Sari la conținut

Problema La Etz...


pepsi
 Share

Postări Recomandate

Am o problema la etz.... dupa un drum de vreo 30 - 40 km, nu mai porneste motoru, daca nu o opresc merge f bine, inschimb daca o opresc nu mai porneste, maidemult pornea daca lasam vreo 30 min - ora, sau daca curatam bujia, insa azi nici in ruptu capului nu o vrut, am schimbat bujia, am observat ca la niciuna nu dadaea scanteia unde trebuie (din 10 scantei 7 erau pe langa electrod si de culoare galbena). Iar daca porneste mere cateva secunde si apoi se opreste iar.

Ce ziceti, care poate sa fie problema?

 

 

Multumesc anticipat :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o problema la etz.... dupa un drum de vreo 30 - 40 km, nu mai porneste motoru, daca nu o opresc merge f bine, inschimb daca o opresc nu mai porneste, maidemult pornea daca lasam vreo 30 min - ora, sau daca curatam bujia, insa azi nici in ruptu capului nu o vrut, am schimbat bujia, am observat ca la niciuna nu dadaea scanteia unde trebuie (din 10 scantei 7 erau pe langa electrod si de culoare galbena). Iar daca porneste mere cateva secunde si apoi se opreste iar.

Ce ziceti, care poate sa fie problema?

Multumesc anticipat :nono:

 

Nu te-ai prins singur ca trebuie sa schimbi bujia?!? :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am schimbat 5 bujii, printre care 2 ngk-uri aproape nou noute

 

Bujiile defecte trebuie aruncate!!! Daca nu folosesti buie de valoare termica corespunzatoare este si normal ca nu tine buia cat trebuie..

Primul pas este sa pui o bujie noua de valoare 260!!! Poti sa te pisi pe NKG daca nu e pt. ETZ...

Reglezi aprinderea si carburatorul ca la carte!!! Pui ulei recomandat pt. etz Arol 2T!

Faci o tura mai lunga si verifici culoarea bujiei. Gasesti o gramada de poze pe forum cum trebuie sa arate bujia!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe louis m-am uitat ce NGk trebe pt etz (NGK B8HS) , si dinala i-am luat, marog, culoarea bujiei mi se pare ok, ce nu mi se pare ok e ca mai tot timpu e uda, adica parca mere innecat , cel putin asa mi se pare. nu cred ca din cauza aprinderi, ea o fost reglata ca lumea si se si simte cum trga motoru. cineva mi-o zis ca poate ca carbu e uzat, ca motoru poate sa mearga innecat si din cauza carbului, e adevarat? Am verificat jocul pistonasului, si nu exista.... iar acum e pus pe locasul di mijloc (o fi acul uzat?)

 

PS: am observat ca daca motoru e rece, dupa o anumita turatie se intrerupe, aceasta din cauza bujiei? asa face cu orice bujie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

culoarea bujiei mi se pare ok, ce nu mi se pare ok e ca mai tot timpu e uda, adica parca mere innecat , cel putin asa mi se pare.

 

Mai pepsi!! Cum sa fie bujia uda mai tot timpul?!? Cand e motorul cald nu are voie sa fie uda!!!

 

Schimba filtrul de aer!!!

Parca faceai ceva tunning de ETZ!!! Ai pus cilindrul de 300 cc?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are nici un fel de tuning :banana:)

filtru de aer e la fel nou nout , iar bujia cum am zis, tot timpu e uda, si daca o scot cand motorul e cald, de aici am tras concluzia ca poate mere innecat , dar nu stiu dece?

 

inca ceva, e posibil ca din sistemul de aprindere sa se strice bujia? se poate asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are nici un fel de tuning :baldy:)

filtru de aer e la fel nou nout , iar bujia cum am zis, tot timpu e uda, si daca o scot cand motorul e cald, de aici am tras concluzia ca poate mere innecat , dar nu stiu dece?

