ishmael Postat Aprilie 1, 2007 Share Postat Aprilie 1, 2007 kawa el 250 b (ala din 88 - 96) avea pusa baterie de gel care nu era pentru motoru asta (firar masa al dracu care so uitat) in fine ... 12v/9Ah era bine, numa dimensiunile nu erau exacte (era proptita in locash cu nishte cauciuc pe ici pe colo) in fine ... am montat alarma ... merea brici , intr-o zi am utiat sa dau drumu la robinetu de benzina, si am tot dat la automat cate putin , da sigur... pana mi-am dat seama care era hiba , am "pornit" benzina numa ca ... deja electromotoru nu mai facea azi-maine-azi-maine-azi-maine , ci facea asa un bzzzzzzz enervant si nu misca ... am luat frumos redresoru facut din almanahele tehnium (traiasca tatzii noshtri) , l-am lasat ceva-ceva ... o luat-o ... cateva zile nam avut treaba , mai mergeam cu el , mai statea in garaj (ca nu aveam drumuri cu el) ... peste ceva vreme s-a repetat povestea .... nu mai aveam redresor , am luat curent de la mashina - jump start - a luat-o ... azi , IARA ... sa iau curent de la mashina , numa ca PAUZA ... acu nu mai face nici BZZZZZ ... nu aud numa un pac cand apas pe butonu de starter si ATAT. ... bateria am scos-o ...aparatu arata 12.33 (stiu ca astea pa gel is mai cu frast ... da chiar asa ? sa fie kaput si sa arate 12.ceva ? ) asa ca ... acuma cu maselele(sa zic asa) stranse astept raspuns de la un tip care are varta`uri (cu intretinere) de vanzare , daca nu , iau via louis ceva mai eftin (un DELO ceva) ... nu am spus de ce strang maselele - ca un electrostarter nou e ~150 de euro pentru a mea (cu tot cu manopera si transport- DACA AM NOROC) ... acu eu pasii astia i-am facut / dedus ... as dori sugestii, sfaturi, injuraturi , ORICE sa imi mai ridice moralu sau sa ma puna la treaba , ca e inceput de sezon si mie imi vine sa ma mushc singur de jugulara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costingr Postat Aprilie 1, 2007 Share Postat Aprilie 1, 2007 (editat) Supozitie:-e posibil ca redresorul sa fi fost prea puternic,facut sa scoata niste amperi mai multi decat ar fi putut suporta saracutza baterie.Din ce am vazut pe ici,pe colo,"ecsista" redresoare mici si blande pentru baterii moto.Ai furat-o si imi pare rau sincer!Si eu o pornesc uneori de la masina si cum a "luat-o" am dat repede-repede firele jos. E posibil acu sa fi sucombat electromotorul. Editat Aprilie 1, 2007 de costingr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_evil Postat Aprilie 1, 2007 Share Postat Aprilie 1, 2007 vezi ca pe startarul de pornire ai o siguranta de 30 de amperi sigur aia e arsa schimbo cu una de 30 si e totul ok.Staratarul de pornire e undeva in stanga prin zona de spate acum vezi si tu unde se aude pacanitul ca ala e startarul de pornire si scoti mufa si o sa vezi ca ai acolo o siguranta si sigur e arsa altceva nu avea ce sa se intample.Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 2, 2007 Share Postat Aprilie 2, 2007 Supozitie:-e posibil ca redresorul sa fi fost prea puternic,facut sa scoata niste amperi mai multi decat ar fi putut suporta saracutza baterie.Din ce am vazut pe ici,pe colo,"ecsista" redresoare mici si blande pentru baterii moto.Ai furat-o si imi pare rau sincer!Si eu o pornesc uneori de la masina si cum a "luat-o" am dat repede-repede firele jos.E posibil acu sa fi sucombat electromotorul. bulshit!!! ba, va rog io mult nu mai dati sfaturi daca habar nu aveti nici cea mai mica notiune despre electricitate: \ nu eexista asa ceva : a dat mai multi amperi decat putea bateria sa duca!!!!" NU EXISTA ASA CEVA! nu mai confundati TENSIUNEA cu INTENSITATEA CURENTULUI !!!! poti vorbi despre tensiune atunci cand ai o sursa dar nu poti vorbi de curent