Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutare

HRISTOS A INVIAT

La un transalp din 92 cu un singur disc de frana pe fata vreau sa-i schimb roata de pe fata cu una din 96 cu 2 discuri de frana

Ce ar mai trebui schimbat inafara de roata?

Telescoape, etriere, placute de frana, sistem de franare :laugh: am mai uitat ceva?

io zic sa nu.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai sistemul de franare e ok, dar nu stiu daca o sa-l poti prinde celalalt etrier pe celalalt telescop, trebuie sa vezi daca are telescopul tau sistem de prindere a etrierelor de o parte si de alta compatibile cu astea de au doua discuri (urechiusele alea in care se baga suruburile de prindere)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

HRISTOS A INVIAT

La un transalp din 92 cu un singur disc de frana pe fata vreau sa-i schimb roata de pe fata cu una din 96 cu 2 discuri de frana

Ce ar mai trebui schimbat inafara de roata?

 

 

de ce vrei sa faci treaba asta? e mai frumos cu doua discuri?

Mesaj completat

Mersi mersii,doar spatele ma intereseaza si un pret.Poate ceva mai enduro. :)

 

 

enduro pretul sau guma? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate mai util poate de asta au inceput sa puna 2 discuri pe fata nu?

 

 

eu zic sa faci o tura cu unu' cu doua discuri si apoi iei decizia asta ;-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e evident ca franeaza mai bine cu doua discuri. Ca sa schimbi, trebuie schimbate jambele (ambele) si cumparat un etrier de frana dreapta si o pompa de frana noua (pentru 2 etriere de 2 pistonase). Abia apoi poti schimba roata (de fapt, ajunge sa schimbi doar butucul si sa o respitzezi) si sa pui al doilea disc. Toata afacerea te duce in sus la vreo 600ron, fara sa pun la socoteala discurile (e bine sa le schimbi pe ambele) si placutele (placute noi la discuri noi).

 

Mai ieftin ar fi sa iti faci adaptor la disc mare, de 320mm. Comparativ franeaza mai bine decat un singur disc de 256 si mai prost decat doua de 256.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Logic k merge. Doar ca e ceva mai dificil decat in mod normal. Iar daca ai aparatori (carene pana peste disc) pe jambe nu le vei mai putea folosi.

 

Sa ma corecteze un transalpist expert: franele Nissin, etrier flotant cu 2 pistonase. Discuri compatibile cu cele de Dominator (si jambele inferioare la fel).

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ma corecteze un transalpist expert: franele Nissin, etrier flotant cu 2 pistonase. Discuri compatibile cu cele de Dominator (si jambele inferioare la fel).

Te corectez eu, prietene

Dar nu legat de compatibilitatea cu Domi, care e evidenta, ci de acei 600 RON mentionati de tine mai sus

Practic este imposibil sa scapi asa ieftin

Lista completa este (pentru florinelu30): toata partea din fata, mai putin jugurile

Roata cu doua discuri de frana este complet incompatibila cu furca pentru roata cu un disc, din cauza discului de pe stanga

Eu, personal, nu am ajuns in situatia sa nu imi fie suficienta forta de franare pe fata, poate datorita unui stil de pilotaj mai prudent

Mesaj completat

La un transalp din 92 cu un singur disc de frana pe fata vreau sa-i schimb roata de pe fata cu una din 96 cu 2 discuri de frana

Ce ar mai trebui schimbat inafara de roata?

Cel mai sanatos este sa schimbi toata fata

Daca deja ai cumparat roata fara sa cumperi furca, ai facut o prima greseala

Si sa te pui sa cumperi fata pe bucati...

Crede-ma afacere mai proasta nici nu ai putea sa faci

Mai bine strange cureaua putin si cumpara un Transalp care are deja doua discuri pe fata, ca sunt destule de vanzare

 

Desigur, cu banii tai faci ce vrei, dar e pacat sa-ti bati joc de ei, ca doar ii muncesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta la franare intre aia cu un disc si aia cu doua discuri e ca ambele te pun in cap daca tragi de maneta ceva mai sanatos (in cazul in care frana functioneaza corect), numai ca de aia cu un disc trebuie sa tragi o idee ceva mai nesemnificativ mai tare :laugh: , dar daca in mers ajungi sa tragi de frana sa blochezi roata pe fata e foarte foarte grav..... parerea mea.

