Sari la conținut

A Venit Fiara!


Sensei
 Share

Postări Recomandate

Am facut mai mult de 1.000 km cu fiara mea. Ne-am imprietenit si acum ne intelegem binisor.

 

Impresiile ar fi urmatoarele:

 

Motorul

Are un zgomot extraordinar, se aude un soi de tziuit care aduce a turbina de elicopter. Cand treci de 8.000 rpm se ridica pielea pe tine. Cei 163 de cai pot fi struniti lejer pana pe la 5-6.000 rpm. Dupa aceea incepe sa se complice treaba.

 

Ambreiajul si cutia de viteze

Fata de japonezele cu care m-am dat, ambreiajul este cam neprietenos. La turatii mici (pana in 3.000 rpm) vitezele se schimba cu un zgomot care te face sa crezi ca s-a rupt ceva in cutie. Impresia generala pe care ti-o lasa ambreiajul este ca e mai “ciobanesc” decat al japonezelor. Daca totusi nu uiti ca motocicleta este una de viteza si, implicit, schimbi vitezele la +5.000 rpm, totul este OK.

 

Suspensii

Sistemul electronic de reglare a suspensiei ESA functioneaza foarte bine. Eu am mers in cea mai mare parte pe setarea CONFORT si va zic cinstit ca am uitat ce inseamna gropi, linii de tramvai, canale si altele asemenea. Cand schimbi pe SPORT intarirea suspensiei este evidenta si se simte cel mai bine la acceleratii si frane. Pana acum nu am mers cu pasager ca sa va zic cum e (nu am gasit nici unul suficient de nebun sa se urce pe fiara).

 

Comportament

Indiferent cum vrei sa mergi, motocicleta te asculta. Si la 20 km/h, si la 150 km/h, controlul asupra acceleratiei este soft dar ferm. Prin trafic te descurci OK, dar se simte ca motocicleta este lunga. Ceva mai dificil este la manevre gen parcare, ori cand mai ai de dat inapoi. Atunci simti cele aproape 250 kg, mai ales ca saua este destul de inalta (eu am 1,92 m si 96 kg, nu ma ia vantul daca nu am pietre in buzunare, cu toate astea trebuie sa fiu cu ochii in patru).

 

Franele

Pot fi caracterizate de un singur cuvant: “senzationale”. ABS-ul integral face toti banii. ABS Integral inseamna ca frana de mana tine pe ambele roti. Este singura motocicleta cu care am mers care opreste aproape ca o masina! (nu sariti pe mine, am zis aproape). Am simtit de doua ori cum a intrat ABS-ul. Motorul ramane perfect pe traiectorie, simti ca intra ABS-ul doar fiindca franarea se “opreste” o fractiune de secunda.

 

Viteza maxima atinsa:

Sau altfel spus: Cat baga, nenea? Capitolul preferat de multi, stiu. Am iesit ieri cu ea sa vad ce poate in afara orasului. M-am dus spre autostrada Bucuresti-Constanta. La ultimul semafor inainte de iesirea din Bucuresti, primul fiind, i-am dat mai tare. Cand aveam 140 km/h (adica dupa vreo 4-5 secunde) am vazut in fata Politia cu radarul, doua masini oprite, precum si pe nenea militianul, care se dadea grabit jos din Loganul galben. Decizia a fost inevitabila: frana maxima, intors 180 de grade si inapoi in oras. Fuga este rusinoasa, dar e sanatoasa. Plus ca nu aveam chef de dat spaga, era o zi prea frumoasa. Apoi m-am dus pe Bucuresti-Pitesti. Viteza maxima atinsa a fost de 180 km/h, mai sus era cam periculos deoarece batea un vant puternic si cam dansam pe banda mea de circulatie. Indiferent cat te lipesti de rezervor, daca mergi constant cu 180 km/h curentul de aer te dezbraca, de unde si denumirea de naked a motocicletei. Rezerva de putere mai era, din belsug. Nu e nevoie sa schimbi in viteza a sasea pentru a merge pana la 200 km/h.

 

Consum

Nu am facut consumul ca la carte, pe baza bonurilor de benzina. M-am luat dupa computerul de bord, care indica un consum de 9,7 l/100 km. Vorba aia: minte el, mint si eu. O fi mult, o fi putin, nu stiu. Oricum, fata de cifrele cu care sunt eu obisnuit consumul asta este parfum de tei.

 

Puncte slabe

M-a scos din minti semnalizarea! Sa pui semnalul stanga/dreapta este extrem de usor. Sa-l opresti este cu totul alta poveste. Deocamdata, cu pozitia mainilor pe ghidon cu care m-am obisnuit, nu am reusit sa fac lucrul asta decat cand schimb vitezele, altfel nu am cum sa nu tai gazul. Oi fi eu prost. Mai exersez si daca reusesc mai bine va zic.

