Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

Am si eu o problema la Hoinar si nu ii dau de cap !

 

Deci , treaba sta in felul urmator , trag ambreiajul, bag a 1 a , merge ok, dar cand trag ambreiajul sa bag a 2 a nu ia viteza, ramane undeva intre trepte , daca schimb viteza fara ambreiaj , merge ok, adica imi intra in viteza , dar cu ambreiaj nu intra in viteza si ramane undeva intre trepte . daca bag in viteza fara ambreiaj si trag ambreiajul sa franez , nu imi moare motorul, franez, dau drumul la ambreiaj si merg mai departe .

 

Nu reusesc sa-mi dau seama de la ce este.

 

Axul pana este nou , am incercat si cu unul vechi si tot asa face.

Cineva mi-a zis ca ar fi de la bilele dupa fluier , dar nu stiu ce sa zic , ca nu sare din viteza...

 

Vreau si eu un sfat , o parere ceva , sa stiu pe unde sa desfac sa ma uit ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am si eu o problema la Hoinar si nu ii dau de cap !

 

Deci , treaba sta in felul urmator , trag ambreiajul, bag a 1 a , merge ok, dar cand trag ambreiajul sa bag a 2 a nu ia viteza, ramane undeva intre trepte , daca schimb viteza fara ambreiaj , merge ok, adica imi intra in viteza , dar cu ambreiaj nu intra in viteza si ramane undeva intre trepte . daca bag in viteza fara ambreiaj si trag ambreiajul sa franez , nu imi moare motorul, franez, dau drumul la ambreiaj si merg mai departe .

 

Nu reusesc sa-mi dau seama de la ce este.

 

Axul pana este nou , am incercat si cu unul vechi si tot asa face.

Cineva mi-a zis ca ar fi de la bilele dupa fluier , dar nu stiu ce sa zic , ca nu sare din viteza...

 

Vreau si eu un sfat , o parere ceva , sa stiu pe unde sa desfac sa ma uit ...

Eu cred ca problema ar fi cu bilele de dinainte de fluier.Sau trebuie data o cursa ceva mai lunga la selector ( suruburile de la "ghearele" de pe axul schimbatorului).

Adi, fara suparare, alea nu pusca deloc cu Mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Hoinarul

Problema ta este de la pozitia "penei" fata de "fluier".Probabil ca ai desfacut motorul(cutia de viteze),iar la montaj nu ai tinut cont de niste saibe distantier, din otel, care se afla la capetele axului trenului mobil (fluier).Treaba asta o face fabricantul cand imperecheaza carterele.Trebuie sa desfaci iar motorul,sa scoti pinioanele de pe fluier, apoi,sa il montezi pe jumatatea carterului din partea cu ambreiajul. In partea cealalta(compartimentul cu ambreiajul), montezi pana, si cu ajutorul selectorului, schimbi vitezele, urmarind pozitia penei prin gaurile fluierului.Acesta trebuie sa pice, cu partea care arunca bilele(capul fluierului),pe mijlocul gaurilor.Daca asta nu se intampla, se regleaza cu ajutorul saibelor distantier de mai sus.Dupa ce ai facut asta, se pune cealalta jumatate de carter,impreuna cu garnitura, dar fara restul de piese (tren fix,pinioane,ambielaj,etc.,doar axul fluier),strangi, ca la montaj, moderat, si verifici jocul pe care il ai acum pe axul fluier(tragi de ax la capatul unde se monteaza pinionul pentru lant).Daca jocul este mare(>5zecini),se regleaza cu saibele distantier pe care le asezi acum in partea cealalta,lspre pinion pentru lant. Daca rezolvi problema cum am incercat sa-ti explic,garantez ca problema se va rezolva.De la sine inteles, ca inainte de montarea definitiva vei fi atent sa pui saibele in pozitia care ti-a rezultat inainte.Este mai greu de explicat decat de facut,dar sper ca ai inteles.Nu te mai lega de alte lucruri ca pierzi timpul si banii.Am rezolvat aceasta problema la multe motoare cu exact aceleasi simptome pe care le are si motorul tau.Astept sa-mi spui ca ai rezolvat probla, si ma bucur ca te-ai razgandit.Sunt motore credincioase. Eu o am de noua de 24 de ani si nu m-a lasat niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bachus, mie i-mi plac fiind ca se complecteaza cu restul componentelor motocicletei cum ar fi aripa fata, toba, telescoapele, jantele si luciul motorului.In plus vizibilitatea in ele este extraordinara.Oglinda originala de mobra semana la forma mult cu acestea.Se poate vedea cum arata in cartea tehnica a mobrei.

Mesaj completat

Spre seara am facut o mica plimbare.

Mesaj completat

Inca o poza.

