Sari la conținut

titi.dudu

Membru
  • Număr conținut

    53
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

1 Urmăritor

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Cluj-Napoca
  • Carnet moto din
    2017

Vizitatori Recenți Profil

825 citiri profil

titi.dudu's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. titi.dudu

    BURSA LOCALA

    Vand BMW F650GS Dakar - ABS - 2004 - 46000 km - 3.300 euro https://www.olx.ro/oferta/vand-bmw-f650gs-dakar-abs-2004-46000-km-IDcoKup.html Stare de functionare ireprosabila. Folosit putin. Pastrat in garaj incalzit. Consumabile la zi. Kit lant ~4000km. Placute si discuri in parametri. Cauciucuri Heidenau K60 Scout aproape noi (sub 3000km). Baterie noua AGM (fara intretinre) Dotari: ABS decuplabil. Manere incalzite (2 trepte). Saua originala inalta. Parbriz inalt original Dakar. Suspensie spate reglabila (spring preload hidraulic) Cric central si lateral. Roata 21" fata. Suport bagaje Touratech ALU. Suport genti laterale. Adus din Germania in 2017 la ~42000 km. In Romania a mai facut ~4000 km (~99% asfalt).
  2. Daca ai redresor clasic (non-smart charger) pe care sa il urmaresti tu cand e gata incarcarea atunci e ok. Eu am patit cu un smart charger ca nu ajungea sa detecteze final de incarcare (probabil din cauza miliamperului furat de ceasul de bord, sau poate alt parasitic drain) si mi-a cam terminat bateria cu supraincarcarea. Ma bazasem ca are chargerul functia ceea de battery tender si pot lasa cuplat cu saptamanile pe baterie. Deci daca ai smart charger si vrei sa il tii conectat la motor cu zilele, verifica intai care ti-e curentul absorbit de instalatia motorului cand e cheia scoasa din contact. Daca si la tine sunt cativa miliamperi furati non-stop... nu tine smart chargeru mai mult de 24 h pe motor.
  3. Am comandat pana la urma un BS-AGM si eu. Tot la 250 lei. Citisem ca cele pe gel sunt mai pretentioase la voltajul de incarcare si ca releele de pe moto mai vechi s-ar putea sa nu urce pana la valoarile necesare sa ajunga la 100% incarcare. Si cu AGM'ul am un stres, zic unii ca la drumuri lungi este riscul de overcharging pentru ca dupa 98% SoC incarcarea ar trebui sa coboare pe la 13.8v. O sa vedem ...
  4. Mda... bateria e varza. Pierde tensiune stand pe raft. La cateva ore dupa deconectarea de pe smartcharger era la 12.55v, la 24 ore de la deconectare are 12:38v (SoC de aproape de 50%). Daca o pun pe motor imediat dupa incarcare reusesc sa il pornesc. Dar e aiurea sa stai cu chargerul pe ea non-stop. N-am mai prins curentul acela parazitar la repaos dupa ce am re-conectat-o. S-a fi dat reset la ECU sau ceva... Concluzie, o sa cumpar o baterie mai de soi si neaparat fara intretinere. Ma gandesc si la ceva sistem de alertare la scurgere parazitara... de genul celor de la masina care bazaie si dingaie cand iesi din masina si lasi ceva becuri aprinse. Dar nu-s sigur ca sunt asa sensibile sa detecteze cativa zeci de mA scurgere.
  5. Merci Bogdan. SLA BS e tot pe gel? Sau AGM? Ca la pretul ala nu cred ca e d'asta normala de curge...
  6. Posibil sa se fi miscat contactele cat masuram. Am stat cu borna in mana cateva minute. Am refacut testul de cateva ori si in 2 din 3 cazuri curentul a scazut catre 0 dupa ~2 minute. Deci sau e mana mea sau aleator ceva ramane deschis si papa. @john17 ~50ma pe ora = juma amper in 10 ore deci un amper pe zi. Adica in 12 zile ar papa toti Ah din baterie (desi la rata asta de descarcare probabil capacitatea bateriei ar fi mai mare de 12Ah - de unde si aproximarea mea de 2 saptamani pentru sugere totala) Electrolitul e la nivel normal la jumate intre min si max. L-am verificat / complectat si incarcat 24h la fiecare 2 luni. Incarcarea in mers e buna ~14-14.2v. La relanti la cald are o hiba cand intra ventilatorul scade incarcarea pe la 12.4v. Dar nu a fost cazul recent, motorul a stat de aproape 2 luni nefolosit si doar ii mai dadeam cate o incarcare la 2 saptamani (masuram tensiunea si cand vedeam ca scade sub 12.35v o puneam pe incarcator) Am tras cablu direct de pe baterie si am montat o priza bricheta auto ca sa pot verifica / incarca din cand in cand. @fnp Problema cu caldura de la motor am rezolvat-o cu invelis termo in jurul bateriei. O singura data am avut de pus vreo 2 ml intr-o celula de atunci. Acum o sa tin bateria pe raft vreo 3 saptamani sa vad daca e cumva ea de vina. Caz in care o sa iau una 'fara intretinere'. @bogdan brinduse - de unde ai luat JMT'ul pe gel? Are aceasi capacitate Ah / CCA ca si cea stock? Am vazut ca echivalentul AGM vs. cele normale au capacitatea ceva mai mica. Inainte de ieftinitura am avut o Yuasa YB12AL-12A2 cu 12Ah(10h) 12.6Ah(20h) si 150CCA. Asta a pierit in aceleasi circumstante - motor lasat vreo cateva saptamani neatins.
  7. Probleme cu Dak'ul - iarasi. Tocmai mi-a papat a doua baterie in mai putin de un an. I-am pus in aprilie o ieftinitura de VoltOn, a mers ok tot anul (o mai puneam la incarcat cand nu o foloseam mai mult de o saptamana). Acum a stat aproape 3 saptamani pe tusa. Cand am pus contactul si am vazut 10.8V pe voltmetrul de bord nici nu am mai incat sa o pornesc. I-am dat incarcare de 24ore cu 'fenomenalul' speedCharger de la Lidl si am incercat sa o pornesc. Nu a vrut...Bateria scade sub 11.5 cand invarte de 2-3 ori dupa care isi da duhul. Pus din nou la incarcat bateria si testez circuitul - cu motorul oprit ceva fura cam 42mA din baterie (am tinut aparatul de masura cateva minute inseriat cu bateria la borna minus). Dupa calcule asta ar veni ca orice baterie de 12Ah s-ar termina complet in 2 saptamani de stat degeaba. A mai vazut cineva curentul asta la repaos? Voi o tineti iarna la incarcat? Sau o deconectati?
  8. Cele 3 faze masoara la fel. Demagnetizarea volantei ar afecta incarcarea si la rece si la cald, nu? La mine doar cand e incins bine scade incarcarea. Adica dupa ce si-a dat drumul ventilatorul macar o tura. Masurasem si cablurile + si - (de la alternator / releu spre borne si erau ok - sub 1 ohm). Pana la urma, m-am inpacat cu ideea si ca solutie, pun incarcatorul destept pe baterie o data pe luna.
  9. Al meu e pe la 14.0 - 14.2 Exceptie, cand e incins si porneste ventilatorul, scade pe la 12.8 Iar daca mai calc si frana scade la 12.2v Mi-a papat deja o baterie in felul asta. Suspectez ca e pe duca releul de incarcare
  10. Iar am facut o boacana... Mi-am futat garnitura de praf de la pompa frana picior (burduful acela). Citisem pe aici ca e punct sensibil de corodare si e bine sa fie servit cu vaselina la greu... Dar se pare ca vaselina ordinara ce o folosea bunicu' la osia carutei nu se intelege cu cauciocul bavarez, asa ca s-a inmuiat si labartat si nu mai sta fixa. Ieri am gasit-o cazuta de pe corpul pompei, si cum m-a prins si ploicica, era plina cu apa. Deci, imi trebuie garnitura noua. Stie cineva pe unde gasesc? Sau ce altceva merge acolo? Dar vaselina? De care puneti?
  11. titi.dudu