 

inca ceva, e posibil ca din sistemul de aprindere sa se strice bujia? se poate asa ceva?

problema nu sunt bujiile.problema e la platina si condensator.schimba-le,regleaza avansul fix la 2,5 mm si vezi cum zboara dupa aia. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o problema asemanatoare:pur si simplu imi moare motorul in timpul mersului,ii schimb bujia (care este uda),pornesc,merg cativa km si din nou moare in timpul mersului :banana:

daca puteti,va rog sa ma ajutati

aprindere si carburatie.ai putea sa verifici si incarcarea sa nu cumva sa ti se descarce bateria.dar in principiu bujia nu are ce sa aiba.ea este uda din cauza amestecului neaprins care se datoreaza lipsei scanteii sau uneia necorespunzatoare.cauzele sunt:condensator strapuns,contacte impuscate sau care nu calca pe toata suprafata,legaturi electrice slabe,oxidate,baterie slaba,bobina slabita[fura curent prin izolator],fisa slaba[veche,strapunsa,intrerupta].o bujie noua,uscata reuseste sa dea o perioada scanteie satisfacatoare dar odata umeda si ancrasata si alimentata cu un curent slab scanteia devine ineficienta si nu mai poate aprinde amestecul.toate aceste probleme dispar odata cu adoptarea unei aprinderi electronice fara platini si a unei bobine de inductie auto[cele de motor si in special cele pe 6v sunt slab eficiente si dau o scanteie mai slaba].

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aprindere si carburatie.ai putea sa verifici si incarcarea sa nu cumva sa ti se descarce bateria.dar in principiu bujia nu are ce sa aiba.ea este uda din cauza amestecului neaprins care se datoreaza lipsei scanteii sau uneia necorespunzatoare.cauzele sunt:condensator strapuns,contacte impuscate sau care nu calca pe toata suprafata,legaturi electrice slabe,oxidate,baterie slaba,bobina slabita[fura curent prin izolator],fisa slaba[veche,strapunsa,intrerupta].o bujie noua,uscata reuseste sa dea o perioada scanteie satisfacatoare dar odata umeda si ancrasata si alimentata cu un curent slab scanteia devine ineficienta si nu mai poate aprinde amestecul.toate aceste probleme dispar odata cu adoptarea unei aprinderi electronice fara platini si a unei bobine de inductie auto[cele de motor si in special cele pe 6v sunt slab eficiente si dau o scanteie mai slaba].

Orice fel de bobina auto? De Dacie e ok?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aprindere si carburatie.ai putea sa verifici si incarcarea sa nu cumva sa ti se descarce bateria.dar in principiu bujia nu are ce sa aiba.ea este uda din cauza amestecului neaprins care se datoreaza lipsei scanteii sau uneia necorespunzatoare.cauzele sunt:condensator strapuns,contacte impuscate sau care nu calca pe toata suprafata,legaturi electrice slabe,oxidate,baterie slaba,bobina slabita[fura curent prin izolator],fisa slaba[veche,strapunsa,intrerupta].o bujie noua,uscata reuseste sa dea o perioada scanteie satisfacatoare dar odata umeda si ancrasata si alimentata cu un curent slab scanteia devine ineficienta si nu mai poate aprinde amestecul.toate aceste probleme dispar odata cu adoptarea unei aprinderi electronice fara platini si a unei bobine de inductie auto[cele de motor si in special cele pe 6v sunt slab eficiente si dau o scanteie mai slaba].

 

motorul are aprindere electronica din fabricatie si instalatia este de 12V.

am sa ii verific condensatorul o sa ii schimb bobina cu una noua si mai vedem ce se intampla :banana:

eu sper ca totul sa fie in regula

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu problema foarte asemanatoare la MZ-ul din 1958. Dupa 10-20 minute de mers, murea in drum cu bujia uda si acolo statea pana se racea bine sau ii schimbam bujia. Am tot incercat si alte bujii, alta bobina, alt releu incarcare etc... nimik.

Problema erau neste semeringuri (cred ca de la cutie), care dupa ce au fost schimbate, a mers ca nou. Batranelul care mi-a rezolvat problema nu era foarte vorbaret din fire si nu am inteles eu foarte bine fenomenul, dar am fost fericit ca a rezolvat problema.