atunci cand ai numai sursa! Cand exista un circuit sursa - consumator, atunci se poate vorbi de Intensitatea curentului.. O sursa este caracterizata de Tensiune, Rezistenta interna si Intensitatea maxima a curentului pe care o poate da... Atentie, este vorba de intensitate maxima!!! In general o putem caracteriza prin putere maxima care este curent x tensiune..,. INTOTDEAUNA INTR-UN CIRCUIT DE GENUL sursa - consumator, curentul (intensitatea) este impus de consumator si tensiunea de sursa... adica mai simplu, intotdeauna consumatorul suge curent numai atat cat poate.... Bateria ta s-a stricat pentru ca nu ai incarcat-o suficient, sau tensiunea nu era chiar 12V... curentul nu conteaza... poate sa indice bine-merci 12,5 V si sa fie moarta, conecteaza un consumator la ea si vezi daca mai arata 12V, dar in general electromotorul are nevoie de putere mare sa se poata rori... bateria poate sa fie si 1/2 incarcata si sa nu poata roti electromotorul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Aprilie 2, 2007 Autor Share Postat Aprilie 2, 2007 (editat) bulshit!!! ... poate sa indice bine-merci 12,5 V si sa fie moarta, conecteaza un consumator la ea si vezi daca mai arata 12V, dar in general electromotorul are nevoie de putere mare sa se poata rori... bateria poate sa fie si 1/2 incarcata si sa nu poata roti electromotorul... asa ceva am socotit si eu , dar m-a cuprins teama de la cati mi-au dat sfaturi si diagnostice ... (oameni totusi in varsta , care au mai si lucrat prin domeniu ) ... in fine acuma merg jos in garaj sa vad de siguranta , si sunt la telefon cu tipul care are baterii varta ... si semnele sunt bune, este si pentru mine, dar cu cate un mm mai mare pe fiecare dimensiune ... oricum , am mai dormit o tura, nu mai sunt asa stresat si paranoic edit: e in regula siguranta ... acu sa vina bateria (si am luat si un redresor de acela shmart da pa louis daca tot e la oferta) Editat Aprilie 2, 2007 de ishmael Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanchez Postat Aprilie 2, 2007 Share Postat Aprilie 2, 2007 (editat) Vezi daca ai facut vreun scurt cand ti-ai montat alarma! Editat Aprilie 2, 2007 de Sanchez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Aprilie 2, 2007 Autor Share Postat Aprilie 2, 2007 nope ... besides ... a mers bine dupa ce am montat-o ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Aprilie 2, 2007 Share Postat Aprilie 2, 2007 Poti incerca daca ai cum sa pornesti cu o baterie de masina, sau cu alta care esti sigur ca e buna. Ca sa testezi electromotorul, incearca sa o pornesti cu o baterie buna si daca nu da semne de viata masoara daca ai tensiune la borna electromotorului. Si acuma e simplu...daca ai tensiune acolo cand apesi pe START si nu face nimic, e de la electromotor. Daca nu ai tensiune, ai o problema in circuit (un releu/o siguranta/un fir/o mufa..etc). BTW...tot ce a zis @Belbody e valabil...important e sa-ti scoata sursa tensiunea necesara (cam vreo 14V). Curentul e dat de baterie(consumator in cazul asta) si depinde de starea ei (cat e de incarcata si cat e de uzata - curentul absorbit scade cu incarcarea si cu uzura). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Aprilie 2, 2007 Share Postat Aprilie 2, 2007 bateria ta era una speciala pt moto sau era din cele pentru sisteme electrice/electronice. Acelea nu sunt gandite pentru curenti mari de descarcare si se "ard" destul de repede. Io am patit-o cu doua baterii (a doua schimbata in garantia primeia) pana cand am inteles ca "nu e bune". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
