Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Am si eu o nedumerire legat de consumul acestui motor Rotax...

citesc intr-un test legat de BMW F650 unde este laudat pt. consumul mic mediu de 3,8-4% iar in cea ce priveste motorul de pe Pegaso e foarte variat, aici in forum consumuri medii de 5,6-7 litrii % cea ce mi se pare mare fata de BMW avand acelasi motor (dif. de supape)

poate ma lamuriti...

 

Consumul la BMW F650ST, adica varianta pe carburatoare este aproximativ acelasi ca la Aprilia Pegaso.

Amandoua au aceleasi carburatoare Mikuni BST33, varianta Pegaso Garda avand jiglerul principal putin mai mare decat celealte modele. Diferentele sunt urmatoarele : la BMW 4 supape pe cilindru si doua bujii deci ardere mai buna si la Pegaso 5 supape pe cilindru deci umplere mai buna a cilindrului cu amestec carburant in acest fel Pegaso avand un raspuns mult mai rapid la acceleratii bruste fata de BMW. Consumuri medii de 4l/100km se inregistreaza la F650GS sau CS care sunt variantele mai noi si au injectie de benzina. Oricum consumul variaza foarte mult in functie de stilul de conducere, categoria de drum pe care circuli, incarcarea motocicletei, calitatea benzinei si pozitia acului de dozaj din carburator, noi am postat aici consumurile reale pe care le-am constatat folosind Pegaso in conditii care sunt de multe ori foarte diferite de conditiile normale de test.

Editat de mecaniku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probleme cu partea electrica???

 

am spalat moto cu cheia de contact in contact (nu contactul pus). prima data knd l-am spalat asa. inainte sa-l spal, l-am pornit cam 5 min.

 

dupa spalat, knd am vrut sa-l pornesc, nu a mai mers. nu invarte electromotorul si s aude un carait sub rezervor, in stanga, usor in fatza carburatorului. knd pun contactul si incerc semnalele, ele merg mai slab si se aude un parait la releul de semnale.

 

dupa 8 ore de stat in caldura asta de afara, la fel. am pus si feonul pe contact, sa se evapore posibila apa...

 

Credeti ca o fi apa pe undeva? Sa astept sa se evapore inca o zi?

 

Dak nu, ce sa fie ars / stricat si cine / unde sa intreb?

 

bateria mai are.

 

PS: am scos si contactul si am pus firele "pe direct" si face la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

@enemy2day:verifica bine voltajul bateriei,asa face in mod normal cand nu mai are curent suficient (Pegaso are nevoie de curent calumea,altfel n-o ia,si cand nu are tensiune caraie si nu invarte,am patit-o si eu).Probabil a facut un scurt de la apa si s-a consumat,altfel nu imi explic.Caraitul semnalizatorului e normal,se aude de sub sha de undeva,de la releu(daca face numai la pornire,imediat dupa ce dai din buton),numai ca probabil nu l-ai pus decat cand mergea motorul si e normal sa nu-l fi auzit.Las-o sa se usuce bine,incarca bateria si incearca iar s-o pornesti,cu luminile stinse.Ar fi bine sa verfici incarcarea,vezi ca e postat in forum acum cateva pagini ce si cum se verifica (ai nevoie de un multimetru pt asta,am vazut azi la Lujerului cu 15 lei,si eu am dat 35 din Brico :ok: ).Bafta si tine-ne la curent :lol:

 

BTW:in timpul spalarii nu e voie sa exagerezi cu apa in zona bordului,motor,etc :D .Nu se porneste motorul inainte,nu se porneste imediat dupa.Ai mai multa grija pe viitor :rock:

 

In alta ordine de idei am batut azi Militari-ul in cautarea unor amarate de rezistente de 1000,65 respectiv 15 Ohmi :D :bounce: .Daca are cineva din Buc idee cum pot face sa le procur,raman dator de-o :lol: la Biker's Place :lol:

 

S-auzim si de bine! :baldy:

Editat de Gothmog
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

 

In alta ordine de idei am batut azi Militari-ul in cautarea unor amarate de rezistente de 1000,65 respectiv 15 Ohmi :lol: :bounce: .Daca are cineva din Buc idee cum pot face sa le procur,raman dator de-o :lol: la Biker's Place :lol:

 

S-auzim si de bine! :baldy:

 

sal rezistentele de care vorbeai ar trebui sa le gasesti p Maica Domnului.....sunt acolo niste magazine de profil....bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul la BMW F650ST, adica varianta pe carburatoare este aproximativ acelasi ca la Aprilia Pegaso.

