Sari la conținut

Postări Recomandate

Treaba cu oloiul o pot confirma si eu, de pe un motor in 2T unde cum binestiti in benzina exista si o parte de ulei, pentru lubrifiere.

Am folosit 2 bujii Iridium, nici una nu m-a tinut mai mult de 1000-1500km, pe cand o bujie clasica ( si de 4 ori mai ieftina ) rezista de 5-6 ori mai mult ( rezista, nu ca le folosesc atat ).

Una din bujii este acum pe un motor in 4T de ATV si merge fara probleme.

/ot

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci, ai avut vreodata o motocicleta in 4 timpi care eventual sa pape ulei si i-ai pus bujii iridium ? sau discutam despre scutere si atv-uri ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca am aflat pe propria piele marti seara cand ma intorceam de la mare cum iti poti baga stromeleagu' invartosat intr-un un transalp din 99'. Va spun eu, simplu, mergi cu el fara ulei, cu viteza chinuitoare de 160km\h si cu foarte ...foarte multe bagaje, de mai multe ori bineinteles...(tinand cont ca uleiul a fost schimbat personal acum 3000 de km + adaugat inca vre-o 100-150 de gr. inainte de plecare, si mai tinand cont ca habar nu am cum la papat asa repede, pentru ca nu a dat nici un semn..fum negru sau alte chestii dubioase).

Nu mai intru in discutii, intru direct in detalii, deci daca aveti cunostiinte..ceva ..cineva...pe careva :) , care dezmembreaza transalp 97'-2000 si vinde motorul complet sau macar piesele din interior, ptr. ca ale mele sunt cam "sudate" :)), bag mai multe baxuri de bere la bataie.

 

Multam.

 

Mihai ALBU

0724.848.350

0766.578.850

Editat de NeBuN@Ke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci, ai avut vreodata o motocicleta in 4 timpi care eventual sa pape ulei si i-ai pus bujii iridium ? sau discutam despre scutere si atv-uri ?

 

Vorbeam si despre motoare in 4T. Sau nu ai vazut niciodata ATV/scuter cu motor 4T ?

 

Si ulei mananca toate, nu trebuie sa fie neaparat motocicleta. ( asta daca vrei sa iti arati suprematie de motociclist in fata unui scuterist ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SAlut,

 

am prajit ambreajul la transalp. Am comandat unul care trebuia sa vina azi dar nu mai vine :D. Eu sunt la Buc si mobra la TM.

 

Are cineva din scurt un kit de ambreaj de Transalp PD06, xl 600, 1993? Mi-ar trebui azi ca sa pot pleca deseara la TM sa il montez si sa aduc mobra acasa.

 

Deci, daca are cineva un kit de ambreaj pe stoc, si se poate ca acesta sa ajunga la mine pana azi dupa amiaza in Buc sau maine dimineatza in TM ar fi grozav. Contra cost fireste, plus taxe de urgenta plus bere.

 

Multumesc,

Adrian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si totusi.........Transalpul manaca ulei? Nu am mai auzit-o pe asta pana acum, si vad ca in ultimele pagini toti vorbesc de papat ulei....

La mine, la 3000km mai trebuie sa completez cu 100-150ml, si apoi fac schimbul la 5000, normal. La japoneza aia pur-sange de 400cmc, la care, recunosc, i-a fost segmentat motorul acum vreo 4 ani, de catre proprietarul anterior ( din cate am inteles, segmentat degeaba, din cauza mecanicului care i-a pus diagnostic gresit, de "segmenti dusi", la nu stiu ce problema).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La turatii mari mananca orice orice motor oricat de bun ar fi el, 160/h pur si simplu nu e facut TA-u pentru asa ceva. Decat sa te apuci sa bagi piese noi sau cat de cat bune intr-un motor care a fost gripat mai bine ia-ti un alt motor complet, e mai simplu, mai ieftin. Apropo, cand mananca ulei scoate fum alb nu negru, fumul negru e combustibilul.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbeam si despre motoare in 4T. Sau nu ai vazut niciodata ATV/scuter cu motor 4T ?

 

Si ulei mananca toate, nu trebuie sa fie neaparat motocicleta. ( asta daca vrei sa iti arati suprematie de motociclist in fata unui scuterist ).

