mas oyama Postat Mai 14, 2007 Share Postat Mai 14, 2007 Dupa cum e intrebarea in topic, as dori un raspuns concret! va rog.. se poate sa mai fi postat cineva, in cazul acesta rog pe aceea mai fara lene, sa dea linkul aici, eu mi-s puturos si nu am nici timp. deci:- benzina fara plumb face rau la un motor de nipru, 649 cmc? avind in vedere ca am schimbat carburatia cu japoneze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 14, 2007 Share Postat Mai 14, 2007 carburatia nu are nici o treaba cu tipul benzinei! benzina cu plumb oricum nu mai exista de mult timp pe piata romaneasca, ceea ce se vinde sub numele de premium este de fapt benzina fara plumb cu niste aditivi! se presupunea ca plumbul ajuta la ungerea supapelor in primul rand, mai nou s-a demonstrat ca de fapt nu avea nici o treaba cu ungerea, cantitatea de plumb fiint infima si nu putea ajuta cu nimic! in schimb benzina cu plumb cica are o putere calorica mai mica si protejeaza motorul... dreq stie, eu folosesc fara plumb si n-am nici o problema! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 subscriu la ce spune stress.. nu conteaza ce benzina pui, de obicei cea cu plumb e mai buna pentru motor da nu e asa friendly cu mediul inconjurator... din ce-am citit eu tetraetilul de Pb aduce imbunatatiri benzinei, deci e mai buna decat cea chioara... da politica... cevrei "unleaded fuel only" - bullshit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinpreotescu Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 nu dauneaza, din contra e mai buna, fiind rafinata mai bine pentru a ajunge la cifra octanica necesara, decat vechea benzina cu plumb careia i se baga tetraoctilul de plumb pentru a-i creste cifra octanica. Testat de multa lume. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 carburatia nu are nici o treaba cu tipul benzinei! benzina cu plumb oricum nu mai exista de mult timp pe piata romaneasca, ceea ce se vinde sub numele de premium este de fapt benzina fara plumb cu niste aditivi! se presupunea ca plumbul ajuta la ungerea supapelor in primul rand, mai nou s-a demonstrat ca de fapt nu avea nici o treaba cu ungerea, cantitatea de plumb fiint infima si nu putea ajuta cu nimic! in schimb benzina cu plumb cica are o putere calorica mai mica si protejeaza motorul... dreq stie, eu folosesc fara plumb si n-am nici o problema! man, in benzina cu plumb se pune o substanta care se cheama "TETRAETIL DE PLUMB", nu se pune plumb... aceasta substanta are rolul de a creste calitatile antidetonante ale benzinei in principal, deci creste cifra octanica... din benzina cu cifra de 75 cu tetraetil o faci de 90. pe langa asta devine un pic mai grasa.. asa cum zici tu si "unge mai bine" va dati seama ca motorul habar n-are ce dracu arde acolo, singurul inconvenient este poluarea si de-asta se renunta la ea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 man, in benzina cu plumb se pune o substanta care se cheama "TETRAETIL DE PLUMB", nu se pune plumb... aceasta substanta are rolul de a creste calitatile antidetonante ale benzinei in principal, deci creste cifra octanica... din benzina cu cifra de 75 cu tetraetil o faci de 90. pe langa asta devine un pic mai grasa.. asa cum zici tu si "unge mai bine" va dati seama ca motorul habar n-are ce dracu arde acolo, singurul inconvenient este poluarea si de-asta se renunta la ea... tetraetilul de plumb lasa si plumb in urma... extrem de putin dar lasa. cel putin asa am citit io intr-o carte despre dacii si alte dracii de prin '70 sau '80.... dreq stie! oricum nu mai exista benzina cu tetraetil de plumb! in schimb ca sa fii "on the safe side" poti sa pui aditiv pt. motoarele facute sa mearga cu benzina cu plumb in benzina fara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 tetraetilul de plumb lasa si plumb in urma... extrem de putin dar lasa. cel putin asa am citit io intr-o carte despre dacii si alte dracii de prin '70 sau '80.... dreq stie! oricum nu mai exista benzina cu tetraetil de plumb! in schimb ca sa fi "on the safe side" poti sa pui aditiv pt. motoarele facute sa mearga cu benzina cu plumb in benzina fara... E POSIBIL, dar acuma ce naiba pun in ea? @sorin, daca e filtrata mei bine si asa mai departe atunci de ce e mai ieftina decat cea cu plumb? Si de ce se numeste cea cu plumb "premium"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 @sorin, daca e filtrata mei bine si asa mai departe atunci de ce e mai ieftina decat cea cu plumb? ai raspuns: rafinata mai bine pentru a ajunge la cifra octanica necesara, decat vechea benzina cu plumb premium e mai scumpa pentru ca este aceeasi benzina (fara pb) + aditivi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jacques Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 