Editat de srp.ro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta la franre intre aia cu un disc si aia cu doua discuri e ca ambele te pun in cap daca tragi de maneta ceva mai sanatos (in cazul in care frana functioneaza standard), numai ca de aia cu un disc trebuie sa tragi o idee ceva mai nesemnificativ mai tare :) , dar daca in mers ajungi sa tragi de frana sa blochezi roata pe fata e foarte foarte grav..... parerea mea.

Daca ai 2 discuri, risti sa opresti la un moment dat. Daca ai doar unu, probabil faci poc. Cine-i tembel pica in cap si fara sa traga maneta de frana. De obicei la prima curba.

Mesaj completat

Revenind la discutia de fatza, da, acum mi-am dat seama ca am spus o mare prostie.

 

600ron, mda. E-U-R-O. Multam Korben :laugh:

 

Preturile stau cam asa:

 

100e jamba (tre' doua)

50e butucu sau 100e roata

50e etrier

50e pompa

100e discul (trebe doua)

25e placutele (trebe doua)

-----

550-600euro

 

Foarte estimativ!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, vara nu-i ca iarna si motoru nu-i ca masina, franarea la motor e mult mai dichisita decat la masina, trebuie sa anticipezi, sa te inscrii, sa franezi inainte, etc etc. Ce folos sa ai "5" discuri de frana daca le actionezi si motoru fuge de sub tine? (offtopic) Oricum ar fi multa munca pentru florinelu30 si bataie de cap cu nu prea multe rezultate, dar....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai 2 discuri, risti sa opresti la un moment dat. Daca ai doar unu, probabil faci poc.

 

De asta am pus intrebarea,se pare ca mi-ai dat raspunsul pe care-l asteptam

 

De aici vreau sa iau roata cu ce mai are bun pe ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai 2 discuri, risti sa opresti la un moment dat. Daca ai doar unu, probabil faci poc.

 

De asta am pus intrebarea,se pare ca mi-ai dat raspunsul pe care-l asteptam

 

De aici vreau sa iau roata cu ce mai are bun pe ea

Si tu consideri ca merita aceasta investitie de 600 euroi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tu consideri ca merita aceasta investitie de 600 euroi ?

Eu? Eu imi fac adaptor de etrier. Si aia e vreo 150 euro dar oricum tre sa schimb discul, deci 120 oricum dadeam.

Mesaj completat

@Florinelu: Vezi tata ca are furca stramba -- nu faci nimic cu ea.

 

@Rinno: daca ai gasi cui sa vinzi piesele originale (furci, roata, etc), s-ar reduce la o investitie de cca 200-250 euro, ceea ce e mai mult decat acceptabil pentru o franare mult mai eficienta. Nu iti doresc sa incerci vreodata sa opresti si sa ai senzatia aia idioata de frana pe zapada (de fapt, mai mult nu te duc franele). Si nu, nu e vorba de niste frane proaste, garnituri sau cauciucuri imbatranite, placute neincinse sau discuri ovalizate. Pur si simplu de frane subdimensionate. E destul de raspandita boala asta pe la inceputul anilor 90.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai 2 discuri, risti sa opresti la un moment dat. Daca ai doar unu, probabil faci poc.

 

Nu este deloc adevarat ce zici, frana fata a transalpului pana in 1995, cea cu un disc, este suficienta pentru a frana normal.

Nu stiu de unde ideea asta ca daca are 2 discuri neaparat franeaza mai bine. Nu e adevarat.

 

Transalpul cu 2 discuri pe fata are acele 2 discuri mai mici (ca diametru) si mai subtiri.

Intamplator am mers cu Transalp 650 cu 2 discuri pe fata si chiar nu franeaza ceva de speriat, franeaza aproape la fel.

Schimbarea de care intreaba florinelu30 chiar nu are nici un rost, poate doar vreo fitza.. ca arata mai bine cu 2 discuri sau nu inteleg.

 

Eu mereu stau si ma intreb de unde le vin astfel de idei incepatorilor pe TA - florinelu30 - mergi fratica vreo cateva zeci de mii de km cu Transalpul cu 1 disc si apoi sa vii sa te plangi ca nu franeaza bine.. dar iti spun sigur ca daca mergi destul cu ea o sa-ti treaca astfel de idei de inovatii

Mesaj completat

Da, vara nu-i ca iarna si motoru nu-i ca masina, franarea la motor e mult mai dichisita decat la masina, trebuie sa anticipezi, sa te inscrii, sa franezi inainte, etc etc. Ce folos sa ai "5" discuri de frana daca le actionezi si motoru fuge de sub tine? (offtopic) Oricum ar fi multa munca pentru florinelu30 si bataie de cap cu nu prea multe rezultate, dar....

