cstelia Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 Salut! Am luat motoru' sa ma duc intr'o tura mica 50-60 Km. Dupa 9 km a inceput sa traga aiuria, scadea puterea, revenea, faze de genu asta. Nu si'a revenit din asta, si am zis sa trag pe dreapta. Cand ma uit in spate, fum alb. Mult fum alb. Am oprit motoru, a luat'o din prima, dar tot cu fum. Nivel de ulei ok, lichid de racire la fel (inainte de plecare, maine o sa ma uit si la el). De mentionat, ca pe joja de ulei, in unele zone era spuma. Am inteles ca asta inseamna ca a intrat apa in ulei? Cumva? Ce s'a intamplat? Am auzit de la: 1.dus segment, segmenti 2.garnitura de chiuloasa 3.plutitorul carburatorului, amestec prea bogat (bujiile toate erau ude bine, si negre) 4.s'au dus semeringurile supapelor Ati patit ceva asemanator? Sper ca nu, dar sa ma puteti totusi ajuta Adi eu zic ca e 2. E clar ca intra apa in ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neagu Postat Iulie 20, 2010 Share Postat Iulie 20, 2010 multumesc frumos boiere,dar de nervi am aruncat cardul pana sa citesc mesajul de la tine.Asta e la anul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
al_locului Postat Iulie 20, 2010 Share Postat Iulie 20, 2010 Salut! Azi am dus motorul la doctor, sper ca pe maine aflu un raspuns cu ce'l doare. Numai bine Adi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Iulie 20, 2010 Share Postat Iulie 20, 2010 gasim pe undeva un cadru de rd04 pentru un coleg afrikanist? a cumparat un motor, si avea probleme cu directia, si cand a dat carenele fos si rezervorul a observat ca e stramb cadrul. el vrea sa o repare rapid, sau daca nu gaseste cadru, o sa o dezmembreze si din banii de pe ea sa isi cumpere alt motor. asa ca daca vrea cineva ceva piese, sa facem o lista sa vedem ce zice omul, si poate il ajutam sa scape de problema. pe mine ma tenteaza motorul si rotile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Iulie 20, 2010 Share Postat Iulie 20, 2010 gasim pe undeva un cadru de rd04 pentru un coleg afrikanist? a cumparat un motor, si avea probleme cu directia, si cand a dat carenele fos si rezervorul a observat ca e stramb cadrul. el vrea sa o repare rapid, sau daca nu gaseste cadru, o sa o dezmembreze si din banii de pe ea sa isi cumpere alt motor. asa ca daca vrea cineva ceva piese, sa facem o lista sa vedem ce zice omul, si poate il ajutam sa scape de problema. pe mine ma tenteaza motorul si rotile. http://crash-moto.eu/honda/XLV600.php in josul paginii nr. de tel e pe site Mesaj completat acu' nu dati cu pietre, dar vin si eu cu o intrebare mai ciudata, vreau sa schimb Transalpu din dotare prin iarna si as vrea sa testez un african de preferat rd07 , sa vad daca este The One ! am testat azi un Varadero pe carburatie, motoru e orgasmic dar nu e ce caut eu, ca suspensii, si ca pozitie, ghidonu' e ciudat rau, am testat si Super tenere dar din motive de pitici pe creier si anume Honda, nu-l vreau desi pretul e mai mult decat tentant. Stiu ca femeia si motoreta nu se imprumuta, dar nu ma dau pe o roata cu motorul altuia si nici nu fac prostii, n-am niciun accident la activ, sunt destul de mare s-o pot controla, 1.94 / 110 kg si daca va incalzeste suport orice cheltuiala, dar n-o sa fie cazul si evident dau bere daca se risca cineva, desi ma indoiesc, va rog dati un PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Iulie 21, 2010 Share Postat Iulie 21, 2010 Daca treci pe la Valenii de Munte, eu iti pot da un Rd04 sa dai o tura sa vezi cum e, si mai mult ca sigur o sa dai o tura si cu rd07, ca o sa fie si Leo cu noi. Daca nu ajungi la Valeni, te asteptama la Buzau la intrunirea moto, sau la cea de Afrikane de la Lacul Vulturilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Iulie 21, 2010 Share Postat Iulie 21, 2010 Am eu un cadru de RD03, il dau gratis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Iulie 21, 2010 Share Postat Iulie 21, 2010 mai are omu cadru ala de pe site ? care valeni? care buzau, care lac? voi n-ati avut deja intrunirea? ce se petrece in locatiile alea si cand ? dati si voi mai multe detalii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neagu Postat Iulie 21, 2010 Share Postat Iulie 21, 2010 cand este la valeni? