Sari la conținut

Motogp - presezon 2026


Postări Recomandate

Acum 5 ore, danypop a spus:

O mica corecție, Pecco daca merge la o echipa de client nu are cum sa primeasca un gp25. In 2027 toata lumea va avea gp27, nu? 

Corect! Am uitat aspectul asta. Pecco are contract si anul asta cu Ducati factory. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 132
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Adică nu a putut Gigi cu Tardozi sa ii dea ce a vrut ii da Rossi.

E total exclus Peco sa ajungă la satelit ducati.

La alt satelit teoretic da, la ducati nu.

Ok e chestia aia cu familia vr46...

Deci poate 1 % șanse sa se întâmple?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, xt600 a spus:

Nu il baga si pe JM in discutia asta. Inca! Vom vedea sezonul asta, daca va mai da cox ca altadata. 

JM s-a accidentat grav in anul de debut la Portimao - maini picioare rupte nasol (nu ca sa iti rupi 12?17?coaste nu ar fi grav) si tot a revenit.Nu asta e problema - problema e 1.daca se poate adapta pe Aprilia 2.daca il mai suporta Aprilia.Pt ca deja a dat cu oistea-n gard rau de tot si nu o data : prima oara cand s-a accidentat ca prostanacul in presezon fortand aiurea (dar aia hai sa zicem ca e scuzabila),a 2a oara cand s-a accidentat mult mai nasol la mana tot in presezon la motocross (aia nu prea e),si a 3a oara cand a vrut sa plece la LeMans dupa 5 etape declansand acea clauza de reziliere pe baza de moto neperformanta cand el nici nu incalecase vreodata respectiva motoreta in cursa.

Deci Aprilia ar avea toate motivele din lume sa nu il mai prelungeasca la anul pt 2027.

La 30.11.2025 la 21:14, Gixu. a spus:

Anul 2026 este anul de trecere catre noua clasă. Nimeni n-a inteles de ce a venit Yamaha acum cu noul V4. Mai mergeau pe burta un an si veneau direct in 2027 cu varianta V4 de 850 cc.

Eeeexact.

Suspectez ca oamenii chiar s-au dat peste cap sa il convinga pe Q sa ramana cu acest V4 insa tot ceea ce au facut este sa isi arate limitele.

Pe partea cealalta insa,si asteptarile lui Q in privinta lor sunt nerealiste - nu poti sa crezi ca un proiect cu totul nou facut de o companie atat de "legacy" care n-a mai venit cu ceva nou de la big-bang de...15?ani? va rupe norii.Deja daca ajungi sa crezi asa ceva,te minti singur,si cu nerusinare :)

La 30.11.2025 la 21:14, Gixu. a spus:

Marquez a ridicat enorm stacheta anul asta. A arătat insa si cat de vulnerabil este. E mereu la o căzătură de sfârșitul carierei iar cursele, asa cum sunt ele, sunt mai interesante fără el. Sunt impredictibile.

Nu mi s-a parut vulnerabil Marquez.Dimpotriva - a aratat (a cata oara?) cat de puternic este, atat pe circuit ridicand stacheta masiv dupa cum bine ai zis,si ca viteza pe un tur si ca ritm de cursa,mai ales ca adaptare la absolut orice materiale de concurs dar si ca pregatire a unui sezon dar si ca liant in cadrul echipei strangand pe absolut toata lumea in jurul lui.

Isi pregateste toate cursele extraordinar,nu lasa nimic la voia intamplarii si nu da nici o sansa nimanui - e un ucigas cu sange rece ca sa zic asa.

Singura vulnerabilitate a lui (am mai zis-o) mi se pare a fi faptul ca atunci cand lucrurile de pe pista nu merg conform calculelor lui prealabile,se precipita de multe ori mult peste limite incercand sa faca lucrurile sa "revina" la felul cum le gandise el in prealabil - gen daca stie conform graficelor studiilor prealabile etc ca are pace peste toti si are strategia sa conduca cursa din primele tururi si sa impuna ritmul si vine un zapacit ca Acosta si il depaseste desi e clar ca respectivul isi rupe gumele si nu are pace overall ca al lui,atunci forteaza de multe ori ca sa revina la ce calculase el in scenarii.

