Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

nimic deosebit. pur si simplu cred ca i-a sunat ceasu, eu incarcam bateria conectand "+" la el si minusul pe cadru, sambata a mers, duminica nu.

 

asta e, luam piesa noua si ne vedem de drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nimic deosebit. pur si simplu cred ca i-a sunat ceasu, eu incarcam bateria conectand "+" la el si minusul pe cadru, sambata a mers, duminica nu.

 

asta e, luam piesa noua si ne vedem de drum.

 

Nasol oricum. Ai cumva probleme cu bateria de a trebuit sa o incarci si sambata si duminica? Eu nu am incarcat-o niciodata, la niciuna din motocicletele pe care le-am avut, nici dupa ce au stat peste iarna nepornite. TDM-ul a pornit dupa 2-3 chei, asta dupa ce a stat nepornit 3-4 luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate bateria mea nu prea rezista iernile. mai ales ca nu scoteam bateria de pe mobra si statea in frig.

 

ma gandesc sa iau ceva de calitate o yuasa sau ceva de genu.

 

mai intai sa o vada doctoru Ottoman sa zica si eu daca e releul de pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am incarcat-o niciodata, la niciuna din motocicletele pe care le-am avut, nici dupa ce au stat peste iarna nepornite. TDM-ul a pornit dupa 2-3 chei, asta dupa ce a stat nepornit 3-4 luni.

Norocosule

Dar... cate ierni ai tinut motocicletele alea? ca si eu, dupa prima iarna nu am avut probleme, dar in septembrie a trebuit sa schimb acumulatorul :laugh:

Asta la doua motociclete, nu la una

 

ma gandesc sa iau ceva de calitate o yuasa sau ceva de genu.

Yuasa rules, man!

Daca e originala, e the best

Editat de Korben Dallas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Norocosule

Dar... cate ierni ai tinut motocicletele alea? ca si eu, dupa prima iarna nu am avut probleme, dar in septembrie a trebuit sa schimb acumulatorul :laugh:

Asta la doua motociclete, nu la una

 

 

Yuasa rules, man!

Daca e originala, e the best

 

Aici ai dreptate. Le-am tinut maxim o iarna. :laugh: Inca nu am schimbat nici un acumulator....am schimbat motoarele :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de discutiile de prin decembrie... la mine e cam dusa bateria... ce-i drept am fost cam increzator pe la inceputul iernii si n-am mai incarcat-o de-atunci :laugh: (o mai verificasem la aparat dupa o luna si parea ok, asa ca am uitat de ea pana saptamana trecuta). Inca mai merge, desi azi dimineata a trebuit sa imping mobra... Bateria cred ca este cea originala, marca GS (Japonia) si ar trebui sa aiba 5-6 ani (2005.mm - prezent). Daduse ea ceva semne de anul trecut ca invarte mai greu, dar la masuratori parea ok.

 

Legat de releu, Cavalere, ar trebui sa gasesti unul pe undeva... presupun ca se gaseste si pe alte mobre.

 

 

#2. pt cei cu varianta de 900: a avut careva problema cu TPS- adica se reseteaza cand franezi brusc tot bordul, inclusiv ceasul; se mai manifesta cu reactii ciudate ale elantiului... e o problema recunoscuta de Yamaha, si cica ar schimba piesa gratuit.. cumva

 

#3. dupa indelungi cercetari si framantari am decis sa imi iau un Scottoiler, ca tot schimb sapt asta chitu de lant. mai are careva?

 

2. Esti sigur ca e de la TPS... Nu sunt foarte in tema dar stiam ca de-aici erau alte probleme, in general legate de raspunsul acceleratiei ("snatchy throttle"). Mi se pare bizar ca dupa atata timp sa inceapa sa faca probleme, daca pana acum a fost ok. Verifica in primul rand daca se regaseste in seriile rechemate pentru problema asta; gasesti seriile pe un forum, nu mai stiu unde.

 

3. Daca vrei sa intrebi de montaj, Marius '95 l-a pus sub sa, eu il am montat sub numar, prins de un rezervor auxiliar. In rest presupun ca stii despre ce e vorba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

#1. calvalerule sper ca sirul de ghinioane sa ti se termine aici si sa te poti bucura si tu ca omul de motocicleta!