branconier Postat Aprilie 2, 2007 Share Postat Aprilie 2, 2007 daca zici ca se aude un "pac" cand apesi pe "start", atunci ar putea fi electromotorul (periile....sau rotorul, nu stiu) dar daca ajungi la concluzia ca e electromotorul, nu trebuie neaparat schimbat... pe strada Padurii, peste drum de intrarea in piata obor e un nene care repara numai electromotoare, poate te scuteste de 150 de euroi... bafta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Aprilie 3, 2007 Share Postat Aprilie 3, 2007 bulshit!!! ba, va rog io mult nu mai dati sfaturi daca habar nu aveti nici cea mai mica notiune despre electricitate: \ nu eexista asa ceva : a dat mai multi amperi decat putea bateria sa duca!!!!" NU EXISTA ASA CEVA! nu mai confundati TENSIUNEA cu INTENSITATEA CURENTULUI !!!! poti vorbi despre tensiune atunci cand ai o sursa dar nu poti vorbi de curent atunci cand ai numai sursa! Cand exista un circuit sursa - consumator, atunci se poate vorbi de Intensitatea curentului.. O sursa este caracterizata de Tensiune, Rezistenta interna si Intensitatea maxima a curentului pe care o poate da... Atentie, este vorba de intensitate maxima!!! In general o putem caracteriza prin putere maxima care este curent x tensiune..,. INTOTDEAUNA INTR-UN CIRCUIT DE GENUL sursa - consumator, curentul (intensitatea) este impus de consumator si tensiunea de sursa... adica mai simplu, intotdeauna consumatorul suge curent numai atat cat poate.... Bateria ta s-a stricat pentru ca nu ai incarcat-o suficient, sau tensiunea nu era chiar 12V... curentul nu conteaza... poate sa indice bine-merci 12,5 V si sa fie moarta, conecteaza un consumator la ea si vezi daca mai arata 12V, dar in general electromotorul are nevoie de putere mare sa se poata rori... bateria poate sa fie si 1/2 incarcata si sa nu poata roti electromotorul... din pacate, aici sunt complet de acord cu tine.......se pare ca erai tare la electrotehnica........vezi ca se poate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 3, 2007 Share Postat Aprilie 3, 2007 Bateria se incarca cu 10% din curentul nominal (adica max. 1 Ah in cazul tau). Mai mult nu e bine, nu te lua dupa toata lumea..... Alta chestie: bateriile cu gel, daca e vorba de cele pentru surse UPS, nu functioneaza normal la auto/moto si se distrug foarte rapid. Eu zic sa schimbi bateria, temporar, cu una incarcata, tip moto, si sa masori incarcarea si restul de parametri. Tine-ne la curent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 3, 2007 Share Postat Aprilie 3, 2007 din pacate, aici sunt complet de acord cu tine.......se pare ca erai tare la electrotehnica........vezi ca se poate? din pacate sunt inginer-electronist si n-am ce face... asta este.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Aprilie 3, 2007 Autor Share Postat Aprilie 3, 2007 super blindat cu faculta(bine`ntzeles per pedes ) ... nam apucat nici pe forum sa intru , astept inca dupa omul care aduce bateria . daca zici ca se aude un "pac" cand apesi pe "start", atunci ar putea fi electromotorul (periile....sau rotorul, nu stiu) dar daca ajungi la concluzia ca e electromotorul, nu trebuie neaparat schimbat... pe strada Padurii, peste drum de intrarea in piata obor e un nene care repara numai electromotoare, poate te scuteste de 150 de euroi... bafta... MERSI DE INFORMATIE . inca sper sa nu se ajunga acolo. Bateria se incarca cu 10% din curentul nominal (adica max. 1 Ah in cazul tau). Mai mult nu e bine, nu te lua dupa toata lumea..... Alta chestie: bateriile cu gel, daca e vorba de cele pentru surse UPS, nu functioneaza normal la auto/moto si se distrug foarte rapid. Eu zic sa schimbi bateria, temporar, cu una incarcata, tip moto, si sa masori incarcarea si restul de parametri. Tine-ne la curent creca din cate se pare ajunge redresoru