McKagan Postat Mai 1, 2007 Share Postat Mai 1, 2007 Salutare, o sa va spun succint ceea ce am de zis. In conditii de vreme normala, adica fara ploaie si destul de cald, kle-ul meu nu merge mai mult de 160-165 indiferent de vant. Asta poate se datoreaza si faptului ca patineaza ambreiajul si nu mai poate sa urce in viteza. Acum o chestie care m-a uimit mult: pe ploaie, am constatat ca a trecut lejer de 160, cat merge in mod normal, si mi-a indicat peste 180!!! Am inteles de la un prieten, care la randul lui a aflat de la un mecanic, ca pe timp de plaoie, aerul este mai bogat in oxigen ceea ce face ca arderea combustibilului sa fie mai buna, ducand implicit la cresterea performantelor. Mie unul mi s-a parut veridica chestia asta, din moment ce am vazut cu ochii mei ca asa s-a intamplat. Voi ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motor_Fan Postat Mai 1, 2007 Share Postat Mai 1, 2007 Salutare, o sa va spun succint ceea ce am de zis. In conditii de vreme normala, adica fara ploaie si destul de cald, kle-ul meu nu merge mai mult de 160-165 indiferent de vant. Asta poate se datoreaza si faptului ca patineaza ambreiajul si nu mai poate sa urce in viteza. Acum o chestie care m-a uimit mult: pe ploaie, am constatat ca a trecut lejer de 160, cat merge in mod normal, si mi-a indicat peste 180!!! Am inteles de la un prieten, care la randul lui a aflat de la un mecanic, ca pe timp de plaoie, aerul este mai bogat in oxigen ceea ce face ca arderea combustibilului sa fie mai buna, ducand implicit la cresterea performantelor. Mie unul mi s-a parut veridica chestia asta, din moment ce am vazut cu ochii mei ca asa s-a intamplat. Voi ce ziceti? Eu unu as zice ca motorul este mult mai bine racit de catre apa de ploaie, de aici motorul merge la temperaturi mai scazute =» abreiajul patineaza mai putin parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motororult Postat Mai 1, 2007 Share Postat Mai 1, 2007 ..... Am inteles de la un prieten, care la randul lui a aflat de la un mecanic, ca pe timp de plaoie, aerul este mai bogat in oxigen ceea ce face ca arderea combustibilului sa fie mai buna, ducand implicit la cresterea performantelor. Mie unul mi s-a parut veridica chestia asta, din moment ce am vazut cu ochii mei ca asa s-a intamplat. Voi ce ziceti? La fel sa intamplat cu ETZ-ul meu (mai demult ). s-a aprins chiar toba !! (adica era rosu ,rosu inauntru ) In ani 70-80' (nu stiu exact cand) chiar in Formula 1 au fost incercari de pulveriza apa in carburatoare/injectoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Mai 1, 2007 Share Postat Mai 1, 2007 Salutare, o sa va spun succint ceea ce am de zis. In conditii de vreme normala, adica fara ploaie si destul de cald, kle-ul meu nu merge mai mult de 160-165 indiferent de vant. Asta poate se datoreaza si faptului ca patineaza ambreiajul si nu mai poate sa urce in viteza. Acum o chestie care m-a uimit mult: pe ploaie, am constatat ca a trecut lejer de 160, cat merge in mod normal, si mi-a indicat peste 180!!! Am inteles de la un prieten, care la randul lui a aflat de la un mecanic, ca pe timp de plaoie, aerul este mai bogat in oxigen ceea ce face ca arderea combustibilului sa fie mai buna, ducand implicit la cresterea performantelor. Mie unul mi s-a parut veridica chestia asta, din moment ce am vazut cu ochii mei ca asa s-a intamplat. Voi ce ziceti? Ce ar fi sa nu mai mergi cu 160-180 pe ploaie ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cusack Postat Mai 1, 2007 Share Postat Mai 1, 2007 Ce ar fi sa nu mai mergi cu 160-180 pe ploaie ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
psy Postat Mai 1, 2007 Share Postat Mai 1, 2007 Varianta cu cantitatea de oxigen mai mare e posibila, dar pe ploaie aderenta e mult mai scazuta si la viteza aia este deja acvaplanare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
redeye Postat Mai 1, 2007 Share Postat Mai 1, 2007 Salutare, o sa va spun succint ceea ce am de zis. In conditii de vreme normala, adica fara ploaie si destul de cald, kle-ul meu nu merge mai mult de 160-165 indiferent de vant. Asta poate se datoreaza si faptului ca patineaza ambreiajul si nu mai poate sa urce in viteza. Acum o chestie care m-a uimit mult: pe ploaie, am constatat ca a trecut lejer de 160, cat merge in mod normal, si mi-a indicat peste 180!!! Am inteles de la un prieten, care la randul lui a aflat de la un mecanic, ca pe timp de plaoie, aerul este mai bogat in oxigen ceea ce face ca arderea combustibilului sa fie mai buna, ducand implicit la cresterea performantelor. Mie unul mi s-a parut veridica chestia asta, din moment ce am vazut cu ochii mei ca asa s-a intamplat. Voi ce ziceti? am auzit si eu ... este adevarat ce ai spus.. dar nu mai face teste dastea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Mai 1, 2007 Share Postat Mai 1, 2007 domnilor e un fenomen normal gazele la caldura se dilata fiind mai rece