 

#2. pt cei cu varianta de 900: a avut careva problema cu TPS- adica se reseteaza cand franezi brusc tot bordul, inclusiv ceasul; se mai manifesta cu reactii ciudate ale elantiului... e o problema recunoscuta de Yamaha, si cica ar schimba piesa gratuit.. cumva

 

#3. dupa indelungi cercetari si framantari am decis sa imi iau un Scottoiler, ca tot schimb sapt asta chitu de lant. mai are careva?

 

#4. daca vin la SMAEB, cu care din cei din bucuresti bem un ceai la fata locului?

 

2. e sigur de la TPS. Am citit pe Carpe-TDM ca unele loturi din 2002 - 2006 au avut probleme. Daca cauti pe Carpe tdm sigur gasesti ceva legat de asta. Teoretic delerul Yamaha ar trebui sa schimbe TPS-ul pe cheltuiala lor (asa s-a intamplat in alte tari)

 

Faulty sensors were mounted on some TDM900 batches until year 2006 (and also on some other models). These sensors present the following symptoms :

• irregular engine rpm at iddle, sometimes the engine stalls with no reason.

• dash self-resets.

• irregular variations of the sensor output voltage (nonlinearity).

All TDM900 with faulty TPS were being recalled by late 2006 by the importer for exchange of the TPS as a safety recall (no warranty delay concern). Each modified machine is listed by the importer, ask the dealer with the serial number to check if the exchange was made.

• Years : 2002 to 2006.

• Check : Checking the TPS.

• Difficulty : easy.

• Expenses : free of charge (part & labour).

 

 

4. eu merg 99% la Smaeb. poate vorbim si ne intalnim sa mergem impreuna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si bateria mea a facut figuri iarna asta, dar intr-un mod foarte ciudat. N-a pornit dupa o luna de stat in garaj. Cand apasam pe "start", motorul se invartea normal, dar se stingea bordul ca si cum n-ar fi avut curent. Nu pornea probabil fiindca nu aveau nici bujiile curent. Am conectat o baterie auto si a pornit la primul buton.

 

#2. pt cei cu varianta de 900: a avut careva problema cu TPS- adica se reseteaza cand franezi brusc tot bordul, inclusiv ceasul; se mai manifesta cu reactii ciudate ale elantiului... e o problema recunoscuta de Yamaha, si cica ar schimba piesa gratuit.. cumva

 

#3. dupa indelungi cercetari si framantari am decis sa imi iau un Scottoiler, ca tot schimb sapt asta chitu de lant. mai are careva?

 

#2

TPS-ul n-are nici o legatura cu resetatul bordului. Ce descrii tu suna ca un fir de alimentare intrerupt. Verifica mufele.

 

#3

L-am montat sub sha, in spatiul din partea stanga. A intrat foarte bine, dar eu n-am rezervor suplimentar. Il reumplu cam la 1000 de km. Uleiul original s-a terminat. Acum pun ulei de cutie de viteze auto (90W). Singurul lucru care ma deranjeaza este ca trebuie permanent reglat in functie de temperatura de afara, altfel ori ramane lantul neuns, ori arunca cu ulei peste tot locul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor am si eu o dilema. dc la 900 schimbul de ulei se face la 10.000km si la 3vd si 4tx se face la 6000km

 

oare timpul asta care a trecut de la lansarea modelului 3vd nu s-a imbunatatit substantial uleiul de motor?

 

nu inteleg dc facem schimbul la interval atat de scurt, mai ales ca nu e un motor solicitat si de turatie..

 

ce s-ar distruge daca as schimba uleiul la 10.000km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e vorba despre ce s-ar distruge sau ce nu, cat mai degraba, despre menajarea motorului...reducerea uzurii...cum vrei sa-i spui, pentru 2-3 milioane cat te costa un schimb de ulei cu filtru. Nu uita ca orice TDM de 900, este cu ani buni mai tanar decat 3vd-ul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor am si eu o dilema. dc la 900 schimbul de ulei se face la 10.000km si la 3vd si 4tx se face la 6000km

Am observat ca la mai multe motociclete din generatia noua (nu numai la Yamaha) s-a prelungit intervalul de schimb de la 6k la 10k. Nu cunosc motivul sau motivele. Aceste intervale raman valabile si astazi in cazul motoarelor respective, neexistand o alta nota din partea constructorului. Eu in general prefer sa schimb uleiul inainte de cei 10k, in functie si de cum si pe unde am mers. In opinia multora, 10K e destul de mult petru o motocicleta.

