Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mno,azi am implinit 47 de ani frumosi. :)

Cu ocazia asta va doresc sanatate la maxim,freicire cat incape si multi km alaturi de mobrele voastre. :ok:

Mno...sa fii sanatos sa ai parte de plimbari placute , de lucruri si fiinte minunate inca 47 de aici in colo. La multi ani !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut stimabili,

Inca mai este o dispozitie placuta observ:)

 

Va scot putin din topic cu un deranj de-al meu.

Sa fac o scurta sumar .. din cand in cand inca mai lucrez la Pegasul meu care tot nu am reusit sa il fac ( dar am aflat lucruri nooi despre probleme)

Daca la inceput am mers cu becul la ulei aprins si fara ulei in motor( nu mai zic consecintele dar pt incepatori... NU MERGETI CU MOTORUL DACA BECUL ESTE APRINS ca este foarte RAU :D )

 

Acum am descopperit ca pompa de ulei (alimentare) avea o oarecare problema si nu se invartea usor( se bloca). De aici au aparut multe probleme.

 

Insa ieri am desfacut motorul pentru a face o verificare si nu stiu cum am reusit dar am rupt un segment de la piston- cel de ungere-

Este cineva care stie unde se poate gasi si daca este mai bine sa le schimb pe toate?

Pe la mine sunt destul de scumpe ( ~100£/ set) :(

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draga iulian!

Nu stiu cum se fac verificarile de rutina la Aprilia ta, de reusesti sa scoti pistonul si sa-i rupi segmentul de ungere (apropos, aia se scot si pun cu o cheie speciala, ca un rac), dar la mine se umbla doar pe la 24.000 km si se verifica jocul supapelor.

In alta ordine de idei, te completez si atrag atentia ca nici cu becul portocaliu, ala de benzina, aprins, nu e bine sa umbli mult, mai ales prin pustietati. Stiu ca vine Craciunul si dau bine beculetele rosii, portocalii si albastre, daca mergi si cu faza lunga, dar, asa cum ai zis si tu, nu e bine deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iulian, in principiu, daca schimbi, e bine sa-i schimbi pe toti. Pretul e corect... cam atat costa si pe-aici. Pe viitor, daca iti mai iese pistonul din camasa, NU scoate segmentii de pe el decat daca stii sigur ca vrei sa-i schimbi, iar asta de regula se face cand observi ca nu mai ai compresie adecvata. Gasesti pe youtube ceva tutoriale despre cum sa desfaci (de tot) un motor dintr-asta.. ce e drept, de BMW, nu de Aprilia... dar tot Rotax-Bombardier e, crede-ma!
Mai departe, spor la documentare si mestereala! Ai grija sa iei segmentii corecti (sunt pe cote) si citeste bine de tot atat manualul de reparatie al motocicletei cat si pe cel al motorului (mult mai important asta din urma la stadiul in care esti tu) cauta "Rotax 655 service manual" ar trebui sa-l gasesti usor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Draga iulian!

Nu stiu cum se fac verificarile de rutina la Aprilia ta, de reusesti sa scoti pistonul si sa-i rupi segmentul de ungere (apropos, aia se scot si pun cu o cheie speciala, ca un rac), dar la mine se umbla doar pe la 24.000 km si se verifica jocul supapelor.

In alta ordine de idei, te completez si atrag atentia ca nici cu becul portocaliu, ala de benzina, aprins, nu e bine sa umbli mult, mai ales prin pustietati. Stiu ca vine Craciunul si dau bine beculetele rosii, portocalii si albastre, daca mergi si cu faza lunga, dar, asa cum ai zis si tu, nu e bine deloc.

 

Sincer nici eu nu stiu cum am reusit dar este rupt. In mod normal eu nu am avut nici o intentie sa il scot de pe piston, treaba mea era in alta parte. Cred ca l-am agatat din greseala in carcasa motorului si am fortat cu ceva pistonul. Mersi de sfat pt modul in care sa pun pistonul la loc insa am vazut ca merge destul de usor si cu mana ( 2 oameni).

Poti sa imi zici cum verifici jocul supapelor?

 

 

Iulian, in principiu, daca schimbi, e bine sa-i schimbi pe toti. Pretul e corect... cam atat costa si pe-aici. Pe viitor, daca iti mai iese pistonul din camasa, NU scoate segmentii de pe el decat daca stii sigur ca vrei sa-i schimbi, iar asta de regula se face cand observi ca nu mai ai compresie adecvata. Gasesti pe youtube ceva tutoriale despre cum sa desfaci (de tot) un motor dintr-asta.. ce e drept, de BMW, nu de Aprilia... dar tot Rotax-Bombardier e, crede-ma!