Mesaj completat

Mie i-mi place cum ii sta cu ele! :laugh:

post-27109-1300396161_thumb.jpg

post-27109-1300396285_thumb.jpg

post-27109-1300396437_thumb.jpg

post-27109-1300396769_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos Adi .. foarte frumos. Imi place ca straluceste toata :laugh: A mea asteapta momentul cand va fi dezmembrata si dusa la vopsit. in rest mi-am facut stocu cu piese noi :laugh: Sper ca prin vara sa o duc la vopsit si sa o scot legal la o tura prin Cluj. Pana atunci sta sub prelata, ascunsa de lume

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Hoinarul

Problema ta este de la pozitia "penei" fata de "fluier".Probabil ca ai desfacut motorul(cutia de viteze),iar la montaj nu ai tinut cont de niste saibe distantier, din otel, care se afla la capetele axului trenului mobil (fluier).Treaba asta o face fabricantul cand imperecheaza carterele.Trebuie sa desfaci iar motorul,sa scoti pinioanele de pe fluier, apoi,sa il montezi pe jumatatea carterului din partea cu ambreiajul. In partea cealalta(compartimentul cu ambreiajul), montezi pana, si cu ajutorul selectorului, schimbi vitezele, urmarind pozitia penei prin gaurile fluierului.Acesta trebuie sa pice, cu partea care arunca bilele(capul penei),pe mijlocul gaurilor.Daca asta nu se intampla, se regleaza cu ajutorul saibelor distantier de mai sus.Dupa ce ai facut asta, se pune cealalta jumatate de carter,impreuna cu garnitura, dar fara restul de piese (tren fix,pinioane,ambielaj,etc.,doar axul fluier),strangi, ca la montaj, moderat, si verifici jocul pe care il ai acum pe axul fluier(tragi de ax la capatul unde se monteaza pinionul pentru lant).Daca jocul este mare(>5zecini),se regleaza cu saibele distantier pe care le asezi acum in partea cealalta,spre pinion pentru lant. Daca rezolvi problema cum am incercat sa-ti explic,garantez ca problema se va rezolva.De la sine inteles, ca inainte de montarea definitiva vei fi atent sa pui saibele in pozitia care ti-a rezultat inainte.Este mai greu de explicat decat de facut,dar sper ca ai inteles.Nu te mai lega de alte lucruri ca pierzi timpul si banii.Am rezolvat aceasta problema la multe motoare cu exact aceleasi simptome pe care le are si motorul tau.Astept sa-mi spui ca ai rezolvat probla, si ma bucur ca te-ai razgandit.Sunt motore credincioase. Eu o am de noua de 24 de ani si nu m-a lasat niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Pescarul !

 

Da , cred ca ai dreptate, parca eu am pus doar o singura saiba distantier la fluierul cu pinioane si la celalalt motor sunt 2 , deci una am ratacit-o pe undeva si nu am montat-o.

 

Am vazut de prima oara raspunsul tau , dar eram pe picior de plecare si nu am mai raspuns . Astazi am ajuns acasa de la un examen . asa ca maine daca este frumos am sa desfac motorul sa corectez problema !

 

Multumesc pentru lamurire !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bachus, mie i-mi plac fiind ca se complecteaza cu restul componentelor motocicletei cum ar fi aripa fata, toba, telescoapele, jantele si luciul motorului.In plus vizibilitatea in ele este extraordinara.Oglinda originala de mobra semana la forma mult cu acestea.Se poate vedea cum arata in cartea tehnica a mobrei.

Mesaj completat

Spre seara am facut o mica plimbare.

Mesaj completat

Inca o poza.

Mesaj completat

Mie i-mi place cum ii sta cu ele! :laugh:

Oglinzile originale erau mult mai mici. Acestea sunt prea mari pentru ghidonul ala mic si prima data cand cazi s-au scapi motorul ai scapat de oglinzi

Numai bine ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Ai o mobra jos palaria....zici ca-i noua ;) , cinste tie ca ai rabdare sa o intretii si....sa bagi banuti in ea.....bafta :laugh:

Cele doua din pozele de mai sus sant ale tale?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Burg - Man mersi frumos pentru aprecieri.

A mea este numai cea rosie.

Cea neagra i-am dato candva fratelui meu care o indragea si inca o indrageste mult.

Stima! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, baieti.

 

Am luat si eu de curand o Mobra Hoinar de la un nene, facuta cadou prietenei mele care e la inceput de drum.

 

Dar nu are semnalizari. Nenea ala mi-a zis ca pe vremea lui se semnaliza cu mana. Toate bune si frumoase pana cand l-am intrebat de ce e loc gol langa butonul de oprire a motorului si scrie deasupra "Semnalizare". S-a fastacit si a gasit el o scuza.