 

Nu am incercat, insa cred ca sunt sanse sa poti folosi un ulei auto 10W-40 fara sa ai probleme. Asta ar fi cea mai de buget varianta, pretul unui bid. de 4L fiind in jur de 75-100 de lei. Filtrul oricum se inlocuieste la doua schimburi si la voi, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, filtrul de ulei se schimba la 2 schimburi de ulei :laugh:

 

nu ma risc sa bag ulei de masina.

 

conversatia asta am deschis-o pur si simplu pt a afla parerile voastre. uleiul o sa il schimb tot la 6000 si o pun de moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am adus motorul in Bucuresti. Cu tot cu cricul central montat de Zoly! :laugh:

Sunt foarte incantat de cum merge (mai putin oarece zgmot in treapta a treia, dar am inteles ca e o problema destul de des intalnita), cum sta pe viraje, demaraj, frane! E super! Consumul a fost (pe traseul Arad - Pecica-Arad-Deva-Sibiu-Bucuresti) de 5,4 l/100 km. N-am mers foarte tare, iar de la iesirea din Sibiu am avut parte de un vant demential care ma plimba de-a latul soselei. Cel mai crunt a fost pe autostrada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt foarte incantat de cum merge (mai putin oarece zgmot in treapta a treia, dar am inteles ca e o problema destul de des intalnita)

 

Suieratul ala in treapta a treia apare doar daca mergi cu ea subturata. Dupa mine oricum doar treptele pare sint interesante la 4tx :laugh: 1 e prea scurta, in 5 peste 150-160 nu prea mai are vlaga, iar 3 e mai mult de umplutura intre 2 si 4.

 

Recomand sa tii un ochi pe nivelul uleiului la fiecare 200km si in oras si afara pina te lamuresti ce obiceiuri are. 4tx are prostul narav sa teleporteze uleiul in nicaieri fara sa-ti dai seama pe unde :laugh: -- pe evacuare fumul e ok, de picurat nu picura pe nicaieri, dar risti sa te trezesti de pe maxim pe sub minim in 2-300km de mers afara din oras.

 

Problema e de proiectare, se uzeaza cilindrii/segmentii si uneori uleiul dispare foarte subtil. Banuiesc ca asta e motivul pentru care la 900 au facut cilindrii aia ceramici. Probabil decalarea pistoanelor la 270 e de vina, la 3vd sint mai rare pierderile de ulei.

 

Viteza cu care scade uleiul depinde si de stilul de mers si de uzura motorului, deci nu-i obligatoriu sa pierzi un litru la mia de kilometri, dar eu zic ca e mai bine sa fii paranoic la inceput pina vezi cum il arde, decat sa vrei sa il schimbi la 6000km si sa te trezesti ca nici nu mai ai ce da afara din ala vechi.

 

De completat la drum, cel mai simplu faci o palnie din hartie lucioasa din pliant de benzinarie :laugh: nu e nevoie sa dai jos semicarena si nici nu faci mizerie pe nicaieri. Si nici nu ocupi spatiul bagajelor cu o palnie de ulei dedicata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suieratul ala in treapta a treia apare doar daca mergi cu ea subturata. Dupa mine oricum doar treptele pare sint interesante la 4tx :laugh: 1 e prea scurta, in 5 peste 150-160 nu prea mai are vlaga, iar 3 e mai mult de umplutura intre 2 si 4.

 

Recomand sa tii un ochi pe nivelul uleiului la fiecare 200km si in oras si afara pina te lamuresti ce obiceiuri are. 4tx are prostul narav sa teleporteze uleiul in nicaieri fara sa-ti dai seama pe unde :laugh: -- pe evacuare fumul e ok, de picurat nu picura pe nicaieri, dar risti sa te trezesti de pe maxim pe sub minim in 2-300km de mers afara din oras.

 

Problema e de proiectare, se uzeaza cilindrii/segmentii si uneori uleiul dispare foarte subtil. Banuiesc ca asta e motivul pentru care la 900 au facut cilindrii aia ceramici. Probabil decalarea pistoanelor la 270 e de vina, la 3vd sint mai rare pierderile de ulei.

