Sari la conținut

Postări Recomandate

 

Nu stiu de unde ideea asta ca daca are 2 discuri neaparat franeaza mai bine. Nu e adevarat.

 

Om bun, scuze, dar afirmatia de mai sus (evident scoasa din context...) este cel putin atehnica pentru a ma exprima bland. Presupun ca toti cretinii aia de ingineri proiectanti sunt hipnotizati de departamentele de marketing (alti idioti care arunca bani in plus doar pentru imagine) si realizeaza lucruri contra naturii (tehnice, evident).

Voi mentiona doar doua aspecte evidente pentru orice om cu un minim simt tehnic:

 

1. 2 discuri => 4 placute => suprafata de frecare crescuta spre dublu (functie de sistem), deci franare superioara.

2. Rezulta din pct 1. ca pentru aceeasi franare scade incarcarea pe placutele de frana, deci se incalzesc mai putin, deci franezi mai mult pana te lasa, deci franare superioara.

 

Gata.

 

Oricum nu as recomanda schimbarea daca piesele "noi" nu vin gratis. Si oricum e proiect de iarna, nu de sezon, cand poti sta linistit cateva saptamani asteptand vreo piesa.. Ani de zile mai mult am surubarit decat sa ma plimb si stiu. Acu as face invers :laugh:

 

Bafta!

 

ps. @Belbody, no heart feelings, am avut de comentat doar ce ai spus punctual, nu te cunosc si nu te-as jigni cu voie.

 

Pace voua!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No hard feelings, aici dezbatem idei. :laugh:

 

Aici vorbim de Transalp, nu de teoria franarii in general.

Am scris in textul meu mai sus ca cele 2 discuri sunt mai MICI si cu placute mai mici, deci o suprafata totala a celor 4 placute putin mai mare decat a celor doua de la tipul cu 1 disc. Deci ai 4 placute mai mici care inlocuiesc 2 placute mari.

 

 

Pe scurt, modelul vechi are un disc de frana MARE care din 1995 a fost inlocuit cu doua discuri mai MICI.

Nici inginerii de la Honda cand au proiectat modelul pe care l-au fabricat 8 ani (8 ANI) nu au fost atat de idioti incat sa puna 1 singur disc.

 

Si mai e o chestie practica aici, teoria ca teoria, dar eu spun practic ca diferenta nu se simte. Pentru cum e transalpul conceput modul cum franeaza e suficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca amandoi aveti dreptate. Si nu, nu va contraziceti.

 

Ceea ce nu este clar pentru amandoi este ce inseamna sa franeze "mai bine".

 

Daca "mai bine" inseamna sa blocheze roata mai rapid, teoretic este posibil, practic este 98,3% insesizabil pentru "pilotii" din noi.

pe de alta parte, daca "mai bine" inseamna "mai eficient" iarasi este corect, pentru ca suprafata e mai mare, nu se incinge discul atat de mult, si e posibil ca placutele de frana sa se uzeze mai lent (dar nu stiu unde este castigul... ca tot dai banii pe 2 seturi, chiar daca la 2*km).

 

Daca in schimb va referiti la faptul ca "mai bine" inseamna ca transalpul se opreste mai REPEDE (presupunand ca sunteti in acei 1,7% care pot recreea perfect conditiile de franare), tind sa cred ca diferenta de oprire de la 100km la 0km/h tinde undeva spre 2-3cm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amice, acolo scrie negru pe alb: "telescoape fata indoite" !!!

La revedere

Nu cred ca mai are rost sa continuam discutia, eu m-am lamurit

 

... eu zic ca sunt doua discuri la modele mai noi "e" ca sa nu traga directia intr-o parte.

e forum de discutii si pareri, nu?

 

oricum transalpul franeaza "slabutz" pe fata si cu doua discuri chiar si cu sistemul de franare intretinut - lichid, aerisit, placute, cauciuc aderent - ie parerea mea.

oricum discutia e aiurea ca e parerea subiectiva a fiecaruia in functie de experienta.

pt. domnul de la care a plecat ideea ... n-ai ce face cu banii? ... vezi ca mai sunt si multe alte chestii pe care poti sa dai carutza de bani.

imbunatatiri semnificative (cel putin la doua discuri!) se obtin daca se inlocuiesc conductele de frana de cauciuc cu unele cu insertie metalica.

numai bine,

paul

 

ca sa citez "nu mai are rost sa continuam discutia" in directia asta ... si eu m-am lamurit.