 

da sa stii ca vreau sa-mi arat suprematia in fata ta de parca n-am altceva de facut, ai zis ca, confirmi treaba cu oloiul, iar eu te-am intrebat ( lasand la o parte exmplul stupid cu scuteru tau in 2 timpi ) daca ai vazut sau facut asta pe un motor in 4 timpi de motocicleta.

eu am zis clar ca transalpu meu papa ulei si am iridium si arata bujiile alea impecabil ca in prima zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun si eu am dat exemplul cu 2T pentru ca acolo si sa NU vrei si tot iti 'ajunge' uleiul in camera de ardere. Si daca s-a intamplat cu 2 bujii, nu cred ca e coincidenta, nici nu mai pornea dupa 1000-1500km cu Iridium, dar pe 4T una dintre ele merge fara probleme.

 

Care sunt diferente intre un motor 4T de ATV si unul de motocicleta ? Poate nu prind eu o treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu este nici o diferenta asa cum nu este relevanta intrebarea ta, nu inteleg de ce a trebuit sa dai un exemplu de 2 timpi cand se discuta despre bujii iridium pe topicul dedicat unei motociclete in 4 timpi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am demontat Transalpul azi. La cilindrul din fata , momentan , nu ajung decat la supapele de admisie. Ca sa ajung la cea de evacuare ar trebui sa demontez radiatorul din partea dreapta.

 

Verificarile facute pana acum:

Cilindrul fata.

- Cu motorul in TDC (semnul FT aliniat cu semnul de pe capac):

- la supapele de admisie , lerele intra astfel:

- de 0,05 - foarte usor

- de 0,10 - usor

- de 0,15 - putin cam greu dar intra

- de 0,20 - nu mai intra nici fortata

- la supapa de evacuare nu am verificat inca pentru ca nu stiu daca merita sa desfac radiatorul pentru asta

Am rotit motorul cu 720 de grade si am facut aceleasi verificari . Si am avut aceleasi rezultate pentru supapele de admisie.

 

Cilindrul spate.

- Cu motorul in TDC (semnul RT aliniat cu semnul de pe capac) :

- la supapele de admisie , lerele intra astfel:

- de 0,05 - foarte usor

- de 0,10 - usor

- de 0,15 - putin cam greu dar intra

- de 0,20 - nu mai intra nici fortata

- la supapa de evacuare ,

- de 0,05 - foarte foarte usor

- de 0,10 - foarte usor

- de 0,15 - usor

- de 0,20 - intra cam la fix

- de 0,25 - putin fortata intra

- de 0,30 - nu mai intra deloc

Am rotit motorul cu 720 de grade si am facut aceleasi verificari . Am avut aceleasi rezultate pentru supapele de admisie si cea de evacuare.

 

 

Specificatiile in manualul de service sunt urmatoarele :

- supapele de admisie trebuie sa aiba intre 0,13 si 0,17

- supapele de evacuare trebuie sa aiba intre 0,18 si 0,22

 

Eu ma intreb daca nu cumva e o problema avand in vedere ca pot sa bag lera de 0,25 (putin fortata ce-i drept)la supapa de evacuare a cilindrului spate.

Credeti ca este nevoie de reglaje la acea supapa de evacuare ? Are jocul prea mare ? Sau sa o las asa ?

De la ce distanta in sus inseamna joc semnificativ incat sa-mi influienteze bunul mers al motorului ?

Daca jocul supapei de evacuare spate nu ar fi o problema , merita sa mai desfac radiatorul pentru a ajunge la supapa de evacuare a cilindrului fata ?

 

Merci.

 

Daca aici nu-s probleme , imi mai ramane sa verific sincronizarea si parte electrica. Iar daca nici acolo nu e nimic in neregula ... nu mai stiu ce sa-i mai fac.

 

Bafta!

Editat de mitza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Daca tot ai desfacut atat pune mana si fa supapelele alea cum trebe...mai ai 5 minute de lucru sa dai tot jos pt cilindrul fata si 5 minute sa ajustezi suapapa spate la evacuare.

 

2.Sincronizeaza carburile

 

3.Refa setarea la cea din fabrica la Pilot screw de la carburi m-am uitat in manual pentru la tau ...le strangi la maxim ( nu ca forta maxim ca si cursa sa ajungi in capat ...la dreapta strangi USOR!!!) si dupa desfaci 3 TURE spre stanga la fiecare cilindru .