 

Viteza cu care scade uleiul depinde si de stilul de mers si de uzura motorului, deci nu-i obligatoriu sa pierzi un litru la mia de kilometri, dar eu zic ca e mai bine sa fii paranoic la inceput pina vezi cum il arde, decat sa vrei sa il schimbi la 6000km si sa te trezesti ca nici nu mai ai ce da afara din ala vechi.

 

De completat la drum, cel mai simplu faci o palnie din hartie lucioasa din pliant de benzinarie :laugh: nu e nevoie sa dai jos semicarena si nici nu faci mizerie pe nicaieri. Si nici nu ocupi spatiul bagajelor cu o palnie de ulei dedicata.

 

Am schimbat uleiul la Arad, inainte de plecare. Am citit pe forum si eram avertizat de problema. Zoly m-a mai linistit, spunand ca al lui consuma ceva ulei, dar de genul 1 l la 6000 km. Am fost foarte atent la acest aspect si m-am uitat la nivelul uleiului azi dimineata, dupa parcurgerea a 610 km. Nu consumase nimic. Uleiul era la maxim. Desi n-am pus un ulei deosebit (Repsol), fiindca vreau sa spal motorul ca lumea si apoi sa-i dau un ulei bun (ma gandesc la Motul sau Castrol), mi s-a parut ca s-a comportat foarte bine.

 

E foarte straniu ceea ce spui legat de disparitia uleiului. E evident ca daca nu pica, nu are cum sa dispara decat pe evacuare, deci ars. Cel putin io nu vad alta solutie.

La drum lung, daca sunt probleme cu consumul de ulei, cred ca-i bine sa ai un bidon de 1 l din acela cu stut. Poti turna fara probleme.

 

Iti cam dau dreptate la cele spuse vis-a-vis de etajarea cutiei de viteze. Nu stiu cum e cu a cincea, ca n-am trecut de 6.000 de ture (nu stiu sa spun viteza ca s-a rupt cablul de kilometraj!!). A treia, la mine, fluiera de jos pana sus cam pe toata plaja de turatii. Adica de la 2000 pana la 5000-5500 (cam pe aici am schimbat).

 

Ce am mai remarcat deranjant - si as vrea parerea voastra in acest sens - este ca maneta de ambreiaj se actioneaza destul de greoi. In afara de faptul ca ajung destul de greu cu degetele la maneta, aceasta este si foarte dura, greu de tras. Asa e normal sau o fi la mine problema asta din cauza faptului ca-i neuns cablul? Schimbarile tuturor treptelor este cam zgomotoasa (fata de gustul meu) si ma gandesc ca acest lucru poate fi generat si de o problemuta la cablul de ambreiaj. Poate nu are cursa optima pentru a se realiza debreierea integrala...

 

De asemenea, parca mi-ar fi placut ca lumina farurilor sa fie ceva mai puternica. Aveti vreo reteta pentru "boala" asta?

 

Voi cum procedati cu lantul : aveti picurator pentru ungere sau il ungeti cand si cand?

 

Stie cineva unde pot gasi un suport de case central si un case?

 

Mii de multumiri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut lume. Dupa cum am promis, revin cu niste poze cu saua proaspat luata de la Darian. Am asteptat ceva..dar de, nici eu nu m-am gandit sa o duc iarna, cand era omu' liber. Oricum, a meritat toti banii si tot timpul :laugh: Multam Darian.

post-62884-1300387159_thumb.jpg

post-62884-1300387207_thumb.jpg

post-62884-1300387250_thumb.jpg

post-62884-1300387294_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ca la mai multe motociclete din generatia noua (nu numai la Yamaha) s-a prelungit intervalul de schimb de la 6k la 10k. Nu cunosc motivul sau motivele. Aceste intervale raman valabile si astazi in cazul motoarelor respective, neexistand o alta nota din partea constructorului. Eu in general prefer sa schimb uleiul inainte de cei 10k, in functie si de cum si pe unde am mers. In opinia multora, 10K e destul de mult petru o motocicleta.

 

Nu am incercat, insa cred ca sunt sanse sa poti folosi un ulei auto 10W-40 fara sa ai probleme. Asta ar fi cea mai de buget varianta, pretul unui bid. de 4L fiind in jur de 75-100 de lei. Filtrul oricum se inlocuieste la doua schimburi si la voi, nu?