 

Cam atat imi vine in minte acum.

 

Daca aveti si alte intrebari, nu ezitati sa le puneti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 317
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca totusi nu uiti ca motocicleta este una de viteza si, implicit, schimbi vitezele la +5.000 rpm, totul este OK.

 

 

 

 

 

 

 

1. Imi plac naked-urile (cel putin momentan).

 

Mie mi se pare o neconcordanta intre cele 2 citate ,dar ma rog ,poate mi se pare mie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, eu naked-urile le vad ca niste motoare cu care sa mergi in oras sau afara la vreo 80-100km la ora, la munte, pe viraje, admirand peisajul. Ori motorul ala de pe R e rau tare!! 163de cai degeaba. Eu la naked nu as pune mai mult de 100cai. Uitati-va la americani.

E o motocicleta incomoda la viteze mari. Ori motorul ala asta cere! Ma refer in general la naked in general ca e incomod.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai bn naked ca e fara carene, daca cazi cu ea sau o scapi ....etc nu are ce sa se sparga, si la noi cu piesele e mai greu. este deosebit motorul.cred ca daca ii da gaz k-lumea o tii greu p 2 roti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai bn naked ca e fara carene, daca cazi cu ea sau o scapi ....etc nu are ce sa se sparga, si la noi cu piesele e mai greu. este deosebit motorul.cred ca daca ii da gaz k-lumea o tii greu p 2 roti

"interesanta" gandire...nu are ce sa se sparga nu??...dar ca pica DIRECT pe motor ,are contact DIRECT ,asta nu conteaza ,nu produce nici o paguba ,nu?? :crack: Eu ,unul prefer ,sa julesc niste carene de plastic decat sa belesc frumusete de motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citesc si ma minuez, mai ales ca cei care scriu pe aici au permis si motocicleta...si abereaza...

 

rmg: Multimea aia de cai si cuplu nu sunt prezenti doar ca sa mergi ca nebunu cu 200+ la ora asa cum fac unii cu sportivele in oras. Sunt pt a oferi o tenta mai sport motocicletei, in oras nu ai nevoie ca motorul sa traga la turatii mari, adica daca tu vrei sa faci o depasire sa NU fie nevoit sa ucizi motoru in 13.000 RPM. Asta e caracteristica tipica la naked-uri, ca trag din ture joase..

Mi se par cele mai potrivite motociclete pt oras naked-urile, comparativ cu sportivele.

Sincer nu o sa-i inteleg niciodata pe aia care se dau cu supersport prin oras. Suspensii prea tari, pozitie incomoda,tre sa mergi turat ca sa traga motorul, cand vrei sa depasesti etc... Probabil sportivele sunt la moda si cool pt ca au carene (dau mai bine la ochi), pt sound (vorba aia, daca tot le tii peste 8-9 mii de ture si nu ai tobe stock au un oarecare efect acustic) si mai sunt la moda pt ca poti atinge viteze f mari , care e singuru 'barometru' pt unii la capitolu motociclete ( cat i-ai dat frate pe-acolo? numai atat? eu i-am dat 230).

 

Eu , fiind n00b si nepriceput, tind sa cred ca acest K1200R da rusine la multe sportive la acceleratie/sprint etc (bine pe distanta scurta,vorbim de traficul din oras), ca daca le pui pe autostrada e destul de evidenta treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stati mai oameni buni, iar va luati la bataie!

 

O sa incerc sa va raspund la fiecare.

 

Mda, eu naked-urile le vad ca niste motoare cu care sa mergi in oras sau afara la vreo 80-100km la ora, la munte, pe viraje, admirand peisajul. Ori motorul ala de pe R e rau tare!! 163de cai degeaba. Eu la naked nu as pune mai mult de 100cai. Uitati-va la americani.

E o motocicleta incomoda la viteze mari. Ori motorul ala asta cere! Ma refer in general la naked in general ca e incomod.

Pana la 140 km/h poti merge linistit, nu te deranjeaza curentul.

Pe mine nu ma excita mersul cu 250 km/h. Daca vreau asta ma sui in masina.

Pe mine ma excita cum ajungi de la 0 la 100 km/h. Aia este pentru mine senzatie tare!

Iar motorul ala te ajuta la intaritul senzatiei!

 

 

 

 

 

mai bn naked ca e fara carene, daca cazi cu ea sau o scapi ....etc nu are ce sa se sparga, si la noi cu piesele e mai greu. este deosebit motorul.cred ca daca ii da gaz k-lumea o tii greu p 2 roti

Daca dai motorul pe jos te doare (fizic sau la buzunar) indiferent ca e naked sau carenata.

 

 

Mie mi se pare o neconcordanta intre cele 2 citate ,dar ma rog ,poate mi se pare mie...