Sau daca face o greseala in quali cade si nu isi indeplineste obiectivul dinainte calculat,iar o ia nitel razna.

 

Eu cred ca doar asa poate fi batut - fortat sa greseasca.Problema cu aceasta strategie e ca trebuie sa fii mai rapid decat el :) macar pe perioade scurte nu pe toata cursa,insa asta s-a dovedit foarte problematic pt ceilalti pana acum.E foarte greu si la anul va fi si mai greu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Method a spus:

 

Eu cred ca doar asa poate fi batut - fortat sa greseasca.Problema cu aceasta strategie e ca trebuie sa fii mai rapid decat el :) macar pe perioade scurte nu pe toata cursa,insa asta s-a dovedit foarte problematic pt ceilalti pana acum.E foarte greu si la anul va fi si mai greu.

 

 

who's gonna do it? :))

 

degeaba avem pe grila piloti extrem de rapizi, chiar mai rapizi ca satana daca nu au materialul care sa le permita sa faca asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, Method a spus:

JM s-a accidentat grav in anul de debut la Portimao - maini picioare rupte nasol (nu ca sa iti rupi 12?17?coaste nu ar fi grav) si tot a revenit.

 

Deci Aprilia ar avea toate motivele din lume sa nu il mai prelungeasca la anul pt 2027.

 

Suspectez ca oamenii chiar s-au dat peste cap sa il convinga pe Q sa ramana cu acest V4 insa tot ceea ce au facut este sa isi arate limitele.

 

.... care n-a mai venit cu ceva nou de la big-bang de...15?ani? va rupe norii.

 

Singura vulnerabilitate a lui (am mai zis-o) mi se pare a fi faptul ca atunci cand lucrurile de pe pista nu merg conform calculelor lui prealabile,se precipita de multe ori mult peste limite....

 

Eu cred ca doar asa poate fi batut - fortat sa greseasca.Problema cu aceasta strategie e ca trebuie sa fii mai rapid decat el :) 

 

Da, m-a atentionat si @frigider. Uiteasem de accidentarea aia.

 

Cam asa ar fi logic, sa nu ii mai prelungeasca. Sincer, in acest moment, cu tot talentul (indiscutabil), pe care il are, nu mi se pare un pilot de incredere, intr-un proiect in dezvoltare, ca cel de la Aprilia. Si el si Q sunt piloti carora trebuie sa li se dea motociclete gata dezvoltate

 

Nu. Yamaha a gandit foarte bine. Fiind un proiect total nou, au nevoie de un an in care sa stranga date si sa inteleaga cum trebuie sa construiasca o motoreta in jurul unui V4. Tocmai pentru ca sunt un brand legacy, care nu a prea iesit din ale lui, acum trebuie sa experimenteze mai mult. Altfel ar fi plecat cu un handicap major in 2027. Desigur, asta nu anuleaza ce spui tu, anume ca au vrut si sa il pastreze pe Q, dar acum cred ca si-au dat seama si ei ca orice ar face, sa-l multumeasca, nu este de ajuns pentru frantuz. Omul vrea sa plece si da cu barda in munca unei intregi echipe de R&D. In felul asta, este evident ca proiectul stagneaza. Din punctul meu de vedere, cred ca in acest moment nici Yamaha nu il mai vrea cu orice pret, iar aducerea turcului ar putea fi interpretat ca un semnal, in acest sens. 

 

Mai rau! Big bangul, l-au adus in 2004, odata cu venirea lui Rossi. Italianul a ales acel motor, dintre doua (sau trei?) motoare, care i s-au pus la dispozitie pentru teste. De 15 ani a fost implementat pe R1. Daca gresesc, sa ma corecteze cineva mai bun cunoscator al istoriei motorizarilor Yamaha. 