Mai departe, spor la documentare si mestereala! Ai grija sa iei segmentii corecti (sunt pe cote) si citeste bine de tot atat manualul de reparatie al motocicletei cat si pe cel al motorului (mult mai important asta din urma la stadiul in care esti tu) cauta "Rotax 655 service manual" ar trebui sa-l gasesti usor

Am manualul mersi de informatie. Saracul motor l-am desfacut de atatea ori incat acum si noaptea il visez. Motivul pentru care l-am desfacut acum a fost urmatorul: pe crankshaft(scz de engleza) este un distantier ( vechi si uzat) prima oara am zis ca il voi lasa tot pe cel vechi iar apoi m-am hotarat sa il schimb. motivul? datorita functionarii fara ulei a motorului s0-a calat crankshaft-ul respectiv acel distantier si si-a modificat dimensiunile( a devenit mai mic) lucru care a dus la imposibilitatea de a se misca liber pe axul crankshaft-ului => frecare directa pe carcasa motorului=> deteriorarea carcasei=> schimbarea carcasei=> alt motor. :D Eu am scapat cu alte carcase( de model 2000) si alt crankshaft plus distantiere ( multumuesc cuiva pt ca mi-a deschis ochii cu privire la masurarea distantei axului si a jocului acestuia in motor ( referire la acelasi crankshaft).

 

Toate astea din cauza unei pompe de ulei defecta care avea dimensiunea mai mare si nu avea suficient loc sa se invarta in locasul ei(se bloca) ceea ce facea ca uleiul sa nu mai intre in motor.

 

Revin la segmenti, mi-am luat un set de pe apriliagenuineparts.co.uk.

Sper sa fie bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca sunt mai mari nu-i buba, ca se poate mari "gap"-ul... mici sa nu fie
inainte sa-i pui pe piston, baga-i pe camasa si verifica spatiul de la imbinare cu o lera.. gasesti valorile normale in manualul motorului (ceva cu piston ring gap) ei la rece au un foarte mic ecart pentru a permite dilatarea la cald, acesta fiind motivul pentru care nu e bine sa fortezi motorul daca nu e in plaja de temperaturi de regim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Supapele se regleaza cu pastile, dar pentru asta trebuie sa masori mai intai si apoi sa cumperi pastilele. Anyway, alea sunt ieftine, pe langa ce tot cumperi tu. Usor-usor vad ca-i faci tot motorul nou-nout.

e putin mai complicat la supape: recomand un pro , altfel risti busirea motorului.

E posibil sa alegi pastila corecta , din calculele , dar poate ai supapele si/sau scaunul acestora necomform

Deasemenea simeringurile si arcurile .

In principiu dai si chiuloasa jos si verifici tot ansamblul.

De aceea cel mai important lucru este informarea prealabila asupra a ce presupune toata operatiunea si apoi te apuci de treaba

Si experienta isi spune cuvantul .

Iulian incearca , bravo lui....reusita? inca nu a aparut.Trebuie sa se inteleaga , asa in general ca nu poti face service pe net ! se pot da doar sugestii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e putin mai complicat la supape: recomand un pro , altfel risti busirea motorului.

E posibil sa alegi pastila corecta , din calculele , dar poate ai supapele si/sau scaunul acestora necomform

Deasemenea simeringurile si arcurile .

In principiu dai si chiuloasa jos si verifici tot ansamblul.

De aceea cel mai important lucru este informarea prealabila asupra a ce presupune toata operatiunea si apoi te apuci de treaba

Si experienta isi spune cuvantul .

Iulian incearca , bravo lui....reusita? inca nu a aparut.Trebuie sa se inteleaga , asa in general ca nu poti face service pe net ! se pot da doar sugestii !

 

Ce zici tu este total adevarat, DAR... cand ai de ales intre a cheltui peste 1000lire la un service sau a incerca sa il repari tu daca ai ceva cunostinte mecanice cu jumate din bani (sau poate mai mult) dar sa iti largesti cunostintele .. pai aici depinde de fiecare cum gandeste si cum castiga. Personal am ales varianta a2a.

Acum asta inseamna ca fie o strici mai tare fie o repari. si aici intervine "Reusita? inca nu a aparut" :) Dar nu ma descurajeaza ba chiar opusul .. sunt fericit ca am treaba pe iarna :)

 

Sa faci mecanica pe net e ca si cum ti-ai pune o plomba la dinte singur :) probabil snt mai multe sanse de reusita la dinte.

» Post actualizat in 08 Dec 2016 16:33

A incerca cineva varianta asta? https://www.youtube.com/watch?v=es6raocApZQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce zici tu este total adevarat, DAR... cand ai de ales intre a cheltui peste 1000lire la un service sau a incerca sa il repari tu daca ai ceva cunostinte mecanice cu jumate din bani (sau poate mai mult) dar sa iti largesti cunostintele .. pai aici depinde de fiecare cum gandeste si cum castiga. Personal am ales varianta a2a.

