sprike Postat 19 ore în urmă Share Postat 19 ore în urmă 1. Motocicleta trebuie să fie în perfectă stare de funcționare. 2. Poartă echipament de protecție adecvat. 3. Amintește-ți că ești într-un vehicul invizibil: Nu presupune că te văd sau că te-au văzut. 4. Fii atent la ceilalți: Nu presupune că ceilalți șoferi sunt gânditori, condu defensiv, nu-ți pune viața în mâinile lor. 5. Verifică constant drumul. 6. Cunoaște ce se află în spatele tău. 7. Fii atent la mașinile care schimbă benzile sau care virează stânga. Acestea, alături de cei care trec pe roșu, sunt cauzele celor mai grave accidente. 8. Cunoaște suprafața drumului. Evită zonele negre de pe asfalt. 9. Condu inteligent: întotdeauna într-un mod controlat și sub limitele capacităților tale. 10. Pur și simplu, MĂREȘTE VITEZA! **MANEVRARE** 1. Când iei o curbă: Frânează, Eliberează, Înclină-te, Accelerează. 2. Nu frâna când ești înclinat, mai ales cu roata din față. Termină de frânat înainte de a intra în curbă; o dată ce ești acolo, ai doar două opțiuni: culcă motocicleta sau accelerează. În unele cazuri, ridică-te, frânează și apoi din nou înclină-te. 3. Dacă motocicleta rămâne „între viteze” la schimbarea treptei, pune din nou viteza cu care veneai și schimbă din nou. Dacă încerci să forțezi o treaptă mai joasă pentru a frâna cu motorul, riști ca roata din spate să se înfunde, chiar când intri în curbă! 4. Ia curbele întotdeauna cu tracțiune, nu doar „cu balans”. Tracțiunea îmbunătățește stabilitatea și controlul motocicletei. 5. Dacă trebuie să frânezi, verifică ce se află în spatele tău și dacă șoferul va putea să frâneze fără a te lovi. De aceea, dacă cineva te „citește pe placă”, e mai bine să-l lași să treacă. Evită impulsul de a-i arăta cine ești și de a încerca să-l depășești. 6. Nu trece niciodată înclinat pe calea ferată, roțile îți pot derapa. 7. Când mergi pe drumuri cu alt vehicul în fața ta, încearcă să te aliniezi cu oricare dintre roțile acestuia. Așa vei avea mai mult timp să-l ocolești dacă frânează sau face o manevră neașteptată. 8. Frânează! Frâna din față reprezintă 80% din puterea de frânare, obișnuiește-te să o folosești. Mergi într-o parcare și exersează până îți intră în reflex. În caz de urgență, nu ai timp să raționezi. 9. O regulă simplă: fără a-ți întoarce capul, încearcă să știi mereu cine te înconjoară. Folosirea oglinzilor este indispensabilă. 10. Adoptă o poziție corectă pe drumuri și autostrăzi, pentru a permite altor vehicule să te vadă din timp. **ATENȚIE** 1. Când circuli în oraș, „scanează” mașinile din fața ta. Fii foarte atent la uși, taxiuri, copii și oamenii care vorbesc la telefon. Șoferul care folosește telefonul este dușmanul tău și trebuie să te ferești de el; statisticile spun că este ca și cum ar fi băut. 2. Când circuli printre mașini, fii atent când depășești, deoarece cineva ar putea țâșni printre vehicule. Și dacă schimbi banda, verifică să nu vină o altă motocicletă! 3. În weekend, fii mai atent când treci prin sate, deoarece bețivii tind să traverseze drumul chiar în cel mai nepotrivit moment. Fii atent și la copii și orice fel de animale. 4. În timpul săptămânii, fii atent la orele de ieșire de la școli, unde legiuni de copii invadează străzile și drumurile. 5. Când începe să plouă, este foarte periculos, deoarece toată mâzga face drumul alunecos. Fii atent și la zonele vopsite, pentru că sunt extrem de alunecoase. 6. Schimbările de asfalt pot fi periculoase dacă mergi prea repede. Oricând vezi o schimbare de culoare pe asfalt, fii precaut! 7. Stațiile de benzină sau casele de plată: Fii foarte atent când intri sau ieși, există mereu ulei sau alte lichide vărsate. 8. Fii atent la pietriș și nisip, chiar dacă ai o motocicletă de teren. 9. Oprește-te și curăță viziera căștii dacă nu vezi bine. 10. Nu condu când plouă.Ia o pauză. Mai bine aștepți. 11. Dacă, din păcate, cazi, lasă impulsul să te poarte și încearcă să „patinezi”. Nu încerca să te ridici. 12. Folosește orice ai la îndemână pentru a fi vizibil: lumini, zgomote, culori, reflectoare etc. 13. Semnalele de trafic nu te vor salva. Chiar dacă le respecți, nu ai siguranța că și ceilalți șoferi le vor respecta, condu preventiv. 14. Cel mai sigur loc în trafic este în fața celorlalți. 