Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

Ceva de genul:

 

http://www.tenereclub.ro/index.php?p=materiale&m_id=101

 

Nu e deloc greu de facut, dar te intinzi pe o durata de vreo 2-3 ore cel putin (doar la fire, plus pus mufele, plus aranjat pe acolo), iar investitia e minima. 250 e foarte mult, maxim 50 cred ca te ajunge. Releul era vreo 13 lei acum 1 an prin c-ta, iar cablurile sunt ieftine si ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Releul, da. Atata costa.

Eu am folosit microrelee, cu soclu si prinse cu soricei pentru a putea scoate si inlocui la nevoie. 3 microrelee cu suport ~ 90 ron.

Mai ai nevoie de fire colorate de diverse sectiuni, siguranta pe fir, papuci, fire, ciocan/pistol de lipit (60 ron), si cel mai important, daca tot faci asta, pune si 2 goarne in locul claxonului vechi (~75 ron second hand din schrott, de preferinta de pe ford b-max sau c-max, cu tot cu suport ca se potriveste la fix).

 

Eu am zis ca daca tot trag fire in fata, de ce sa nu fac si claxonul.

Atasat cetava poze:

 

Deci per total cam acolo se ridica investitia, cel putin in cazul meu.

Am facut-o personal, pentru ca am lucrat 7 ani in domeniul wiring/cablaje auto si stiu cu ce se mananca.

Nici nu vreau sa ma gandesc cat imi cerea un "meserias" pentru lucrarea asta.

La mine a durat cam 2 zile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo! Macar ai facut-o cu simt de raspundere, nu cum o fac "elctricienii".

Eu am folosit un releu pentru voltmetru, unul pentru claxon si al 3-lea a ramas acolo in caz de-mi mai trece ceva prin cap. Le-am ascuns deasupra farurilor in spatele lampii de pozitie.

Editat de gms245
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi,

acolole-am ascuns si eu, deasupra la farul de faza lunga.

Cel mai bun loc.

 

Nu iti zic ce claxon am acum.

Mi-e frica sa nu fac stop vreun stop cardiac la batranei... :laugh:

 

Am reglat si farurile pentru ca imi bateau prea in sus, acum sper sa nu mai primesc blitz-uri de la ceilalti participanti la trafic.

 

Ma gandeam sa schimb si eu uleiul din furca.

Dar la 50 ron litru mi se pare cam scump.

Pe site-ul cu modelele tdm recomanda atf dexron 3 mobil, ca e mai ieftin. Intr-adevar, costa doar 40 ron.

Nu stiu daca merita sa pui ulei de cutie automata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreaba la ambulanta moto, litrul de belray pt furca e 60 de ron - pomana curata!

 

Da, ai dreptate, nu am luat in calcul toate variabilele :) Se vede ca ai lucrat in domeniu, foarte curata lucrarea, de nota 10!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreaba la ambulanta moto, litrul de belray pt furca e 60 de ron - pomana curata!

 

Da, ai dreptate, nu am luat in calcul toate variabilele :) Se vede ca ai lucrat in domeniu, foarte curata lucrarea, de nota 10!

Mersi, am lucrat ca si pentru mine... oricum nu vand mobra asta.

Urmeaza sa curat etrierele si pistonasele, ca freaca pe discuri.

 

Si sa vad cu uleiul de furca, verific datasheet-ul la mai multe, si vedem ce iese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut un mic tabel cu uleiul de furca motul vs ulei ATF mobil:

 

MOTUL 5W 10W 15W 20W
Viscosity at 100°C 3.9 mm²/s 6.0 mm²/s 8.3 mm²/s 10.1 mm²/s
Viscosity index 112 112 116 111
Flash Point 182°C 230°C 232°C 244°C
Pour Point -36°C -30°C -27°C -24°C

 

Mobil ATF 320
Viscosity at 100°C 8.2
Flash Point 197

Mobil SYNTHETIC ATF
Viscosity at 100°C 7.4
Viscosity index 176
Flash Point 220
Pour Point -51

Aici http://www.jbx9.allalla.com/index.php?page=FORK scrie ca merge ATF D III G (Dextron III)

care se traduce in MOBIL ATF 320 1L (DEXTRON IIIG)

 

Acuma nu stiu la agenti antispumare, etc etc...