Amandoua au aceleasi carburatoare Mikuni BST33, varianta Pegaso Garda avand jiglerul principal putin mai mare decat celealte modele. Diferentele sunt urmatoarele : la BMW 4 supape pe cilindru si doua bujii deci ardere mai buna si la Pegaso 5 supape pe cilindru deci umplere mai buna a cilindrului cu amestec carburant in acest fel Pegaso avand un raspuns mult mai rapid la acceleratii bruste fata de BMW. Consumuri medii de 4l/100km se inregistreaza la F650GS sau CS care sunt variantele mai noi si au injectie de benzina. Oricum consumul variaza foarte mult in functie de stilul de conducere, categoria de drum pe care circuli, incarcarea motocicletei, calitatea benzinei si pozitia acului de dozaj din carburator, noi am postat aici consumurile reale pe care le-am constatat folosind Pegaso in conditii care sunt de multe ori foarte diferite de conditiile normale de test.

 

 

merci fain :bounce:

era vorba de de F650 cu carburatie... uite aici de ex:http://www.motorcycle.com/manufacturer/bmw...mw-f650-860.htm

un gallon la 50 de mile aprox. 4.2l/100km...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

 

de doua luni sunt posesor de A si de pegaso garda din 98, m am apucat sa schimb lichidele prin motor si m am lovit de schimbul de antigel... in mod normal ar trebui sa existe un surub prin motor pe care se goleste antigelul ? ori pur si simplu dai drumu la furtune?

 

 

multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci fain :bounce:

era vorba de de F650 cu carburatie... uite aici de ex:http://www.motorcycle.com/manufacturer/bmw...mw-f650-860.htm

un gallon la 50 de mile aprox. 4.2l/100km...

 

Despre BMW F650 citeste aici:

http://faq.f650.com/main.html

Articolul pe care l-ai indicat este unul "first impresion", foarte entuziast...

Despre consumul la F650 citeste aici:

http://faq.f650.com/FAQs/Poor_Mileage_FAQ.htm

si ai sa vezi consumuri raportate de diversi utilizatori, de 1 galon la 35 - 70 mile, asta inseamna

3,36 - 6.72 litri la 100km. Cei mai multi au consum de 1 galon la aproximativ 40 mile, asta fiind 5,88 l/100km. Nu am sustinut niciodata ca F650 nu consuma mai putin ca Pegaso, dar nici nu e asa economic pe cat e de laudat, mai ales daca tragi un pic de el, dar afirm cu certitudine ca Pegaso fuge mai bine ca F650 si cu siguranta de aici vine si diferenta de consum.

Sa auzim numai de bine si asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

 

de doua luni sunt posesor de A si de pegaso garda din 98, m am apucat sa schimb lichidele prin motor si m am lovit de schimbul de antigel... in mod normal ar trebui sa existe un surub prin motor pe care se goleste antigelul ? ori pur si simplu dai drumu la furtune?

multumesc anticipat

cauta bine si vei gasi raspunsul mai in fata, s-a mai discutat....si bine ai venit printre noi :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

 

de doua luni sunt posesor de A si de pegaso garda din 98, m am apucat sa schimb lichidele prin motor si m am lovit de schimbul de antigel... in mod normal ar trebui sa existe un surub prin motor pe care se goleste antigelul ? ori pur si simplu dai drumu la furtune?

multumesc anticipat

 

Exista surub de golire, citeste documentul alaturat:

schimb_antigel.doc

Spor la treaba !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal all~ cat de intins trebe sa fie lantul de la distributie? mercic!

 

Te referi la limita de uzura?

Lantul are intinzator cu arc, nu sunt reglaje.

post-18441-1183451010_thumb.jpg

Daca lungimea intre 20 de pini ai lantului depaseste 120,5 mm trebuie schimbat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te referi la limita de uzura?

