Kagemusha Postat ieri la 15:40 Share Postat ieri la 15:40 Dragi tovarăși și pretini, pentru că veni iarna și e vremea de stat la gura sobei și depănat povești, mi-am făcut timp să aștern pe de tastatură câteva rânduri, în timp ce sorb o palincă. Așadar, vă salut călduros și vreau să vă fac părtași la câteva impresii care mi-au rămas vara trecută în fuga timpului despre minunatul, nemaivăzutul, nemaipomenitul, fantasticul, excepționalul etc. unicorn: Kove 450 Rally. Obiectul topicului de față a fost achiziționat spre sfârșitul anului 2024 de către un nătărău din familie, care nu m-a ascultat, a pus botu' la review-uri după iutub și a vrut să-și satisfacă pofta de aventură. Afacerea a avut și o parte bună, și anume prețul foarte convenabil. Mă credeți sau nu, dar chinezul, din motive de sfârșit de an și poate dorință de intrare cu orice preț pe piața europeană a oferit un discount baban și cotețul a costat echivalentul a numai vreo 7700-7800 de euroi, nou fiind. Până să ajung să pun și eu mâna pe minunăție, a parcurs vreo 5000km on și off road, din care foarte mult pe TET. Cu mine a făcut aproape 2000km, dintre care cam jumătate off road. Pe partea de off am încercat să fac lucruri un pic mai serioase, dar mai puțin sărituri (pe care oricum le evit mereu din motive de coloană vertebrală avariată). Dar, hai, să nu vă țin cu sufletul la gură și să încep să înșir părerile mele, mai mult sau mai puțin pertinente, despre minunăția în cauză. Voi încerca să fiu cât mai concis și imparțial posibil. Nu le voi așeza în vreo ordine anume, ci doar așa cum îmi vin în minte. O să încep cu ceea ce am apreciat la ea: Mai întâi, chiar arată ca o motocicletă adevărată, solidă și bine închegată. Designul general se înscrie în mod clar pe ideea unei motociclete de rally raid. Pe asfalt și pe off ușor se descurcă foarte bine la viteze mari și medii, dacă ții cont de ce ai între picioare. Frânele, mai ales pe față, sunt surprinzător de competente pentru o astfel de măgăoaie grea, chiar dacă fabricantul pare chinez. Are discuri dantelate mari pe ambele roți și, evident, ABS. La fel sunt și suspensiile, care și ele par 100% chinezești, dar se comportă admirabil și pe asfalt și în afara lui. Pe față are furci USD (de 49mm potrivit specificațiilor). Eu le-am folosit la setările din fabrică și nu am simțit nevoia unor modificări, dar sunt complet ajustabile și pe față și pe spate și fiecare e liber să se joace cu ele cum vrea. Altă chestie ca lumea este display-ul TFT color, care arată foarte bine și este plin de informații (dacă ai timp să te uiți la el în mers). Anvelopele din fabrică, bune și ele. Chinezul este tot chinez și a pus niște anvelope făcute la ei în țară, dar se comportă decent și pe șosea (chiar dacă sunt orientate mai către partea de off) și în afara acesteia. Nu am făcut vitejii la viteze mari sau pe ploaie, dar am fost destul de încrezător în ele. Tot la lucruri bune aș menționa și accesul ușor sub șa, la baterie și mai ales la filtrul de aer. Și, în fine, ultimul, dar nu cel mai lipsit de importanță, chinezul a pus și un rezervor suplimentar în spate, foarte util dacă mergi mult departe de civilizație. Accesul la el este tot pe sub șa. Bun, și acum chestiile mai puțin reușite și care nu mi-au plăcut: Carenajul excesiv. Să te ferească ăl de sus să vrei să umbli dedesubt sau să ai vreo problemă departe de garaj, e mare durere de cap. În plus, mi s-a părut că nu ajută nici la răcire. Noroc că micul chinez are radiator și ventilatoare mari. Greutatea maaaaaaaaare. Oficial are 145 (iar unii spun că 155) kg fără combustibil. Posibil să fie așa, deși nu cred și n-am avut posibilitatea să o cântăresc. Dar chiar și cu combustibil doar în rezervoarele din față se simte ca un elefant dacă vrei să o miști de colo-colo prin curte sau garaj, și aici chiar știu ce vorbesc pentru că am și o motocicletă de aproape 260kg. Dacă aș fi căzut cu ea pe off cred că era o catastrofă. Iar la viteze mici e foarte greu de controlat din cauza masei și, mai ales, a centrului de greutate ridicat. Bine, dacă nu ești începător te descurci cumva, dar clar suferă grav din cauza greutății și distribuției nefericite a acesteia. Altă chestie pe care nu am reușit să o înțeleg este de ce anume are nu unul, ci două rezervoare în față. Nu comunică între ele și, ca să pui benzină trebuie să desfaci două bușoane. Unul dintre cele mai enervante lucruri la această motocicletă, și cu care nu am reușit să mă obișnuiesc nici în ruptul capului, este cum de proiectantului i-a putut trece prin cap să facă astfel încât să lase bordul și farul fixe în timp ce roata față este virată. Dacă partea cu bordul nu m-a deranjat peste măsură, farul ăla care luminează complet anapoda m-a făcut să urăsc să merg noaptea cu motoreta asta, mai ales afară de pe asfalt. Și, la sfârșit, două lucruri care arată cam cum stă partea de QC la