Dar costa doar 28 ron, fata de 46 ron, si este echivalentul la 15w.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La etriere, dai afara pistonasele si cureti pe sub garnituri ?

La etriere, daca sunt mizerabile si intepenite, ai nevoie de compresor cu pistol. Faci bucati etrierul si bagi aer, tinand degetul pe gaura cealalta. Mare grija sa nu te pomenesti cu un pistonas in cap - iese cu mare viteza! Pistonasele le bagi pe bormasina, iei smirghel de 2000, dupa care le bagi cu polish (sau cif) si ies oglinda. Dupa scoti garniturile si cu o surubelnita le cureti locasurile de pe etrier, dupa ce le-ai lasat la inmuiat (eu le-am lasat in alcool tehnic). Garniturile daca sunt bune, le refolosesti, daca sunt ciupite se inlocuiesc. Cand montezi totul la loc, foloseste un pic de ulei, de preferat ulei de masa sau chiar lichid de frana: la ulei de motor, mie mi s-a umflat o garnitura de praf si s-a ciupit un pic.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci mult DaSchmutz pentru informatii. Pistonasele le-am curatat luna acum vreo 600 de km, problema e ca, culiseaza prea greu si imi freaca placutele. Inca nu mi-am facut curaj sa dau garniturile afara, pentru ca, daca nu le-as putea pune la loc tot pe alea, mi-as lua adio de la intrunire si chiar nu vreau sa se intample asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asa imi facea si mie, desi le 'sapunisem' bine.

 

Eu am rezolvat astazi si pompa de apa: 130 pompa SH, 110 piesa noua, ambele cu ajutorul userului mexycanu (un tip de nota 20). Si am pus-o pe bikeshop, daca o dau, strang mai devreme banii pt. una noua. Iar era sa mi-o iau in oras, de 3 ori in 10 secunde-> una din stanga intra in fata mea de pe drum fara prioritate, franez si ea deabia mergea; accelez si intru in depasire, ratata accelereaza blana si ea, normal ca nu a tinut pasul, insa imediat ce intru pe banda mea imi sare in fata alta cretina, de pe dreapta, care voia sa intoarca, si s-a oprit milimetric de mine. Eu deja ma bagasem cat am putut spre stanga, desi erau masini parcate (jumate pe strada, jumate pe trotuar), la fix am incaput printre alea si cretina. Imediat dupa asta, se ingusta drumul de la masini parcate (pe banda de pe contrasens) si ramanea doar banda mea cu masini parcate cam pe juma de banda si normal ca s-a bagat alt tembel, pe prioritatea mea, de deabia l-am evitat si pe ala. Greseala a fost si a mea, aveam 50+ intr-o zona unde in conditiile astea, trebuia sa am maxim 40. Ma mir totusi cat de rece am putut sa gandesc faza, mai ales ca sunt si destul de 'ruginit'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca nu ai patit nimic tu.

Mai periculos ca femeile la volan sunt bosorogii cu dacii.

Intra in fata ta si esti obligat sa pui frana pana iti intra abs-ul ca boul te vede ca vii, si cu toate astea intra.

Le-as scoate ochii dobitocilor / dobitoacelor la volan.

 

Era sa iau azi un biciclist pe capota, noroc ca am tras stanga (din contrasens nu venea nimic) si l-am evitat.

Cretinul se uita in spate, vede ca sunt la vreo 50 metri de el, si trage de ghidon stanga.