Lantul are intinzator cu arc, nu sunt reglaje.

post-18441-1183451010_thumb.jpg

Daca lungimea intre 20 de pini ai lantului depaseste 120,5 mm trebuie schimbat.

stiu ca are intinzator, inteleg c vrei sa zici dar mi se pare f intins

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca are intinzator, inteleg c vrei sa zici dar mi se pare f intins

 

Vezi la pagina 29, a postat CaziRo niste poze cu motorul lui in reparatie, se vede cum ar trebui sa arate lantul de distributie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Ma bag si eu in seama pe topicul asta, desi n-am Pegaso 650, ci Pegaso 600 :baldy: (1990) cu motor Rotax 560 cc. In linii mari modelele seamana, avand multe componente comune cu exceptia motorului.

 

Am nevoie de releul de incarcare, care am vazut ca seamana cu releul de pe Pegaso 650 si cu cel de pe BMW F650. In acest moment am pe moto un releu japonez. care se vede treaba ca a mers pana acum... atasez si o poza cu el sa vedeti despre ce-i vorba.

 

post-9468-1183459289_thumb.jpg post-9468-1183459308_thumb.jpg

 

Dupa cod am vazut ca-i pentru Honda CB de 400 sau 450. Teoretic ar trebui sa se potriveasca oricce releu facut ptr. sistem cu alternator trifazic cu rotorul magnet permanent (cred ca magnetou ii zice).

 

Alternatorul imi pare in regula: scoate ca la carte si anume >70V curent alternativ intre faze la peste 5000 rpm. Cand conectez mufa releului nu mai scoate decat 15-20V (alternativ) intre faze si pe incarcare (firul care merge la baterie si celalalt (care cred ca merge la instalatia electrica :bounce: ) nu scoate mai mult de 8V (curent continuu) la relanti si scade atunci cand o turez. De unde trag concluzia ca releul e varza.

 

Banuiesc ca au mai avut si altii probleme cu releul si sunt curios ce solutii au adoptat...

 

Ptr. aceeasi motocicleta as mai avea nevoie de contactul/intrerupatorul de la frana de mana, care am vazut ca este tot asemanator cu cel al unor modele mai noi de Pegaso si BMW F650.

 

post-9468-1183460073_thumb.jpg

 

Si inca o problema: pe unde pot gasi un kit de lant standard ptr Pegaso 600... la preturi mai omenesti?

 

Astept sfaturile voastre pentru problemele de mai sus.

 

Merci

Andy

Editat de BAlanuS-u'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hello all..again

mai am o probelma cu pegasoul meu

am observat ca nu se aprinde cand trebe indicatorul de benzina, adica din cate am citit eu la 6L trebuie sa se aprinda becul iar la 5L trebe comutat pe RES...e mie intai mi se opreshte motorul ca nu mai are benzina, apoi il comut pe RES si dupa ce mai consum cam aprox 1 L mi se apinde becul de benzina...deci cam pe la 4L ma atentioneaza si pe mine..

banuiesc ca e aiurea sonda aia de pe fundul rezervorului? am ce sa ii fac? idei? am vazut eu ca se poate scoate dar inainte sa ma apuc eu sa o demontez vreau sa va cer parerea :bounce:

:baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am nevoie de releul de incarcare, care am vazut ca seamana cu releul de pe Pegaso 650 si cu cel de pe BMW F650. In acest moment am pe moto un releu japonez. care se vede treaba ca a mers pana acum... atasez si o poza cu el sa vedeti despre ce-i vorba.

 

Dupa cod am vazut ca-i pentru Honda CB de 400 sau 450. Teoretic ar trebui sa se potriveasca oricce releu facut ptr. sistem cu alternator trifazic cu rotorul magnet permanent (cred ca magnetou ii zice).

 

Alternatorul imi pare in regula: scoate ca la carte si anume >70V curent alternativ intre faze la peste 5000 rpm. Cand conectez mufa releului nu mai scoate decat 15-20V (alternativ) intre faze si pe incarcare (firul care merge la baterie si celalalt (care cred ca merge la instalatia electrica :bounce: ) nu scoate mai mult de 8V (curent continuu) la relanti si scade atunci cand o turez. De unde trag concluzia ca releul e varza.