 

Incalzesti motorul pui relantiul la 1200 rot/min...si incepi cu cilindrul fata ca si plaja de reglaj nu ar trebui sa mergi mai mult de 3/4 dintro tura plus/minus fata de baza 3 ture deschis...strangi 1/8 dintro tura( 45 de grade pe cerc daca vrei ) lasi 20 de secunde sa zic si urmaresti relantiul( exista o mica intarziere de la modificarea ta la modificarea turatiei motorului de aia astepti ) ...tot intorcand( strans /destrans depinde) de el la un moment dat vei ajunge la un punct unde relantiul creste il lasi acolo unde ai relantiul maxim...REFACI din nou relantiul la 1200 rot...si acesi procedura si pe spate din nou te opresti unde ai relantiul maxim...dupa ce l-ai gasit il aduci din nou la 1200rot.

 

Noteaza inainte sa incepi cate ture strangi acele Pilot Screw la fiecare cilindru gen... 2ture si 1/2 fata....3 ture si 1/8 spate in caz ca nu iti iti place ce iasa sa poti revi la setarile initiale oricand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am reglat jocul la supapele de evacuare (si cea de la cilindrul fata si cea de la cel spate). Acum nu mai intra decat pana la lera de 0,20 mm pt evacuare. A trebuit sa deshurubez ambele radiatoare de pe cadru ca sa pot ajunge la capacul de vizitare. Furtunele de apa nu le-am mai desfacut ca nu avea rost.

Am desfacut iar carburatorul si am modificat plutitoarele de inaltimea de 8mm la 7mm (cat scrie in manual ca ar trebui sa fie). La sincronizare nu ma bag pentru ca nu am vacuumetre. Iar la amestec chiar nu am curaj. Per total nu am facut cine stie ce reglaje.

Dar parca s-a vazut cat de cat o diferenta. Nu mai da rateuri la admisie. Sau cel putin asa mi se pare. De data asta am desfacut si camerele membranelor de vacuum si am vazut ca membranele sunt absolut intacte. N-au nici cel mai mic grad de uzura. O chestie interesanta e ca unul din cele doua capace era pus aiurea. Cei care ati desfacut un carb de transalp , nu stiu daca va aduceti aminte , dar dupa ce desfaceti capacul camerei de vacuum, pe buza peretelui este un canal foarte mic. Nu stiu care e scopul lui . Daca stiti puteti sa ma luminati. Ideea e ca pe marginea capacului exista o scobitura sau un sant mic ce trebuie sa vina fix peste acel canal. Ei bine la unul din carburi , acel sant nu venea cum trebuie. Cu alte cuvinte , capacul nu era pus la locul lui :) . Acum nu stiu daca are atat de multa importanta, dar e posibil sa fi tras aer fals pe acolo. Si de acolo si impresia de rateu. Inca nu am plecat cu el la drum sa vad cum merge pentru ca e bucatzele. A trebuit sa scot toate carenele ca sa pot umbla la supapa de evacuare fata. Dar de indata ce ies sa ii fac o proba , va anunt cum e.

Pentru proba recenta am dat drumul fara filtrul de aer. Si am vazut cat de bine merge fara nici o restrictie. Parca e mai vanjos motorul. Daca as putea as merge fara filtru de aer. Urmatoarea investitie o sa fie un filtru KN.

La sincronizare m-as mai baga, acum ca tot e bucatele. Dar nu stiu cum sa fac. Cine ma poate ajuta cu vacuumetre ?

Sa ma apuc sa-mi confectionez singur ? Mi-e sa nu stric ceva pe acolo cu paragladinele facute de mine.

 

Mai am ceva de intrebat. Poate sa para o intrebare stupida si sa radeti de mine. Dar asta e , n-am mai vazut motoare in interior si nici supape si orice raspuns mi-ati da tot as invata ceva din el. Am dat si eu o geana in canalele cilindrilor pe care se monteaza carburatoarele. Si inauntru se vedeau cele doua supape de admisie. Si pe fata de sus pareau ca-s pline de negreala scorojita. E normal sa fie mizerabile ? Trebuiesc curatate din cand in cand acele fetze din exterior ?

 

 

Merci.

 

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Nitza, eu intervin mai tarziu, dar mai bine acum decat niciodata. La partea cu reglarea culbutorilor.

