Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

Uruie ca o moara de cucuruz

 

 

Exact. La a mea troncaneau deja, se aude cind impingi mobra scoasa din viteza. Am dat roata jos si am tinut-o de ax in timp ce altcineva o rotea ca sa fiu sigur ca e de la rulmenti si nu din alta parte. Cel mai dus era rulmentul mare care tine foaia lantului, si am vazut pe carpe ca ala cam cedeaza primul de obicei (banuiesc din cauza cuplului solid).

 

Chestiunea interesanta e ca dati jos si verificati dupa procedura din Haynes rulmentii par foarte ok, se invart liber, fara smucituri sau troncaneli, doar daca aplic fortza radiala se simte ceva problema dar foarte vag. Ideea e ca trebuie sarcina pe ei ca sa-ti dai seama daca sint bushiti, daca doar ii dai afara si ii verifici la deget pot parea ok, dar ei sa fie dusi.

 

Dupa ce i-am schimbat au disparut troncanelile, si ca efect secundar frina de motor e mult mai putin eficienta :bounce: dar asta si din cauza ca am un pistonas blocat si se cam freaca discul pe placute. Concluzia e insa ca rulmentii au un efect mare asupra comportamentului mobrei (mai mare decit ma asteptam eu, oricum).

 

Ca fapt divers, roata nu avea nici un joc, pe cricul central cu roata in aer se invartea la mana fara nici o problema... singurul simptom au fost troncanelile pe care le auzeam cind impingeam mobra si faptul ca incepuse sa ma deranjeze cum aluneca pe sosea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru cei care mai au probleme cu rulmentii, atentie -- sint 4 rulmenti, nu 3 cum sugereaza manualul Haynes, cel putin la 4TX -- 3 în butuc (un 6303Z pe partea dreaptă, cu discul de frînă, doi 6203LU pe partea stîngă) Âşi unul care susține foaia (un 63/22 RS).

 

Cel putin astia erau aia pe care i-am gasit in roata. Chiar daca erau de firme cu pretentii, Koyo si Ntn, codul lor era incorect (toti sint capsulati pe ambele parti, nu pe o singura parte cum indica marcajul, deci daca faceti schimbul specificati sa fie capsulati pe ambele parti, cereti 2RS, nu RS. I-am schimbat cu FAG si nici aia nu sint marcati corect - 6303 are scut metalic, dar codul corect 63032ZR e trecut doar pe cutie - pe inelul rulmentului e marcat doar 6303 :bounce:

Cam asa e

Haynes zice de rulmentii la roata spate (rear wheel bearings) si de rulmentul de la pinion (sprocket coupling bearings)

Si eu am gasit aici:

http://www.gear4bikes.com/acatalog/Yamaha_..._Bearings1.html

ca se vinde SETUL de 3 rulmenti pentru roata, 2 bucati pe stanga, 6203 si una pe dreapta, 6303

"6203/6203/6303 Rear Wheel Bearings (x3) - Yamaha TDM850 91-01"

Rulmentul pentru pinionul de lant se vinde separat

http://www.gear4bikes.com/acatalog/faq_gen...l#wheelbearings

Si zice ca e 6322 (ciudat, nu?)

6322 Sprocket Carrier Bearing - Yamaha TDM850 91-01

Pagina web cu pricina este aceasta:

http://www.gear4bikes.com/acatalog/Yamaha_Bearings.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai gasit o pagina, care confirma cele scrise de fuchsia in legatura cu rulmentul de la pinion, care este intr-adevar 63/22, pagina producatorului KML

http://www.kml-bearing.com/products/bearin...07&pageNo=4

Are cotele

d=16 mm

D=56 mm

B=16 mm

Iar 6322 clasic are 110mm/240mm/50mm

O mica diferenta, nu-i asa?

 

Ceea ce mi se pare ciudat este ca acest rulment este "open", nu are protectie, probabil se considera ca e suficient de bine aparat de simeringuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diametrul interior e de fapt 22mm, are un distantier mic care vine intre axul de 17mm si inelul interior (si in pagina ta e tot 22mm, cred ca ai dat paste 16mm din greseala).

 

Ca fapt divers, slash-ul ala banuiesc ca indica faptul ca e un rulment care nu se citeste dupa standard :

 

In mod uzual, codul se citeÂşte de la stînga la dreapta dupa cum urmeaza (exemplu pentru 6303):

 

pozitia 1: 6 - tipul de rulment, cu bile pe un singur rînd

pozitia 2: 3 - clasa de rezistentă (Âşi gabarit în consecință), 3 mai solid Âşi mai mare în diametru ca 2. Banuiesc ca de aici decurg automat si dimensiunile exterioare D si B functie de diametrul interior.

pozitiile 3 si 4: 03 - diametrul interior (00,01,02,03 sînt dimensiuni speciale -- 03 înseamnă 17mm, altfel se înmulțesc ultimele 2 cifre cu 5)

sufixul: Z,LU,RS,2RS, etc - tipul capsularii sau mentiuni suplimentare despre rulment.