 

Cu siguranta releul e defect. Pe motocicleta ai instalat releul original, e japonez, modelul SH532-12 e instalat si pe Pegaso 650 si BMW F650. In principiu se poate adapta alt releu cu conditia sa ai unul de la o motocicleta cu aceeasi putere a alternatorului. Alternatorul de pe Pegaso 650 are 280 Wati, are 6 fire, trei la alternator, unul la masa, unul la baterie si unul referinta de tensiune dupa cheia de contact. Din nefericire nu ai ce sa faci decat sa cauti altul cel ars nu este depanabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre BMW F650 citeste aici:

http://faq.f650.com/main.html

Articolul pe care l-ai indicat este unul "first impresion", foarte entuziast...

Despre consumul la F650 citeste aici:

http://faq.f650.com/FAQs/Poor_Mileage_FAQ.htm

si ai sa vezi consumuri raportate de diversi utilizatori, de 1 galon la 35 - 70 mile, asta inseamna

3,36 - 6.72 litri la 100km. Cei mai multi au consum de 1 galon la aproximativ 40 mile, asta fiind 5,88 l/100km. Nu am sustinut niciodata ca F650 nu consuma mai putin ca Pegaso, dar nici nu e asa economic pe cat e de laudat, mai ales daca tragi un pic de el, dar afirm cu certitudine ca Pegaso fuge mai bine ca F650 si cu siguranta de aici vine si diferenta de consum.

Sa auzim numai de bine si asfalt uscat !

ok :baldy: merci fain din nou... va stresez cu interbarile aste pt. ca vreu si un touringenduro si am cam 3 posibilitati Pegaso, KLE500, Transalp. ultima ar fi prima alegere dar din pacate nu pot sa-mi permit pretul unui Transalp... :bounce:

asa ca ramane Pegaso sau KLE. aici cred ca va decide consumul si fiabilitatea.

merci din nou

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

 

 

multumesc pt. tips cu schimbul de antigel... dar am mai descoperit ceva... ca si inainte sa imi schimb antigelul in vasul de expansiune lichidul trece de max. cand l am schimbat am umplut vasul pana intre min si max, dupa ce m am dat cu el a ajuns peste max. mai mult lichid nu cred ca am pus pt ca in carte mai scrie ca instalatia are 1.4l iar eu atat am bagat, intrebarea este de unde lichidul in exces in vasul de expansiune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

multumesc pt. tips cu schimbul de antigel... dar am mai descoperit ceva... ca si inainte sa imi schimb antigelul in vasul de expansiune lichidul trece de max. cand l am schimbat am umplut vasul pana intre min si max, dupa ce m am dat cu el a ajuns peste max. mai mult lichid nu cred ca am pus pt ca in carte mai scrie ca instalatia are 1.4l iar eu atat am bagat, intrebarea este de unde lichidul in exces in vasul de expansiune

Nu este nici o problema, ai umplut radiatorul pana sus la buson, iar cand motorul sa incalzit, din cauza presiunii formate, o anumita cantitate din antigel a fost impinsa in vasul de expansiune. De aceea vasul trebuia completat la semn numai dupa ce ai incalzit motorul si l-ai lasat sa se raceasca din nou. Deci scoate antigelul in exces si drum bun !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta releul e defect. Pe motocicleta ai instalat releul original, e japonez, modelul SH532-12 e instalat si pe Pegaso 650 si BMW F650. In principiu se poate adapta alt releu cu conditia sa ai unul de la o motocicleta cu aceeasi putere a alternatorului. Alternatorul de pe Pegaso 650 are 280 Wati, are 6 fire, trei la alternator, unul la masa, unul la baterie si unul referinta de tensiune dupa cheia de contact. Din nefericire nu ai ce sa faci decat sa cauti altul cel ars nu este depanabil.

