Sari la conținut

Pt Incepatori De La A La Z


old school
 Share

Postări Recomandate

3 hours ago, Lucian_M said:

Exact. Inițial a dat citatul, i-am răspuns, apoi a pus și clipul. Pe astfel de cerșetori de vizualizări și like-uri îi evit.

@Lucian_M, te-am jignit cu ceva? Nu-i nevoie sa raspunzi, este evident ca nu. Si nici n-am de gand s-o fac. 

@ENEOS, daca "fix-ul" de mai sus te-a facut sa te simti bine, ma bucur.

 

Legat de numar de vizualizari, le vreti voi? Ca pe mine nu ma intereseaza. Nu-mi aduc nici bani si nu-mi hranesc nici orgoliul. Daca un singur incepator il vede si-l considera util, este suficient pt. mine.

 

Imi cer scuze pt. off-topic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 593
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

11 hours ago, AdRu said:

Si eu am trecut sezonul trecut prin experienta alegerii primei motociclete. Daca te ajuta experienta unui incepator care a trecut prin acesta experienta, povestea este aici: 

 

Așa cum am zis ca orice sfat este bine venit, voi urmări filmulețul, mulțumesc ! 

 

5 hours ago, Lucian_M said:

Ți-ar sta bine pe un adv, nu chircit pe o sportivă.

Mulțumesc pentru sfat, cu siguranță voi încerca tot ce se poate la momentul potrivit și voi reveni cu decizia sau mai bine zis achiziția finala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu' eu nu zic să nu te uiți, poate înveți ceva din filmul ăla,  dar sfaturi ar trebui să asculți de la oameni în măsură să ți le dea, că începătorii atotștiutori și sfătoși ajung uneori să îmbrățișeze copaci de multe ce știu! Mai era o vorbă,  "cine știe face, cine habar n-are îi învață pe alții cum să facă"!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ar strica să te urci pe cât mai multe mobre, să-ți faci o idee măcar despre poziție, confort. La școală vei avea un naked, probabil gen Hornet, la 188 probabil nu vei sta confortabil pe ea, țin minte că m-am urcat pe unul după vreo 4 ani de V-strom și parcă stăteam pe bicicletă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, AdRu a spus:

@Lucian_M, te-am jignit cu ceva? Nu-i nevoie sa raspunzi, este evident ca nu. Si nici n-am de gand s-o fac. 

@ENEOS, daca "fix-ul" de mai sus te-a facut sa te simti bine, ma bucur.

 

Legat de numar de vizualizari, le vreti voi? Ca pe mine nu ma intereseaza. Nu-mi aduc nici bani si nu-mi hranesc nici orgoliul. Daca un singur incepator il vede si-l considera util, este suficient pt. mine.

 

Imi cer scuze pt. off-topic!


Parerea unui incepator nu numai ca in 99 % din cazuri nu ajuta alt incepator, dar poate chiar sa-l incurce rau. Deci abtine-te de la a da sfaturi altora doar pentru ca tu esti cu cateva luni mai putin nepriceput ca el. Tine tu clipul ala pentru tine zece ani in care fa macar 10.000 km pe an pe mobra si apoi uita-te din nou la el si asculta ce ziceai. Iti garantez ca n-o sa-l mai pui "pa net".

 

Asta unu.

 

Si doi, cand te emotionezi la primele vorbe mai acre pe care le-ai primit pe forum ma indoiesc ca o sa ajungi in situatia aia de mai sus, cu 10 ani si suta de mii in sa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, Speedy.K said:


Parerea unui incepator nu numai ca in 99 % din cazuri nu ajuta alt incepator, dar poate chiar sa-l incurce rau. Deci abtine-te de la a da sfaturi altora doar pentru ca tu esti cu cateva luni mai putin nepriceput ca el. Tine tu clipul ala pentru tine zece ani in care fa macar 10.000 km pe an pe mobra si apoi uita-te din nou la el si asculta ce ziceai. Iti garantez ca n-o sa-l mai pui "pa net".

 

Asta unu.

 

Si doi, cand te emotionezi la primele vorbe mai acre pe care le-ai primit pe forum ma indoiesc ca o sa ajungi in situatia aia de mai sus, cu 10 ani si suta de mii in sa.

@Speedy.K cred ca esti putin "biased", dar oricum ai o opinie si cred ca orice opinie merita fie luat in calcul, impreuna cu contextul aferent. Totusi, cred ca era dragut si util sa fie exprimata intr-un mod mai obiectiv si mai putin "adversarial".