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Iulie 21, 2010 Share Postat Iulie 21, 2010 Inca nu am stabilit data. Dar va anuntam. La buzau e o intrunire moto, si e o locatie frumoasa, intr-o poiana prin padure. Intrati pe comunitati regionale, muntenia, buzau si va lamuriti acolo. Cstelia, o sa il anunt sa ia legatura cu tine. Dar de potriveste cadrul de rd04 cu cel de rd03? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan.danut Postat Iulie 22, 2010 Share Postat Iulie 22, 2010 http://picasaweb.google.com/10124626689023...feat=directlink poze nadrag Mesaj completat scuze de intarziere pt poze dar nu mia mers calculatorul sant si 3 filmulete scurte cu africa twin a fost super fain multumim pt organizare si speram sa ne mai intalnim la o iesire anul asta asfalt uscat si fara evenimente rutiere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iulie 23, 2010 Share Postat Iulie 23, 2010 Dan Danut, merci pt pozele cu malaxorul acvatic. M-am intors si eu de pe drumuri, am fost la intrunirea veteranilor si apoi in concediu familial pe 4 roti . Intors acasa am decis sa-mi rezolv unele problemutze acumulate in cei aproape 60 de mii km facuti cu africana fara sa umblu aproape la nimic. Cum ar fi senzorii de nivel de la rezervor si mai ales carburatia. la ultimul drum facut intre Rm Vilcea si Tg Jiu m-am pomenit ca motorul nu prea trage, da in nas si vibreaza dupa 120km/h.Am banuit benzina proasta de lukoil, dar defectul nu a disparut nici la urmatorul plin. Ceea ce ma duce cu gindul ca ori s-a infundat un carb, ori s-a fisurat o membrana de vacum. Filtrul l-am verificat e ok, iar benzina iarasi vine din pompa cismea Oricum de mult voiam sa ma imprietenesc cu carburatia ca sa-mi pot rezolva eventualele probleme aparute la drumurile lungi pe care le preconizez. Africana mea are totusi inspre 120 mii de km si e timpul sa fiu mai responsabil. Stiu cum functioneaza carburile si cred ca sint in stare sa le depanez si sa le reglez singur. Pe scurt stie cineva ceva tutorial de demontare si montare carburi de AT? Sau macar ceva ponturi semnificative sa nu demontez prea mult in plus? M-am poticnit deja la demontarea cablurilor de soc, iar manualul Haynes ma ajuta prea putin, pozele sint de proasta calitate si explicatiile destul de sumare cu multumiri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reltih Postat Iulie 24, 2010 Share Postat Iulie 24, 2010 banuiesc ca e acelasi sistem (cuvant urat) ca la transalp, trebuiesc desfiletate si sunt din plastic, eu am reusit cu un patent. daca nu-i asa scuze dar din haynes tin minte ca socu parca era la fel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iulie 24, 2010 Share Postat Iulie 24, 2010 banuiesc ca e acelasi sistem (cuvant urat) ca la transalp, trebuiesc desfiletate si sunt din plastic, eu am reusit cu un patent.daca nu-i asa scuze dar din haynes tin minte ca socu parca era la fel Asa e, sint naibii de plastic si cel din dreapta destul de greu accesibil din cauza furtunului de la sistemul de racire. Imi era groaza sa fortez sa nu se beleasca cota de cheie. Dar cu o cheie de 10 mica cu falci late si bine calibrata le-am desfacut pe amindoua fara avarii. Pina la urma scoaterea carburilor e kinderspiel daca nu desfaci ce nu trebuie, respectiv doar atit: 1. se demonteaza furtunul care vine de la pompa spre carburi inainte de bifurcatie sa nu desfaci doua furtune inutil 2. se demonteaza furtunelele de aerisire din partea superioara a carburilor 3. se scoate din cele doua suruburi suportul timoneriei de acceleratie si apoi nucile cablurilor din rotita. 