 

Da, aici ai mare dreptate. Red mist este marea lui vulnerabilitate. Cum spui, isi pregateste cursele cu o minte rece, de killer, dar in curse, cand lucrurile nu merg conform planului initial, isi pierde controlul. Anul asta a aratat ca a mai imbunatatit putin aspectul asta, dar este  drept ca nici nu a fost cineva capabil sa il combata. In teorie, doar asa poate fi batut, cum spui tu, dar in practica nu prea vad pe cineva capabil sa aplice teoria. Singura sansa este ca Ducati sa intre pe panta descendenta si sa ii mai poata oferi motoreta suprema. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, xt600 a spus:

Cam asa ar fi logic, sa nu ii mai prelungeasca. Sincer, in acest moment, cu tot talentul (indiscutabil), pe care il are, nu mi se pare un pilot de incredere, intr-un proiect in dezvoltare, ca cel de la Aprilia.

la cat de bine a mers moto aia pe multe tipuri de circuite - io zic ca de pilot are nevoie care sa stie sa fie sus si sa se bata cu MM si JM e unul din ei.

si Q e unul din ei. 

ce sa mai vrei de la aprilia? cat sa mai evolueze? acu e momentul.

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Yamaha a gandit foarte bine. Fiind un proiect total nou, au nevoie de un an in care sa stranga date si sa inteleaga cum trebuie sa construiasca o motoreta in jurul unui V4.

asa zic si eu.

daca nu incepeau anu asta incepeau la anu, deci mai pierdeau un an.

e f util un an de tranzitie, se obisnuiesc pilotii cu noua configuratie de motor etc.

 

nush frate, unii au niste idei f rigide pe aici si daca ei nu inteleg ceva  = no bueno, n-avem ce discuta.

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Singura sansa este ca Ducati sa intre pe panta descendenta si sa ii mai poata oferi motoreta suprema. 

chiar suprem a aratat gp25 la digia , de Peco nu mai spun.

mm nu are nevoie de moto perfecta, ala e Peco.

mm o face sa mearga.

toti afara de MM si poate Pedro: daca moto nu se simte ok = papa rezultate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, xt600 a spus:

Sincer, in acest moment, cu tot talentul (indiscutabil), pe care il are, nu mi se pare un pilot de incredere, intr-un proiect in dezvoltare, ca cel de la Aprilia. Si el si Q sunt piloti carora trebuie sa li se dea motociclete gata dezvoltate

Perfect de acord.Din motive total diferite la fiecare din ei,dar intradevar,asa e.

Problema la JM e faptul ca uite,pe a 2a parte a sezonului deja Aprilia nu mai era un proiect in dezvoltare (meh,toate chiar si Ducati sunt intr-o dezvoltare continua - asa e racing'ul la nivel de top),ci un proiect ajuns in faza de fructificare a rezultatelor,insa JM tot nu a fost in stare sa faca nimic cu ea,pt ca JM a fost accidentat tot anul.Din vina lui desigur - asta la el se deconteaza si ca vina si ca rezultate.

Acum 22 ore, xt600 a spus:

Nu. Yamaha a gandit foarte bine. Fiind un proiect total nou, au nevoie de un an in care sa stranga date si sa inteleaga cum trebuie sa construiasca o motoreta in jurul unui V4. Tocmai pentru ca sunt un brand legacy, care nu a prea iesit din ale lui, acum trebuie sa experimenteze mai mult. Altfel ar fi plecat cu un handicap major in 2027. Desigur, asta nu anuleaza ce spui tu, anume ca au vrut si sa il pastreze pe Q, dar acum cred ca si-au dat seama si ei ca orice ar face, sa-l multumeasca, nu este de ajuns pentru frantuz. Omul vrea sa plece si da cu barda in munca unei intregi echipe de R&D. In felul asta, este evident ca proiectul stagneaza. Din punctul meu de vedere, cred ca in acest moment nici Yamaha nu il mai vrea cu orice pret, iar aducerea turcului ar putea fi interpretat ca un semnal, in acest sens. 

Nu mi se pare ca a gandit bine,si "rezultatele" se vad.

Yamaha trebuia sa isi dea seama ca au nevoie de mult mai mult decat decat de un proiect rushed pentru a reveni la bataie pt podium,si sa isi faca temele temeinic pt 2027 pt ca aveau dezlegare la Dorna sa testeze sa faca absolut tot ce pot nu aveau limitari.