Editat de ivanp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iel e dl. duda.

:huh:

stima

 

 

se poate si fara domnul :D

doar Duda

 

pe forum la noi veti vedea si de ce vand CDI urile si bobinele mele (pe scurt, "noul" motor trebuie sa il iau cu tot cu TCI si bobine)

 

Stima :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... eu zic ca sunt doua discuri la modele mai noi "e" ca sa nu traga directia intr-o parte.

e forum de discutii si pareri, nu?

 

ca sa citez "nu mai are rost sa continuam discutia" in directia asta ... si eu m-am lamurit.

Pai de directia asta e vorba, Paul, nu despre forum in general

in fond, daca omului i se spune din toate partile ca nu are rost sa faca ceea ce vrea el sa faca, dar el insista, e treaba lui, sunt banii lui

Ne-a intrebat, i-am raspuns

imi cer scuze daca exprimarea mea nu a fost suficient de clara

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da baieti,multumesc ,m-am lamurit mai demult

Acum alta intrebare :love:

Sunt pe cale sa iau un ta care are tambur pe spate...asa...pot sa-i pun disc? cum?

 

Inca una si gata

Dar ceasurile(bordul) dupa 95-96?

 

Multumesc anticipat

 

Transalpicul sau Transalpica este printre primele 1987.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar in loc sa te chinui cu adaptatul de ce nu mai strangi niste bani si iei direct una din '95-> ?

Chiar merita toata osteneala si adaptatul acela? Nu cred

Si nu cred ca poti sa pui frana pe disc in loc de tambur fiindca s-ar putea sa fie diferita bascula. Probleme ar putea fi la:

-distranta dintre bratele bascului

-modelele cu frana pe disc au un fel de "suport"(cred ca asa s-ar putea numi) pe bascula care tine etrierul intr-o pozitie fixa

-mecanismul de actionare al tamburului e diferit de cel al franai pe disc in zona pedalei, astfel nu stiu daca ai unde fixa pistonasul de la pedala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da baieti,multumesc ,m-am lamurit mai demult

Acum alta intrebare :love:

Sunt pe cale sa iau un ta care are tambur pe spate...asa...pot sa-i pun disc? cum?

 

Inca una si gata

Dar ceasurile(bordul) dupa 95-96?

 

Multumesc anticipat

 

Transalpicul sau Transalpica este printre primele 1987.

Omule, tu redefinesti termenul de idee fixa

Mai rabda un an, strange niste bani si cumperi ce doresti, fara sa fie nevoie sa modifici

Inteleg sa modifici un Simson, o Jawa, un IJ, motociclete de 40-50 ani, construite dupa principii care in ziua de azi sunt depasite

Dar un Transalp???

 

Oricum, se pare ca esti un deschizator de drumuri, vrei sa revolutionezi modul de utilizare a unei motociclete legendare prin fiabilitate din moment ce 99,9% dintre posesorii de Transalp isi pierd vremea plimbandu-se cu el, nu modificand schimbarile

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil? Da. Util? Nu prea.

 

Ia-ti direct ce vrei si gata. In general nu poti lua o mobra si sa te apuci sa customizezi decat daca ai cunostinte destul de solide despre motociclete in general (ce piese fac ce, cum sunt puse, cum e cu modelul in cauza etc.) si daca ai un atelier unde sa modifici schimbarea.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar daca-mi pun roata de 21 pe spate nu bag viteza mai mare? si daca o pun de 21, sa pun cu doua discuri sau cu 1? dar daca cumpar noul super tenere de 1200 bustit si-i pun motorul pe transalp?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar daca-mi pun roata de 21 pe spate nu bag viteza mai mare? si daca o pun de 21, sa pun cu doua discuri sau cu 1? dar daca cumpar noul super tenere de 1200 bustit si-i pun motorul pe transalp?

