cristi-mic Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 In weekend si de sarbatori am facut cam 500 km, asa ca am facut un calcul si am avut o surpriza: Plecind din Tulcea, cu plinul facut la Rompetrol (Efix 95), dupa 250 km am facut plinul din nou (la MOL in Cta). Consum aproape 9 % !!!!!!!!!!!!!!!! e adevarat ca am mers cu 120 media, dar totusi..... La intoarcere acasa am facut deci plinul cu MOL (o parte super de 98 din greseala si restul 95). Dupa 200 km prin coclauri, paduri, dealuri si alte drumuri dobrogene......surpriza placuta : 11 litri ! Deci 5,5 % consum cu pasager, pe drumuri de soft enduro, curbe si altele.... Concluzia: nu mai iau in viata mea de la Petromidia. Cum in Tulcea n-ai de ales, o sa iau in continuare de la Petrom. Trebuie sa incerc si Lukoil, asa, de variatie..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 cred ca nu ai facut tu calculul bine. este aproape imposibil ca din cauza benzinei sa creasca consumul asa mult. ori i-ai dat tu gaz mult la dus. ar insemna sa fie o benzina cu cifra octanica de sub 90. sa-ti mai zic o chestie: mol ia benzina si motorina de la petromidia, in afara de cea de 98, si gama EVO. nu este un secret asta. am lucrat la mol si stiu despre ce este vorba. de ex, la mol-ul din palazu, in stg casei de marcat, pe perete, ar trebui sa vezi o hartie cu provenienta carburantilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 am facut si eu plinuri cu efix,asta iarna in Bucuresti,dar mare diferenta fata de alte benzine nu am simtit,un pic pornea mai greu la rece ..(motor cu injectie) la tine cam mare diferenta,poate ai alergat-o !! dar totusi aproape dublu !!! Daca era f proasta benzina nu puteai so alergi ca sa scoti media de 120 km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 asa am zis si eu la un moment dat ca imi consuma enorm dar calculul ce il facusem era total anapoda la fel ca si viteza care varia foarte mult chiar daca aveam posibilitate de forja Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Aprilie 10, 2007 Share Postat Aprilie 10, 2007 In weekend si de sarbatori am facut cam 500 km, asa ca am facut un calcul si am avut o surpriza: Plecind din Tulcea, cu plinul facut la Rompetrol (Efix 95), dupa 250 km am facut plinul din nou (la MOL in Cta). Consum aproape 9 % !!!!!!!!!!!!!!!! e adevarat ca am mers cu 120 media, dar totusi..... La intoarcere acasa am facut deci plinul cu MOL (o parte super de 98 din greseala si restul 95). Dupa 200 km prin coclauri, paduri, dealuri si alte drumuri dobrogene......surpriza placuta : 11 litri ! Deci 5,5 % consum cu pasager, pe drumuri de soft enduro, curbe si altele.... Concluzia: nu mai iau in viata mea de la Petromidia. Cum in Tulcea n-ai de ales, o sa iau in continuare de la Petrom. Trebuie sa incerc si Lukoil, asa, de variatie..... maaa...tu ai avut vintu-n fata,maa!! nu iau niciodata de la rompetrol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 11, 2007 Autor Share Postat Aprilie 11, 2007 Am spus ca am mers putin mai tare la dus, dar vintul era din lateral si, in plus, niciodata nu sar de 7% in oras, asa ca mi se pare exagerat. Pun consumul pe baza proastei calitati a benzinei pentru ca imediat ce am facut plinul cu benzina buna a scazut remarcabil, in conditii de drum cel putin la fel de solicitante (cam 20 km prin padure, o buna bucata prin cratere, catarat pe dealuri etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 nici un consum nu se compara cu cel la mersul blana. asa ca nu te mai mira de ce a consumat atat. e normal si benzina n-are nimica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 120 la ora la tenere nu e blana. Sfatul meu propriu si personal - daca motorul are compresie peste 11 sau daca e racit pe aer si se supraincinge, nu puneti benzina de rompetrol. Eu am avut experiente personale - cu oltcitul si supernova vara, pe caldura, nu aveam incotro si puneam de la rompetrol de la Navodari - consumul crestea in draci si motoarele nu mai trageau deloc. Alt exemplu - un coleg de job cu zzr de 500 a pus rompetrol in motor - de-abia a pornit la buton, nu tinea ralantiul de nici o culoare si de-abia a urcat panta de la parcarea