Asa,facand acest talmes-balmes - "uite V4 la traditionalul Missano - dati-va cu el insa doar o data - nu e bun?dar stati ca nu i-am dat drumul la motor decat la 85-90% din capacitate,stati ca nu am sortat inca aero,stati ca mai avem probleme la balance,aa are aceleasi probleme ca si L4? stati ca sa vedeti voi la Sepang in 2026 cum il facem" etc etc nu mi se pare ca a rezolvat sau va rezolva nimic ba dimpotriva - toate aceste balbe i-au demonstrat lui Q faptul ca Yamaha nu (mai) e in stare sa scoata o moto capabila de podiumuri,cel putin nu pana imbatraneste Q.

Nu mi se pare ca Q greseste daca vrea sa plece de la Yamaha,mi se pare ca a gresit in vara lui 2024 cand s-a grabit sa semneze foarte foarte repede in sezon momit de ei de bani si de faptul ca il adusesera pe Bartolini.Ok ok nu il contesta nimeni pe Bartolini insa e foarte greu sa schimbi din radacini modul de a lucra al unei echipe.Japoneze mai cu seama.Si dupa ce il schimbi sa ai rezultate intr-un an 2.

 

Q cred ca se mintea singur de fapt,credea si el ceva ce daca ar fi privit realist,obiectiv,si la rece,ar fi vazut ca nu are cum sa se concretizeze decat in mult mai multi ani decat are el la dispozitie pt a fi competitiv.

 

Q nu "da cu barda in munca echipei" - proiectul Yamaha nu trebuie,nu are voie sa depinda de Quartrararo sau alt pilot,oricare ar fi el.Un proiect sanatos e condus de seful de proiect,nu de pilot,si continua pe aceeiasi linie (trasata ghici de cine - tot de seful de proiect) indiferent ce piloti se urca pe respectiva motoreta.Eu cred ca Yamaha il vrea insa nu prea vad cum l-ar putea tine...afara de faptul ca vor scoate o raketa la Sepang 2026,ceea ce e naiv deja :)

Daca au facut un proiect dezvoltat sanatos dupa cum am spus mai sus,plecarea lui Q ii va leza doar la nivel de rezultate (pt ca le va fi extrem dar extrem de greu sa mai aduca un pilot capabil de asemenea performante) si nu la nivel de dezvoltare.

Daca au facut insa un proiect a la Honda/2019 dezvoltat pe avioanele din capul pilotului,atunci o merita.Dar nu cred ca e cazul,lectia HRC/2019 si ce a urmat la Honda dupa aceea e inca vie in memoria colectiva.

Acum 22 ore, xt600 a spus:

Anul asta a aratat ca a mai imbunatatit putin aspectul asta, dar este  drept ca nici nu a fost cineva capabil sa il combata. In teorie, doar asa poate fi batut, cum spui tu, dar in practica nu prea vad pe cineva capabil sa aplice teoria. Singura sansa este ca Ducati sa intre pe panta descendenta si sa ii mai poata oferi motoreta suprema. 

Eu cred ca pare doar ca a imbunatatit acest aspect tocmai pt ca nu a fost nimeni capabil sa il "calareasca",sa il puna sub presiune.Presiune reala,nu 2-3 ture la inceput de cursa cand merge finut pe gume reci.

Intradevar - nu prea are cine sa il puna sub presiune,nu ca nu ar fi cativa piloti capabili - Q,Acosta,Pecco in zilele bune,JM a la 2024,poate si Bez intr-o zi buna,dar problema cu toti astia (in afara de Pecco) este faptul ca nu au sub cwr si nici in boxa ceea ce are el - adica cel mai bun material posibil.

Mai e o sansa - Aprilia a progresat foarte mult si sper sa duca batalia sus la Ducati.Sunt sanse,sunt ceva sanse.

 

Si pt 2027,daca e precum zice colegul damager (vezi?tin minte,mi-a ramas in cap,eu chiar sper :D ) si anume faptul ca gumele Pirelli din 2027 vor fi diametral opuse - si anume fata mult mai buna decat spatele,iar Ducati e facut special pt a profita de guma spate f buna Michelin,poate va iesi altcineva peste ei.Doamne-ajuta.

