Jump to content

Nu poate schimba treapta de viteza in sus


megamotoreta
 Share

Recommended Posts

Centrifugal, promit să nu mai beau cafea ieftină. Eram pe fugă şi pe telefon...

Dacă se manifestă şi la altele dăcât a doua nu-i de acolo.

Problema poate fi de la zona selectorului, unde e steluţa.

Poate să fie un arc rupt sau multă murdărie, cum e uleiul?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Verifica:

1. Cablu de ambreiaj - da-l jos de la ambele capete si vezi daca gliseaza in ambele directii usor. Daca nu gliseaza usor inseamna ca ai niste fire rupte care iti pot cauza probleme.
2. Regleaza ambreiajul cum trebuie - la capatul manetei ar trebui sa ai cam 1.5 cm joc liber.
3. Uleiul - Unele motoare fac figuri la anumite tipuri de ulei mai ales daca a fost luat din surse dubioase - a se intelege contrafacut.

- Alte verificari le faci doar dupa ce desfaci capacul ambreiajului si te asiguri ca discurile nu au sapat in oala de ambreiaj. Dupa asta te gandesti la desfacut motor etc.

Acum 33 minute, ENEOS a spus:

Și de la pedala schimbătorului care se mișcă greu pe ax.


La ER5 daca imi aduc aminte bine pedala este bagata direct pe axul schimbator, nu prin parghii.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Speedy.K a spus:

Ce ice colegul de deasupra, plus cablul de ambreiaj intins, chiar daca merge frumos prin camasa. Plus arcurile de la ambreiaj.

Luate pe rand.

 

Nuș' ce ziceti acolo dumneavoastra si alti domni dar la orice motocicleta, Rabă sau buldozer, vitezele se schimba foarte usor fara amreiaj, mai ales spre treapta superioara, in sus cum ar veni.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu stiu ce ziceti dvs, dar eu stiam ca d-aia s-a inventat quick shifter, pentru ca fara el nu prea se poate. 
Sau poate dvs schimbati la 4000 rpm la o mobra cu plaja de cuplu/putere maxima pe la 7500-8500 rpm, cum e cazul mobrei despre care discutam. Eu am pretentia de la rapciuga mea, echipata cu exact acelasi propulsor, sa si traga cand ii dau gaz... Asa ca schimb pe la 8000. Ti-o pun la dispozitie cand vrei sa-mi arati cum se schimba acolo fara ambreiaj si fara sa piezi 3 secunde cu schimbarea.

 

E adevarat ca eu sunt un simplu amator, nu sunt nici reisar, nici stanter.

PS Eu nici nu mai stiu de ce mai pun astia ambreiaje pe mobre, masini, Rabe...

Sunt la fel ca franele spate: inutile.

Edited by Speedy.K
Link to comment
Share on other sites

Acum 54 minute, Speedy.K a spus:

d-aia s-a inventat quick shifter, pentru ca fara el nu prea se poate. 

Ba se poate! Și încă bine și ușor. Drept că tre să emulezi quick shifter-ul cu lăbuța anterioară dreaptă. 😉

Acum 56 minute, Speedy.K a spus:

pe la 8000. Ti-o pun la dispozitie cand vrei sa-mi arati cum se schimba acolo fara ambreiaj si fara sa piezi 3 secunde cu schimbarea.

Se schimbă mai bine și mai ușor sus în ture decât jos! Nici 0.3 secunde măcar!

Eu folosesc ambreiaj la schimbările în sus doar f rar, din 1 în 2 când viteza de deplasare e mică. Asta pt că a mea trage la orice turație și mă pot târâi și cu 2 🫣.

Dar așa am condus toate 🏍🏍 pe care le-am încălecat de la mobră încoace, schimbând în sus fără ambreiaj. Ba chiar am fost cu FZ6 până în Berceni cu cablul de ambreiaj rupt de la Gara de Nord, și apoi tot așa retur până acasă pe Chitila! Schimbat și în sus și în jos, de la semafor pornit în 1 cu demarorul + împins din picioare.

Dom' profesor mai are de învățat! 😈

Acum 3 ore, DesertEagle a spus:

la orice motocicleta, Rabă sau buldozer, vitezele se schimba foarte usor fara amreiaj, mai ales spre treapta superioara

👍La fel și la mașinile de curse cu cutii cu craboți, la toate cutiile nesincronizate adică. Dar trebuie "simț de șofer" să potrivești turațiile. La 🏍 e mai ușor pt că inerția componentelor transmisiei e mai mică. Merge și la cutiile cu sincroane dar mai greu și mai lent, iar riscul de a le fărâma e mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Da, ma, stiu ca se poate, o mai fac si eu din cand in cand, cand am mana stanga ocupata cu altceva, dar sa stau sa potrivesc turatii la fiecare schimbare de treapta cand eu tin motorasul ala numai in forja de vreo 10 ani...

Mie nu-mi iese relaxat si fara bataie de cap decat in jur de 6000, ceea ce mi-e mult prea lesinat. Dar, asa cum am spus, eu nu sunt vreun pilot si nici nu m-au pasionat niciodata artificii d-astea. Dar oare poate si d-aia motorasul asta amarat a ajuns la aproape 200.000 km si nu da semne de oboseala...

Edited by Speedy.K
Link to comment
Share on other sites

Nu stau să potrivesc nimic, reduc gazul o fracțiune de secundă. Am testat bmw K1600GT care are qs și mi s-a părut că îi trebuie ceva mai mult timp pt schimbarea treptei decât îmi ia mie. Avantajul la qs e că ții gazul blană la schimbare.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, DesertEagle said:

Ideea era ca i s-a recomdat initiatorului sa verifice ambreiaj, lamele si alte discuri.

Nu de asta nu schimba, probabil are uzura mare la camele selectorului sau ceva. Reparabil, dar avand in vedere ca o copaie din aia e 1000 eur in stare buna, nu prea merita operatiunea.

La 450 EXC-F doar ce am schimbat lichidul  de la ambreiaj, simptomele fiind aceleasi ca la initiatorul topicului (la turatii mai mari nu schimba, pedala parea blocata, taiam gazul si trebuia sa  astept pana scadea mult turatia ca sa schimbe).

 

Dupa schimbarea lichidului s-a rezolvat problema, chestie idioata daca stai sa te gandesti ca ar fi trebuit sa aiba si alte simptome, gen clutch drag. Nu le avea. Singura explicatie pe care am gasit-o este ca atunci cand se incalzea, lichidul, fiind vechi, isi pierdea proprietatile.

 

Chiar daca initiatorul are ambreiaj clasic, pe sufa, nu strica sa arunce un ochi si acolo inainte sa inceapa sa desfaca alte chestii. Parerea mea de profan in ale mecanicii motocicletelor.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 minute, EL Ciupacabra a spus:

450

Kktm e o specie aparte.

Acum 19 minute, EL Ciupacabra a spus:

Parerea mea de profan in ale mecanicii motocicletelor.

Ar fi mai bine cei fără cunoștințe în domeniu să nu dați sfaturi tehnice.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, DesertEagle a spus:

Ideea era ca i s-a recomdat initiatorului sa verifice ambreiaj, lamele si alte discuri.

Nu de asta nu schimba, probabil are uzura mare la camele selectorului sau ceva. Reparabil, dar avand in vedere ca o copaie din aia e 1000 eur in stare buna, nu prea merita operatiunea.


M-am mai lovit de astfel de probleme in trecut si la alte motociclete. In cea mai mare parte din cazuri problema era cauzata de unul dintre elementele descrise de mine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...