Pentru orice motor e mai bine sa fie mai slabe decat mai stranse.....EVER. Daca le ai prea slabe....motorul va tacanii...si cam atat, pana se se ajunga la complicatii e cale destul de lunga, insa daca sunt stranse e mai nasol, deschide supapele aiurea samd

Ca reglajul sa fie corect:

fata o pui la 0.15 spatele la 0.20

 

Asta inseamna ca spre exemplu pentru valoarea de 0.20 dp admisie lera de 20 tre sa intre si sa alunece usor, iar daca vrei sa fii mai catlogic decat papa. zic eu, lera de 0.25 tre sa intre dar fortat, eventual sa se cunoasca pe lera ca se zgarie sau ceva de genul (oricum la un 0.20 reglat bine, dc insisti garantat bagi un 0.25) Si cu ata nu ai nici o problema pentru ca dc te gandesti putin, intervalul de "perfect" de la producator e 0.17 parca 0.22....deci si putin mai larg decat 0.20 tot esti in valori.

Din punctul meu de vedere, din ce ai descris la un moment dat, tu tind sa cred ca ii ai cam stransi. Eu cand mi am facut transalpul asta iarna am avut aproape toate supapele mai stranse decat trebuia. Mi am facut acum de curand africana din din 6 doar una era dereglata...si aia o admisie spate parca putin mai larga. Ideea este....daca desfaci....verifica tot nu face presupuneri!

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O chestie interesanta e ca unul din cele doua capace era pus aiurea. Cei care ati desfacut un carb de transalp , nu stiu daca va aduceti aminte , dar dupa ce desfaceti capacul camerei de vacuum, pe buza peretelui este un canal foarte mic. Nu stiu care e scopul lui . Daca stiti puteti sa ma luminati. Ideea e ca pe marginea capacului exista o scobitura sau un sant mic ce trebuie sa vina fix peste acel canal. Ei bine la unul din carburi , acel sant nu venea cum trebuie. Cu alte cuvinte , capacul nu era pus la locul lui :) .

 

Gata , merge bine acum , dupa vreo 2 ani i-am dat de cap. Cred ca problema a fost cea de mai sus , nu era inchisa cum trebuie una din camerele de vacuum. Mare diferenta e intre cum merge acum si cum mergea inainte.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pe acolo intra-iese aerul deasupra membranei.. adica sa creeze vacuum ca sa se ridice..

E normal ca daca membrana nu izoleaza acel canalut, aerul trece pe langa si membrana nu se ridica, mobra nu trage, etc etc..

 

Voi nu prea aveti idee cum functioneaza carbelitorul vacuumatic.. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma inscriu si eu in randul posesorilor de Transalp 650, din 2001 , 34000 km , dupa cum merge si verificat tot ce era de vazut, cred ca sunt reali.

Imi place cum stau pe el , cum toarce motorul , nu curge nimic din el , este pregatit de sezon de fostul proprietar , care zice ca a facut doar vreo 1000 km , il cred , pt ca era un om de treaba si sincer . Am venit pe motor de la Cluj , pe autostrada am mers constant cu 120 km/h la 5500 rtm , se comporta bine la viteza asta , am mers si cu 160 un pic . Am facut plinul la plecare , acul a ajuns pana la F , iar dupa 100 de km , era abia la liniuta , iar la 160 km , cati am facut azi a ajuns un pic sub liniuta , deci tind sa cred ca nu consuma foarte mult . Protectia la vant e destul de buna ,,are parbriz Givi , mai mare , franele sunt foarte bune , are placute noi , iar cele doua discuri isi spun cuvantul. Motocilceta sta foarte bine pe drum , si in curbe . Directia e buna, nu trage stanga/dreapta , am lasat ghidonul pe drum drept si mergea drept . Saua e lata si destul de moale , prietenei mele ii place , ea nu se impaca bine cu seile inguste ( din cauza problemelor la spate ) si a zis ca asta e buna.

Acum vor urma intrebari , la care eu inca nu am gasit raspuns . Are robinet de benzina ? Eu nu l-am gasit nicaieri .

Uleiul la cati km se schimba ?

Cum functioneaza setarile amortizorului pe spate ?

Un manual unde gasesc si eu ?

Deocamdata cred ca astea sunt toate , dar sigur vor mai urma .

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma inscriu si eu in randul posesorilor de Transalp 650, din 2001 , 34000 km , dupa cum merge si verificat tot ce era de vazut, cred ca sunt reali.