    Ajutor&asistenta moto!

    Postez si aici, - iertati spam'ul Tovarasi clujeni, am nevoie de putin ajutor de la un posesor de F650GS sau Dakar cu saua joasa. Dakarul meu are saua inalta si ma gandesc sa o schimb sau sa o modific, dar inainte as vrea sa vad cum se aseaza saua joasa de GS pe Dakar, si daca se intelege cu posteriorul meu As da o bere doua celui care isi rapeste 15 minute pentru chestiunea de mai sus.
  12. titi.dudu

    Util

    Mno salutare clujeni! Este printre voi vreoun posesor de F650GS sau Dakar cu saua joasa? Dakarul meu are saua inalta si ma gandesc sa o schimb sau sa o modific, dar inainte as vrea sa vad cum se aseaza saua joasa de GS pe Dakar, si daca se intelege cu posteriorul meu As da o bere doua celui care isi rapeste 15 minute pentru chestiunea de mai sus.
  13. Intereseaza pe cineva un schimb de saua? Dau saua inalta de pe Dakar '03 (cod 52 53 2 345 735 ) la schimb cu una joasa (cod 52 53 2 345 736 ). Din ce am vazut in catalog online codurile sunt aceleasi pentru F650GS si Dakar produse intre anii 2000-2007. Saua e in stare buna, fara intepaturi, zgaraieturi, (din ce pare e cea originala din '03). Alternativ m-ar interesa un mester tapiter care sa ia putin din inaltime.
×
×
  • Creează nouă...