 

Legat de punctul doi, nu stiu ce intelegi prin "vorbe acre". Daca asta, pt. tine,  inseamna jigniri si a pune "pumnul in gura" cuiva pe diverse motive, atunci parca este in contradictie cu ideea de forum. Prin forum inteleg in facilitator al dialogului constructiv, dialog intre persoane cu diferite experiente, ocupatii, pregatire, personalitati, varste si opinii, dar cu un anumit interes comun. Nu prea vad cum aceste "vorbe acre" si o atitudine adversa incurajeaza misiunea unui forum. Asta e, cred ca sunt si eu "biased" :) .   

 

P.S. Vad ca esti "Super Membru" cu rank "Mentor". Foarte frumos! Este dragut sa vezi oameni care se implica. Cred ca putin "soft skills" te-ar ajuta foarte mult in mentorship (si nu numai). Implicit ar ajuta si misiunea forumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce-i aia "biased", deci nu comentez.

Te contrazici, insa. Tocmai fiind oameni diferiti cu educatii si temperamente diferite, ne exprimam diferit. Deci hotaraste-te, e bine sa fim diferiti sau nu-i bine? E buna diversitatea sau nu-i buna? E buna exprimarea opiniilor, oricare ar fi ele sau nu-i buna?

Vezi ca corectitudinea asta politica, sau cum i-o spune pe romaneste, va baga pe voi, astia mai tineri si obisnuiti sa se agate de ea, intr-un cerc vicios. E un argument cu doua taisuri. Pe de o parte vreti sa aveti dreptul de a spune ce vreti voi, pe de alta parte nu vreti sa vi se spuna decat ce vreti sa auziti, ca altfel va simtiti jigniti. Vreti sa aveti voie sa va exprimati cum vreti voi, ca altfel e cenzura, dar pe de alta parte altii n-au voie sa vi se adreseze cum vor ei, ca e discriminare, ofensa sau mai stiu eu ce. Pe vremea mea era mai simplu: aia mai mari sau mai batrani aveau voie sa-i apostrofeze pe aia mai mici sau mai tineri, invers nu, ca se considera lipsa de politete. Era si aia un fel de corectitudine politica a vremurilor alora, nu?! Doar ca azi se considera ca acea corectitudine politica nu era buna, dar asta de azi e buna. Asa o fi?! Sau peste 30 de ani si corectitudinea de azi o sa fie incorecta, ca o sa se inventeze alta?!

 

Ce ti-e si cu filozofia asta...

 

Cat despre rangurile de pe forum, sunt doar niste calificative date automat de soft in functie de CAT postezi. Nu de CE si CUM postezi. Deci nu te mai lua dupa ele, ele iau in calcul doar cantitatea, nu si calitatea. Stiu, tocmai mi-am dat la gioale singur, nu? O fi corect politic?!

 

 

Hai, sa lasam vrajeala. Pune mana si aduna kilometri si mai vorbim peste cativa ani. Drum bun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, AdRu a spus:

@Speedy.K cred ca esti putin "biased", dar oricum ai o opinie si cred ca orice opinie merita fie luat in calcul, impreuna cu contextul aferent. Totusi, cred ca era dragut si util sa fie exprimata intr-un mod mai obiectiv si mai putin "adversarial".

 

Legat de punctul doi, nu stiu ce intelegi prin "vorbe acre". Daca asta, pt. tine,  inseamna jigniri si a pune "pumnul in gura" cuiva pe diverse motive, atunci parca este in contradictie cu ideea de forum. Prin forum inteleg in facilitator al dialogului constructiv, dialog intre persoane cu diferite experiente, ocupatii, pregatire, personalitati, varste si opinii, dar cu un anumit interes comun. Nu prea vad cum aceste "vorbe acre" si o atitudine adversa incurajeaza misiunea unui forum. Asta e, cred ca sunt si eu "biased" :) .   

 

P.S. Vad ca esti "Super Membru" cu rank "Mentor". Foarte frumos! Este dragut sa vezi oameni care se implica. Cred ca putin "soft skills" te-ar ajuta foarte mult in mentorship (si nu numai). Implicit ar ajuta si misiunea forumului.

Da, ti-am urmarit si eu filmuletul. Ma intreb daca tu faci ceva in viata care sa iti placa pur si simplu si nu pentru ca a obtinut ''scorul'' minim necesar in urma evaluarii? Cum ar zice unii, sa il faci din inima ....

In opinia mea cei care iubesc motocicletele si motociclismul isi aleg prima motocicleta pentru ca le place. Fara explicatii, fara argumente tehnice etc.

Pentru ca bucuria motociclismului nu sta in caii putere, demaraje sau numar de cilindri. Reiau - asa simt eu.

Sa iti alegi primul motor pe criterii de inaltime, putere, cuplu, consum etc cred eu ca te priveaza de irepetabila bucurie de a-ti cumpara prima motocicleta la care ai visat.