 

Hei, eu data viitoare bag de masina 10w-40. Castrol. La fel de bun ca uleiul moto, dar mai ieftin.

PS: Mi-am pus surub magnetic, ma refer la surubul din stanga pe unde se schimba uleiul.

Editat de flavius.corhei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maneta de ambreiaj nu merge mai greu ca la alte mobre. Daca si in neutru intra greu, e posibil sa nu fie ajustat cum trebuie cablul. La partea cu mizeria pe cablu, as da jos camasa cablului, as verifica sa nu fie fire sarite din cablu care sa frece de camasa, turnat WD40 pina merge usor, dupa care as baga un ulei oarecare in camasa. Daca nu ajungi bine la maneta, in mod normal as banui ca e prea intins cablul si ca n-are joc suficient.

 

Cutia de viteze la 4tx e destul de zgomotoasa la schimbarea treptelor din fabrica, nu e un defect. Mai bine zis plaja de turatii la care se face schimbarea fara zgomot e mult mai ingusta decat la alte mobre. La mine treapta a treia suiera doar sub 3000 rpm.

 

Un punct sensibil la cablul de ambreiaj e la plasticul in care se roteste pastila de la maneta. Intra praf (+ulei, +apa eventual) si cablul incepe sa se indoaie la fiecare cursa a manetei, in loc sa se roteasca liber, dupa care mai tine citeva luni inainte sa cedeze firele de otel.

 

La partea cu consumul uleiului, sint o gramada de teorii pe carpe-tdm; ba ca e o garnitura proasta din fabrica la arborele pe care vine pinionul, si la turatii mari ar iesi pe-acolo ulei pulverizat foarte fin, ba ca la decelerare brusca se inchid clapetele la carburator si apare un vid care suge uleiul pe linga segmenti. Pina acum singurii care au eliminat problema au fost cei care au dat cu alifie de cota noua la cilindru :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maneta de ambreiaj nu merge mai greu ca la alte mobre. Daca si in neutru intra greu, e posibil sa nu fie ajustat cum trebuie cablul. La partea cu mizeria pe cablu, as da jos camasa cablului, as verifica sa nu fie fire sarite din cablu care sa frece de camasa, turnat WD40 pina merge usor, dupa care as baga un ulei oarecare in camasa. Daca nu ajungi bine la maneta, in mod normal as banui ca e prea intins cablul si ca n-are joc suficient.

 

Cutia de viteze la 4tx e destul de zgomotoasa la schimbarea treptelor din fabrica, nu e un defect. Mai bine zis plaja de turatii la care se face schimbarea fara zgomot e mult mai ingusta decat la alte mobre. La mine treapta a treia suiera doar sub 3000 rpm.

 

Un punct sensibil la cablul de ambreiaj e la plasticul in care se roteste pastila de la maneta. Intra praf (+ulei, +apa eventual) si cablul incepe sa se indoaie la fiecare cursa a manetei, in loc sa se roteasca liber, dupa care mai tine citeva luni inainte sa cedeze firele de otel.

 

La partea cu consumul uleiului, sint o gramada de teorii pe carpe-tdm; ba ca e o garnitura proasta din fabrica la arborele pe care vine pinionul, si la turatii mari ar iesi pe-acolo ulei pulverizat foarte fin, ba ca la decelerare brusca se inchid clapetele la carburator si apare un vid care suge uleiul pe linga segmenti. Pina acum singurii care au eliminat problema au fost cei care au dat cu alifie de cota noua la cilindru :laugh:

 

Merci pentru raspunsuri, Fuchsia.

Am sa desfac cablul de ambreiaj sa vad daca e vreo problema de-a lungul lui, sau pe camasa. Ma voi uita si la plasticul despre care ai spus, cel de la imbinarea cablului in maneta.

Aaaa, si mi-ar trebui si mie niste alifie de cota noua! :laugh:

Asa, just in case...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut lume. Dupa cum am promis, revin cu niste poze cu saua proaspat luata de la Darian. Am asteptat ceva..dar de, nici eu nu m-am gandit sa o duc iarna, cand era omu' liber. Oricum, a meritat toti banii si tot timpul :laugh: Multam Darian.

 

foarte misto :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...