Bogdan Htr Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 Salut băieți. Am și eu o întrebare, precizez ca nu ma pricep deloc. Sunt începător. Am o motocicleta de 50cc pe injecție. Și vreau sa cumpăr un motor complet cu cutie de 110. Problema e ca pe anunț scrie ca în comanda vine cu carburator. Oare merge pus motorul acela și în locul carburatorului sa pun injecția mea de pe motocicleta sau trebuie un motor specific pe injecție. Motorul e asemănător atât la aspect cât și la dimensiuni cu al meu. Întreb și eu ca nu știu cum e cu ele. Mss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 E ilegal asa ceva si nu incurajam pe forum ilegalitatile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Htr Postat Septembrie 12 Autor Share Postat Septembrie 12 1 minute ago, Cavaleru said: E ilegal asa ceva si nu incurajam pe forum ilegalitatile E un motor de câmp. Eu voiam doar sa știu dacă pot face modificarea asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 (editat) Acum 5 minute, Cavaleru a spus: E ilegal asa ceva si nu incurajam pe forum ilegalitatile Este posibilitatea sa se faca modificarea care se doreste , dupa care sa se faca omologarea individuală ? E bataie de cap .... Acum 3 minute, Bogdan Htr a spus: E un motor de câmp. Eu voiam doar sa știu dacă pot face modificarea asta Baga mare ... orice modificare doresti poti face - poti pune un motor de racheta Editat Septembrie 12 de sprike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 Acum 2 minute, Bogdan Htr a spus: E un motor de câmp. Eu voiam doar sa știu dacă pot face modificarea asta nu dai nici un detaliu despre motoreta despre motorul care vrei sa il montezi. ce crezi ca citim in globu de cristal? gandim si noi un pic cand postam sa dam informatii cat mai complete? Acum 2 minute, sprike a spus: Este posibilitatea sa se faca modificarea care se doreste , dupa care sa se faca omologarea individuală ? E bataie de cap .... Omologare individuala la RAR? Ai idee ce presupune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 Injecția de 50 CC este diferită de cealaltă, chiulasa diferă și ea de la carburație la injecție. Este 2T sau 4T? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Htr Postat Septembrie 12 Autor Share Postat Septembrie 12 3 minutes ago, Cavaleru said: nu dai nici un detaliu despre motoreta despre motorul care vrei sa il montezi. ce crezi ca citim in globu de cristal? gandim si noi un pic cand postam sa dam informatii cat mai complete? Omologare individuală la RAR? Ai idee ce presupune? Este un junak 905 50cc. Nu ma interesează nici o omologare. Eu vreau sa știu dacă pot pune același cod de motor 139 fmb de 110cc. Doar ca imi vine cu carburație și eu vreau sa pun injecția de pe motorul de 50 6 minutes ago, Penetru said: Injecția de 50 CC este diferită de ceaaltă, chiulasa diferă și ea de la carburație la injecție. Este 2T sau 4T? Este 4t. Motorul este identic și la forma și la prinderi 26 minutes ago, Cavaleru said: nu dai nici un detaliu despre motoreta despre motorul care vrei sa il montezi. ce crezi ca citim in globu de cristal? gandim si noi un pic cand postam sa dam informatii cat mai complete? Omologare individuală la RAR? Ai idee ce presupune? Astea sunt motoarele. Cel de 50 e pe motoreta mea. Și celalt de 110 voiam sa îl pun. Dar nu știam cum sa procedez cu injecția. Ca în set la specificații scrie ca îmi vine în pachet cu tot cu carburator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 55 minutes ago, Bogdan Htr said: Motorul e asemănător atât la aspect cât și la dimensiuni cu al meu. Întreb și eu ca nu știu cum e cu ele. Mss Schimbarile astea cam sunt cu batai de cap. Din ce imi dau seama din imaginile de mai sus motorul de 110cmc ar fi un upgrade ca sa treci de 50 la 110cmc, deci ar trebui sa se potriveasca. Problema e ca o sa ai bataie mare de cap cu faptul ca mobra ta e pe injectie iar asta e pe carburator. Parerea mea e sa nu faci modificarea daca nu te pricepi, intre 50 si 110cmc este diferenta dar nu te gandi ca o sa sara in sus pe o roata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 nu poti pune injectia de pe unu pe altu. ce nu intelegi, pt ala de 50 pulverizeaza o anumita cantitate de caburant iar pt ala de 110 trebuie alta. e clar ca habar n-ai in ce te bagi si nici un sfat care il primesti aici nu o sa fii in stare sa-l urmezi si sa duci la capat un astfel de proiect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 11 minutes ago, Cavaleru said: iar pt ala de 110 trebuie