Jack84 Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 sa inteleg ca nu sunt bune pentru asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jimel Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Pai din moment ce ea a fost gandita ca o motoreta "de strada", clar nu prea e de domeniul ei sa "zboare" prin padure. Nu zic ca nu merge, dar in prmul rand va fi mult mai solicitata suspensia, si oricum nici la capitolul fiabilitate nu sta prea bine... Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Eu am stricat o mulţime de bile, pene, pinioane, fluiere în cutia de viteze tot plecând pe o roată sau jucând leapşa cu alţii prin lunca Argeşului, nu cred că ar rezista prea mult în pădure în regim de cross. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 (editat) Pana in anul1990 se concura in campionatul national de motocros , la clasele 50 si 80cc cu motoare de mobra si hoinar , cursele erau spectaculoase , animate de multi concurenti , motoarele rezistau cu succes http://s1145.beta.photobucket.com/user/fulloxigen/media/cros5111_zpsd78637f6.jpg.html?sort=3&o=0 Editat Ianuarie 6, 2013 de foxxbiker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Dupa cum spune si Bachus mai bine ia o motocicleta pentru teren. Dar totusi motorul unei mobre 50, Turist sau 50 Super sunt mai indicate decat cel de Hoinar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
okami Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 am si eu intrebare:a pus cineva alt carburator pe mobra s50?Intreb ca al meu e terminat si as vrea sa pun altul,ma gandeam la unul de piaggio SI,dar ma gandesc sa nu fie prea mic si sa "gatuie" motorul,avand diametrul 12mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Dupa cum spune si Bachus mai bine ia o motocicleta pentru teren.Dar totusi motorul unei mobre 50, Turist sau 50 Super sunt mai indicate decat cel de Hoinar. Eu as alege motorul de hoinar , are 5 cp , 5 viteze , ax pedala schimbator mai gros , ambreiaj mai fiabil , carburator mai mare ,flansa de prindere toba pe cilindru .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Pana in anul1990 se concura in campionatul national de motocros , la clasele 50 si 80cc cu motoare de mobra si hoinar , cursele erau spectaculoase , animate de multi concurenti , motoarele rezistau cu succes Cate curse rezistau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Eu m-am săturat de desfăcut motoare de Mobra, prefer o jafoneză 4t, inclusiv în pădure. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Venind vorba de toba Hoinarelor as putea spune ca datorita modului de amplasare gresit al esapamentului se acumula uleiul in toba frecvent. Toba pleca in sus, asta era o alta prostie a acestei motorete nereusite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack84 Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Multumesc pentru sfaturi,aveam in gand sa incerc si aceste motorase dar raman la cele utilizate de mine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 adi sant foarte multe motociclete cu toba care pleaca direct in sus.de exemplu la motocicletele de cross mai vechi cele cu racire pe aer,husqvarna,cr honda cr,ktm si altele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Alex din toba Hoinarului vei observa mereu ca picura ulei.Se infunda des.Acesta e un alt minus al acestei motorete.Cine a avut ani la rand Hoinar stie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 ...Acesta e un alt minus al acestei motorete.... Cred ca nu ai dreptate! Toate motoarele 2T functioneaza cu un amestec e ulei in benzina, acesta asigura ungerea ambielaj/piston/cilindru... astfel aceste motoare devin "murdare" in comparatie cu 4T. Uleiul este special, prima lui calitate este de a fi un bun combustibil. Utilizarea altui ulei produce acele scurgeri din evacuare, deasemeni un amestec prea bogat produce arderi incomplete, neterminate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Incepem din nou sa fim lupi moalisti sau Gica-contra atunci cand un om din propria experienta vorbeste ? De ce din toba de la mobra 50 super nu picura uleiul ? simplu! pentru ca cotul de evacuare pleaca din cilindru in jos iar uleiul este aruncat impreuna cu noxele afara din toba de esapament in timpul mersului mult mai usor.In toba de esapament a unei mobre 50 super se va retine mereu mult mai putin ulei fata de toba de esapament a unei mobra Hoinar care din cilindru e indoita in sus, mult ulei retinandu-se acolo in