Sari la conținut

Mobra


Postări Recomandate

Ambreiajul. Este un capac mic fixat in 2 suruburi M6 pe partea dreapta, peste capacul mare. sub acel capac ai un surub cu contrapiulita pt. reglaj. Adica acel surub impinge sau trage, la surubare / desurubare o pana unghiulara , pozitionata intre cama de actionare si cuiul "ciuperca" ce apasa pe ambreiaj. tot acolo, din aduceri aminte, ai si 2 suruburi cu excentric ce limiteaza schimbatorul de viteze, pt treapta 1 si 4 ) Oricum la mobra se regleaza destul de greu..."da sa plece" de pe loc...ca sa nu patineze apoi la turatie mare . Teoria zice ca se insurubeaza /desurubeaza pana simti rezistenta , atunci nu mai este joc, apoi se da inapoi 1/4 ture si se fixeaza cu contrapiulita.

Liber cutie. Nu trebuie sa deranjeze ca ai liber intre toate treptele. Montat gresit nu ai nimic....e un ax pana care impinge cate 4 bile pt. fiecare pinion al unei trepte de viteza. La demontare /montare se poate intampla sa scape cate o bila sub acel ax pana....si nu mai ai toate treptele. De regula axul pana se uzeaza primul...si sare din viteze.

 

Asta-i omul meu mai fratilor !

Sarumana ... in uichend ma apuc sa desfac, daca nu ti-e cu suparare, poate o sa te ma frec la cap cu cate un PM daca gasesc ceva aiurea.

Merci inca o data !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

aceste 2 lucruri adica neutralul intre toate vitezele si ambreajul care nu prea 'tine' sunt chestii destul de normala la o mobra....cel putin partea cu neutralul...toate mobrele care le-am avut aveau ambrejul cu probleme, nu stiu in ce masura il vei putea face sa functioneze ca al unei japoneze. sa il reglezi in asa fel incat a poti baga in vit I destul de lin,chiar daca tinuta din ambreaj va avea o tendinta usoara sa plece de capu' ei! bafta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceste 2 lucruri adica neutralul intre toate vitezele si ambreajul care nu prea 'tine' sunt chestii destul de normala la o mobra....cel putin partea cu neutralul...toate mobrele care le-am avut aveau ambrejul cu probleme, nu stiu in ce masura il vei putea face sa functioneze ca al unei japoneze. sa il reglezi in asa fel incat a poti baga in vit I destul de lin,chiar daca tinuta din ambreaj va avea o tendinta usoara sa plece de capu' ei! bafta :D

 

Nu ma intrista ... lasa-ma sa ma injur in uichend :D

Faza naspa e ca mi-ar fi trebuit o schitza ... o imagine explodata cu cutia daca are cineva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cutia e simpla, un ax primar legat direct la ambreaj cu 4 pinioane fixe si un ax secundar(cel care iese din cutia de vit si amtreneaza roata spate) cu 4 pinioane mobile... nici nu ai ce umbla la cutia de viteze atata timp cat nu sare din viteza, neutralul si repet asta e absolut normal sa fie intre toate vitezele. inca o chestie f importanta!! cand ai sa desfaci capacul din dreapta motorului ai sa vezi 4 suruburi cu contrapiulite..sa nu umbli la alea,au legatura cu cutia de viteze, ele blocheaza 'harta'....pe langa cele 4 o sa ma gasesti unul in partea dreapta, de la acel surub reglezi ambreajul!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cutia e simpla, un ax primar legat direct la ambreaj cu 4 pinioane fixe si un ax secundar(cel care iese din cutia de vit si amtreneaza roata spate) cu 4 pinioane mobile... nici nu ai ce umbla la cutia de viteze atata timp cat nu sare din viteza, neutralul si repet asta e absolut normal sa fie intre toate vitezele. inca o chestie f importanta!! cand ai sa desfaci capacul din dreapta motorului ai sa vezi 4 suruburi cu contrapiulite..sa nu umbli la alea,au legatura cu cutia de viteze, ele blocheaza 'harta'....pe langa cele 4 o sa ma gasesti unul in partea dreapta, de la acel surub reglezi ambreajul!

 

Sarumana !

 

Foarte frumos ce a realizat omul asta:

4 mobre restaurate complet.

 

http://classiccar.3xforum.ro/post/1825/1/Mobra_50_-_Restaurare/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru iubitorii de mobra si nu numai.

 

filmul "Frumoasele Vacante" cu Florian Pitis pe o mobra prototip in anul 1968.

 

http://romania-inedit.3xforum.ro/post/459195/1/Frumoasele_vacante_1968_/

 

Dupa ce descarcati toate cele 10 pachete .rar, deschideti prima pachetul cu numarul 01 ( automat va extrage filmul din toate pachetele)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Pentru iubitorii de mobra si nu numai.

 

filmul "Frumoasele Vacante" cu Florian Pitis pe o mobra prototip in anul 1968.