Eram cu sotia, ca altfel ii uram sanatate asa cum stiu eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi, datorita fratelui meu, ne-am facut curaj sa demontam total etrierul fata stanga (doar pentru asta a fost timp).

Am gasit o gramada de oxid format sub garniturile de praf, multa mizerie sub garniturile celelalte si un sac de gunoi, resturi de la apa si alte cele in fundul etrierilor si pe gaurile pe unde circula lichidul de frana. Pur si simplu m-am speriat. Nu mai spun ca am gasit un pistonas care avea sant pe la jumatate, dar pe 25% din circumferinta. Curatat tot, bine de tot, cu lichid de frana si apa cu Pur (in functie de cum s-a cerut), slefuit pistonasele cu smirghel de 2000, dupa care le-am sters cu ulei. Uns tot foarte bine cu lichid de frana, montat cu grija totul la loc si deja se vede ca placutele nu mai ating discul.

Daca reusim, poate maine ne ocupam de ceilalti 2 etrieri.

Super incantat de rezultat.

Editat de gms245
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu PUR, CIF :D E pasta abraziva si folosesti dupa ce dai cu smirghel, bagi un surub cu cap mare in bormasina (filetul il bagi adica) si capul in infasori in carpa, cat sa bagi pistonasul si il bagi in alta carpa cu apa si CIF mult. Garantat ies oglinda! Ale naibii sunt si multe pistonasele la TDM - 8 :) La honda am 4, imediat le-am rezolvat. Aici...pfff...

 

Sunt si detalii de care am uitat: sa nu montezi etrierii cu aerisitorul in jos, daca ii ai pe ambii desfacuti (era sa o comit), slabit suruburile cu imbus bun, cat sunt montati etrierii pe mobra.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratele meu a fost cel ce a curatat corpurile si garniturile, la asta a folosit Pur.

Am folosit smirghel de 2000 cu apa, cred ca au iesit destul de bine. O sa incerc sa folosesc CIF pasta la urmatorii etrieri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, iese bine si doar cu smirghelul, stralucesc. Eu auzisem de pasta de polish, dar auzisem pe net ca ar merge si cu cif, si cum aveam in bucatarie am zis sa incerc :) Da, de spalat e foarte ok pur, eu glumeam. Santurile alea unde stau garniturile nu se vor curata asa usor. Trebuie cu o sarmulita, o surubelnita fina curatate. Eu le-am lasat in alcool tehnic o noapte si degeaba, nu se inmuiase nimic.

 

Orice ar fi, cum ai zis, se cunoaste dupa ce faci o interventie de genul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare,daca e cineva interesat de o pereche de tobe originale pt tdm 4tx,ma gandesc sa le dau ca sta degeaba in garaj,tobele sunt impecabile ,nu lovite sau indoite,poze la cerere,pret habar nu am

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere ca mobrele noastre au o...varsta si ca, teoretic, furtunurile de cauciuc se recomanda a fi schimbate la cativa ani de utilizare (deh, cauciucul imbatraneste si poate ceda), e clar ca acele conducte flexibile otelite sunt de preferat. Ca sa nu mai vorbim de nivelul de dilatare al furtunului metalic in comparatie cu cel de cauciuc, atunci cand e canicula. Sau cu rezistenta la presiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi s-a rezolvat si etrierul de pe dreapta. Daca ieri m-am speriat, astazi m-am ingrozit de ce am gasit in el.

Am scos mobra in "teste" vreo 70 de km. Diferentele sunt mari.

 

Montat Philips Xtreme Vision pe farul din dreapta. Are lumina galbuie (ca la halogenurile normale) nu alba, dar... lumina farului de pe stanga deja nu mai influenteaza cu nimic :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare,daca e cineva interesat de o pereche de tobe originale pt tdm 4tx,ma gandesc sa le dau ca sta degeaba in garaj,tobele sunt impecabile ,nu lovite sau indoite,poze la cerere,pret habar nu am

le dai cu tdm cu tot??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...