 

N-as recomanda montarea de rulmenti necapsulati, nu numai din cauza jegului extrem de pe drumurile noastre+garniturile care de multe ori se refolosesc in loc sa fie schimbate, ci si pe motive de ungere. Diferenta de pret e nesemnificativa (era acelasi pret cind mi l-au adus din greseala pe ala necapsulat).

Editat de fuchsia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa domne, mai vii de acasa :D

E bine ca a-i reusit sa rezolvi pozitia acelor. Ramane sa probezi mobra si sa-i faci consumu.

Apropo, pe ce pozitie era siguranta pe ac ?

 

Numai bine si asfalt uscat :bounce:

 

 

era la pozitia 3.

 

eu sper ca ghidajul rupt de la arc sa reziste, ca nu stiu cand o sa il schimb :D

 

inca nu am apucat sa pun bateria pe mobra sa imi fac o idee de cum merge

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era la pozitia 3.

 

eu sper ca ghidajul rupt de la arc sa reziste, ca nu stiu cand o sa il schimb :D

 

inca nu am apucat sa pun bateria pe mobra sa imi fac o idee de cum merge

Si al meu era tot pe pozitia 3 si l-am dat pe ultima.

Sper sa reziste ghidajul cu poxipol, desii ma cam tem :bounce:

Editat de Rocker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da ce ai rupt mai exact ?

 

 

capacul de la carburator are pe interior pe mijloc un bat pe care vine o chestie de plastic, cand m-am chinuit sa desfac capacu am tras mai tare de el si s-a rupt acel bat. am dat cu poxipol pe el si pe plasticul care vine pe el si care se termna ca un T partea de sus venind pe capacul respectiv

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aha deci din capacu de carb ai rupt tzatza aia in care se infige arcu care tine contra la ac.

 

partea naspa : piesa nu are cod. (trebe sa iei ceva carb second pentru ea).

partea buna : nu vad de ce nu ar tine poxipolul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca l-ai lipit bine va tine.

 

 

 

In week-end am fost o tura in muntii fagaras.

 

Ruta a fost cam asa: Odorhei- sibiu- valea oltului undeva pe la Caineni am facut stanga (macadam) de pe E81 spre Salatrucu (aici am dormit in cort si am baut cateva beri cam 21 :D ) Duminica de la Salatrucu am pornit catre Vidraru (pe malul Topologului) tot pe macadam, undeva...habar nu am unde am facut dreapta pe forestie (scria drum inchis circulatiei publice cu semnul aditional de sfarfit de drum :baubau:) si intradevar dupa 11,8 km unde era o stana sa si terminat drumul. Acolo eram pe un platou in varful muntelui.De aici se vedeau toti muntii fagarasului, Vf Omu ...splendid. Ciobanul ne-a spus ca nu suntem departe de Vidraru dar avem de mers cativa km pe coama muntelui si trebuie sa trecem si o padure...(!?!!?) ne arata asa cu degetul mergeti pe acolo, dupa aceea cumva coborati in colo...si teoretic barajul e acolo :kali: ...zis si facut...pe coama dealului am mers (aici a picat Attila cu TNR ul) am intrat in padure....si am trecut prin locuri unde nici pe jos nu mi-ar fi placut sa fiu, am coborat prin locuri unde daca ne-am fi infundat nici 3 nu am fi putut scoate pe rand mobrele(aici a picat Levente). Dupa cateva ore de endureala am ajuns la Vidraru...de acolo la Curtea de Arges unde am alimentat (consum 6,5 pe off road extrem , mai demult aici imi iesea 10-12%) Campulung - Bran- Brasov- Rupea - Odorhei - cam 560 km si am slabit cam 5 kg

 

Mentionez: daca tedeme-ul primeste niste cauciucuri putin mai subtiri si cu crampoane...e in stare de minuni si nu s-a facut de rusinefata de Transalpul si Super Tenere au fost la inaltime :P

 

revenim cu pictures

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diametrul interior e de fapt 22mm, are un distantier mic care vine intre axul de 17mm si inelul interior (si in pagina ta e tot 22mm, cred ca ai dat paste 16mm din greseala).

