Sari la conținut

Strica Benzina Fara Plumb Daca Se Cere Cu Plumb?


Postări Recomandate

Dupa cum e intrebarea in topic, as dori un raspuns concret! va rog.. se poate sa mai fi postat cineva, in cazul acesta rog pe aceea mai fara lene, sa dea linkul aici, eu mi-s puturos si nu am nici timp.

deci:- benzina fara plumb face rau la un motor de nipru, 649 cmc?

avind in vedere ca am schimbat carburatia cu japoneze!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

carburatia nu are nici o treaba cu tipul benzinei! benzina cu plumb oricum nu mai exista de mult timp pe piata romaneasca, ceea ce se vinde sub numele de premium este de fapt benzina fara plumb cu niste aditivi! se presupunea ca plumbul ajuta la ungerea supapelor in primul rand, mai nou s-a demonstrat ca de fapt nu avea nici o treaba cu ungerea, cantitatea de plumb fiint infima si nu putea ajuta cu nimic! in schimb benzina cu plumb cica are o putere calorica mai mica si protejeaza motorul... dreq stie, eu folosesc fara plumb si n-am nici o problema! :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

subscriu la ce spune stress..

nu conteaza ce benzina pui, de obicei cea cu plumb e mai buna pentru motor da nu e asa friendly cu mediul inconjurator... din ce-am citit eu tetraetilul de Pb aduce imbunatatiri benzinei, deci e mai buna decat cea chioara... da politica... cevrei "unleaded fuel only" :bounce: - bullshit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu dauneaza,

din contra e mai buna, fiind rafinata mai bine pentru a ajunge la cifra octanica necesara, decat vechea benzina cu plumb careia i se baga tetraoctilul de plumb pentru a-i creste cifra octanica.

Testat de multa lume.

 

:bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

carburatia nu are nici o treaba cu tipul benzinei! benzina cu plumb oricum nu mai exista de mult timp pe piata romaneasca, ceea ce se vinde sub numele de premium este de fapt benzina fara plumb cu niste aditivi! se presupunea ca plumbul ajuta la ungerea supapelor in primul rand, mai nou s-a demonstrat ca de fapt nu avea nici o treaba cu ungerea, cantitatea de plumb fiint infima si nu putea ajuta cu nimic! in schimb benzina cu plumb cica are o putere calorica mai mica si protejeaza motorul... dreq stie, eu folosesc fara plumb si n-am nici o problema! :bounce:

man, in benzina cu plumb se pune o substanta care se cheama "TETRAETIL DE PLUMB", nu se pune plumb...

aceasta substanta are rolul de a creste calitatile antidetonante ale benzinei in principal, deci creste cifra octanica... din benzina cu cifra de 75 cu tetraetil o faci de 90.

pe langa asta devine un pic mai grasa.. asa cum zici tu si "unge mai bine"

va dati seama ca motorul habar n-are ce dracu arde acolo, singurul inconvenient este poluarea si de-asta se renunta la ea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

man, in benzina cu plumb se pune o substanta care se cheama "TETRAETIL DE PLUMB", nu se pune plumb...

aceasta substanta are rolul de a creste calitatile antidetonante ale benzinei in principal, deci creste cifra octanica... din benzina cu cifra de 75 cu tetraetil o faci de 90.

pe langa asta devine un pic mai grasa.. asa cum zici tu si "unge mai bine"

va dati seama ca motorul habar n-are ce dracu arde acolo, singurul inconvenient este poluarea si de-asta se renunta la ea...

 

 

tetraetilul de plumb lasa si plumb in urma... extrem de putin dar lasa. cel putin asa am citit io intr-o carte despre dacii si alte dracii de prin '70 sau '80.... dreq stie! oricum nu mai exista benzina cu tetraetil de plumb! in schimb ca sa fii "on the safe side" poti sa pui aditiv pt. motoarele facute sa mearga cu benzina cu plumb in benzina fara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

tetraetilul de plumb lasa si plumb in urma... extrem de putin dar lasa. cel putin asa am citit io intr-o carte despre dacii si alte dracii de prin '70 sau '80.... dreq stie! oricum nu mai exista benzina cu tetraetil de plumb! in schimb ca sa fi "on the safe side" poti sa pui aditiv pt. motoarele facute sa mearga cu benzina cu plumb in benzina fara...

E POSIBIL, dar acuma ce naiba pun in ea?