subterana. Dupa ce a schimbat benzina, motorul si-a revenit. Asadar, e clar ca are cifra octanica varza. Motoarele mai comprimate resimt mai puternic asta (si isi iau si portia de detonatii si uzura prematura), cele cu compresie mai mica sau cu regimuri termice mai scazute tolereaza respectiva benzina proasta (nu se produc autoaprinderi). Sursa benzinei nu e atat de relevanta cat aditivii ce se pun in ea pentru asigurarea parametrilor. Cea mai "proasta" benzina devine "de 98" daca ii pui tetraetil de plumb (azi cred ca e interzis asta) sau "octane booster" cum i se zice comercial azi. Deci daca n-aveti incotro si trebuie sa bagati de la rompetrol, luati si aditiv de-ala de marit cifra octanica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaip Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 moshulik : am o curiozitate. Pt marea majoritate nu e cazu, dar mai sunt unii care au sonda lambda . Din cate stiu eu benzina cu plumb strica sonda lambda .. 'octane boosterele' din ziua de azi sunt safe oare ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 Majoritatea benzinariilor au pe langa pompa o foaie in care scrie provenienta benzinei. E a ceeasi benzina peste tot. Dintre producatori: Petrom si Lukoil sunt ieftini, Rompetrol e scump, restul se descurca si ei cum pot. Petromul mai rezerva uneori surprize, nu au preturile uniformizate, castiga rusnacii. Cea mai enervanta faza e "PetromV", adica benzina Petrom cu pret de OMV, uleiuri scumpe si proaste "bixxol" si servire inceata si enervanta de OMV. La OMV e asa: "Mai vreti un senvish , o cafea?/ NU, vreau sa platesc odata si sa ma car." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 Nu stiu daca octane booster afecteaza sonda landa, probabil scrie pe ambalaj daca e safe pentru motoare pe injectie. Oricum, daca motorul are sonda landa, probabil are si sistem digital de control al avansului la aprindere si senzor de detonatii, deci daca benzina e proasta, se ajusteaza avansul si motorul va trage mai prost, dar nu va face "damage" de la detonatii. Oricum, in general sonda lambda nu se contamineaza asa usor, din auzite se zice ca doar catalizatorul ar avea de suferit din cauza diversilor aditivi (benzina premium de exemplu, aditivata cu inlocuitor de tetraetil de plumb). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 octane booster, si orice adiiv ptr "marirea cifrei octanice" nu afecteaza sistemele catalitice. este facut ptr toate tipurile de benzina. apropo, tetraetilul este interzis de mult. se folosesc inlocuitori ptr a produce benzina "cu plumb". nu mai exista benzina proasta , ci oameni putin paranoici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 13, 2007 Autor Share Postat Aprilie 13, 2007 Putina paranoia n-a omorit pe nimeni. Postul meu nu continea nici o intrebare, ci era doar o constatare generata de un fapt surprinzator (dupa mii de km in care consumul meu a fost constant intre 6-7%, in conditii dintre cele mai variate). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 Si eu am confirmat ideea cu 3 exemple - doua personale (cu oltcit si supernova) si un coleg de job cu moto zzr500. Ideea este ca o benzina proasta nu se manifesta obligatoriu oricand si pe orice motor/masina, ci doar in conditiile propice producerii detonatiilor - anume temperatura si presiune in camera de ardere in momentul compresiei. Fenomenul de detonatie a mai fost descris prin forum mai demult si pe scurt este aprinderea spontana a amestecului aer/benzina. Fenomenul este influentat de 3 factori - temperatura motorului (greu de controlat la motoarele racite pe aer), presiunea maxima atinsa in faza de compresie (data de raportul de compresie geometric al motorului si incarcarea cilindrului - care variaza cu sarcina si turatia), si reglajul avansului la aprindere (un avans prea mare produce detonatie prin cresterea suplimentara de presiune produsa de proagarea frontului de flacara - deci amestecul incepe sa arda "normal" dinspre bujie, dar in acelasi timp se propaga o unda de soc care suplimenteaza presiunea din camera de ardere si o trece peste pragul de "rezistenta" al benzinei. - de-asta pe o masina mai veche, cand nimereai o benzina proasta trebuia umblat la avans - in sensul micsorarii, pentru a nu produce "leziuni" motorului). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 si acum vin eu mai incepatoare de fel: ce benzina e potrivita si de la ce fel de benzinarie pentru un fzr?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