Asa este, am gresit eu, evident e 22 mm

 

N-as recomanda montarea de rulmenti necapsulati, nu numai din cauza jegului extrem de pe drumurile noastre+garniturile care de multe ori se refolosesc in loc sa fie schimbate, ci si pe motive de ungere. Diferenta de pret e nesemnificativa (era acelasi pret cind mi l-au adus din greseala pe ala necapsulat).

Iti dau dreptate, eu ziceam doar de codul rulmentului de pe kinkul acela, ca e fara ZZ sau alte indicii, de fapt chiar scrie ca e deschis, dar nu scrie ca e pt moto :D

Evident ca cel mai bine e sa fie capsulat, si daca se poate capsulat metalic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca l-ai lipit bine va tine.

 

 

 

In week-end am fost o tura in muntii fagaras.

 

Ruta a fost cam asa: Odorhei- sibiu- valea oltului undeva pe la Caineni am facut stanga (macadam) de pe E81 spre Salatrucu (aici am dormit in cort si am baut cateva beri cam 21 :D ) Duminica de la Salatrucu am pornit catre Vidraru (pe malul Topologului) tot pe macadam, undeva...habar nu am unde am facut dreapta pe forestie (scria drum inchis circulatiei publice cu semnul aditional de sfarfit de drum :baubau:) si intradevar dupa 11,8 km unde era o stana sa si terminat drumul. Acolo eram pe un platou in varful muntelui.De aici se vedeau toti muntii fagarasului, Vf Omu ...splendid. Ciobanul ne-a spus ca nu suntem departe de Vidraru dar avem de mers cativa km pe coama muntelui si trebuie sa trecem si o padure...(!?!!?) ne arata asa cu degetul mergeti pe acolo, dupa aceea cumva coborati in colo...si teoretic barajul e acolo :kali: ...zis si facut...pe coama dealului am mers (aici a picat Attila cu TNR ul) am intrat in padure....si am trecut prin locuri unde nici pe jos nu mi-ar fi placut sa fiu, am coborat prin locuri unde daca ne-am fi infundat nici 3 nu am fi putut scoate pe rand mobrele(aici a picat Levente). Dupa cateva ore de endureala am ajuns la Vidraru...de acolo la Curtea de Arges unde am alimentat (consum 6,5 pe off road extrem , mai demult aici imi iesea 10-12%) Campulung - Bran- Brasov- Rupea - Odorhei - cam 560 km si am slabit cam 5 kg

 

Mentionez: daca tedeme-ul primeste niste cauciucuri putin mai subtiri si cu crampoane...e in stare de minuni si nu s-a facut de rusinefata de Transalpul si Super Tenere au fost la inaltime :P

 

revenim cu pictures

 

 

daca nu pui poze de strang de nas :box:

 

duamne ce pofta mi-ai facut de plimbat cu tdm-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca l-ai lipit bine va tine.

 

 

 

In week-end am fost o tura in muntii fagaras.

 

Ruta a fost cam asa: Odorhei- sibiu- valea oltului undeva pe la Caineni am facut stanga (macadam) de pe E81 spre Salatrucu (aici am dormit in cort si am baut cateva beri cam 21 :D ) Duminica de la Salatrucu am pornit catre Vidraru (pe malul Topologului) tot pe macadam, undeva...habar nu am unde am facut dreapta pe forestie (scria drum inchis circulatiei publice cu semnul aditional de sfarfit de drum :baubau:) si intradevar dupa 11,8 km unde era o stana sa si terminat drumul. Acolo eram pe un platou in varful muntelui.De aici se vedeau toti muntii fagarasului, Vf Omu ...splendid. Ciobanul ne-a spus ca nu suntem departe de Vidraru dar avem de mers cativa km pe coama muntelui si trebuie sa trecem si o padure...(!?!!?) ne arata asa cu degetul mergeti pe acolo, dupa aceea cumva coborati in colo...si teoretic barajul e acolo :kali: ...zis si facut...pe coama dealului am mers (aici a picat Attila cu TNR ul) am intrat in padure....si am trecut prin locuri unde nici pe jos nu mi-ar fi placut sa fiu, am coborat prin locuri unde daca ne-am fi infundat nici 3 nu am fi putut scoate pe rand mobrele(aici a picat Levente). Dupa cateva ore de endureala am ajuns la Vidraru...de acolo la Curtea de Arges unde am alimentat (consum 6,5 pe off road extrem , mai demult aici imi iesea 10-12%) Campulung - Bran- Brasov- Rupea - Odorhei - cam 560 km si am slabit cam 5 kg

 

Mentionez: daca tedeme-ul primeste niste cauciucuri putin mai subtiri si cu crampoane...e in stare de minuni si nu s-a facut de rusinefata de Transalpul si Super Tenere au fost la inaltime :P

 

revenim cu pictures

 

Sunteti tari , pe traseul ala e greu sa mergi si pe jos da-poi cu un motor de 250 de kile sub tine, mai ales ca trebuie multe manevre scurte la viteza mica. Felicitari !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca l-ai lipit bine va tine.