Poate si la voi e la fel... (sau poate nu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

si eu am un mz etz de 250 si am probleme cu aprinderea imi merge circa un min 2 si pe urma gata nul mai pot porni decat dupa ce curat bujia si se aude un carait ca de rulment cred ca sa dus rulmentul cu role de la piston ca im baca in bujie ca ubn fel de bilute sau aschi de alama .

 

Ma poate AJUTA CAREVA CU UN NR DE TEL SAU O ADRESA DE UNDE POT CUMPARA PIESE DE MZ ETZ 250

VA ROG MUL MERSI ANTICIPAT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E un magazin de piese de MZ la Targu Mures....Nr tel:0747106860.

 

Daca nu iti raspunde nimeni la nr de mai sus, suna aici : 0744506624 ,dl.Zoli , proprietarul firmei........

 

Iti trimit ei prin posta,plata ramburs.

 

--- Mesaj completat în 11 Feb 2008 11:35 -------------
Bujia uda aveam si eu la Voshod cand mi-o reglase un coleg de camin "La ochi" ,era distanta 0,3mm ,cand ea trebuia sa fie 0,6 si bineinteles ca scanteia nu era buna.....Oricum , am mai spus despre colegul asta,el stie ca ambielajul trage ulei din cutia de viteze........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

subscriu la ce a spus nagy arpad; inainte sa te apuci sa scoti bobina, releul si alte lucruri, incepe cu cele mai simple:

verifica tipul bujiei si mai cauta sa verifici amestecul. am avut si eu problema asta. la etz exista si posibilitatea ca, in sezonul rece, sa se produuca condens in carb; carbul se incalzeste desul de tare de la cilindru si de aici condensul si bujia uda (e o posibilitate).

uitate in paharul decantor si vezi daca nu cumva ai acolo cateva picaturi de apa sau fire de praf(asta, la fel, poate fi si de la filtru de aer).

in privinta bujiei, eu am folosit sinterom si am fost surprins sa vad cum toarce motorul cu bujii romanesti. nu sunt ele la fel de durabile ca si cele straine dar, fa o incercare. :what:

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, ascultati un MZ-ist, eu :kiss:

 

Subscriu kyvacka si mai jos 'pana sa te pui sa schimbi'. Verifica-ti scanteia sa fie unde trebuie, la carburatorul se poate ca s-a dereglat amestecul de combustibil cu aer, sau poate ti-a facut careva o farsa... :what: cat ai facut amestecul de ulei cu benzina? bujie cumpara una pentru 2T nu pune orice, ca ai sa ai surprize... ca mine, am pus bujia si in 500m s-a lipit ala de alalalt, cu lapsusurile astea mijlocul de margine, dar lipit frate sudat ca si cu aparatul de sudura :kiss: . cred ca atata am vrut sa zic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, ascultati un MZ-ist, eu :kiss:

 

Subscriu kyvacka si mai jos 'pana sa te pui sa schimbi'. Verifica-ti scanteia sa fie unde trebuie, la carburatorul se poate ca s-a dereglat amestecul de combustibil cu aer, sau poate ti-a facut careva o farsa... :wink: cat ai facut amestecul de ulei cu benzina? bujie cumpara una pentru 2T nu pune orice, ca ai sa ai surprize... ca mine, am pus bujia si in 500m s-a lipit ala de alalalt, cu lapsusurile astea mijlocul de margine, dar lipit frate sudat ca si cu aparatul de sudura :) . cred ca atata am vrut sa zic...

 

Dar tu cat ulei pui in benzina? Parca in carte scrie ca 20g/litru.........Eu pun 30g/litru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar tu cat ulei pui in benzina? Parca in carte scrie ca 20g/litru.........Eu pun 30g/litru

:wink: :kiss: Eu 0.25 pun de obicei, si pe cat posibil amestecul mi-l fac intr-o canistra. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mhm, si la mine e cateodata asa. Mai recent, cand se incalzeste scoate mai mult fum.......de la avans.......Asa ma enerveaza ca nu am ceas comparator........O sa imi improvizez dintr-o bujie ,sa ii fac o gaura si sa ii bag o tija (sarma mai rigida) pe gaura aia si o sa reglez asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...