S George Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 (editat) Putina paranoia n-a omorit pe nimeni. Postul meu nu continea nici o intrebare, ci era doar o constatare generata de un fapt surprinzator (dupa mii de km in care consumul meu a fost constant intre 6-7%, in conditii dintre cele mai variate). Ceva nu-i in regula cu calculul tau, 120 km/h e parfum pt tenere.Eu merg cu tdm-ul 120-140+ si nu-mi ia niciodata mai mult de 6, hai 7 la forja maxima cand scap mana in el.Poate fura aia la pompa, desi nu cred.Am bagat de la toate benzinariile si la fel consuma, cu atat mai mult cu cat motoarele noastre is renumite pt racirea f buna si temperatura de lucru stabila si compresie mica(parca 10.5 la tdm) n-ar trebui sa afecteze prea tare cifra octanica. Editat Aprilie 13, 2007 de S George Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 13, 2007 Autor Share Postat Aprilie 13, 2007 Ai dreptate, TDM (am mers si eu citeva sute de km) consuma mai putin ca ST (demultiplicare mult mai lunga). E un fapt.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mertan Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 petrom rulz... nu mai am altceva de zis ca nu are rost. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 noi inca avem benzina buna. in state, CICA mai exista inca benzina cu co 91, 88... oricum, eu nu am simtit diferente, decat la dacie(in timp) ca bagam f pb in loc de premium. afecteaza motorul pe termen lung. mai ales cand o si coxezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 13, 2007 Share Postat Aprilie 13, 2007 Alimentez la OMV, mananc la OMV, beau cafea la OMV. Niciodata nu s'a intamplat sa ma intrebe asa ceva. Si chiar daca s'ar fi intamplat, un simplu "Nu, multumesc" ar fi rezolvat problema. Intarziere? 2secunde. Prefer sa fiu tratat cu politete si un zambet sincer pe fata decat cu sictir si ranjet de femeie la menopauza. Ti-ai gasit a doua casa, cine s-ar fi gandit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 14, 2007 Share Postat Aprilie 14, 2007 noi inca avem benzina buna. in state, CICA mai exista inca benzina cu co 91, 88... oricum, eu nu am simtit diferente, decat la dacie(in timp) ca bagam f pb in loc de premium. afecteaza motorul pe termen lung. mai ales cand o si coxezi. in state au masinile lor enorme cu rapoarte mici de compresie care nu au nevoie de mai mult de 91 de aia se mai gaseste benzina de aia! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
racheta Postat Aprilie 14, 2007 Share Postat Aprilie 14, 2007 Aseară am băgat de la OMV Lizeanu. Astazi nu îmi trage motorul aproape deloc, efectiv se tărăie. Mâine sunt nevoit să caut un aditiv, că altfel înnebunesc. Concluzie: de mult Âştiam că la OMV au pus rahat în benzină Âşi nu m-am ferit; nu mai bag de la ei deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Aprilie 14, 2007 Share Postat Aprilie 14, 2007 Aseară am băgat de la OMV Lizeanu. Astazi nu îmi trage motorul aproape deloc, efectiv se tărăie. Mâine sunt nevoit să caut un aditiv, că altfel înnebunesc. Concluzie: de mult Âştiam că la OMV au pus rahat în benzină Âşi nu m-am ferit; nu mai bag de la ei deloc. si daca nu alimentai, si motorul iti mergea tot asa, ce mai ziceai? de unde stii tu ca baga aia rahat? de ce ar face-o? o fi o conspiratie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Aprilie 15, 2007 Share Postat Aprilie 15, 2007 unde e Tov.Ceasca sa vada topicurile !!! stia el de ce ne dadea 10 litri de benzina pe luna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
racheta Postat Aprilie 15, 2007 Share Postat Aprilie 15, 2007 si daca nu alimentai, si motorul iti mergea tot asa, ce mai ziceai? de unde stii tu ca baga aia rahat? de ce ar face-o? o fi o conspiratie.... Pentru că am prieteni care au pățit la fel. ÂŞi maÂşini Âşi moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.