intra un volum mai mare in admisie face plaia ce face intercoolerul la masinile turbo de ce la turbo pt ca aeru prin comprimare se incalzeste=se dilata racit pri intercooler=mai mut aer=mai multa putere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Mai 1, 2007 Share Postat Mai 1, 2007 racire mai buna si probabil ca si fenmenul de intercooler si a mea cand ieseam cu ea asta iarna parca se auzea altfel si tragea diferit in bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_16 Postat Mai 1, 2007 Share Postat Mai 1, 2007 (editat) eu zic, ca e adevarata chestia si mai e ceva: daca mergi in afara bucurestiului sau intr-un loc mai ferit de poluare si cu oxigen mai mult, trage mai bine motorul decat in oras, in trafic. Editat Mai 1, 2007 de Alex_16 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ITS Postat Mai 2, 2007 Share Postat Mai 2, 2007 E posibil sa ai amestecul prea sarac...Cand ploua intra mai putin oxigen in cilindru si ai amstecul mai aproape de cum ar trebui sa fie. Fenomenul de intercooler nu se pune pt ca vorbim de aceleasi temperaturi chiar daca ploua sau nu. Daca zicea omul "cand e mai racoare afara imi trage mai bine" era altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cbrxx Postat Mai 2, 2007 Share Postat Mai 2, 2007 (editat) domnilor e un fenomen normal gazele la caldura se dilata fiind mai rece intra un volum mai mare in admisie face plaia ce face intercoolerul la masinile turbo de ce la turbo pt ca aeru prin comprimare se incalzeste=se dilata racit pri intercooler=mai mut aer=mai multa putere Fenomenul apare din cauza nivelului crescut de apa in aer,e influentat si racirea motorului intr-o parte.Injectia de apa se foloseste demult la motoare de curse(un injector adauga o anumita cantitate de apa la amestec benzina-aer crescand nivelul de oxigen din amestec) ex. motorul lui Mick Doohan Honda NSR 500 ,de 2 timpi cu care a devenit campion Motogp.Asta se intampla si la motoarele noastre numai ca in proportie mai mica. Editat Mai 2, 2007 de cbrxx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 2, 2007 Share Postat Mai 2, 2007 O singura data am experimentat si eu chestia asta - pe vremea cand aveam Nipru - m-a apucat o ploaie zdravana la vreo 20 de km de casa, motocicleta intra mai bine in ture si se ducea oleaca mai tare (desi franele erau ca si inexistente ). Am zis ca mi s-a parut mie fiindca vroiam sa ajung cat mai repede acasa si nu am dat importantza fenomenului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
McKagan Postat Iulie 3, 2007 Autor Share Postat Iulie 3, 2007 Salut, tocmai am curatat filtrul de aer (era imbacsit de ulei si mizerie) de vreo 2 zile, si nu mai merge cum trebuie: se opreste motrul in mers, da rateuri, in ture joase moare, si nu stiu ce poate sa fie. Probabil trebuie sa reglez debitul la carburatoare, oricum inainte sa curat filtrul avea un consum mare, faceam cu ea maxim 180 km pana intram pe rezerva, deci cu un plin cam maxim 250 km, ceea ce e foarte putin. Acum, fiind filtrul curat, poate isi trage si aer mai mult si nu mai se produce arderea cum trebuie. Deoarece iau in caclcul toate cauzele, sper sa nu fie ceva grav, cum ar fi sa nu mai dea bujiile scanteie, sau sa aiba vreo intrerupere de curent. Oricum, porneste foarte bine, toate echipamentele electrice functioneaza, faruri, bord, claxon, deci cred ca nu e din asta. Ce credeti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iulie 4, 2007 Share Postat Iulie 4, 2007 (editat) Fenomenul apare din cauza nivelului crescut de apa in aer,e influentat si racirea motorului intr-o parte.Injectia de apa se foloseste demult la motoare de curse(un injector adauga o anumita cantitate de apa la amestec benzina-aer crescand nivelul de oxigen din amestec) ex. motorul lui Mick Doohan Honda NSR 500 ,de 2 timpi cu care a devenit campion Motogp.Asta se intampla si la motoarele noastre numai ca in proportie mai mica. Esti sigur ca apa nu era pe post de antidetonant? Adica aveau raport de compresie f mare, si raceau amestecul ca sa nu detoneze? Pe timp de ploaie, aerul e mai rece, densitate mai mare, oxigen mai mult. E foarte posibil sa fii avut ai amestecul prea bogat, si atunci cind e cald merge mai rau (raportul aer/benzina e mai mic), iar cind e mai rece se indreapta spre un optim. Si e f probabil sa fie asa, mai ales ca ai avut filtrul infundat. Cu filtrul curat, in mod clar va merge mai sarac ca inainte, dar de aici pina la a se opri in mers eu zic ca mai e. Ca o banuiala: verifica sa fi pus filtrul bine, si sa nu traga aer pe linga, sau sa se fi desfacut. Mai verifica si furtunele de benzina, eventual fitru de benzina si pompa daca ai asa ceva. In mod normal, daca trage aer la liber, fara filtru, nici putere n-are. Daca nu se alimenteaza, merge bine citva metri dupa care incepe sa se bilbiie si se opreste din nou Editat Iulie 4, 2007 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.