 

Salut si merci de raspuns

 

… dar revin cu alte intrebari…

 

Am gasit un releu de incarcare de Yamaha XZ550 (codul de pe el este SH238 si mai scrie pe el si 4X7 - A0). Alternatoru’ de la XZ550 scoate curent de 20 A la 14.5 V (sub 3000 rpm) si 14 V (la >3000 rpm)... deci scoate 280 W. De aici trag concluzia ca releul asta ar face fata daca-l montez pe Pegaso 600.

 

Atasez un material cu descrierea sistemului de4 incarcare la XZ550 si schema electrica

 

Yamaha_XZ550___Charging_systems.pdf post-9468-1183531420_thumb.jpg

 

Releul asta, dupa poza cu el si descrierea sistemului de incarcare, am vazut ca are 7 fire, si anume:

- 3 fire (albe) care duc la alternator

- 1 fir (rosu) care duce la baterie (+12V)

- 1 fir (negru) care duce la masa (-)

- 1 fir (maro) care duce la contact, tot +12 V, asta fiind si de referinta ptr incarcare

- 1 fir (galben) pe care nu-l foloseste.

 

post-9468-1183531398_thumb.jpg

 

Daca am inteles io bine si lucrurile stau asa cum le-am descris mai sus, curiozitatea mea este:

- merge montat releul pe Pegaso 600? si

- cum gasesc +12V care duce la baterie si cum il deosebesc de celalalt +12V de referinta care duce la contact?

 

 

Si in alta ordine de idei, poate stie cineva sa-mi spuna pe unde pot gasi intrerupatorul de la frana de mana si un kit de lant ptr. Pegaso 600

 

post-9468-1183532161_thumb.jpg

 

 

Merci

Andy

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ma ajuta nimeni cu problema mea cu sonda de la rezervorul de ulei? postul de la pag 37!

 

Problema este cu siguranta la sonda, dar esti primul care ai o asemenea problema asa ca va trebui sa ne spui si noua cum sa rezolvat, eu nu stiu daca sonda respectiva se poate repara, nu am vazut-o demontata niciodata. Succes!

 

Am gasit un releu de incarcare de Yamaha XZ550 (codul de pe el este SH238 si mai scrie pe el si 4X7 - A0). Alternatoru’ de la XZ550 scoate curent de 20 A la 14.5 V (sub 3000 rpm) si 14 V (la >3000 rpm)... deci scoate 280 W. De aici trag concluzia ca releul asta ar face fata daca-l montez pe Pegaso 600.

Releul asta, dupa poza cu el si descrierea sistemului de incarcare, am vazut ca are 7 fire, si anume:

- 3 fire (albe) care duc la alternator

- 1 fir (rosu) care duce la baterie (+12V)

- 1 fir (negru) care duce la masa (-)

- 1 fir (maro) care duce la contact, tot +12 V, asta fiind si de referinta ptr incarcare

- 1 fir (galben) pe care nu-l foloseste.

Daca am inteles io bine si lucrurile stau asa cum le-am descris mai sus, curiozitatea mea este:

- merge montat releul pe Pegaso 600? si

- cum gasesc +12V care duce la baterie si cum il deosebesc de celalalt +12V de referinta care duce la contact?

Da, ar trebui sa il poti adapta, ia mufele de pe releul vechi si punele pe celalalt releu. La releul vechi ai doua fire rosii, unul +12v, iar celalalt +12v dupa cheia de contact, deci la mufa de pe moto, la firele corespunzatoare pe unul trebuie sa ai tensiune permanent, iar pe celalalt numai cand pui contactul.

Spor la treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o belea cu un pegaso garda. Ieri am cumparat-o din resita.. am mers vreo 500km, totul ok, iar in pitesti am vazut ca din amortizorul central (e d-ala cu robinet) curge ulei.

In afara de United motors unde am sunat si nu au aveti idee pe unde sa mai caut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o belea cu un pegaso garda. Ieri am cumparat-o din resita.. am mers vreo 500km, totul ok, iar in pitesti am vazut ca din amortizorul central (e d-ala cu robinet) curge ulei.

In afara de United motors unde am sunat si nu au aveti idee pe unde sa mai caut?

 

Incearca aici poate ai noroc:

http://www.pro-bike.ro/forums/Piese-Pegaso...998-t29515.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...