4. se desfileteaza piulitele de plastic si se indeparteaza comenzile socurilor folosind o cheie de 10 cit mai lata, eventual indoita sa incapi. 5. se slabesc doar colierele care string carburile pe flanse nu si cele care string flansele de cauciuc pe cilindri. Sint cele care au un limitator la stringere. 4. se forteaza fara mila cu o surubelnita mare carburile de capacele de chiulasa , altfel prin simpla tragere nu ies din flanse 5. se roteste ansamblul carburilor invers acelor de ceasornic si se scot tragind de ele hotarit printre tevile cadrului superior. Mesaj completat Daca tot am dezbracat motorul, am decis sa-mi reglez si jocul la supape. Daca la admisii nu este nici o problema , evacuarile sint ascunse in putul gindirii si nu vad cum asi putea face altfel decit sa sacrific o lera sa o decalesc si sa o indoi. Si asa ca sa ajung la evacuarea cilidrului din fata trebuie sa dau jos radiatorul din dreapta. Ma gindesc chiar sa dau jos de tot capacele de la chiulase. Voi cum ati procedat cei care aveti RD04? Mai am o intrebare: cu ce se pot unge flansele de cauciuc ca sa intre mai usor carburile in ele? ma gindesc la ceva glicerina, ar merge cumva si lichid de racire? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 @Galen Cum te-ai gândit să rezolvi senzorii de nivel de la rezervor? Eu am încercat niÂşte termistori... Dar unu se încălzea foarte foarte tare.... Âşi nu-mi surâdea să am aÂşa ceva în rezervor Âşi altul nu aprindea becu.... I-am testat în casă pe o sursă de 12V. Am văzut că ar mai exista o variantă prezentată mai demult aici cu un plutitor. Nici varianta aia nu mi-a plăcut pentru că mă gândesc că n-ar fii tocmai fain să ai scântei în rezervor. Am ajuns la concluzia că cel mai elegant Âşi de durată ar fii -> http://www.adelaida.ro/product_info.php?products_id=1571 Acum am Âşi eu întrebarea: Cât are diametru gaura de la sezorul ăla? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 (editat) Ambele capace de culbutori se pot da jos, insa pt cel din fata trebuie date jos intai bobinele si radioatoare (parca). Stuturile de admisie pot fi unse fara nici o problema cu ulei din moment ce ele sunt facute din cauciuc rezistent la benzina. Editat Iulie 25, 2010 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leoafricatwin Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 m-am sfatuit cu sebi (boieru) si am fixat data de 3 -5 septembrie pentru intalnirea de la valeni. acum trebuie sa ne punem de acord dk vorbesc de cazare pentru valeni sau vreti sa mergem direct acolo de vineri. voi pleca sa caut treseul cel mai convenabil , pe timp de ploaie . cand este uscat traseul nu ridica probleme si tb sa stabilim eventual o ora la care se poate pleca vineri sa vina toti si sa nu ne apunce noaptea pe drum. sau stam o noapte la valeni si apoi dimineata plecam acolo urmand ca sambata seara sa dormim acolo , asa cred ca ar fi cel mai bine. vom pune poze de pe treseu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 @Galen Cum te-ai gândit să rezolvi senzorii de nivel de la rezervor? Eu am încercat niÂşte termistori... Dar unu se încălzea foarte foarte tare.... Âşi nu-mi surâdea să am aÂşa ceva în rezervor Âşi altul nu aprindea becu.... I-am testat în casă pe o sursă de 12V. Am văzut că ar mai exista o variantă prezentată mai demult aici cu un plutitor. Nici varianta aia nu mi-a plăcut pentru că mă gândesc că n-ar fii tocmai fain să ai scântei în rezervor. Am ajuns la concluzia că cel mai elegant Âşi de durată ar fii -> http://www.adelaida.ro/product_info.php?products_id=1571 Acum am Âşi eu întrebarea: Cât are diametru gaura de la sezorul ăla? Cum m-am gindit? n-am gindit nimic! Mi-am rasturnat colectia de termistori am pus ceva benzina intr-o cutie de conserva si i-am dibacit pe aia care ar corespunde. Termistorii sint de cam jumate de wat, iar valoarea optima este de 300 ohmi. Sistemul mai are si o cutiuta electronica care are doar rolul sa aprinda initial becurile citeva secunde sa vezi daca