inainte de baterie ... e ceva deshtea ozene din cate se vrea el , sa speram ca isi face treaba bine ... bateria e yuasa de honda pa gel (presupun ca nu ar fi fost probleme existentiale de alt fel). de cum aflu ceva, va tin la curent multumesc pentru sfaturi si interventii ... acu asteptam :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Aprilie 4, 2007 Share Postat Aprilie 4, 2007 din pacate sunt inginer-electronist si n-am ce face... asta este.. din pacate si eu la fel ......da' nu mai fi asa acid cu oamenii cand sunt la ananghie......intr-adevar, sunt unii, pafaristi absoluti........si, ai dat si tu cateva rateuri pe alocuri......in rest, toate bune..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Aprilie 4, 2007 Autor Share Postat Aprilie 4, 2007 din pacate si eu la fel ......da' nu mai fi asa acid cu oamenii cand sunt la ananghie......intr-adevar, sunt unii, pafaristi absoluti........si, ai dat si tu cateva rateuri pe alocuri......in rest, toate bune..... deci sa fie clar ... aici IEU sunt la ananghie , si el a dat primele ipoteze de veshti bune ... alta idee ... asta cu bateriile creca o fi mai mult NU ,desi mai incerc si maine la telefon . tot de pe louis urmeaza luat ... da din pacate aia inseamna ceva ceva dupe pashti ... in fine ... i-am dat la tip un reply si la anuntzu de vanzari baterii ... asa de abatut ce is Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Aprilie 10, 2007 Autor Share Postat Aprilie 10, 2007 update : /index.php?...t=0#entry696723 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 din pacate si eu la fel ......da' nu mai fi asa acid cu oamenii cand sunt la ananghie......intr-adevar, sunt unii, pafaristi absoluti........si, ai dat si tu cateva rateuri pe alocuri......in rest, toate bune..... incantat de cunostinta, io practic electronica numai in timpul liber cand mai vreau sa stric ceva care merge f. bine... pe forum sunt mai rau, da in realitate sunt o dulceata de baiat... fetele pot sa confirme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Aprilie 13, 2007 Autor Share Postat Aprilie 13, 2007 update : ... a venit redresorul de la louis ... l-am spalat calumea intre timp ce se incarca bateria , l-am uns l-am sprayat , am incercat sa schimb manivela de ambreiaj NO SUCH LUCK :| (daca imi face cineva niste desene dau o .... nu stiu/nu sunt capabil/nu am reusit sa scot tzumburushu ala care sta in locas si tzine capatu de cablu) o incarcat bateria de ardea faru` ca si cu motoru` turat (numa de la baterie - ca motoru tot nu porneste) scuze de aberatii ... Sunetu de BZZZZZZ a revenit .... m-am dus pe fir motoru` fiind shasha demontat ... se aude din releu ... guess releu` e COPT ... maine cumpar altu (si niste becuri care au ajuns la schimbat dupa o lunga asteptare ) . Multumesc tuturor pentru bunavointa si sfaturi... sper sa nu pun mai mult de un update (in care sa scrie ) ... dar daca cumva intre timp va vin in minte injuraturi/idei/sfaturi ... please don`t let me stop you Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ishmael Postat Aprilie 14, 2007 Autor Share Postat Aprilie 14, 2007 cand apas bumbu , fuse-box`u pacane , releu face BZZZZ .... am dat releu` jos , i-am pus bornele de comanda pe baterie ... mere UNS : PIC .... POC am schimbat si siguranta , am curatat si acolo contactele , si pe fir inspre ambele parti pana la capatu` de linie toate contactele suspecte. am facut scurt peste releu cu shurubelnitza ... electromotorul pauza ... ceva sunetzel se aude , da de invartit nici vorba ... so , i`m sorry to say NO roday deja is si incep si partialele de sapt. viitoare ... mama ei de soarta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.