Acum asta inseamna ca fie o strici mai tare fie o repari. si aici intervine "Reusita? inca nu a aparut" :) Dar nu ma descurajeaza ba chiar opusul .. sunt fericit ca am treaba pe iarna :)

nu te descuraja.Dar nu merita sa alegi intre " fie sa o strici mai tare fie sa o repari" decat daca iti permiti. Una peste alta , tu ai avut motoru' varza , merita sa iei altul iar pe 'asta sa faci mecanica.Tot motorul este un ansamblu care functioneaza ceas....undeva ai gresit-acolo unde ti-ai dorit sa faci mai mult decat sti sa faci...

PS. este unul din motivele pentru care , inca , nu m-am apucat de a-l meu, nu am toate informatiile necesare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Una peste alta si eu contemplez serios optiunea de a face de capul meu, pe genunchi, un RK la motor... inca sper sa scap fara sa-i schimb si segmentii... am pierdut orice urma de incredere in service-urile mioritice. unii se lauda ca au tot ce le trebuie pentru orice model de aprilia, inclusiv diagnoza, dar scapa un "da, veniti, macar sa vedem si noi daca merge diagnoza pe Pegaso IE, ca am avut unul la care nu a vrut sa mearga, dar in schimb a mers perfect pe un RSV Mille", altii mi-au taxat manopera de spalare motor dupa ce au gasit in el freiul si tot angrenajun care transfera rotatia de la electromotor pana la el facute praf (am zis ca e normal, dar am gasit busonul magnetic al baii de ulei colmatat cu span si fulgi de otel din suprafetele de contact ale sistemului de pornire si ale volantei cu freiul si pe varful senzorului de pozitie de pe volanta era o aschie de span, mai mult ca sigur provenita tot de acolo, desi acum porneste normal, deci nu e vorba de reziduuri noi, ci de cele de la piesele inlocuite).
Momentan inca adun piese, scule si consumabile si timpul liber mi-l petrec scormonind internetul dupa tutoriale (am gasit ceva interesant pe youtube, dar e un BMW 650GS pare-mi-se, si este varianta cu carburatie) si citind manualul de reparatii al motorului (655 EFI). Din pacate trebuie sa astept primavara pentru ca nu am un spatiu acoperit si incalzit in care sa lucrez.

Probabil voi face un tutorial foto sau macar o poveste despre cum si ce am facut...

Editat de Blackbeardbob
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una peste alta si eu contemplez serios optiunea de a face de capul meu, pe genunchi, un RK la motor... inca sper sa scap fara sa-i schimb si segmentii... am pierdut orice urma de incredere in service-urile mioritice. unii se lauda ca au tot ce le trebuie pentru orice model de aprilia, inclusiv diagnoza, dar scapa un "da, veniti, macar sa vedem si noi daca merge diagnoza pe Pegaso IE, ca am avut unul la care nu a vrut sa mearga, dar in schimb a mers perfect pe un RSV Mille", altii mi-au taxat manopera de spalare motor dupa ce au gasit in el freiul si tot angrenajun care transfera rotatia de la electromotor pana la el facute praf (am zis ca e normal, dar am gasit busonul magnetic al baii de ulei colmatat cu span si fulgi de otel din suprafetele de contact ale sistemului de pornire si ale volantei cu freiul si pe varful senzorului de pozitie de pe volanta era o aschie de span, mai mult ca sigur provenita tot de acolo, desi acum porneste normal, deci nu e vorba de reziduuri noi, ci de cele de la piesele inlocuite).

Momentan inca adun piese, scule si consumabile si timpul liber mi-l petrec scormonind internetul dupa tutoriale (am gasit ceva interesant pe youtube, dar e un BMW 650GS pare-mi-se, si este varianta cu carburatie) si citind manualul de reparatii al motorului (655 EFI). Din pacate trebuie sa astept primavara pentru ca nu am un spatiu acoperit si incalzit in care sa lucrez.

Probabil voi face un tutorial foto sau macar o poveste despre cum si ce am facut...

 

Care este defapt problema la a ta? poate te pot ajuta cu niste informatii ( ca de ex. daca vrei sa scoti volanta ai nevoie in primul rand de o flacara pentru a slabi surubul )

Nu este diferenta intre bmw si aprilia, chiar daca una are injectie alta are carburatie.

» Post actualizat in 23 Dec 2016 10:11

A venit comanda cu segmentii si ma voi apuca imediat dupa Craciun de mondat ( ca tot am o saptamana libera)

 

Este cineva care ma poate ajuta cu ceva sfaturi sau atentionari inainte sa montez segmentii?

 

Numai bine.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...