Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Îl scuturi temeinic cu nisip în interior. Mai este și varianta să bagi nisip în rezervor, îl fixezi bine într-o betonietă și lași să se rotească până obții rezultatul dorit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

1. Dacă este magnetou Bosch cu 4 înfășurări, atunci una dintre cele două înfășurări groase este pentru aprindere. Dacă nu s-a umblat la ea, atunci este cea din care iese firul albastru. Cealaltă înfășurare groasă merge la far și DACĂ bine țin minte, este de culoare roșiu-galben ieșirea pentru far. Celelalte două înfășurări mici merg la poziție (gri) și frână (verde-roșu). Dacă nu mai ai culorile originale, vezi care bobină mare e legată pe platină. Un capăt al înfășurării e legat la masă, celălalt capăt e legat la platină, condensator și bobina de inducție. Oprirea motorului se face punând la masă firul albastru.

2.Semnalizările de direcție funcționează dacă pui contactul și dacă nu pornești motorul. Firul care alimentează releul de semnalizare vine de la diodele de seleniu și se leagă în același punct cu becul pentru frână și baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 11.01.2019 la 18:20, Dr_krl a spus:

1. Dacă este magnetou Bosch cu 4 înfășurări, atunci una dintre cele două înfășurări groase este pentru aprindere. Dacă nu s-a umblat la ea, atunci este cea din care iese firul albastru. Cealaltă înfășurare groasă merge la far și DACĂ bine țin minte, este de culoare roșiu-galben ieșirea pentru far. Celelalte două înfășurări mici merg la poziție (gri) și frână (verde-roșu). Dacă nu mai ai culorile originale, vezi care bobină mare e legată pe platină. Un capăt al înfășurării e legat la masă, celălalt capăt e legat la platină, condensator și bobina de inducție. Oprirea motorului se face punând la masă firul albastru.

2.Semnalizările de direcție funcționează dacă pui contactul și dacă nu pornești motorul. Firul care alimentează releul de semnalizare vine de la diodele de seleniu și se leagă în același punct cu becul pentru frână și baterie.

multumeesc mult insa m-ai bagat in ceata cu culorile de la magnetou. eu am asa >galben- rosu=far, albastru= bobina de inductie, si doua rosii ce pleaca dintr-o singura bobina montata deasupra la cea pr far parca (astea la magnetoul Bosh) la cel de electroprecizia am: galben-=far, albastru= bobina de inductie, iar spre deosebire de Bosh am doua bobine mai mici deasupra la cele mari una cu maro mai groasa in infasurare iar alta cu rosu mai subtire care stiu ca vin in releu insa nu cunosc fiecare pt ce e. 

pana deslusesc unde si ce rol au cele doua bobine mai mici, caci am montat magnetoul de electroprecizia, mai am o nedumerire. ar trebuii sa func;ioneze farul cu bateria montata si cu motorul oprit ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ai tu Bosch este varianta veche de la Mobra care avea baterie și semnalizare. Bobina mare cu două fire roșii sunt pentru frână și poziție, (indiferent care fir la care-l legi).

Greșeala îmi aparține în sensul că am zis magnetou Bosch pentru cele care au înfășurare pe miez drept, fără a-l diferenția de Electroprecizia care e asemănător. Am spus generic Bosch pentru a-l diferenția însă de magnetoul Ducati care are înfășurările așezate radial, în stea.

La înfășurările care le ai tu, este așa cum am zis și mai sus, adică:

- bobinele mari și mai groase merg la far și respectiv la platină;

- bobinele mici: la frână merge roșu iar la poziție este maro. Oricum în acest caz nu este prea relevant pentru că aceste ultime două bobine poți să le legi și invers. Culorile nu prea contează că s-au mai și schimat de către unii/alții. 

Vrei să reconectezi bateria în schemă?

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu este nici o gresala. cunosc foarte bine piesele de mobra si pot face diferenta intre magnetouri. ideea e ca din schema electrica a mobrei 50 este dificil de inteles cum vin legate firele in redresorul cu seleniu.

vreau sa conectez totul asa cum a iesit mobra 50(cea cu semnalizari) din fabrica. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare! Aproape am terminat de reconditionat o Mobra 50S, dar am o mare problema legata de aprindere. In bobina vine curent, dar nu da scanteie la bujie. Am cumparat o bobina noua de inductie de Dacia, bujie noua Sinterom, fisa nu stiu ce natie este, am primit-o de la un prieten. Am verificat platina, pare reglata bine. Daca leg un bec intre firul albastru de la magnetou si masa, acesta lumineaza cand dau la pedala. Ceva sfaturi imi puteti da? Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 14.01.2019 la 13:44, cornelilinca84 a spus:

nu este nici o gresala. cunosc foarte bine piesele de mobra si pot face diferenta intre magnetouri. ideea e ca din schema electrica a mobrei 50 este dificil de inteles cum vin legate firele in redresorul cu seleniu.

vreau sa conectez totul asa cum a iesit mobra 50(cea cu semnalizari) din fabrica. 

 

Tu ai rezolvat problema cu legarea releului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.12.2013 la 0:11, cisu68 a spus:

 

Problema magnetoului meu este ca genereaza curent pe firul albastru cand dau la pedala, dar nu face ruperea prin platina, chiar daca aceasta e deschisa, pentru a induce curent din bobina spre bujie. Cred ca este ceva in scurt la masa platoului, in magnetou. Am verificat intrerupand masa si apare scanteie la bujie, deci banuiesc ca trebuie schimbat magnetoul. Aveti alte sfaturi? Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masoara  continuitatea bobinelor de impuls cele cu sarma subtire,cu aparatul de masura (okmetru) amprospateaza lipiturile, izolatorul de la platina sa fie curat sa nu dea la masa cel de la tija cu siguranta, si cel de la arcul platinei, asigurate ca,,,, contactele platinei se anchid perfect pe centru. Daca condesatorul nu este bun se (carieaza) platina. Ar fi multe de spus!!!!! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nu stiu daca-i locul aici.Cumpar mansoane cauciuc scarite spate.Noi sau in stare foarte buna.Cumpar stop integral (suport si geam) nou,nos in stare foarte buna.0725934947

 

Mobra 50 S

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salutare

M-am apucat sa mesteresc la Mobrita si am cateva nelamuriri.

1 Am masurat curentul pe firele ce vin de la motor: Galben merge la far si claxon ~23v. Gri la pozitie ~3v. Albastru la bobina si apoi in contact ~5v. Roz la stop frana 12v. E corect ce am masurat eu?

2. La melcul de la cablul de kilometraj de la roata am o piesa tocita ce cred ca facea legatura intre roata si melc. Gasesc asa ceva sau trebuie sa o fabric eu?

3 La jug sunt coroane sau bile? 

 

20190501_114203.jpg

20190501_114209.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...