 

:) :laugh: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu stiu de unde ideea asta ca daca are 2 discuri neaparat franeaza mai bine. Nu e adevarat.

 

Om bun, scuze, dar afirmatia de mai sus (evident scoasa din context...) este cel putin atehnica pentru a ma exprima bland. Presupun ca toti cretinii aia de ingineri proiectanti sunt hipnotizati de departamentele de marketing (alti idioti care arunca bani in plus doar pentru imagine) si realizeaza lucruri contra naturii (tehnice, evident).

Voi mentiona doar doua aspecte evidente pentru orice om cu un minim simt tehnic:

 

1. 2 discuri => 4 placute => suprafata de frecare crescuta spre dublu (functie de sistem), deci franare superioara.

2. Rezulta din pct 1. ca pentru aceeasi franare scade incarcarea pe placutele de frana, deci se incalzesc mai putin, deci franezi mai mult pana te lasa, deci franare superioara.

 

Gata.

 

Oricum nu as recomanda schimbarea daca piesele "noi" nu vin gratis. Si oricum e proiect de iarna, nu de sezon, cand poti sta linistit cateva saptamani asteptand vreo piesa.. Ani de zile mai mult am surubarit decat sa ma plimb si stiu. Acu as face invers :laugh:

 

Bafta!

 

ps. @Belbody, no heart feelings, am avut de comentat doar ce ai spus punctual, nu te cunosc si nu te-as jigni cu voie.

 

Pace voua!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No hard feelings, aici dezbatem idei. :laugh:

 

Aici vorbim de Transalp, nu de teoria franarii in general.

Am scris in textul meu mai sus ca cele 2 discuri sunt mai MICI si cu placute mai mici, deci o suprafata totala a celor 4 placute putin mai mare decat a celor doua de la tipul cu 1 disc. Deci ai 4 placute mai mici care inlocuiesc 2 placute mari.

 

 

Pe scurt, modelul vechi are un disc de frana MARE care din 1995 a fost inlocuit cu doua discuri mai MICI.

Nici inginerii de la Honda cand au proiectat modelul pe care l-au fabricat 8 ani (8 ANI) nu au fost atat de idioti incat sa puna 1 singur disc.

 

Si mai e o chestie practica aici, teoria ca teoria, dar eu spun practic ca diferenta nu se simte. Pentru cum e transalpul conceput modul cum franeaza e suficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca amandoi aveti dreptate. Si nu, nu va contraziceti.

 

Ceea ce nu este clar pentru amandoi este ce inseamna sa franeze "mai bine".

 

Daca "mai bine" inseamna sa blocheze roata mai rapid, teoretic este posibil, practic este 98,3% insesizabil pentru "pilotii" din noi.

pe de alta parte, daca "mai bine" inseamna "mai eficient" iarasi este corect, pentru ca suprafata e mai mare, nu se incinge discul atat de mult, si e posibil ca placutele de frana sa se uzeze mai lent (dar nu stiu unde este castigul... ca tot dai banii pe 2 seturi, chiar daca la 2*km).

 

Daca in schimb va referiti la faptul ca "mai bine" inseamna ca transalpul se opreste mai REPEDE (presupunand ca sunteti in acei 1,7% care pot recreea perfect conditiile de franare), tind sa cred ca diferenta de oprire de la 100km la 0km/h tinde undeva spre 2-3cm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amice, acolo scrie negru pe alb: "telescoape fata indoite" !!!

La revedere

Nu cred ca mai are rost sa continuam discutia, eu m-am lamurit

 

... eu zic ca sunt doua discuri la modele mai noi "e" ca sa nu traga directia intr-o parte.

e forum de discutii si pareri, nu?

 

oricum transalpul franeaza "slabutz" pe fata si cu doua discuri chiar si cu sistemul de franare intretinut - lichid, aerisit, placute, cauciuc aderent - ie parerea mea.

oricum discutia e aiurea ca e parerea subiectiva a fiecaruia in functie de experienta.

pt. domnul de la care a plecat ideea ... n-ai ce face cu banii? ... vezi ca mai sunt si multe alte chestii pe care poti sa dai carutza de bani.

imbunatatiri semnificative (cel putin la doua discuri!) se obtin daca se inlocuiesc conductele de frana de cauciuc cu unele cu insertie metalica.

numai bine,

paul

 

ca sa citez "nu mai are rost sa continuam discutia" in directia asta ... si eu m-am lamurit.

Editat de ivanp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...