Deci, din ce se gaseste la pompe, de care bagati si care ie mai buna pt motoarele pe carburatie si fara catalizator ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 Pretul benzinei = benzina la poarta fabricii(70bani/l) + restul accize si taxe. De aici se poate reduce putin pretul ca benzina fara Pb sa fie mai verde si mai ieftina. Aditivii nu sunt nici ei prea scumpi(etanolul e unul din ei) Drujba 2T made in USSR a tatalui meu merge bine merci cu fara PB, desi in cartea tehnica scrie "cu Pb". Motoarele 2T noi deja au in manual "fara Pb". Conteaza mult mai mult cifra octanica sa fie ok si uleiul sa fie ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 Deci, din ce se gaseste la pompe, de care bagati si care ie mai buna pt motoarele pe carburatie si fara catalizator ? depinde de ce spune producatorul. sunt foarte multe motoare (si de masini si de motociclete) pe carburatie si fara catalizator care nu folosesc benzina cu "plumb" ci fara. la fel sunt si invers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jacques Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 In 1990 sunt convins ca se folosea cu plumb si io din pacate din vara lu' 2003 nu am mai alimentat cu PREMIUM ( maner rosu la pompa ) PS Nu am alimentat niciodata motoreta, deabia am luat-o. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 eu intotdeauna folosesc manerul rosu, mereu mi se pare ca merge mai bine cu. Nu sunt deloc environmental-friendly... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 la un nipru conteaza orice. ca si la dacie. benzina premium nu mai are plumb, ci inlocuitori, ptr ca mai sunt inca masini care merg pe premium. daca nu ar fi fost problema cum ziceti voi, ar fi scos-o de tot. bagati de control un deget in premium si unul in f pb. o sa aflati raspunsul singuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catastyle Postat Mai 15, 2007 Share Postat Mai 15, 2007 Off topic Am masina pe carburatie (renault 19) nare nici un fel de prob daca`i bag fara plumb ?? scuterul meu tot carburatie este si ii bag fara plumb 95 si nu a intampinat nimic. asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 16, 2007 Share Postat Mai 16, 2007 Singurul inconvenient poate fi uzura mai rapida a scaunelor de supapa, de caeea la 2t n-are nici o importanta. Probabil ca aditivii din aia ne-fara plumb asta incearca sa compenseze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 16, 2007 Share Postat Mai 16, 2007 Singurul inconvenient poate fi uzura mai rapida a scaunelor de supapa, de caeea la 2t n-are nici o importanta. Probabil ca aditivii din aia ne-fara plumb asta incearca sa compenseze. tu la Transalp de care bagi? Ca o sa am si eu Transalp in curand, peste o luna, si vreau sa stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Mai 16, 2007 Share Postat Mai 16, 2007 Benzina fara plumb contine si ea niste aditivi oxigenati - din cauza asta e ca si cum ai merge cu un amestec mai sarac, rezultand o incalzire mai mare a chiulasei si supapelor. Motoarele moderne au arhitectura camerei de ardere optimizata pentru benzina fara plumb si scaunele supapelor mai rezistente. La Dnepr nu cred ca are vreo importanta tipul de benzina, sunt motoare facute sa mearga cu benzina de proasta calitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Mai 17, 2007 Share Postat Mai 17, 2007 Man eu am un Ford Torino din 1975 pe carburator si merge de atunci cu unleaded gasoline fara probleme. Acu nu stiu daca o fi diferita benzina asta nord americana fata de cea europeana recte romaneasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Mai 17, 2007 Share Postat Mai 17, 2007 la mobra mea (Yamaha Diversion din 93), in cartea utilizatorului scrie ca se foloseste benzina fara plumb, dar daca nu se poate gasi in momentul respectiv, se poate pune si benzina cu plumb... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinionunebun Postat Mai 17, 2007 Share Postat Mai 17, 2007 SINGURA problema care ar putea sa apara la folosirea unei benzine fara plumb( sau gaz) fata de cea ceruta(cu pb) este uzura scaunelor de supapa pe care pb le ungea un pic deci puteam folosi materiale mai slabe. Acum insa depinde de la un motor la altul. Sfatul meu este sa verifici mai des jocul la supape si daca o sa observi ca SCADE atunci merita sa te ingrijorezi(trebuie sa schimbi scaunele cu unele noi, mai dure care nu se 'mananca') daca nu: da-i 'nainte!(ca rusii). Stiu ca 'japonezele' sunt prevazue pt benzinna fara pb de prin 1985. Pt doi timpi si in sens invers(cu pb in 'fara pb', inafara de injectie) nu conteaza. I-ti spun astea nu din auzite ci dupa discutii cu profesorii din scoala de mecanica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.