sint bune. Practic insa becurile sint montate in serie cu termistoarele. Termistoarele sint solicitate doar cind sint in aer si atunci nu excesiv. de ce? Deoarece cind se incalzesc rezistenta lor scade, becul se aprinde si disipatia pe ele scade o data cu caderea de tensiune, asa ca se mentin practic la temperatura constanta suficient de mica sa pui mina pe ele. Sa vedem cum vor rezista in timp. Le incerci inainte sa le lipesti in locul celor originale, in felul urmator: Scoti drotaria de pe rezervor si o cuplezi la mufa de pe motor. Scurtcircuitind acum fiecare pereche de papuci (cu contactul pus normal) becurile galben si rosu trebuie respectiv sa se aprinda. Apoi bagi cite un termistor in fiecare dintre perechile de contacte. Reactia trebuie sa fie urmatoarea: Termistoarele incep sa se incalzeasca si in maxim un minut trebuie sa se aprinda satisfacator becurile (macar la 2/3 din cit se aprindeau alea originale). Apoi se introduc termistoarele in cutia de conserve cu benzina iar becurile trebuie sa se stinga complet in citeva secunde, max un minut. Apoi se scot din bezina si se lasa sa se reaprinda cam o jumate de ora verificind sa nu se incalzesca excesiv termistoarele, adica sa se poata tine inca mina pe ele. Apoi se lipesc simplu in locul celor originale, vezi poza. Cit vor tine, asta e un aspect din viitor altfel, La pariu pe o bere ca pun resoul bunicii intr-o galeata de benzina si il bag apoi in priza. Cu conditia sa fie scufundat complet in benzina. Benzina va fierbe dar nu va lua foc daca nu se joaca nimeni cu o bricheta prin preajma. Deasemenea se poate pune acelasi resou intr-un rezervor de dacie fara conditii de imersiune si tot nu ia foc. Benzina arde doar daca are destul aer. Concentratia de vapori dintr-un rezervor de benzina exclude inflamabilitatea. Ma rog, ticalosii aia mici cu ochii oblici si-au luat toate precautiunile capsulind termistorul intr-un tub. Eu ma risc de ce ticalosi? Zic ticalosi Mikulaish, pentru ca doar labutzele lor galbejite si smechere incap sa regleze jocul la supapele de evacuare. Ma rog la cilindrul din spate, nu-i bai pentru ca iese partial capacul de chiulasa(se blocheaza in teava de antigel), suficient insa sa reglezi lejer toate supapele. In schimb la cilindrul din fata, ridicind chiulasa cu chiu cu vai, incapi doar la supapa de evacuare, singura de fapt care necesita reglaj de joc. Vind crashbaruri originale Hepko&Baker in foarte buna stare (folosite un an) Pret 200 eur Mesaj completat Apropo de carburi si reglajele la africana sint extrem de simple. Practic ai doar cite un reglaj la fiecare carb, e vorba de "pilot screw"(ala dublu crestat). Se regleaza cu motorul bine incalzit(sa porneasca ventilatorul) separat la fiecare carb pentru turatia maxima(se citeste pe turometrul de bord). Apoi se scoate cite o borna de la ambele bobinele de inductie intii la un cilindru apoi la celalat. Din surubul de sincronizare aflat pe timoneria de actionare comuna (intre carburi) se regleaza astfel incit turatia sa fie identica pornind un cilindru sau celalat. Normal, asta daca nu ai ceasuri de vacum, eu nu am! si nici fitze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Iulie 25, 2010 Share Postat Iulie 25, 2010 Asa m-am gandit si eu. Cel mai bine e sa ne strangem toti vineri seara la Valeni, si sa se doarma la pensiune. O sa vorbim sa ne faca un pretz mic, altfel, atunci cand o sa se urce pe scaun la domn' doctor Leo, "o sa il doara!!!" Asa este posibila o grupare buna a participantilor, mai ales ca cei intarziati au suficient timp sa ajunga. Seara, mergem pe un deal din apropiere si tragem un garatar. O sa fie mai nasol cu bautura. Oricum a doua zi dimineatza tre sa fim fresh. Ne bem cafeaua, "halimentam" si plecam spre Lac. Chiar daca nu ne oprim sa facem poze peste tot, tot o sa facem vreo 3-4 ore pana acolo. Incercam sa obtinem aprobarea sa dormim chiar in cabana de vanatoare, daca nu, la cort, cu