 

 

 

In week-end am fost o tura in muntii fagaras.

 

Ruta a fost cam asa: Odorhei- sibiu- valea oltului undeva pe la Caineni am facut stanga (macadam) de pe E81 spre Salatrucu (aici am dormit in cort si am baut cateva beri cam 21 ) Duminica de la Salatrucu am pornit catre Vidraru (pe malul Topologului) tot pe macadam, undeva...habar nu am unde am facut dreapta pe forestie (scria drum inchis circulatiei publice cu semnul aditional de sfarfit de drum :kali:) si intradevar dupa 11,8 km unde era o stana sa si terminat drumul. Acolo eram pe un platou in varful muntelui.De aici se vedeau toti muntii fagarasului, Vf Omu ...splendid. Ciobanul ne-a spus ca nu suntem departe de Vidraru dar avem de mers cativa km pe coama muntelui si trebuie sa trecem si o padure...(!?!!?) ne arata asa cu degetul mergeti pe acolo, dupa aceea cumva coborati in colo...si teoretic barajul e acolo ...zis si facut...pe coama dealului am mers (aici a picat Attila cu TNR ul) am intrat in padure....si am trecut prin locuri unde nici pe jos nu mi-ar fi placut sa fiu, am coborat prin locuri unde daca ne-am fi infundat nici 3 nu am fi putut scoate pe rand mobrele(aici a picat Levente). Dupa cateva ore de endureala am ajuns la Vidraru...de acolo la Curtea de Arges unde am alimentat (consum 6,5 pe off road extrem , mai demult aici imi iesea 10-12%) Campulung - Bran- Brasov- Rupea - Odorhei - cam 560 km si am slabit cam 5 kg

 

Mentionez: daca tedeme-ul primeste niste cauciucuri putin mai subtiri si cu crampoane...e in stare de minuni si nu s-a facut de rusinefata de Transalpul si Super Tenere au fost la inaltime :P

 

revenim cu pictures

Felicitari domnilor. Exact pe acelasi drum de macadam spre Vidraru, pe la Salatrucu, am mers si eu acum o sapatamana cu tdm-ul :D .Pe acest macadam am scos un consum de 5,2%.

Frumoase peisaje in aceea zona, merita tot efortul.

 

Apropo de cauciucuri, ieri am cumparat unul pentru fata nou-noutz, de soft-enduro si macadam, e Continental Escape. L-am gasit la super pret, de numai 70 lei (pe site costa 280 lei). Dimensiunea e ceea exacta pt. tdm, pe fata, urmeaza zilele astea sa-l montez si sa vad cum se comporta.

post-25487-1245073258_thumb.jpg post-25487-1245073287_thumb.jpg post-25487-1245073300_thumb.jpg

 

Urmeaza, pe viitor, sa-i mai i-au un Metzler Tourance pe spate si mobra e pregatita si de drumuri mai putin asfaltate :baubau:

Editat de Rocker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de unde l-ai gasit nene???

E un tip la noi in targ cu cauciucuri moto si de la el l-am cumparat, desi caut de vreo luna un cauciuc pe 18 (sunt foarte rare), sa fie si soft enduro si de strada si de macadam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite lista de caucioace pt noi

 

E un tip la noi in targ cu cauciucuri moto si de la el l-am cumparat, desi caut de vreo luna un cauciuc pe 18 (sunt foarte rare), sa fie si soft enduro si de strada si de macadam.

 

 

ce scor de gheorghe sa imi bag cucu ....

140209cavaleru.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite lista de caucioace pt noi

 

 

 

 

ce scor de gheorghe sa imi bag cucu ....

Stiam ca sunt destul de scumpe, am si eu listele de anvelope de la Romi si sunt cam peste bugetul meu momentan, plus cautam un cauciuc nu tocmai pentru tdm, ci mai degraba pentru un soft enduro, caci anvelope pt touring am gasit, dar nu sunt destul de cramponate.