Kove. Primul dintre ele, care nu știu în ce măsură se datorează jantelor și în ce măsură anvelopelor, este cantitatea îngrijorătoare de plumb care a fost folosită la echilibrarea roților. Ce-i drept, nu am simțit vibrații, voblaj sau altceva la mersul pe asfalt, dar parcă este exagerat de câtă greutate a fost nevoie pentru echilibrare. Și al doilea, este incredibil cum a început să se exfolieze carenajul după mai puțin de un an de când motocicleta a părăsit showroom-ul. Nu pot face aprecieri de niciun fel pe partea de fiabilitate, odometrul nu a ajuns nici măcar la 10000km. Altfel, or mai fi și altele, și bune și rele, dar acum numai astea mi-au venit în cap. Bottom line: Kove 450 Rally este o motocicletă decentă și atât. Este foarte departe de așteptări și de aura de "unicorn". După părerea mea, care este desigur subiectivă, nu este cu nimic superioară CRF 300L sau Rally, ba dimpotrivă, greutatea care influențează negativ capacitatea de manevră la viteze mici și calitatea slabă a finisajelor sunt clar sub japoneze. În ce mă privește, dacă aș fi la o vârstă la care aș considera că vreau să demonstrez ceva și pentru asta trebuie să merg din Maroc până în Africa de Sud, sau să fac înconjurul lumii pe două roți motorizate, aș alege oricând și cu ochii închiși un CRF 300L căruia eventual i-aș pune un rezervor Acerbis de 14 litri sau două canistre de câte cinci litri în spate. Dar, pentru că totdeauna există un "dar", Kove 450 Rally își va croi un drum în lumea moto și își va găsi cu siguranță clienți, dintre care unii vor deveni pasionați. Viitorul ne va dovedi ce destin va avea. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat ieri la 16:43 Share Postat ieri la 16:43 Interesant si util! Multumim !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat ieri la 18:13 Share Postat ieri la 18:13 @Kagemusha mai poti incerca un truc cand vezi ca necesita atat de mult plumb. dejantezi cauciucul si-l rotesti pe janta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat 11 ore în urmă Share Postat 11 ore în urmă Cum se simte in ce priveste puterea si cuplul? Ma refer si la partea de asfalt dar si off-road. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă Nu am mers nici cu kove, nici cu crfu. Comentez si eu de dragul discutiei, a se intelege din start asta Problema grava este ca se umfla colantul pe ea? Ca ala i fix un colant de doi lei, nu se exfoliaza nici un plastic-face bule folia aia rosie Sau mie asa mi se pare. Apoi, zici ca i grea. Pai este RALLY BIKE-inalta, foaarte inalta, rigida, cu nspe rezervoare. NU ESTE un DUAL SPORT. RALLY presupune ca stii bine deja sa te dai prin boscheti. este pentru cine vrea o moto RALLY de buget-pret redus. Ca motoretele adevarate de rally costa de numa. Legat de echilibrat, fix ce a zis si nenea Cavaleru, mergea rotita anvelopa si facuta iar proba de echilibrare. Comparatia cu crf300l fie si modelul Rally nu isi are locul. Crfu este o moto dual sport de incepatori, cu suspensia aia comic de moale si fara reglaje, si 30 cai. Cine isi ia modelul asta de kove stie foarte bine ce alege-si de ce ar dori o astfel de moto. 50 cai, multa suspensie, moto foarte inalta, suspensia rigida, nspe rezervoare, etc etc etc. Nu i de mers peisagistic. deci nu merge comparatia facuta de tine, din punctul meu de vedere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă Referitor la kg s-ar putea 50% sa ai dreptate, eu la CF Moto 450 MT am 185kg masa in ordine de mers conform RAR, nu stiu exact ce inseamna "masa in ordine de mers" 450MT avand 175kg declarate la gol. Cu rezervorul plin clar este un asteroid de minim 200kg, pt cineva care este obisnuit cu motociclete de 110-130kg, in padure sau pe circuitul de motocross. Motocicleta are doua rezervoare in fata, total separate pt ca in caz de cazatura pe offroad, se sparge un rezervor "o jumatate" si apoi ramai cu benzina in cealata "jumatate", pleci mai departe si iti vezi de drum. In cazul motocicletelor de rally raid gen Dakar, rezervoarele comunica intre ele cu ajutorul unor pompe si valve de blocaj, pt a schimba/ajusta centrul de greutate, astfel incat motociclistul jongleaza cu centrul de greutate al motocicletei in functie de zonele tehnice sau de viteza pe care le ataca. Nu am mers pe Kove 450 Rally, insa am mers pe Honda CRF300 Rally si acea Honda mi-a parut o gluma foarte proasta, extrem de proasta pt 7000e, 150kg la gol, nimic wow. Definitia unui produs submediocru cu badge de firma care nu justifica suma bani ceruta, nici la oferta. La faza cu farul fix fata de jugul motocicletei, aici tine obisnuinta si de calitatea farului. Eu la 450MT am far fix si lumineaza "wow" foarte foarte lat, incat nu ma deranjeaza la viraje, SM500R-ul are far mobil si nu lumineaza atat de calitativ pe viraje ca farul fix de la 450MT, ambele avand far de tip LED. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.