Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

Vand motoreta Hoinar din poze.Are CIV,sunt unic propietar,ITP expira pe 8 mai 2011.Pret 650 ron.Merge fara cusur,si mai dau si piesele pe care le aduna omul.Relatii la tel 0746580671.

 

 

Salut. Ai dat mobra? De unde esti? Din Bucuresti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sal.

Nu vad rostul rebobinarii(am rebobinat si eu insa fara sens deoarece puterea este data de magneti) pt. 12 V cand Mobra scoate mult peste 20 V. Eu aveam magnetii Ducati foarte slabi de nu pornea sub nici o forma am luat un acumulator o punte redresoare si am legat fara releu pe direct si a mers bine am folosit cam 2 ani avea pornirea foarte usoara. Acumulatorul nu era supraincarcat deoarece magnetoul avea puterea scazuta. O Mobra cu instalatia originala are lumina mai buna cu becuri de 12 V decat cu 6V .

Numai bine

Cam asa ceva am facut si eu, am pus acumulator de 6v dar nu reusesc sa-l incarc de nicio culoare. Te-as ruga sa detaliezi partea cu "puntea redresoare"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te pot ajuta daca vrei cu inst electrica la mobra...am facut azi vara o instalatie- alternator, punte redresoare, releu incarcare, baterie bormasina 12v si din motorasul de la bormasina, electromotorul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te pot ajuta daca vrei cu inst electrica la mobra...am facut azi vara o instalatie- alternator, punte redresoare, releu incarcare, baterie bormasina 12v si din motorasul de la bormasina, electromotorul...

Am gasit o schema pe net referitoare la redresare, ma gandeam sa folosesc diode de la alternatorul de dacia dar nu stiu daca nu cumva sunt prea mari, mi-e teama ca tensiunea si intensitatea curentului care va intra in baterie vor fi prea mici.Releu nu cred ca va fi nevoie sa folosesc

Pareri?post-26070-0-52193100-1305299735_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am si eu un motor de Mobra 50 pe un kart care scoate 12V. Am masurat cu multimetru si cand acceleram sarea de 15. Nu pot da mai multe detalii pentru ca asa l-am luat acum 2-3 ani. Merge super motorul.

Din pacate il vand. Daca e cineva interesat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc de raspunsuri - asa deodata - nu credeam ca-mi mai raspunde careva pe problema asta - astfel :

 

1. mobra asa am primit-o - DEJA rebobinata - aparent printre mobristi de pre vremea aia se purta rebobinatul - nu ma intrebati de ce - habar nu am

 

2. momentan mobra e desfacuta pana la ultimul surub - in proces de restaurare

 

3. cand o termin cu tablaria - o asamblez si vreau sa-i fac instalatie de la 0 cu baterie

 

4. ma pricep bine la electronica aplicata de orice gen cu EXCEPTIA electronicii/electrici auto-moto (stiu suna aiurea) - am cateva lacune care nu am reusit sa le pricem de nicaieri:

 

a. pentru mine REDRESOR - sau - PUNTE REDRESOARE inseamna 4 diode puse-n punte - ce au ca rol transformarea curentului alternativ ~ de la rotor in curent continuu + -

 

redresorul CEL mai simplu:

 

aplicatii_dioda_necomandata_clip_image002.jpg

 

si redresorul cu dubla alternanta - ma rog - redresorul care-l stie toata lumea:

 

schema_redresor_dubla_alternanta_d3d4.jpg

 

CORECT ??

 

 

b. acum eu NU inteleg la ce va referiti cand spuneti "RELEU de INCARCARE" - pt. mine releu este ala de la semnalizare - adik o bobina electrica ce actioneaza o parghie ce are atasat contactul bimetal al unui comutator (adik chiar releu ala de semnalizare de la Daciile vechi - cred ca asta-i exemplul care-l stie toata lumea)

 

adica:

 

283078releu-protectie.jpg

 

schema lui electrica se vede clar pe el - o bobina si 3 contacte toate separate electric intre ele (cu exceptia pinilor bobinei desigur)

 

din cate stiu eu exista un sistem de incarcare care uneori are releu-ul de mai sus ...

 

dar el este practic o punte redresoare cu o dioda-zenner ce are functie de stabilizare al curentului prin circuit - la supra-voltaj din partea alternatorului releul comuta pe "OFF" functia de incarcare a bateriei - astfel protezand-o

 

dar asta nu am vazut-o decat pe motocicletele gen Honda, Yamaha, Suzuki samd

 

pe IJ stiu ca-i DIRECT pusa bateria la puntea redresoare ce are si dioda zenner de stabilizare al curentului care intra in baterie - si atat.

 

iar pe Mobra instalatia originala o stim toti.

