pentru garniturile de MT?

...am de prune, de afine , de struguri ceva alb sec, de "Medieșu Aurit, si ceva  "Va multumim de participare" tat si mama necunoscuți...

Pai morala este alta:

Deoarece in cazul monocilindrului greselile se sactioneaza cu ramanerea in drum au inventat astia boxerele  twin-urile, four-urile etc.

Aici ai o singura sansa, un singur cartus, ultimul ramas.

Astazi vin astia cu ele in service si le spui ca din patru le merg trei, sau doi si aia prost, ei oricum nu simt diferenta.

Renumita firma cu elicea le fac acum de nu mai au nici sigurante, vine unul cu laptop , se conecteaza si iti spune un cod alfanumeric, motorul nu.mai porneste, nici semnale nimic....era iintrerupt un fir de la casetofon.

Fac chinezii acum niste motiare pentru care  iti dau si un cod QR de unde sa descarci diagnoza.

Surpriza este ca esti directionat catre un magazin de lenjerie intima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
La 19.12.2023 la 13:29, m72story a spus:

Lumea dorea mai mult, niciidata nu este suficient, acum 50 de cai au doar saracii

Exclus

Acum au saracii d'alea cu 110 cai +

Una din aia cu 15-20 de cai costa cat 4 - d'alea cu 100 de horşi

 

S-au lins multi pe bot de rapciugi din astea chacate de cloță,amu' doar mormaitul de la distanta le-a ramas.

 

Vorba unui clasic in viata,

Astea nu's pentru oricine,

luati-va piaggio daca n'aveti bani '

 

Spor cu kilometrajul !!

 

✌✌😎

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

le povestesc bike-arilor contemporani cum eu am facut in 2023 Campulung si Calarasi cu copiii in atas, cort, saci de dormit etc cu 14 caluti, nu le prea vine a crede

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Candva i-am muiat si eu genunchii unuia in poligon cu o jawa de doi'cin'zeci (nu cred ca am apucat sa avem cu ea vreo 50 - 60 km/h)

 

Inainte m-a intrebat daca mai pleaca si de pe loc cu doi pe ea,pe urma suda țigări .

 

Ieri vorbeam cu un pustiulica si-mi spunea cum si-a facut el aeroxu' sa fuga 110

De admirat ce-i drept,el desface,el le strica (se baga si prin CDI-uri)

Are doar 13 ani

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreb si eu

pentru un cuplu mai bun,inafara de faptul ca ai pus o biela mai lunga (si alte cele care au urmat ulterior) daca ai fi marit distanta (deplasat)dintre boltul inferipr al bielei si fusul ambielajului n-ar fi ajutat mai mult ?

(probabil nu mai excela la nr rot/min)

 

Acum,desi n-am o exprimare corespunzatoare in termeni tehnici banuiesc ca ai inteles unde anume fac referire ..

 

Multumesc, 

Cele bune  !!

 

✌✌😎

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutam!

Biela mai.lunga ajuta cuplul, sunt kit-uri pentru Harley care includ asa ceva pentru a imbunatati cuplul.

Eu nu am facut aceasta modificare, eu am confectionat un maneton cu raza mai mare  marind cursa de la 68 la 78.

Daca aveam posibilitatea de a monta o biela mai lunga, asta ar fi adus un real beneficiu insa implica un alt cilindru mai inalt.

Chiar si asa am reusit sa evit diferenta de ridicare a pistonului la PMS si coborare la PMI prin montajul unui piston mai scurt si in fusta si in inaltimea de compresie.

 

 

referitor la rpm este clar ca va pierde, una este sa pui pe unul sa alerge 100m, alta 200m in acelasi timp.

 

subliniez ca tot ceea am dorit a fost o imbunatatire a cuplului la ture mici, chiar si in detrimentul pierderii sporrivitatii-RPM-ului

pentru modificarea pe care ai sugerat-o tu te invit sa citesti aici o treaba implementata:

http://www.minimopar.net/perf/longrodengine.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, m72story a spus:

am confectionat un maneton cu raza mai mare  marind cursa de la 68 la 78.

Dacă a rămas pe axa celui vechi nu se modifică nimic! Doar dacă e poziționat excentric, și atunci nu e musai să fie mai gros (doar din motive de utilizare a acelorași șunci prelucrate la un diametru mai mare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reiau:

Am confectionat un alt maneton pentru a obtine o cursa de 78mm.

Am folosit ca donator un ambielaj de M72 ( al carui cursa este de 78).

a carui cursa

am pretentia la vizitatorii de pe aici ( altii decat fb) ca isi imagineaza cand ne referim.la marirea razei manetonului ca facem referire la distanta data de centrul boltului maneton si centrul arborelui motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...