 

Acum 21 ore, frigider a spus:

ce sa mai vrei de la aprilia? cat sa mai evolueze? acu e momentul.

Mai are de mancat aprilia - nu e inca acolo langa Ducati.Vei vedea cand urca MM la anul pe Ducati unde ridica stacheta - Aprilia e mai slaba vizibil.

Si chiar daca ar fi sensibil egale,mai ramane problema MM vs Bez si/sau MM vs JM...oare in ce parte crezi ca se va inclina balanta? :D

Acum 21 ore, frigider a spus:

daca nu incepeau anu asta incepeau la anu, deci mai pierdeau un an.

e f util un an de tranzitie, se obisnuiesc pilotii cu noua configuratie de motor etc.

 

nush frate, unii au niste idei f rigide pe aici si daca ei nu inteleg ceva  = no bueno, n-avem ce discuta.

Nu e vorba de a nu incepe - procedeaza foarte gresit.Si asta cu dezvoltarea unui proiect nou s-a mai facut,nu trebuie sa inventeze Yamaha apa calda.

Eu ma uit la cum se facea in F1 pe care il iau de etalon in racing in aspectul tehnic - echipele dezvoltau 2 proiecte in paralel,unul actual si unul pt anul viitor sau 2 ani etc in functie de schimbarea regulamentelor,iar cele 2 proiecte aveau fiecare echipa sa de dezvoltare si nu interferau,dandu-i-se fiecaruia resursele oamenii si atentia totala.

Acest talmes-balmes Yamaha nu a adus nimic bun nici pt performantele actuale ale Yamaha si zic eu ca nici pt cele viitoare.

E util pt ca se obisnuiesc pilotii cu V4?Pilotii sunt problema?Serios?S-a obisnuit Bez cu Aprilia instant.S-a obisnuit Miller venit de pe KTM V4 cu sasiu de carboon cu Yamaha L4 cu sasiul de Alu instant - nu pilotii sunt problema !

 

Problema e ca absolut tot ce a facut Yamaha anul asta si la anul va trebui efectiv aruncat la gunoi : pt 2027 e nevoie de cu totul alt motor - se schimba alezaj si cursa - se schimba tot de la zero,e neovie de alt balance avand in vedere guma fata mai aderenta,alt cadru alt orice.

Ce au rezolvat,ce au imbunatatit ce au progresat ei?NIMIC.

 

Nu e vorba de idei rigide,e vorba de lipsa de coerenta,care iata - duce la rezultate dezastruoase.Ce rezultate crezi ca vor avea cand va pleca Q?

Am mai zis - cred ca actuala configuratie Yamaha ar fi dat mai bine pe o guma fata mai aderenta,pt ca fix pt asta a fost construita.Acum ei o arunca la gunoi....nu mai zic de ideea cu V4 pt ca V4 e raspunsul la toate problemele - nu,nu e.Si deja intrevad si ei asta,grip'ul si balance'ul e raspunsul insa nu au asa ceva.

Acum 22 ore, frigider a spus:

mm nu are nevoie de moto perfecta, ala e Peco.

mm o face sa mearga.

toti afara de MM si poate Pedro: daca moto nu se simte ok = papa rezultate.

True that.

L-as baga si pe Q in acest club select - nu de alta dar nu putem spune ca nu a scos niste rezultate decente dintr-o moto din care altii nu au scos nimic.

Dar na,la fel ca si MM in 2022-2023 - nu poti ridica o moto mai mult de 10-15% din conditia ei.

 

Acum 15 ore, xt600 a spus:

Eh,da,din pacate astia sunt cei mai periculosi - probabil au dezvoltat in paralel (exact precum ziceam mai sus) cele 2 moto - 2026 si 2027 inca de anul asta : 2 proiecte diferite fiecare cu seful sau de echipa si oamenii sai.Si vor continua dezvoltarea lui 2027 si la anul cu acelasi aplomb,si iar vor veni cu arma letala.

Sper insa sa ma insel si sa se strecoare niste flamboism italian in aceasta abordare nemteasca :D

...adica sa nu o nimereasca la perfecat,ca atunci ne-am lins pe bot de orice farama de spectacol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...