alta. Iti dai seama cum o sa arate devierea de la raportul stoichiometric ideal. De la 14,7 : 1 o sa ajunga probabil la 30 : 1, ca el injecteaza cat pentru 50cmc si cel nou are 110cmc. Practic ar trebui sa injecteze cel putin dublu fata de cat o face acum, dar chiar si asa, cum stie el cand sa deschida si sa inchida injectorul ca sa nu ii dea benzina dupa ce a primit scanteia, adica degeaba? Ca sa injecteze mai mult trebuie fie sa deschida injectorul mai mult ca timp, fie sa mareasca gaurile injectorului. Ultima chestie e funny numai cand ma gandesc la ea. De fapt si prima e la fel de funny. @OP, lasa-l, dom'le, cu carburator si bucura-te de el asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ingineru Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 Dacă sărim peste chestii electrice/electronice, în principiu, strict mecanic, dacă este este 4T, folosind o flanșă adecvată se poate pune injecție sau carburator pe un motor. Dacă chiar producătorul a gândit chestia asta, atunci este și mai bine, unele mașini aveau acum mai bine de 25 ani pentru aceeași versiune de motor, injecție sau carburație. Nu dați cu pietre (prea mari): acum 24 ani am montat pe un BMW rechin cu carburator bi-cameral din fabrică, un carburator de dacie, folosind o flanșă home-made !!!! Evident cum spunea cineva mai sus, cantitatea pulverizată de combustibil era alta și mașina era o leșinătură de la 70-80 în sus - dar aveam consum bun și altă vârstă :)))). Discuția e lungă, însă răspunsul ar fi că se poate, dar rezultatul.....poate să de-a cu virgulă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 Până și filtrul de aer și evacuarea vor trebui schimbate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 Acum 30 minute, Radu Andrei Gabriel a spus: Practic ar trebui sa injecteze cel putin dublu fata de cat o face acum, dar chiar si asa, cum stie el cand sa deschida si sa inchida injectorul ca sa nu ii dea benzina dupa ce a primit scanteia, adica degeaba? Ca sa injecteze mai mult trebuie fie sa deschida injectorul mai mult ca timp, fie sa mareasca gaurile injectorului. Ultima chestie e funny numai cand ma gandesc la ea. De fapt si prima e la fel de funny. E clar că și tu te pricepi la fel de bine! Fac pariu că nu te-ai gândit că există sisteme care injectează continuu și altele care pulverizează simultan pt mai mulți cilindri, deci nici o treabă cu momentul aprinderii. Și nici că debitul s-ar putea modifica variind presiunea combustibilului. Asta nu înseamnă că îi dau vreo șansă inițiatorului să realizeze transplantul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 La tipul ăsta de motor am făcut trecerea de la 50 la 110 cu carburație schimbând cilindru, piston și chiulasă apoi galerie, carburator și la final pinioanele de lanț, a rămas carterul cu seria, ambreiajul și cutia de viteze. Trecerea de la carburator la injecție sau invers este mai dificilă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 24 minutes ago, ENEOS said: Fac pariu că nu te-ai gândit Dragul meu, el are un monocilindru. Hai sa discutam aplicat pe ceea ce are el nevoie. In cazul lui nu puverizeaza continuu si nici simultan pentru mai multi cilindri. Btw, procedeul de pulverizare continua din cate stiu eu nu se mai foloseste de vreo 20 de ani. Stii, suntem in 2024 acum 33 minutes ago, ENEOS said: Și nici că debitul s-ar putea modifica variind presiunea combustibilului. Pune pana pe creion si fa calculele (chestie de liceu dealtfel), si vezi tu care ar fi problema in cazul in care te-ai baza exclusiv pe presiunea variabila a pompei care sa injectezi dublu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 (editat) Acum 1 oră, ingineru a spus: am montat pe un BMW rechin cu carburator bi-cameral din fabrică, un carburator de dacie, Măcelărie auto! Tâmpit eu că mi-am construit galerie și am montat carburator dublu corp pe motor de Dacia înainte de '90... Acum 52 minute, Radu Andrei Gabriel a spus: sa discutam aplicat Era vorba decât de principii și de problemele pe care le-ai văzut tu, că nu e sincronizat momentul injecției cu fazele motorului dacă se prelungește timpul de injecție și fantasmagoria cu meritul găurilor. Trăiască Google! Revenind la subiect, întrucât inițiatorul spune răspicat că nu se pricepe, eu nu-l sfătuiesc să se apuce de o astfel de lucrare. Editat Septembrie 12 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 11 minutes ago, ENEOS said: Era vorba decât de principii La astea pari bun (ma rog, descriai tehnologii de acum 