Imi place cum stau pe el , cum toarce motorul , nu curge nimic din el , este pregatit de sezon de fostul proprietar , care zice ca a facut doar vreo 1000 km , il cred , pt ca era un om de treaba si sincer . Am venit pe motor de la Cluj , pe autostrada am mers constant cu 120 km/h la 5500 rtm , se comporta bine la viteza asta , am mers si cu 160 un pic . Am facut plinul la plecare , acul a ajuns pana la F , iar dupa 100 de km , era abia la liniuta , iar la 160 km , cati am facut azi a ajuns un pic sub liniuta , deci tind sa cred ca nu consuma foarte mult . Protectia la vant e destul de buna ,,are parbriz Givi , mai mare , franele sunt foarte bune , are placute noi , iar cele doua discuri isi spun cuvantul. Motocilceta sta foarte bine pe drum , si in curbe . Directia e buna, nu trage stanga/dreapta , am lasat ghidonul pe drum drept si mergea drept . Saua e lata si destul de moale , prietenei mele ii place , ea nu se impaca bine cu seile inguste ( din cauza problemelor la spate ) si a zis ca asta e buna.

Acum vor urma intrebari , la care eu inca nu am gasit raspuns . Are robinet de benzina ? Eu nu l-am gasit nicaieri .

Uleiul la cati km se schimba ?

Cum functioneaza setarile amortizorului pe spate ?

Un manual unde gasesc si eu ?

Deocamdata cred ca astea sunt toate , dar sigur vor mai urma .

Numai bine!

 

Robinet nu are , uleiul pe la 6000 il schimba toata lumea ( desi in manual zice 12000 ) , setarile la amortizor le iei pe incercate , manual gasesti pe transalp.ro , sectiunea download ...

 

Bafta si km cat mai multi fara evenimente !!!

 

A , despre indicatorul de benzina , vezi ca e orientativ , cu plinul facut , acul sta la maxim in jur de 150 de km si abia apoi o ia la vale , autonomia e intre 300 si 350 de km , poate ceva mai mult daca mergi singur si calm ; mie cu bagaje si pasager nu mi-a trecut de 6% ...

Editat de flav
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum functioneaza setarile amortizorului pe spate ?

 

Depinde ce vrei de la amortizor.

Daca vrei sa fie mai jos atunci cand stai pe el trebuie sa scoti bateria si cutia in care sta bateria si o sa vezi shaiba de la amortizor. Daca o duci in sus se lasa mai mult sub tine, daca o duci in jos o sa stea mai ridicat. Pentru asta o sa-ti trebuiasca o cheie speciala cu care sa desfaci shaiba aia si inca o shaiba de strangere de deasupra ei.

 

Daca vrei sa schimbi setarile de amortizare in mers e destul de simplu. Vezi ca este o mica gaurica in carena spate stanga. La capatul gaurii este un shurub de reglaj la amortizor. Poti face reglajul amortizorului direct prin gaura aia cu o surubelnita subtire. Eu nu vedeam sa ajung asa ca am dat shaua apoi am desfacut acel plastic din cele trei suruburi. Daca dai plasticul la o parte o sa vezi mai bine amortizorul si surubul de reglaj. Pe plastic trebuie sa fie un sticker mic chiar unde e gaura care iti zice in ce parte sa rasucesti surubul pentru a inmuia sau a intari amortizorul spate. Din cate stiu parca jumatatea era la 2 ture jumatate de fiecare extrema. Dar mai bine citeste manualul si vezi exact cum e.

Cam astea-s toate reglajele care se pot face la acest tip de amortizor.

 

Eu mi le-am setat sa se lase maxim sub mine din shaiba si sa fie maxim moale din shurubul de reglaj. Acum depinde de fiecare cum prefera.

Uleiul l-am schimbat pe la 9000-10000. Era putin cam coclit , dar nici mizerabil nu era.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:wave:

 

cum scria si crisss, baga ochiometrul pe TA.ro,

 

si bine ai venit in clubul "vacarilor"

 

 

 

:07Biker:

Editat de vest
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tony

Eu mi-am setat inaltimea telescopului la mijloc, fiindca sunt mai mic :), iar setarea am pus-o pe soft, fiindca la drumurile noastre pe hard e prea rigida si mai ales daca mergi mult cu pasagera (mai ales pe forestiere) iti va fi recunoscatoare :)

Totusi cand ma inclin pe curbe cu peste 100km/h simt cum mi se leagana fundul. Aici nu stiu daca e de la setarea soft sau de la K60 care e mai cramponat

Welcome in the club :friends: Te asteptam la Rachitele :cheers:

Editat de Dane_Bad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...