 

 

 

(mentionez ca am pus mana NUMAI pe IJ si Mobra cand vine vba. de experienta cu motoare si electrica lor)

 

m-ar ajuta f mult o schema ELECTRICA exacta

 

exemplu:

 

tech-article-how-motorcycle-works-illustration-03.gif

 

si nu una bloc in care vad modulele si-mi scrie pe ele - redresor sau etc.

Editat de alectronic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@alectronic.

Mobrele se rebobinau pentru 12v, ( am pe acasa un stator Ducati-asa) pentru ca....atunci , ca si acum , se gaseau destul de greu becuri de 6v.........era chiar si o schema de rebobinare in revista Tehnium.

Nu inteleg de ce vrei neaparat baterie pe Mobra.....si aia costa, iar cu semnalizari cu becuri de putere mica nu vei fi vazut in trafic.

Stiu ca primele mobre ( alea cu furca triunghi pe fata ) aveau punte redresoare cu placi de seleniu ( asa mi-a zis tata, care si el a anulat-o, la vremea lui....lipsa bateriei )

In una din poze, de la postarea ta, nu ai releu de semnalizare.......e un releu de comanda, sau protectie....fiecare zona cu denumirea ei....se pune inainte de consumatorii mari ca protectie a intrerupatorului si a firelor ----vezi schema pe el. ( gen : faruri, am pus si la scutere pt. electromotor :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am hotarat sa pun baterie pe mobra in momentul in care am constatat ca magnetoul nu produce suficient curent cat sa faca posibila functionarea farului, a pozitiei, a stopului pe frana si a claxonului. Nu sunt inca sigur daca gandirea mea a fost corecta dar m-am gandit ca magnetoul ar putea genera curent pt incarcarea bateriei iar bateria se poate ocupa de alimentarea consumatorilor.

Din cele 5 bobine ale magnetoului doar doua generau curent(cea pt pornire si cea pt far). Bobina pt pornire a ramas la pornire iar cea pt far a fost pedepsita sa incarce bateria

Folosind schema postata anterior am facut o punte redresoare din diode zenner de la un pickup rusesc.Partea ciudata este ca acum, prin punte, intensitatea luminoasa a becului de far este mult mai mare decat daca ar fi alimentat direct de la magnetou plus ca am reusit sa ard becul de pozitie, ceea ce nici cu bateria si nici cu magnetoul(fara pnnte) nu am reusit.

Ceea ce va urma va spun maine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@CALIN_CZ - releul din poza este dat ca exemplu de releu - nu am insistat daca e de semnalizare sau de altceva ... incercam sa pun in discutie CE INTELEGETI voi prin RELEU DE INCARCARE ... oricum nu contest ce spui si tu - depinde ce vrei sa vezi

 

iar in privinta bateriei

 

practic bateria imi ofera un confort mai mare sa zicem - dupa ce opresc motorul sa mai am 2-3 minute de lumina daca am nevoie - si as mai vrea sa-i pun si alarma - pentru care este imperativ sa am baterie, ms de raspuns.

 

 

@black_mobra - exact acelasi lucru vreau si eu ... plus ce e mai sus - IAR acum in privinta "experimentului" tau - da deobicei dupa ce redresezi un curent alternativ voltajul creste cu cativa volti in cazul curentului continuu INSA abia acum am inteles eu ca tu ai si folosit schema aia postata de tine - cu care NU poti sa si incarci o baterie (asta e problema mea)

 

atasez o schema de pe un alt site postata de cineva ... ce am eu in cap cam asa ar arata dar inca - dupa cum am spus mai sus - inca nu inteleg cativa termeni de acolo - nu stiu exact ce schema are modulul RELEU (probabil RELEU DE INCARCARE)

 

post-42545-0-95877700-1305318033_thumb.jpg

 

ATENTIE SCHEMA DE MAI SUS ESTE PENTRU IZH JUPITER 4

 

si

 

in continuare mai jos voi posta schema de Jupi 4 modificata pentru MOBRA

 

(atentie iar - NU am testat-o inca)

 

post-42545-0-65138400-1305318816_thumb.jpg

 

-----------------------

 

 

update:

 

 

am desfacut in final si motoru' si astfel ... surpriza

 

alternatorul/magnetoul - cum vreti sa-i spuneti - a fost inlocuit cu totu' dupa cum se vede in imaginea de mai jos

 

post-42545-0-04753500-1305473000_thumb.jpg

 

si implicit cand l-am scos - pe el scrie Ducatti - made in Italy ...

