Jump to content

Recommended Posts

Ce ai tu Bosch este varianta veche de la Mobra care avea baterie și semnalizare. Bobina mare cu două fire roșii sunt pentru frână și poziție, (indiferent care fir la care-l legi).

Greșeala îmi aparține în sensul că am zis magnetou Bosch pentru cele care au înfășurare pe miez drept, fără a-l diferenția de Electroprecizia care e asemănător. Am spus generic Bosch pentru a-l diferenția însă de magnetoul Ducati care are înfășurările așezate radial, în stea.

La înfășurările care le ai tu, este așa cum am zis și mai sus, adică:

- bobinele mari și mai groase merg la far și respectiv la platină;

- bobinele mici: la frână merge roșu iar la poziție este maro. Oricum în acest caz nu este prea relevant pentru că aceste ultime două bobine poți să le legi și invers. Culorile nu prea contează că s-au mai și schimat de către unii/alții. 

Vrei să reconectezi bateria în schemă?

Edited by Dr_krl
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu este nici o gresala. cunosc foarte bine piesele de mobra si pot face diferenta intre magnetouri. ideea e ca din schema electrica a mobrei 50 este dificil de inteles cum vin legate firele in redresorul cu seleniu.

vreau sa conectez totul asa cum a iesit mobra 50(cea cu semnalizari) din fabrica. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Salutare! Aproape am terminat de reconditionat o Mobra 50S, dar am o mare problema legata de aprindere. In bobina vine curent, dar nu da scanteie la bujie. Am cumparat o bobina noua de inductie de Dacia, bujie noua Sinterom, fisa nu stiu ce natie este, am primit-o de la un prieten. Am verificat platina, pare reglata bine. Daca leg un bec intre firul albastru de la magnetou si masa, acesta lumineaza cand dau la pedala. Ceva sfaturi imi puteti da? Multumesc frumos.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
La 14.01.2019 la 13:44, cornelilinca84 a spus:

nu este nici o gresala. cunosc foarte bine piesele de mobra si pot face diferenta intre magnetouri. ideea e ca din schema electrica a mobrei 50 este dificil de inteles cum vin legate firele in redresorul cu seleniu.

vreau sa conectez totul asa cum a iesit mobra 50(cea cu semnalizari) din fabrica. 

 

Tu ai rezolvat problema cu legarea releului?

Link to post
Share on other sites
La 03.12.2013 la 0:11, cisu68 a spus:

 

Problema magnetoului meu este ca genereaza curent pe firul albastru cand dau la pedala, dar nu face ruperea prin platina, chiar daca aceasta e deschisa, pentru a induce curent din bobina spre bujie. Cred ca este ceva in scurt la masa platoului, in magnetou. Am verificat intrerupand masa si apare scanteie la bujie, deci banuiesc ca trebuie schimbat magnetoul. Aveti alte sfaturi? Multumesc frumos.

Link to post
Share on other sites

Masoara  continuitatea bobinelor de impuls cele cu sarma subtire,cu aparatul de masura (okmetru) amprospateaza lipiturile, izolatorul de la platina sa fie curat sa nu dea la masa cel de la tija cu siguranta, si cel de la arcul platinei, asigurate ca,,,, contactele platinei se anchid perfect pe centru. Daca condesatorul nu este bun se (carieaza) platina. Ar fi multe de spus!!!!! 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Nu stiu daca-i locul aici.Cumpar mansoane cauciuc scarite spate.Noi sau in stare foarte buna.Cumpar stop integral (suport si geam) nou,nos in stare foarte buna.0725934947

 

Mobra 50 S

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salutare

M-am apucat sa mesteresc la Mobrita si am cateva nelamuriri.

1 Am masurat curentul pe firele ce vin de la motor: Galben merge la far si claxon ~23v. Gri la pozitie ~3v. Albastru la bobina si apoi in contact ~5v. Roz la stop frana 12v. E corect ce am masurat eu?

2. La melcul de la cablul de kilometraj de la roata am o piesa tocita ce cred ca facea legatura intre roata si melc. Gasesc asa ceva sau trebuie sa o fabric eu?

3 La jug sunt coroane sau bile? 

 

20190501_114203.jpg

20190501_114209.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Am o cheie si un butuc cu miezul bun la care am polizat cateii si am reusit sa il fac sa functioneze. Al doilea butuc are miezul fara catei si se deschide si cu surubelnita.

Am sa caut prin comert poate gasesc un butuc asemanator sa ii pot lua miezul, dar nu stiu daca am sanse.

Eu la un Simson am pus incuietoare de cutie postala dar in prealabil astupasem cu sudura gaurelele mici.

Edited by johnyebravo
Link to post
Share on other sites

Pentru cei interesati de motoarele de mobra, cu putere mai mare fata de ce s-a fabricat in Romania, am cateva motoare preparate cu un plus semnificativ de putere sau se pot prepara alte motoare dupa ceea ce doreste clientul. Piesele mobile ale motorului se inlocuiesc cu unele de foarte buna calitate asa ca nu isi au rostul replici de genul ''nu rezista domne''. Pentru mai multe detalii va stau la dispozitie telefonic: 0762940458-Cristian

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...