toba Hoinarului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 problema asta cu picuratu pe toba e de la ulei.un ulei bun de calitate nu o sa scota moturul cu el nici fum si nici depuneri de calamina.asa credca e prima proprietate a unui ulei sa se arda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 6, 2013 Share Postat Ianuarie 6, 2013 Alex, intradevar un bun ulei de amestec pentru 2T nu are voie sa arda (formand calamina) el trebuie sa fie aruncat afara o data cu noxele. Motoarele in 2 Timpi oricum scot mai mult fum decat cele in 4T. Uitate la Trabant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 7, 2013 Share Postat Ianuarie 7, 2013 ...moalisti sau Gica-contra atunci cand un om din propria experienta vorbeste ? ...======================= ...un bun ulei de amestec pentru 2T nu are voie sa arda... Cu tot respectul, nu fac morala nimanui, nu asta am vrut... e treba ta ce crezi si nu ma intereseaza... nu fac polemica cu oameni care le stiu pe toate! Apoi exista "experiente" acumulate din proceduri corecte sau gresite. Asa-i? ====================== Insa cand faci afirmatii in necunostiinta de cauza (vezi a doua postare) este altceva... Daca ai fi citit despre uleiuri: caracteristici si destinatii, nu ai fi scris asa ceva. Stiu, tu nu ai nevoie de aceste informatii... am scris pentru altii, sa nu ia de buna o astfel de "experienta"! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 7, 2013 Share Postat Ianuarie 7, 2013 Domnule Cristi, te stiu de multa vreme de aici de pe forum si din respect am so las personal moarta. Nu-mi plac discutiile in contradictoriu cu persoane care nu inteleg decat ceea ce vor. Sa lasam restul forumistilor sa traga singuri propriile concluzii privind acumularea sau neacumularea uleiului in toba de esapament a motoretei Hoinar care defapt a fost subiectul acestei discutii ce ulterior a capatat amploare. Stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Ianuarie 7, 2013 Share Postat Ianuarie 7, 2013 Toba de esapament a motoretei hoinar nu a fost prea reusita , modele pentru competitii ale constructorului brasovean ( torpedo zarnesti ) aveau tobe "pe jos " . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 7, 2013 Share Postat Ianuarie 7, 2013 Foxxbiker confirm asta! Motorul Hoinarului meu are modificat esapamentul de catre mine astfel incat cotul de evacuare care pleaca din cilindru sa vina pe jos, asa cum spui si tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spitfiredragos Postat Ianuarie 7, 2013 Share Postat Ianuarie 7, 2013 Am aplicat metoda lui Calin si am reusit sa reglez aprinderea .Chiar am si pornit-o...dar de aici alte probleme1)am pornito impinsa...porneste destul de repede in viteza a 2a dar cand o scot din viteza sta turata aproape la maxim...cand incerc sa-i reglez aerul se opreste imediat 2)am incercat sa merg cu ea asa turata si cand incerc sa schimb in treapta a 3 a moare motorul oricat de incet as da drumul la ambreiaj 3) nu reusesc sa reglez nivelul in carburator.Ori este prea mare si imi da benzina continuu pe langa butonul de amorsare ori este prea mic si dupa ce amorsez o pornesc si merge maxim 100 de metri imi este frica sa nu fie segmentii dusi...compresia nu am cum sa o masor...in viteza 1 sta roata blocata daca o imping...se invarte doar daca este cineva urcat pe ea...cred ca asta este un semn ca are compresie...si pedala se apasa greu daca incerc sa o pornesc. Slaba activitate pe acest topic.Se vede ca s-a plictisit lumea de Mobre...azi in timp ce incercam sa pornesc Mobra m-am intalnit cu un manelist discutia a fost urmatoarea: -waw ce motor misto!!!ce marca este? -Mobra -aaa asta este mobra?ce faci ma cu ea ca este vechi astea.Nici degeaba nu as luao exact asta a fost discutia inclusiv "este" Concluzia o trageti voi! Nu mai zic de etnia respectivului ca ...o ghiciti voi... Eu cred ca era tigan de etnie rroma! care este! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 7, 2013 Share Postat Ianuarie 7, 2013 (editat) Ok, uite incerc sa lamuresc problema pusa de tine. Evident prin logica mea. A. arderea intr-un motor se face dupa anumite principii. 