 

deci e clara situatia ... partea electronica va trebui s-o fac pe masurate si incercate - schemele originale nu ma mai ajuta prea mult

 

oricum astept orice idee pentru o instalatie electrica cu baterie pentru Mobra

 

----

 

alta problema-intrebare - cablurile de ambreaj/frana/acceleratie sunt cam invechite - camasa aia de plastic roasa si rupta ici colo

 

post-42545-0-90347100-1305473722_thumb.jpg

 

... ma intereseaza daca am altele mai vechi dar ok - cu ce le pot unge pe dinauntru ? SAU e mai bine sa fie doar f bine curatzate si lasate "fier-pe-fier" ?

 

eventual daca se gasesc noi pt. alta moto si se potrivesc si la Mobra - astept orice ponturi

 

multumesc.

Editat de alectronic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cablurile trebuiesc unse periodic cu ulei.

Poti face alte cabluri , il faci la lungime , si la capatul de unde il tai , la acceleratie il cositoresti, iar la frana si ambreiaj , poti folosi opritoare cu surub.

 

La ambreiaj , iti recomand sa pui cablu mai gros, astfel se va rupe , merge cablul de frana de spate de scuter chinezesc,si il scurtezi tu cat ai nevoie si camasa si cablul.

iar la acceleratie si frana fata, poti folosi cablu de frana de bicicleta.

 

Sistemul ala de aprindere dupa motorul tau , este original, dar marca Ducatti , au existat 2 tipuri de aprinderi montate pe Mobra , Ducatti si Bosh , la cele Bosh apoi facandu-se copie la Electropercizia !!

Editat de Hoinarul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....

 

Sistemul ala de aprindere dupa motorul tau , este original, dar marca Ducatti , au existat 2 tipuri de aprinderi montate pe Mobra , Ducatti si Bosh , la cele Bosh apoi facandu-se copie la Electropercizia !!

 

cu cablurile am inteles - multumesc

 

iar cu electrica - tare ce sa zic - nu stiam ca au fost si Ducatti - stiam de Bosch doar ...

 

multumesc de raspsunsuri

 

si cu ocazia asta mai intreb odata daca are cineva vreun reper din urmatoarele i-as fi f recunoscator daca mi le-ar vinde :D

 

2 Burdufuri de cauciuc pt. furca fata Mobra

 

Vitezometru Mobra chiar si defect - doar sa fie cat se poate de prezentabil - al meu merge dar e facut job - geamu spart si inelul de crom e facut praf

 

Tamburi frână (2 bucati - cat se poate de prezentabili)

 

...

 

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A avut tata demult pe mobra lui aprindere ducati , iar din ceea ce mi-a spus el , la ducati luminile sunt mai bune ca la bosh , dar pornirea se face mai greu , iar la bosh luminile sunt mai slabute , dar pornirea mult mai usoara.

 

Legat de burdufele pentru furca,uita-te aici pe topicul meu /index.php?/topic/592711-motoreta-mea-mobra-hoinar/page__st__40 , eu am folosit la hoinar , care are aceeas furca cu toate modelele de mobra, facand exceptie primul model cu bascula la furca , burdufe de caseta de directie de dacie , model nou. Nu prea le-am taiat cu grija si a trebuit sa le conving sa stea colo... oricum...alte burdufe care sa se potriveasca cat de cat nu am gasit . Au fost si destul de ieftine , 5 lei bucata !

 

Vezi ca pe pagina aia , jos sunt poze recente cu motoreta , acolo este si o poza mai indeaproape la burdufe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A avut tata demult pe mobra lui aprindere ducati , iar din ceea ce mi-a spus el , la ducati luminile sunt mai bune ca la bosh , dar pornirea se face mai greu , iar la bosh luminile sunt mai slabute , dar pornirea mult mai usoara. - sper sa nu am problema asta - tine cont ca mai sus am spus ca a fost REbobinat :blink: si in plus am si declaratia fostului proprietar care mi-a spus ca pornea "la-sfert"

 

Legat de burdufele pentru furca,uita-te aici pe topicul meu /index.php?/topic/592711-motoreta-mea-mobra-hoinar/page__st__40 , eu am folosit la hoinar , care are aceeas furca cu toate modelele de mobra, facand exceptie primul model cu bascula la furca , burdufe de caseta de directie de dacie , model nou. Nu prea le-am taiat cu grija si a trebuit sa le conving sa stea colo... oricum...alte burdufe care sa se potriveasca cat de cat nu am gasit . Au fost si destul de ieftine , 5 lei bucata ! - "caseta de directie de dacie , model nou" - care dacie mai exact - zambetu lu iliescu ? Logan ??!?! - pare o idee buna si-n poze nu par chiar chiar de pe alta planeta - iar la 5 lei as incerca si eu o "croiala" - ms. de pont

 

Vezi ca pe pagina aia , jos sunt poze recente cu motoreta , acolo este si o poza mai indeaproape la burdufe. - frumos proiectul si relativ repede :huh: - eu ma chinui cu ea prin doua balcoane si fara atelier, scule etc. :( - apelez si eu pe la cine pot

 

ms mult de pont si raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Burdufe de caseta de directie de dacia 1310 model nou . au fost montate 2 topuri de caseta de directie pe dacie ... nu mai stiu anii, eu asa am cerut la magazin.