 

:laugh:)

 

io astept sa vad ce zice Korben si abia dupa ma mai gandesc la asta.

numai bine,

paul :love:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu tati,stai linistit ca nu modific nimic astea-s intrebari da tanar nelinistit si raman la stadiul de intrebari cu raspuns POSIBIL sau IMPOSIBIL

 

Pana la urma ai cumparat ceva? Sau esti tot la stadiul de studiu si pui intrebari ca sa ... te afli in treaba.

 

Ideea pana la urma e foarte simpla si a subliniat-o Korben Dallas de cateva ori:

 

Daca iei o motocicleta veche, cum zici tu, din 1987 care are 1 disc de frana si tambur pe spate - si o iei mai ieftin, daca te apuci sa o modifici sa o aduci la stadiul uneia din 1996, adica cu 2 discuri pe fata si unul pe spate, ajungi MAI SCUMP decat daca ai cumpara din start o motocicleta facuta in 1996. Si in plus modificarea o faci de mantuiala, nu ai cum sa o faci cum au facut-o cei de la Honda cand au proiectat noul model in 1996.

 

E asa de greu de inteles?

 

Pentru a schimba frana pe fata trebuie sa schimbi toata partea fata, furca + roata cu totul, + tot sistemul de franare fata.

Pentru a schimba frana pe spate trebuie sa schimbi si bascula + tot sistemul de franare spate si sa adaugi niste urechiuse pe cadru unde vine montat pistonasul de frana. - sudura = tiganie.

 

In plus fugi de motoarele NEGRE, cele facute pana in 1989 - sunt cunoscute ca mari halitoare de ulei dupa o anumita varsta, pentru simplu fapt ca Honda la vremea respectiva a pus pe acele motoare niste segmenti de k.k.o.

 

Inca una si gata

Dar ceasurile(bordul) dupa 95-96?

 

Multumesc anticipat

 

Aici ce intrebi? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma ai cumparat ceva? Sau esti tot la stadiul de studiu si pui intrebari ca sa ... te afli in treaba.

 

Iadica cu 2 discuri pe fata si unul pe spate, ajungi MAI SCUMP decat daca ai cumpara din start o motocicleta facuta in 1996.

O mica corectare , din 1997 is cu doua discuri pe fata :)

 

Da , a luat omu TransALP , astazi (14.Apr.2010) din Jud. Arad - Nădlac ! Model 1994 foarte frumos si intretinut ... am fost eu cu fratemio cu el cu masina. Pentru ca aseara a plecat din Buc cu trenul si a ajuns azi dimineata la 10:30 in Arad... clar ca nu stia si nu avea cu ce sa ajunga la Nădlac care se alfa la 50 km de Arad , asa ca l-am ajutat...

 

Mai multe povesteste Florinel daca vrea cand ajunge acasa ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asteptam sa vedem ce modificari va face la Transalp :P

Mda , dupa cate am inteles nu mai are fantezii dinastea :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O mica corectare , din 1997 is cu doua discuri pe fata :)

 

Da , a luat omu TransALP , astazi (14.Apr.2010) din Jud. Arad - Nădlac ! Model 1994 foarte frumos si intretinut ... am fost eu cu fratemio cu el cu masina. Pentru ca aseara a plecat din Buc cu trenul si a ajuns azi dimineata la 10:30 in Arad... clar ca nu stia si nu avea cu ce sa ajunga la Nădlac care se alfa la 50 km de Arad , asa ca l-am ajutat...

 

Mai multe povesteste Florinel daca vrea cand ajunge acasa ...

 

Da, corect, din 1997.

 

Ma bucur pentru el si ma bucur ca nu mai are idei de tuning - deocamdata. :(

Foarte frumos din partea voastra ca l-ati ajutat. Sper sa revina si cu poze. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:love: :love: Salutare,salutare,prieteni transalpisti

Deci nu ma pot abtine sa nu zambesc de ce e scris mai sus

In fine,am luat una din 94,si merge foarte bine(deci nu mai modific nimic :love: :) )

Ce sa mai zic,n-am bani de benzina cat vreau sa merg cu ea,sa vedem daca merg pozele

post-50202-1271493669_thumb.jpg

post-50202-1271493701_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...