Cert e ca m-am lipit de unul foarte bun de macadam si strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu sunt foarte multumit de pireli speed demon. se descurca foarte bine, doar ca mai am eu de invatat :D

Pe spate am tot Pirelli Speed Demon, se comporta extraordinar pe asfalt, dar pe macadam sau pe nisip nu-i place. De aceea am potat pt ceva mai enduro, caci mai ies din cand in cand si pe drum de tara si macadam, in turele moto pe care le fac. Eu zic ca e o optiune destul de buna aceste cauciucuri de on/off, plus ca rezista si la viteze de 160-170 km/h (nu merg eu cu viteze mari, dar na, ca fapt divers).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce scor de gheorghe

Comparativ cu ce? Zi-ne si noua sa stim de unde sa luam... Din cate stiam eu cam astea-s preturile, cel putin la Continental-urile Road Atack pe care o sa merg in contiuare. Am avut Sport Demon pe Diversion si imi aduc aminte ca pareau de asemenea f bune, insa nu pot face o comparatie directa. Parca totusi pe umezeala blocam spatele mai usor decat o fac acum... una peste alta imi inspira mai multa incredere Conti. Pe stanga il innegresc aproape de fiecare data pana la capat si nu am simtit pana acum nici o scapare (si nu sunt nici race, nici sport, sunt sport touring... 10k km si inca mai merg)

 

 

Eu zic ca e o optiune destul de buna aceste cauciucuri de on/off, plus ca rezista si la viteze de 160-170 km/h

Ai dreptate, a ta e si un pic mai inalta, i-ai mai tras si un scut motor... merge sa incerci sa o faci on/off. Eu unu m-am resemnat ca am un motor de strada si atunci am zis macar pe asflat sa fie rege :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comparativ cu ce? Zi-ne si noua sa stim de unde sa luam... Din cate stiam eu cam astea-s preturile, cel putin la Continental-urile Road Atack pe care o sa merg in contiuare. Am avut Sport Demon pe Diversion si imi aduc aminte ca pareau de asemenea f bune, insa nu pot face o comparatie directa. Parca totusi pe umezeala blocam spatele mai usor decat o fac acum... una peste alta imi inspira mai multa incredere Conti. Pe stanga il innegresc aproape de fiecare data pana la capat si nu am simtit pana acum nici o scapare (si nu sunt nici race, nici sport, sunt sport touring... 10k km si inca mai merg)

 

 

 

Ai dreptate, a ta e si un pic mai inalta, i-ai mai tras si un scut motor... merge sa incerci sa o faci on/off. Eu unu m-am resemnat ca am un motor de strada si atunci am zis macar pe asflat sa fie rege :D

 

 

1. zicema de pretul cauciucului care la casit rockeru, adica super pret, in comparatie cu preturile normale din lista afisata.

2. linx facem schimb? iti dau si un rinichi cadou plus un rezervor si un ghidon si multe alte fiare :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu anvelopele intr-adevar, l-a luat suspect de ieftin Rockeru', dar nu se pune ca aia suna a ocazie. Desi nici 280 nu suna rau... sa ne zici si noua despre ce site e vorba.

iti dau si un rinichi cadou

Bai, nu glumi cu de-astea ca... vorba babelor... nu se compara nimic cu sanatatea.

 

In alta ordine de idei, mi-am tras si-eu un topcase in sfarsit ca deja se ingrosase gluma. La ultima tura mi-am zgariat unul din manerele pasagerului plus o carena spate de la prins tot felul de chestii in tot felu' de moduri, plus timpul irosit cu manevrele si nervii de rigoare. Bonus, acum in oras nu mai stau cu ghiozdanu' sau plasa dupa mine tot timpul. Nu pare prea mare ptr oras, nu? Credeti ca as putea avea probleme la strecurat?

post-5978-1245095139_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu anvelopele intr-adevar, l-a luat suspect de ieftin Rockeru', dar nu se pune ca aia suna a ocazie. Desi nici 280 nu suna rau... sa ne zici si noua despre ce site e vorba.

 

Bai, nu glumi cu de-astea ca... vorba babelor... nu se compara nimic cu sanatatea.

 

In alta ordine de idei, mi-am tras si-eu un topcase in sfarsit ca deja se ingrosase gluma. La ultima tura mi-am zgariat unul din manerele pasagerului plus o carena spate de la prins tot felul de chestii in tot felu' de moduri, plus timpul irosit cu manevrele si nervii de rigoare. Bonus, acum in oras nu mai stau cu ghiozdanu' sau plasa dupa mine tot timpul. Nu pare prea mare ptr oras, nu? Credeti ca as putea avea probleme la strecurat?

post-5978-1245095139_thumb.jpg

 

cat te-a costat jucaria, givi de cati L???

 

pare mai mic decat animalu care il am eu.

 

topcase-ul nu afecteaza cu nimic capacitatea de strecurare,

 

eu, ca sunt mai diliu de fel, ma strecor si cu coburile montate :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...