40 de ani). La chestii aplicate, hmm, ai mai ratat o data si la faza cu pistonul de ambreiaj al lui Lucian. Omul iti arata ca are garnitura pe piston si nu pe cilindru, ti-am zis si noi dar tu nimic, Batman cu poza in fata. 16 minutes ago, ENEOS said: înainte de '90.. Cu asta ai spus tot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Septembrie 12 Share Postat Septembrie 12 N-am zis eu, se vedea în poză. Important e că (încă) nu curge, dar mi-am luat preventiv kit de reparație Suzuki. Mai bine să fie, decât să plâng că nu-l am. Cât despre subiect: am văzut pe la unii că au montat injector care pulveriza direct în partea de admisie a carburatorului. Probabil că are ceva ECU montat și adaptat, deci se poate, important e cine și cum face modificarea. Fiind un motor destinat să fie folosit în afara șoselei, se poate face experimentul. Ce e important e să se potrivească prinderile, că până la urmă poate funcționa bine-merci și pe carburație, pe principiul "mai puțină tehnologie, mai puține probleme". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ingineru Postat Septembrie 13 Share Postat Septembrie 13 Acum 8 ore, ENEOS a spus: Măcelărie auto! Tâmpit eu că mi-am construit galerie și am montat carburator dublu corp pe motor de Dacia înainte de '90... Era fabricat în 1977 și consuma de la 15 litri/100 în sus în București și 10 afară, de aici necesitatea..... :). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 13 Share Postat Septembrie 13 630cs 1976 îmi consuma 15-16 în oraș pe vremurile alea, inginerește ar fi fost să aduci carburatorul original în parametri! Carburatorul de Dacia era panaceu universal, îl puneau doreii pe orice, să vezi ce mișto mergea pe motoare transversale când clapeta devenea un soi de cârmă și cilindri se alimentau inegal! Acum 9 ore, Radu Andrei Gabriel a spus: Tu sincronizează în continuare momentul injecției de benzină cu cel al aprinderii că altfel ți se îneacă motorul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Htr Postat Septembrie 13 Autor Share Postat Septembrie 13 12 hours ago, mobiletron said: Schimbarile astea cam sunt cu batai de cap. Din ce imi dau seama din imaginile de mai sus motorul de 110cmc ar fi un upgrade ca sa treci de 50 la 110cmc, deci ar trebui sa se potriveasca. Problema e ca o sa ai bataie mare de cap cu faptul ca mobra ta e pe injectie iar asta e pe carburator. Parerea mea e sa nu faci modificarea daca nu te pricepi, intre 50 si 110cmc este diferita dar nu te gandi ca o sara in sus pe o roata... Asta este injecția de pe mobra mea, am cautat peste tot și nu este injectie de 50cc sau de 110 cc. Îmi da același injector. Presupun ca trebuie făcut upgrade-ul din cdi sa pulverizeze mai multa benzina dacă e cazul pentru ca mai vin niște mufe în el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 13 Share Postat Septembrie 13 Secțiunea conductei de admisie (cea de aer) ar trebui să fie diferită la capacitate mai mult decât dublă, altfel o să meargă precum bmw ul inginerului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Septembrie 13 Share Postat Septembrie 13 22 minutes ago, ENEOS said: Tu sincronizează în continuare momentul injecției de benzină cu cel al aprinderii că altfel ți se îneacă motorul! Off, matematica asta! Daca prelungesti secventa de injectie dupa ce motorul nu mai are nevoie, e clar ca nu ii intra toata cantitatea de benzina de care are nevoie cand aprinde. Degeaba ii dai tu dupa, e ca si cand nu i-ai da. Si asta e aritmetica de clasa a 5-a, nici macar la nivel de liceu nu e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Htr Postat Septembrie 13 Autor Share Postat Septembrie 13 11 hours ago, Penetru said: Mai și filtrul de aer și evacuarea vor trebui schimbate. Am deja montate pe el un filtru de aer sport cu burete mai mare și o evacuare sport , goală fără dbkiller. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 13 Share Postat Septembrie 13 Savantului, ia vezi tu câte motoare multicilindru au injectoarele comandate individual și câte în grupuri! Și nu la aplicații de acum 40 ani. Vorbim de injecție indirectă de benzină, cea care se face în amonte de supapele de admisie, asta ca să n-o întorci ca la Ploiești. Acum 7 minute, Radu Andrei Gabriel a spus: Daca prelungesti secventa de injectie dupa ce motorul nu mai are nevoie, e clar ca nu ii intra toata cantitatea de benzina de care are nevoie cand aprinde. Degeaba ii dai tu dupa, e ca si cand nu i-ai da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.