 

Intrebarea mea este: cine se pricepe sa faca semnalizari pentru Mobra Hoinar si cat m-ar costa sa-mi puna si mie semnalizarile?

 

Sunt din Bucuresti. Nu ma grabesc foarte tare cu facutul semnalizarii, doar ma informez. Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, baieti.

 

Am luat si eu de curand o Mobra Hoinar de la un nene, facuta cadou prietenei mele care e la inceput de drum.

 

Dar nu are semnalizari. Nenea ala mi-a zis ca pe vremea lui se semnaliza cu mana. Toate bune si frumoase pana cand l-am intrebat de ce e loc gol langa butonul de oprire a motorului si scrie deasupra "Semnalizare". S-a fastacit si a gasit el o scuza.

 

Intrebarea mea este: cine se pricepe sa faca semnalizari pentru Mobra Hoinar si cat m-ar costa sa-mi puna si mie semnalizarile?

 

Sunt din Bucuresti. Nu ma grabesc foarte tare cu facutul semnalizarii, doar ma informez. Multumesc frumos.

Si ce are daca ridica mana? este mai buna decat semnalizarea cu becuri ca eu o cam uit cuplata :laugh: .Primele Mobre aveau acumulator si semnalizare pe urma au renuntat la acumulator si nu mai aveau semnalizari.Cred ca este mai greu sa faci semnalizare daca nu ai o tensiune constanta. Tensiunea de la magnetou variaza foarte mult pana pe la 30 V deci mai greu.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari !

 

Am rezolvat problema cu schimbatul vitezelor la hoinar , am desfacut iarasi motorul si am vazut ca saibele erau puse bine , cand ma uit la un semicarter si observ ca parca lipsea ceva, dar nu imi dadeam seama ce , asa ca am luat carterele celuilalt motor si am observat ca lipsea acel bolt cu gaura in el care ghida arcul ala de pe axul pe care vine pedaua de pornire, am scos acel bolt de pe motorul celalalt , am incheiat motorul si acum merge perfect !

 

Din cauza ca nu avea acel bolt acolo , era jocul la peda prea mare si nu intra in viteza , ci imi ramanea intre trepte !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am scos hoinarul la plimbare , a fost suuuuper , oamenii mai in varsta imi zambeau si imi faceau cu mana cand treceam pe langa ei.

 

Am oprit intr-un parc sa-mi mai trag sufletul si cu un zambet larg ma uitam la motoreta si vine un om la mine , se uita la motoreta ma vede cu casca in mana si-mi zice , "bravo nepoate , bravo " apoi a plecat .

 

M-am simtit foarte mandru astazi.

 

Dar , cand m-am intors acasa , mi-a cedat platina ! Pastila care face contact dupa platina mobila s-a desprins si joaca.

Am sa rezolv maine problema si revin pe drum !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar asta e doar un inceput pentru tine la capitolul nostalgii vazute live.Asemeni patesc si eu de fiecare data cand sunt vazut pe drumuri cu ea.

Cat despre platina, aseaz-o pe un lemn (ca sa nu se crape) si loveste cu un dorn in floarea nitului sa se refixeze.

Ps: mai ai nevoie de pedala, stop si acel rulment ?

 

Succes! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Ma bucur pentru tine "Hoinarule"ca ai rezolvat problema cu cutia de viteze.Astept si eu sa vad poze cu ea. Am rezolvat si eu problema cu setul marit. Merge multumitor,dar inca nu am fost la un drum mai lung.Am alta problema acum.Dupa 24 de ani, unul din arcurile amortizoarelor spate s-a rupt(i-a fost deajuns).Daca cineva ma poate ajuta, sa-mi dea de veste.Si inca ceva: revin cu coroana de ambreiaj(oala) de Hoinar.Am mare nevoie de aceste piese!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am nevoie sa cumpar doua camere si doua cauciucuri de Mobra 50S - as vrea cauciucurile cele mai mari care s epot pune pe Mobra - cine-mi poate da un pont unde sa merg la sigur in bucuresti sa iau si camere si cauciucuri ?

 

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sall, weekendul trecut am pornit mobra anu asta cu greu :), am observat ca imi da benzina afara pe la carburator am constatat ca plutitoru i cu benzina in el si eu ma tot chinuiam sa reglez nivelul de benzina , anu trecut am pus segmenti de dio compresie are, problema ii ca nu prea trage facand comparatie cu a unui vecin facuta din bucati , ma gandesc ca o fi si din reglajul avansului si al reglarii carburatorului?! Am un corp de carburator dar nu are nimic pe el si as vrea sa il completez , cine ii din tm si ma poate ajuta sau unde as mai gasi piese in tm? Ms

Editat de cociobea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...