 

Asa cum am mai scris pe aici, mie imi place mai mult sa stiu ca am o gramada de caluti sub mine decat sa-i folosesc efectiv.

Eu mi-am dorit o motocicleta cu care sa ma dau zilnic, 99% din timp in oras.

Recunosc ca m-am dus la extrem cu BMW-ul asta, care este mai puternic decat ar avea oricine nevoie.

 

Dar, pe de alta parte, poate ma apuca dorinta sa invat sa ma dau cu genunchiul pe jos.

 

Oare nu ma primeste pe circuit la Tunari fiindca nu am carenata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e ca motoarele puternice au cuplul si puterea sus, ori ca sa mergi in oras mereu subturat nu e prea sanatos pt motor.

Eu raman la parerea ca pt un naked +160CP sunt prea multi. Dar sunt de acord cu ideea ca e bine sa fie acolo!! :crack:

Spun lucrurile astea pt ca am avut naked si pana in 120 lucrurile sunt ok, dupa.... viata e pustiu!

Pt zona asta de cuplu la ture joase cred ca e mai potrivit un R boxer.

 

Dar ma rog, aste-s pareri personale si nu cred ca-si au rostul pe acest topic.

 

Mai zi-ne despre senzatii. E chiar asa naspa cu parcarile si cu impinsul motoretei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...pot sa spun ca e unul din motoarele pe care nu le-as vinde niciodata daca le-as avea,alaturi de ducati mh 900,buell xb 12 r, moto guzzi griso...

E un motor de colectie dupa parerea mea,si de aceea nu-si va pierde niciodata prea mult din valoare :D

 

Nu m-am gandit chiar ca nu il voi vinde niciodata, dar unul din motivele alegerii mele a fost si acela ca n-am vrut un motor pe care sa-l schimb dupa un sezon.

 

Acum zic eu ca il voi tine cel putin trei ani, dar poti sa stii ce pandalii ma apuca?

 

Nu cred ca te poti plictisi vreodata de un motor ca asta, am atasat niste poze cu unul putin modificat estetic...

 

Taticii modificarilor la K 1200 R sunt cei de la AC-SCHNITZER. Uite cateva realizari ale lor.

 

post-10035-1174373969_thumb.jpgpost-10035-1174373979_thumb.jpgpost-10035-1174373991_thumb.jpg

post-10035-1174374002_thumb.jpgpost-10035-1174374012_thumb.jpgpost-10035-1174374050_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru urari.

Cu placere, vorbim.

Suspensia se regleaza dintr-un buton, in mers sau pe loc. Are 3 setari: Confort, Normal si Sport, pe care le afiseaza pe display.

 

post-10035-1171450363_thumb.jpg

 

 

Sa o stapanesti sanatos si sa dea Dumnezeu fara incidente, crede`ma esti de invidiat cu ea pe strada :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia uitati ce fac oamenii cand se plictisesc:

 

BMW K1200 R TURBO.

 

250 CP!

 

Fara cuvinte.

 

post-10035-1175928014_thumb.jpgpost-10035-1175928032_thumb.jpg

 

Nu ma impresioneaza 250 cai, in schimb mi se pare ca au uratit-o...

 

Cel mai superb arata varianta negru + galben, fara alte modificari, cu parbrizu negru...si jantele de pe K1200S

 

Apropos Sensei, ai descoperit vreun punct slab la ea pana acu? sau totul e asa cum sperai sau chiar mai bun?:cheers:

Editat de insider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa o calaresti cu bine...

:ok:

Multumesc.

 

 

 

Apropos Sensei, ai descoperit vreun punct slab la ea pana acu? sau totul e asa cum sperai sau chiar mai bun?:cheers:

Daca va zic o sa spuneti ca sunt nebun.

 

Singurul lucru care ma deranjeaza (un pic) sunt farurile fixate pe cadru, care nu se misca odata cu ghidonul.

La viteze foarte mici ar fi fost de preferat sa fie mobile, astfel incat sa lumineze in directia in care vrei sa te duci.

 

Altfel, nici o reclamatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da si mie mi s-a parut stupida /ciudata abordarea asta la faruri,dar nu cred ca-i un minus asa mare...

Supravietuiesti tu:))

 

ca o discutie pe langa subiect, ce urat mi se pare K1200 R sport, nu zic, la comportament cred ca-i un compromis intre K1200 S si K1200R, manevrabilitatea lui R + semicarenat,protectie mai buna la viteza mare, dar nu are acelasi aspect "raw"/dur ca un K1200 R... :|

Editat de insider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca poti as vrea si eu detalii despre modul cum ai cumparat motocicleta. ce dealer, cum ai gasit-o, modul de plata(ce fel de leasing). multumesc

Am gasit-o pe www.mobile.de.

A adus-o o firma care se ocupa cu asa ceva.

Nu am mai facut leasing pentru ea, am achitat-o integral si am scapat de grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...