Desigur ca unii, dupa ceva vreme, isi dau seama ca vor altceva de la motor si il vor schimba, dar orice alta motocicleta cumparata dupa prima nu are cum sa iti mai produca aceeasi emotie intensa.

Dar ma rog, fiecare cu felul lui de a fi.  Adevarul este ca lumea ar fi un loc groaznic de plictisitor daca toti am fi la fel.

De curiozitate: esti ceva corporatist?

Oare prima ta iubire a fost aleasa pe criterii ''tehnice'' (inalta/sunda, grasa/slaba, blonda/bruneta etc) sau pentru ca ai simtiti ca se intampla ceva inexplicabil in sufletul tau si in inima ta?

 

Inca ceva: din filmuletul tau inteleg ca deja ai dat cu mobra de pamant? Era un sfat util sa prezinti incepatorilor cum ai reusit.

 

@Andreas46  cand te-ai indragostit prima oara ai intrebat prietenii cum si in ce fel sa arate fata?

Sunt convins ca exista o motocicleta care iti place, pe care ti-o doresti.

Eu zic sa iti iei mobra pe care ti-o doresti si mai vezi dupa aceea ce si cum.

Marea majoritate am trecut prin asta.

R6 este o motocicleta puternica, dar nu to obliga nimeni sa mergi cu motorul turat la 14.000 rot/min ca sa ai cei 120 CP (sau cat o avea). Daca te simti nesigur,  nu ai decat sa iti pui un limitator de putere.

O motocicleta este brutala sau nu in functie de ce face pilotul cu ea.

Se cade la fel de bine cu trotineta, bicicleta, scuter, moto de 15 CP, moto de 150 CP, etc. Urmarile pot fi uneori ciudate: crapi de la cazatura cu troti si pleci pe picioare dupa tranta cu moto de 150 CP.

Important este cine pe cine controleaza: pilotul motocicleta sau motocicleta pe pilot? La fel ca la masina.

Daca stii ca esti un tip care te lasi dus de val si nu ai discernamant, sincer iti recomand sa nu iti iei mototicleta, indiferent de model.

Ai spus ca vrei ceva sfaturi. Uite cateva:

- cumpara o  moto cu ABS. Te va ajuta.

- alege cu grija anturajul moto. El poate fi mult mai periculos decat motorul.

- e bine ca la inceput sa lasi anturajul de-o parte si sa mergi singur, usurel, in ritmul tau, pana afli cum sta treaba cu motociclismul.

- daca totusi vrei sa mergi cu cineva de la care sa inveti ceva, alege persoana potrivita. Se gasesc colegi

- fara bluetooth (desi am avut handsfree in casca, am renuntat de vreo 3 ani la el). Mai bine 100% atent la pilotare.

- cumpara ce moto te va bucura sa ai.

 

Succes si sa ne mai povestesti ce mobra ai ales.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt de acord cu "chiar daca are 150 de cai poti merge incet cu ea". Eu n-am vazut incepator pe mobra d-asta sa nu ii dea blana. Nu in primii 1000 km, dar dupa primul sezon vine ceea ce eu si prietenii numim "perioada Rossi", cand incepatorul are impresia ca stie sa mearga, avand in vedere ca are cateva mii de km la activ fara cazatura. Si atunci se intampla nasolia, eventual la inceputul sezonului al doilea, cu asfalt rece, lipsa de antrenament dupa iarna, antiderapant ramas pe Cheia, soferi dezobisnuiti de mobristi etc plus impresiile de motociclist cu experienta. 
In concluzie eu recomand mobra modesta si iertatoare cel putin in primii 3 ani si minim 30.000 km. Si asta pentru ai mai linistiti si cumpatati, pentru aia mai zbanghii, ca mine, de preferat toata viata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Speedy.K a spus:

Nu sunt de acord cu "chiar daca are 150 de cai poti merge incet cu ea". Eu n-am vazut incepator pe mobra d-asta sa nu ii dea blana. Nu in primii 1000 km, dar dupa primul sezon vine ceea ce eu si prietenii numim "perioada Rossi", cand incepatorul are impresia ca stie sa mearga, avand in vedere ca are cateva mii de km la activ fara cazatura. Si atunci se intampla nasolia, eventual la inceputul sezonului al doilea, cu asfalt rece, lipsa de antrenament dupa iarna, antiderapant ramas pe Cheia, soferi dezobisnuiti de mobristi etc plus impresiile de motociclist cu experienta. 
In concluzie eu recomand mobra modesta si iertatoare cel putin in primii 3 ani si minim 30.000 km. Si asta pentru ai mai linistiti si cumpatati, pentru aia mai zbanghii, ca mine, de preferat toata viata!