15. Învață și întreabă, nu te încrede doar în experiența ta. 16. Când un animal mic îți apare în față, ține-te bine de ghidon și nu devia. Mulți au murit pentru că nu au vrut să lovească un cățel. **ÎNTOTDEAUNA...** 1. ...poartă cască, chiar și când te duci doar să faci un tur în jurul blocului. Nu este loc de discuții. Numai tu știi dacă ceea ce ai în cap merită protejat, dar decizia nu este doar a ta, deoarece siguranța ta îi afectează și pe ceilalți motocicliști. 2. ...lasă mult spațiu între tine și vehiculul din fața ta. 3. ...condu un pic mai încet decât crezi că poți, asta îți va oferi câteva secunde prețioase dacă ceva merge prost. 4. ...ține privirea cât mai departe posibil. 5. ...dar întotdeauna lasă vehiculul care vrea să te depășească să treacă pe stânga. Gândește-te că nu te-a văzut, chiar dacă te privește direct în ochi. 6. ...poartă mănuși, chiar dacă e cald. Dacă pici, mâinile tale vor suporta cea mai mare parte a impactului. 7. ...verifică presiunea pneurilor înainte de fiecare ieșire. 8. ...rămâi concentrat! Motocicleta nu este locul potrivit pentru a te gândi la altceva. Relaxează-te, bucură-te de drum, aer, sunete și culori. 9. ...evită bălțile. 10. ...poartă protecție pentru ochi, un țânțar la 60 km/h este mai mult decât un proiectil. 11. ...păstrează farul aprins, mai ales dimineața și seara, când soarele îți bate în spate și îți vezi umbra pe asfalt. 12. ...rămâi hidratat când e cald. 13. ...menține motocicleta curată. 14. ...poartă îmbrăcăminte adecvată și confortabilă. Orice disconfort te poate distrage. **NICIODATĂ...** 1. ...nu te apuca de curse. Drumul nu este o pistă de curse. 2. ...nu circula în paralel sau în coloană în grupuri, îți vei limita spațiul de manevră. 3. ...nu permite să-ți fie frig când conduci, temperaturile scăzute reduc abilitățile tale. 4. ...nu accelera brusc dacă ai un pasager. 5. ...nu șicana șoferii. Mașina, este mai mare, nu se răstoarnă. 6. ...nu depăși pe dreapta. 7. ...nu circula la aceeași viteză cu traficul, adică nu rămâne constant în apropierea unui alt vehicul. 8. ...nu folosi motocicleta dacă ești grăbit. Nu este o idee bună. 9. ...nu lăsa motocicleta în viteză neutră când ești oprit la semafor. Dacă există un pericol, te poți mișca mult mai repede. 10. ...nu pleca în viteză la semaforul verde. Cineva care a vrut să treacă pe galben te poate lovi, mai bine așteaptă să se oprească toate mașinile. 11. ...este de la sine înțeles. Dacă ai băut, nu conduce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat 16 ore în urmă Share Postat 16 ore în urmă Sunt niste chestii de luat aminte mai ales pt.incepatori. Dar unele sunt…sa zicem ….discutabile,supuse modificarii in functie de situatie: Franarea inainte de curba sa poate face si din gaz,personal asa fac,inclusiv si cu masina,poti doar atinge maneta ca sa aprinzi stopul daca ai masina in spate. Pauza la ploaie,daca ploua ca acum in Buc,de trei zile fara oprire ce faci ? Betivi si copii bezmetici sunt mereu,oriunde si la orice ora,mai ales betivii…. La semafor,daca stai cu ea bagata in viteza se duce drk ambreiajul,trebuie doar sa fii atent la cei care vin din spate ca sa poti demara la nevoie,dureaza 1 sec sa bagi in viteza,daca esti cu degetele pe maneta si piciorul pe pedala. Cățelul cel bezmetic poate fi evitat daca nu ai viteza prea mare si franezi,eventual claxon. Daca lasi mult spatiu intre tine si vehiculul din fata,si este aglomerat se vor gasi cativa “frustrati” sa stea lipiti de tine ca sa te poata depasi in scurt ca sa se bage in fata ta. Cel mai sigur loc in trafic nu exista,cad prostii de pe pasaje,vezi cazul Pasaj Lujerului din Buc si altele. As mai adauga,in orase daca sunt masini parcate pe dreapta si ai doua benzi pe sens,mergi pe a doua banda sau daca este doar una,pe mijlocul ei sau cat mai spre stanga,in asa fel ca cel care iese din lateral sa te poata vedea,fiind acele masini parcate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat 15 ore în urmă Share Postat 15 ore în urmă @sprike: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 6 ore în urmă Share Postat 6 ore în urmă Sunt muuulte de discutat. Unele de-a dreptul aiuristice. Daca o sa am timp in intersezonul asta o sa le iau una cate una. Deocamdata am un pic de treaba de Craciun si de Revelion... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.