Uite asa trebuie sa arate burduful netaiat post-60552-0-50171200-1305521910_thumb.jpg

 

Legat de proiectul meu, nici eu nu am atelier...dar stau la curte ... Mi-a luat si mie cateva luni pana sa o termin.

 

Legat de instalatia electrica pe baterie care vrei sa o faci... decat sa te chinui cu montaje si alte chestii...mai bine ai incerca altceva.

 

Si eu ma gandeam la o alta aprindere, sa scap de platina...dar momentan nu am bani de proiecte deastea. Dar cred , in proportie de 90% ca se poate pune aprindere completa de suter.

Din cate am observat eu , conul la volanta are cam aceeasi dimensiune ca cel de motoscuter , motorizare miniarelli. Mai exact Aprilia scarabeo , an 94. Cred ca s-ar potrivi si de la ceva scuter chinezesc in 2 timpi. Eu cand am intrebat , platoul cu bobinele si volanta costau undeva la 80 de lei , in magazin , pentru scuter chinezesc.

 

Aprinderea trebuie sa fie cu cititor intern , pentru ca spatiul de pe carterul de mobra nu iti prea permite sa montezi un cititor extern, uite asa trebuie sa arate platoul cu bobinele post-60552-0-13017200-1305522481_thumb.jpg

 

Daca ai motorul demontat , poti merge cu ambielajul si pana la tine si sa probezi la un magazin daca intra volanta de la aprinderea asta exact cat volanta originala de la mobra, sa vezi daca se potriveste perfect.

Iar mai departe de aici este foarte usor , iti mai trebuie cdi , unele sunt cu bobina incorporata , si se cupleaza direct cu mufa pe aprindere, apoi releul de incarcare, tot la fel si din el iti pleaca firele la baterie.

 

Depinde ce tip de aprindere adaptezi , si in functie de asta , cauti schema electrica a scuterului pe net si de acolo poti face instalatia electrica pentru mobra, renuntand la firele pentru indicatoare de benzina, ulei si electromotor.

 

Asta e doar o idee, eu asa as proceda, mi-ar fi mai usor si as gasi piese de schimb la magazin , nu ar trebuie sa le fac eu , atunci cand se strica ceva...

 

Salutare si numai bine ! :cheers:

Editat de Hoinarul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. legat de burdufe am gasit asa ceva si-s foarte incantat de ce vad acolo (in poza)

 

post-42545-0-67995700-1305543620_thumb.jpg

 

sper ca-n realitate sa se potriveasca pe cat posibil de exact ca diametre capete/lungime

 

pe okazii am mai gasit cautant "burdufe caseta" unele de VW care si alea s-ar preta - dar momentan astea de BMW arata aproape "originale"

 

iti multumesc mult de pont - chiar cred c-o s-o rezolv in felul asta;

 

2. in privinta electricii ii voi pune baterie sigur sigur dar nu cred ca voi merge atat de deprate cu modificare - ma voi folosi de magnetoul care-l are si ii voi pune o redresare si un "releu de incarcare" pentru baterie si atat - mai departe vad eu in utilizare

 

stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rebobinarea era probabil pentru o tensiune mai mare la relanti...eu am legat in serie toate cele 3 bobine(stop,far si claxon parca...sau care erau)...si asa am obtinut o tensiune suficienta pentru incarcarea bateriei...plus ca, daca montezi bateria, poti modifica circuitul astfel incat sa alimentezi toti consumatorii direct din baterie. Nu ma pricep la schemele electrice...tot ce am facut a fost din experienta in domeniu si a iesit bine. Apropo...aprinderea era bosch...si la ducati se poate face...doar ca e treaba mai migaloasa.

Editat de duduu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Piese mobra aici: /index.php?/topic/609517-licitatie-piese-comunisteclasice/page__st__430__gopid__2857824

 

Piese mobra aici: /index.php?/topic/609517-licitatie-piese-comunisteclasice/page__st__430__gopid__2857824

 

 

VANDUTE!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare , un amic are o mobra, mostenita din batrani , pe care s-a hotarat s=o repuna in functiune , a pornit-o (destul de usor) dar intampina dificultati la cutia de viteze, fara capac intra usor in toate vitezele , dupa montarea capacului mai intra doar in prima viteza . Ceva sfaturi de la cei care stiu mai multe spre a rezolva chestiunea ? Merci mult si numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...