 

http://romania-inedi..._vacante_1968_/

 

Dupa ce descarcati toate cele 10 pachete .rar, deschideti prima pachetul cu numarul 01 ( automat va extrage filmul din toate pachetele)

 

Poi da dar megaupload a fost inchis :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi da dar megaupload a fost inchis :scratch:

 

 

Atunci stop cadre din film cu Mobra prototip din 1968 ( are nr de Brasov)

Poate reusesc sa pun si secvente din film pe youtube.

 

Atunci stop cadre din film cu Mobra prototip din 1968 ( are nr de Brasov)

Poate reusesc sa pun si secvente din film pe youtube.

 

 

Ce este interesant nu avea marca Mobra scrisa pe rezervor. Dar in schimb se vede o emblema posibil o carte de joc ( As de pica?) cum era moda "cafe racer" din anii 60.

Desi filmul a aparut in '68, primele mobre de serie au aparut in 1970. Explicatia posibila pt intarziere (apropape doi ani)ar fi trecerea fabricii de la Zarnesti la productia de armament in urma invaziei Cehoslovaciei in 1968.

post-27079-0-68973600-1328182638_thumb.jpg

post-27079-0-59831600-1328182646_thumb.jpg

post-27079-0-25995700-1328182653_thumb.jpg

post-27079-0-06566200-1328182661_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata lumea o stie pe asta cu 1970, dar si a mea e fabricata in '69.

O chestie deosebita la motorul Motzului este ca nu are racire fortata, ceea ce nu am mai vazut la nici o alta Mobra.

 

Ok daca pe timbrul de fabrica la Mobra ta scrie 1969 inseamna ca de atunci s-a fabricat in serie.

Dar din 1968 nu are nimeni Mobra ( in afara de Motul in film)

Pe langa motorul aparte si schema de vopsire ( vezi pe rezervor) este inversa fata de cele de serie.

post-27079-0-74656800-1328191019_thumb.jpg

post-27079-0-16844200-1328191037_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa motorul aparte si schema de vopsire ( vezi pe rezervor) este inversa fata de cele de serie.

 

Daca ai intors poza in oglinda e normal sa apara pe invers. Nu inseamna ca s-a intors motocicleta pe partea cealalta. Vezi la numar BV si nu VB. Parerea mea...

 

Pe langa motorul aparte si schema de vopsire ( vezi pe rezervor) este inversa fata de cele de serie.

 

Daca ai intors poza in oglinda e normal sa apara pe invers. Nu inseamna ca s-a intors motocicleta pe partea cealalta. Vezi la numar BV si nu VB. Parerea mea...

Pardon .... acuma am inteles . Era vorba numai de vopseaua rezervorului :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred că era un prototip. L-au folosit la teste și a fost o idee faină să-l „popularizeze” într-un film coproducție, că așa îl vedeau și ungurii și-l cereau și ei... :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Secvente din film:

 

 

 

Cine vrea filmul, il poate descarca de pe transfer.ro ( link-ul de mai jos )

 

http://dl.transfer.ro/1968_Frumoasele_vacante-transfer_RO-04feb-ac8849.avi

Editat de Marlon Brando
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

piese de hoinar sunt interesat daca aveti ceva surse mersi , am inteles ca se potriveste segmenti si piston de honda dyo are cineva mai multe detali mersi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Secvente din film:

 

 

 

Cine vrea filmul, il poate descarca de pe transfer.ro ( link-ul de mai jos )

 

http://dl.transfer.ro/1968_Frumoasele_vacante-transfer_RO-04feb-ac8849.avi

Salut!

Transferul tine 10 zile fisierul apoi il arunca!Iar Mega Upload e oprit de FBI...Cauta sa-l urci in alta parte daca poti...daca nu, da un semn si ii gasim un loc online, ferit de...ACTA :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

INTREBARE - are cineva idee daca exista roti ce se potrivesc - ca prinderi - cat si ca aspect - la Mobra 50S ? aveti vreun pont unde pot gasi / de la ce moto-moped pot lua roti care sa vina fix ... intreb pentru ca ale mele sunt cam ruginite si nu stiu cum le mai pot reconditiona - as prefera parca sa iau altele noi

 

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

INTREBARE - are cineva idee daca exista roti ce se potrivesc - ca prinderi - cat si ca aspect - la Mobra 50S ? aveti vreun pont unde pot gasi / de la ce moto-moped pot lua roti care sa vina fix ... intreb pentru ca ale mele sunt cam ruginite si nu stiu cum le mai pot reconditiona - as prefera parca sa iau altele noi

 

multumesc.

 

 

daca nu gasesti complete,cauta cerc,roata cu nr.de spite si pui butucul la cercul respectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.o aprindere de mobra ?la cine si la cati bani gasesc si eu una functionala ...fara probleme.(as vrea sa fie completa si cu platina si cu cama ...daca se indura cineva).

 

 

 

 

Incearca cu una de scuter cu aprindere electronica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara colegi mobristi. Vin si eu cu o intrebare de nota 10. A schimbat cineva rulmenti de ambielaj la motor de minimobra? Are niste rulmenti ciudati , am fost pe la magazine de unde cumpar deobicei rulmenti si nu am gasit . Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...