Asadar cum am spus: daca te comporti responsabil, iti iei ce doresti, daca nu poti fi responsabil si sa iti controlezi pornirile,  iti iei un ceva de A1 sau A2  sau si mai bine nu iti mai iei mobra.

Am spus ca daca omul crede ca o sa scape (cuvant jignitor) (adica caii) atunci sa isi puna un limitator de putere si a rezolvat si problema asta.

Cine are impresia ca daca isi ia o mobra de 50-60 CP este la adapost de cazaturi sau accidentari nasoale, zic eu ca greseste.

Luam un exemplu: flacaul din Ploiesti care a luat separatoartele de sens in coarne (la propriu), a murit pentru ca avea o mobra puternica (nici nu mai stiu ce avea) sau pentru ca s-a comportat iresponsabil?

Si cu Transalpul o poti arde cu 180 km/h, desi are ''decat'' 70 CP. Asa ca cel care vrea sa ii dea blana,  o da si pe R6 si pe Transalp. Am vazut copchii care ii ''dau blana'' si pe mobre de A1. Cat se poate.

Sper ca omul sa se cunoasca pe sine si sa decida singur ce sa isi ia si ce nu.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toți Aur zice "fiecare are reperele lui". Cu transșlap nu s-ar fi apucat nimeni să le-o arate conservarilor! Prinde 180, dar mai greu, nu rușinezi instant orice conservă cu șlapu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, ENEOS a spus:

Toți Aur zice "fiecare are reperele lui". Cu transșlap nu s-ar fi apucat nimeni să le-o arate conservarilor! Prinde 180, dar mai greu, nu rușinezi instant orice conservă cu șlapu'.


De la semafor rusinezi aproape orice conserva si cu scuteru. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:


De la semafor rusinezi aproape orice conserva si cu scuteru. 

Mă refeream la ăla de la Ploiești care s-a urcat pe bidoanele de pe mijlocul drumului depășind în forță. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, ENEOS said:

N-aș prea zice. În orice caz dacă n-ar fi avut 🚀 sigur nu s-ar fi anturat.

@ENEOS eu inclin sa fiu de acord cu @Speedy.K in privinta cumulului de factori. Poate ca a avut viteza pt. ca s-a anturat, nu invers (cam asa pare din filmare). Cunosc destul de bine zona si intamplarea face ca astazi sa fi trecut din nou pe acolo. Un segment de drum care a facut victime atat inainte de acest tragic eveniment cat si dupa (da, au mai fost victime si dupa). Viteza, consider si eu ca este unul din factori dar sigur nu singurul. DIn pacate s-a intamplat. Trist!      

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, Lucian_M a spus:

Cu racheta ai alt tupeu, nu se poate contesta.

Daca esti fara discernamant, cu racheta sau fara,  mai devreme sau mai tarziu tot acolo ajungi.

Responsabilitatea este mult mai importanta decat caii putere de sub fund.

Desigur este o parere personala.

 

@AdRu nu pica si tu in plasa ca viteza i-a curmat viata (sau si mai rau ca drumul face victime). Viteza nu este ceva picat din cer. Mansonul de acceleratie era in mana lui. Singur a decis sa ii dea bice. Ca i-a permis mobra, sunt de acord, dar sunt si alte mobre mai  palide decat un R6 care i-ar fi permis sa ii dai blana.

Si nici macar faptul ca a dat bice nu a fost prostia care l-a omorat. De ce a dat blana? Ca sa ''il faca'' pe ala cu masina.... Motociclist care avea ceva experienta si nici nu mai era un copil.

Asadar care e treaba cu factorul viteza? El nu a murit ca a intrat cu viteza prea mare in bidoanele de apa pe post de separatoare, ci pentru ca s-a bagat calare pe linia dubla continua si lovind separatoarele a cazut pe contrasens unde a dat o masina peste el.

 

Daca @Andreas46 doreste sa isi ia R6 ''ca sa poata avea tupeu'', atunci eu ii recomand sincer sa nu isi mai ia nici un fel de motor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băieți, curajul e direct proporțional cu numărul cailor, orice urmă de discernământ dispare când se încordează neuronul la provocare. Eu n-am cu ce (mobra antică) și stau cuminte, dar cu greu rezist uneori să nu dau pedală. Și am o vârstă când mă mai controlez. Tinerii nu se gândesc mult, vor totul și vor fix atunci, că maneta se răsucește rapid și răspunde instant. Un prieten a avut mai multe mobre de peste 600 și nema carnet (16 ani), iar între localități avem cca 4 km de linie dreaptă. Ghici ce făcea prima dată când ieșea? Ați ghicit, dorea să vadă unde se oprește acul. Norocos băiat, niciun accident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...