1. O ardere normala inseamna ca amestecul sa contina benzina si aer intr-un anume raport, astfel incat la sfarsitul ciclului benzina sa fie arsa complet iar oxigenul din aer oxidat in procent de 99%. Si fac o paranteza: de regula in atmosfera 75% este azot, cca 23% oxigen iar 2% alte gaze... acest raport nu poate fii determinat precis(motoarele moderne sunt dotate ce sonda lambda tocmai pentru a stabili cu precizie acest raport) 2. daca raportul aer este mai mare, ramane oxigen nears 3. daca benzina este mai multa, atunci cand se termina oxigenul, ardere inceteaza(deci ramane benzina nearsa ce este apoi evacuata). B. Uleiul de amestec este un combustibil cu rol de ungere(nu o spun eu, ci fabricantii...). Adica este fabricat special cu aceasta destinatie... restul sunt vorbe! C. Faptul ca il regasesti in evacuare are alta cauza. In primul rand amestecul bogat(vezi cazul 3), avans mic, scanteie rece etc... Daca ai sa pui degetul si ai sa mirosi acel ulei ai sa vezi ca are miros de benzina. Faptul ca nu contine si benzina se datoreaza temperaturii din acea zona. Benzina are volatilitate mare in comparatie cu uleiul. Exista un tabel in care sunt expuse temperaturile de vaporizare a tuturor hidrocarburilor ce sunt prezente in compozitia benzinei. Nu stau acum sa caut… e inutil pentru mine, eu stiu aceste lucruri. Din amintiri este parca intre 40 si 180℃. Uleiurile in schimb devin volatile la peste 600℃. Acest lucru explica de ce in evacuare gasesti doar uleiul. Galeria de evacuare nu depaseste niciodata 400℃. Logic nu? Vreau sa mai adug un lucru: nu exista motor sa aiba alt principiu cand este vorba de ardere sau raporturi amestec. In schimb nu toate motoarele au acelasi ranament. Editat Ianuarie 7, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 Sint multe lucruri care influenteaza un motor:avansul la aprindere,calitatea scanteii(la cele cu platini la turatii mari mai scapa cate o scanteie),reglajele carburatorului(mersul la relanti si sarcina),calitatea uleiului,partea de evacuare etansata corect si curatata,bujia folosita.... Deci nu e asa simplu cum cred unii,bujie noua si rasucit un surubel in carb... Pai din moment ce ea a fost gandita ca o motoreta "de strada", clar nu prea e de domeniul ei sa "zboare" prin padure. Nu zic ca nu merge, dar in prmul rand va fi mult mai solicitata suspensia, si oricum nici la capitolul fiabilitate nu sta prea bine...Bafta! In special cardul din teava tubulara si neinchis(continuarea pe sub motor ca la hoinar) este cel acre cedeaza.La motoarele modificate mobra mai are obiceiul de a mai rupe si suportul motorului care e prins de aceeasi teava care vine de sub rezervor. salut, Vreau sa cumpar un set cilindru de honda dio pentru hoinarul din garaj si am cateva intrebari: Nu am gasit decat piesa calitatea 2.Este mai bun decat cilindrul original sau dau banii degeaba? Daca e mai bun, cum aflu cota cilindrului de care am nevoie? Este nevoie de modificari pentru montarea acestui cilindru? Daca are cineva 2 burdufuri furca sau alte piese de hoinar in stare ar fi extraordinar. ofer bani sau o casca nitro purtata 1 luna la schimb. Pistonul de honda dio dar la cota urmatoare potriveste perfect,lungime,bolt,cursa, dar alezat cilindrul. are cineva poze cu un motor de hoinar desfacut ca eu am desfacut unul si cum am avut rulmenti blocati a iesit greu si cand a iesit sa imprastiat cutia si sa fiu sigur cand o montez la loc caut niste sfaturi . pinioanele care stau pe boltul care tine si discurile de ambreiaj vine de la mic la mare la pinioanele de viteze e la fel ? si as fi interesat daca stie cineva din ce material se fac garnituri Asaza pinioanele pe ax fara bilele de blocare si cind axele sint paralele si pinioanele sint corect montate. Atunci stop cadre din film cu Mobra prototip din 1968 ( are nr de Brasov)Poate reusesc sa pun si secvente din film pe youtube.Ce este interesant nu avea marca Mobra scrisa pe rezervor. Dar in schimb se vede o emblema posibil o carte de joc ( As de pica?) cum era moda "cafe racer" din anii 60.Desi filmul a aparut in '68, primele mobre de serie au aparut in 1970. Explicatia posibila pt intarziere (apropape doi ani)ar fi trecerea fabricii de la Zarnesti la productia de armament in urma invaziei Cehoslovaciei in 1968. Aia prima cred ca e zundapp nu mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 @edysson , am rupt 2 cadre de mobra 50 la imbinarea suportului de motor , exact cum spui tu , primul cadru rupt l-am sudat cu autogenul , l-am supraincalzit ocazie cu care am reusit sa topesc si bucsile de plastic din cadru ce tin bascula , ulterior am confectionat o teava prinsa de sub rezervor pana la prinderea in motorul de mobra (cea cu seria motor ) , cadre de mobra hoinar nu am reusit sa rup . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.