cineva de paza, sa nu ne manance ursul, sau sa ne impunga vreo capra neagra. Oricum, acolo nu e bai cu bautura, deci o sa stam pana tarziu la foc. Duminica, ne trezim, bem cafeaua la ceaun si plecam spre casa. Cine vrea sa isi rupa picioarele cu vreo cascadorie, e rugat sa o faca vineri, cand o sa mai avem spitale in zona. Fac precizarea asta, pentru ca ultima data am plecat copilot intr-un jeep si m-am intors pe motor... Traseul nu e greu, dar daca ploua, devine alunecos prin unele locuri. E posibil sa ne intalnim si cu o gaska de 4x4 pe acolo, baietzi pasnici, dar o sa incerc sa aranjez cu ei sa ne lase liber traseul si cabana in weekend-ul acela. O sa pun ceva poze si harti, inclusiv coordonate gps si track-uri, pentru cei interesati. Puteti sa dati si un google search inclusiv pe imagini, ca sa vedetzi ce e acolo. Mesaj completat cateva poze Mesaj completat ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Am văzut că ar mai exista o variantă prezentată mai demult aici cu un plutitor. Nici varianta aia nu mi-a plăcut pentru că mă gândesc că n-ar fii tocmai fain să ai scântei în rezervor. Varianta cu plutitor, eu o am din mai anul trecut si e principiul de dacia,care are si el 12v in rezervor, materialul sin care e facut se numeste Tombac si nu face scantei, asa ca stai linistit ca nu sari in aer .Daca nu-ti suride ideea , atunci cumpara senzorul de benzina de H CBR f4, decositoresti senzorul si-l lipesti pe suportul de africana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Ma rog, ticalosii aia mici cu ochii oblici si-au luat toate precautiunile capsulind termistorul intr-un tub. Eu ma risc Tubul respectiv este bine "aerisit", are perforatii pe ambele capete. Nu are rolul de a izola termistorul de benzina ci de a-l apara de valuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Varianta cu plutitor, eu o am din mai anul trecut si e principiul de dacia,care are si el 12v in rezervor, materialul sin care e facut se numeste Tombac si nu face scantei, asa ca stai linistit ca nu sari in aer .Daca nu-ti suride ideea , atunci cumpara senzorul de benzina de H CBR f4, decositoresti senzorul si-l lipesti pe suportul de africana. Daca nu tin termistoarele la solutia cu pescuitul in benzina ajung si eu. Putina sirma argintata, o pluta, si gata, ai senzor pe viata. Ideea a fost geniala. Nici vorba de eventuale scintei, curentul este minor 100-150 ma. Mesaj completat Tubul respectiv este bine "aerisit", are perforatii pe ambele capete. Nu are rolul de a izola termistorul de benzina ci de a-l apara de valuri. aha, costum de baie sa nu se duca vopseaua. Mesaj completat cateva pozeMesaj completat ... miaaaam, tare asi ajunge si eu boieri D-vs! Doar ca e cam departe si stau amarnic de prost cu timpul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 Daca nu tin termistoarele la solutia cu pescuitul in benzina ajung si eu. Mor de ras cu pescuitul tau in benzina. de unde ai scoso. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zece_ursi Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 http://www.libertatea.ro/stire/au-trecut-5...tm_campaign=rss m-au prins )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Iulie 26, 2010 Share Postat Iulie 26, 2010 CRIMINALULE!!!! Treaba aia e relativa. Eu as avea tupeu sa treaca si tancul peste mine daca am 2 rampe din acelea. Practic el simte foarte putin din greutate, din cauza diametrului mare al rotii, care ramane suspendata intre rampe, si nu direct pe el. Daca era un Matiz in locul Toyotei, o cam punea tipul... Seamana cu trucul lui Chris Angel, cand trece compactorul acela peste el, dand senzatia ca il striveste. Sa revenim la topic. Deci, cine vine la intrunirea de la Valeni? Trebuie sa stim cum incepem aranjamentele. In functie de numarul participantilor, o sa vorbim cu lupul sa manace o oaie de la stana, sa o facem la protzap la cabana... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.