 

@sorin, daca e filtrata mei bine si asa mai departe atunci de ce e mai ieftina decat cea cu plumb? Si de ce se numeste cea cu plumb "premium"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

@sorin, daca e filtrata mei bine si asa mai departe atunci de ce e mai ieftina decat cea cu plumb?

 

ai raspuns:

rafinata mai bine pentru a ajunge la cifra octanica necesara, decat vechea benzina cu plumb

 

premium e mai scumpa pentru ca este aceeasi benzina (fara pb) + aditivi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pretul benzinei = benzina la poarta fabricii(70bani/l) + restul accize si taxe.

De aici se poate reduce putin pretul ca benzina fara Pb sa fie mai verde si mai ieftina.

 

Aditivii nu sunt nici ei prea scumpi(etanolul e unul din ei)

 

Drujba 2T made in USSR a tatalui meu merge bine merci cu fara PB, desi in cartea tehnica scrie "cu Pb".

Motoarele 2T noi deja au in manual "fara Pb".

 

Conteaza mult mai mult cifra octanica sa fie ok si uleiul sa fie ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Deci, din ce se gaseste la pompe, de care bagati si care ie mai buna pt motoarele pe carburatie si fara catalizator ?

 

 

depinde de ce spune producatorul. sunt foarte multe motoare (si de masini si de motociclete) pe carburatie si fara catalizator care nu folosesc benzina cu "plumb" ci fara. la fel sunt si invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In 1990 sunt convins ca se folosea cu plumb si io din pacate din vara lu' 2003 nu am mai alimentat cu PREMIUM ( maner rosu la pompa )

 

PS Nu am alimentat niciodata motoreta, deabia am luat-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu intotdeauna folosesc manerul rosu, mereu mi se pare ca merge mai bine cu. Nu sunt deloc environmental-friendly... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la un nipru conteaza orice. ca si la dacie. benzina premium nu mai are plumb, ci inlocuitori, ptr ca mai sunt inca masini care merg pe premium. daca nu ar fi fost problema cum ziceti voi, ar fi scos-o de tot. bagati de control un deget in premium si unul in f pb. o sa aflati raspunsul singuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic

Am masina pe carburatie (renault 19) nare nici un fel de prob daca`i bag fara plumb ?? scuterul meu tot carburatie este si ii bag fara plumb 95 si nu a intampinat nimic.

asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul inconvenient poate fi uzura mai rapida a scaunelor de supapa, de caeea la 2t n-are nici o importanta. Probabil ca aditivii din aia ne-fara plumb asta incearca sa compenseze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul inconvenient poate fi uzura mai rapida a scaunelor de supapa, de caeea la 2t n-are nici o importanta. Probabil ca aditivii din aia ne-fara plumb asta incearca sa compenseze.

tu la Transalp de care bagi? Ca o sa am si eu Transalp in curand, peste o luna, si vreau sa stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina fara plumb contine si ea niste aditivi oxigenati - din cauza asta e ca si cum ai merge cu un amestec mai sarac, rezultand o incalzire mai mare a chiulasei si supapelor. Motoarele moderne au arhitectura camerei de ardere optimizata pentru benzina fara plumb si scaunele supapelor mai rezistente. La Dnepr nu cred ca are vreo importanta tipul de benzina, sunt motoare facute sa mearga cu benzina de proasta calitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man eu am un Ford Torino din 1975 pe carburator si merge de atunci cu unleaded gasoline fara probleme. Acu nu stiu daca o fi diferita benzina asta nord americana fata de cea europeana recte romaneasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mobra mea (Yamaha Diversion din 93), in cartea utilizatorului scrie ca se foloseste benzina fara plumb, dar daca nu se poate gasi in momentul respectiv, se poate pune si benzina cu plumb...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SINGURA problema care ar putea sa apara la folosirea unei benzine fara plumb( sau gaz) fata de cea ceruta(cu pb) este uzura scaunelor de supapa pe care pb le ungea un pic deci puteam folosi materiale mai slabe. Acum insa depinde de la un motor la altul. Sfatul meu este sa verifici mai des jocul la supape si daca o sa observi ca SCADE atunci merita sa te ingrijorezi(trebuie sa schimbi scaunele cu unele noi, mai dure care nu se 'mananca') daca nu: da-i 'nainte!(ca rusii). Stiu ca 'japonezele' sunt prevazue pt benzinna fara pb de prin 1985. Pt doi timpi si in sens invers(cu pb in 'fara pb', inafara de injectie) nu conteaza.

I-ti spun astea nu din auzite ci dupa discutii cu profesorii din scoala de mecanica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...