Sari la conținut

Postări Recomandate

Eu nu am experienta ta. Am crezut ca acest forum este sa pui intrebari si sa se explice persoanelor mai..........probabil mai batute in cap cum sunt eu.

Tu ai pus o intrebare, iar eu nu am raspuns cu rautate, deci esti pe topicul bun.

"Experienta" mea ce vasta imi spune un singur lucru: fiecare motocicleta e bine sa fie folosita in segmentul in care e incadrata. TA-ul e un enduro-touring, deci e recomandata la ture lungi pe sosea, dar are ceva veleitati si pentru forestiere usoare.

Ai padurea in spatele casei? Ia-ti un DRZ, si apoi sa vezi distractie. Nu te mai intrebi daca poti sa treci cat de cat cu bine printr-un sant mic plin cu namol, nu te mai intrebi daca o poti ridica de jos daca iti pica, etc. Si mai poti sa te dai cu ea si pe strada, insa aici e destul de obositoare: peste 50-60 km deja te resimti, te cam sufla tir-urile de pe sosea cu totul si trebuie sa te tii bine de ghidon.

Ai chiar deal sau munte in spatele casei si nu mai vrei asfalt? Iti cumperi o capra de enduro si ai si aici distractie maxima.

Era prin 2009-2010 un nene, parca francez, mare si tare in rally-raid, care a venit in Romania si a incercat sa faca o mica intalnire a transalpistilor. In acea intalnire a incercat sa le arate participantilor ca TA-ul e o vaca polivalenta, poti sa faci ce vrei cu ea: sarituri, urcari de hard-enduro, rally-raid... S-au intors oamenii fericiti de la acea intalnire, insa toti aveau carene rupte, ghidoane strambe, etc.

 

Concluzia mea: TA-ul sa stea pe strada si maxim 5% pe off. Daca vrei mai mult off, schimbi liga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca nu e chiar cum zice Mircea... Nu conteaza cat % faci offroad. Conteaza ce fel de offroad faci. Eu zic asa:

Daca ti-e frica de balti si noroi pune Anakee si stai pe sosea, da-te pe curbe, etc.

Daca nu ti-e frica, pune Haindenau/Mitas ca sunt la indemana si mergi linistit pe drumurile de padure din Geramania. Alea care sunt deschise circulatiei sunt lejere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, alea care sunt deschise chiar sunt lejere. Este drum normal doar ca nu este asfalt. Pe acolo mai poti sa vezi porci mistreci, caprioare, vulpi, iepuri, cica ar fii si lupi dar eu personal din astia nu am vazut. Din ce am citit am invatat multe. Multumesc mult de sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt si eu curios, referitor la aceste aprecieri ale userilor: "o sa merg 50-50% pe asfalt", sau 80% pe asfalt. Cum apreciati voi chestiile astea? Mai ales in Germania, unde accesul in padure cu vaca e cam interzis?

Pe vremea cand TA-ul era singurul meu motor, ma duceam ca nebunul prin excursii pe Transalpina (aia veche, neasfaltata), sau la Lacul Vulturilor, sii mergeam 2-300 km pe asfalt, apoi maxim 40km pe forestiere, si inca 2-300 km inapoi pe asfalt. Daca stau sa calculez si frecusul zilnic prin Bucuresti, apreciez ca, la viata mea, m-am dat cu vaca sub 1% pe off-road, restul pe asfalt.

Daca in loc de kilometri vei socoti in ore, vei vedea ca procentul off creste :)

150 km asfalt - 2 ore

30 km off - 8 ore

150 km asfalt de intoarcere - 2 ore

 

50/50 in ore si 10/90 in km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat jos pinionul de pe spate ESJOT care apropo este un gunoi. Am pus unul JT vechi dar bun ca tot il aveam prin casa si nu m-a costat nimic. Kitul de lant a fost luat de nou si lantul e DID 20.000 km

In ultima poza se vede uzura lantului si pinionul JT care a fost demontat cand uzura kitului de lant vechi era similar si pinionul JT este ok. Kitul vechi a fost schimbat pentru ca lantul nu a fost intretinut de fostul ei si avea multe zale blocate si pinionul de 15 nu imi era pe plac.

 

A mai avut careva problema asta cu pinioane ESJOT?

post-67547-0-75869200-1426420327_thumb.jpg

post-67547-0-87135200-1426420345_thumb.jpg

post-67547-0-38757600-1426420387_thumb.jpg

post-67547-0-61486600-1426420399_thumb.jpg

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarta-ma, is super obosit dha...nu reusesc sa calculez cati km are pinionul mult hulit.

Cand vorbesti de kit lant, vorbesti de pinion mic, pinion mare si lant. Toate acestea se recomanda sa fie schimbate laolalta pentru ca uzura diferita sa nu afecteze piesele noi. Functie de cum circuli si cum intretii....un kit lant tine intre 15k~30k daca ai ungator automat si mergi ca o baba.

Dupa uzura, esjot as zice ca are peste 30k

Brandurile cunoscute au calitati diferite dar cele de la baza tin lejer peste15k intretinute corespunzator...ceea ce e ok.ahhh...kiturile de.lant sunt gandite si pt capacitati si cp ai motocicletei.

Esjot face parte din cele ok, si de fel lantul e cel care da tonul la schimb

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dupa uzura, esjot as zice ca are peste 30k

 

Da aici vroiam sa ajung, Kitul a fost luat cu pinioane toate noi. Lantul nu mi se pare la sfarsitul vietii desi are cam 20.000 km. Pinionul Esjot mi se pare ca s-a dus prea repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, incerc si pe la voi daca imi permiteti. Vreau sa iau Africana unui prieten (rd07) asa ca o vand pe a mea (rd04). Anuntul este in semnatura.

In cazul in care vrea cineva 100cmc in plus si vreo 20 de kile in plus. Spor si noroi curat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalp PD 10 din 1998 porneste destul de bine dar problema principala este ca ramine accelerat ctaeva secunde dupa ce il tii accelerat si pe loc si in sarcina, verificat cablurile si sunt foarte ok, dat jos de 3 ori carburatoarele curatat verificat tot membrane +membranele acelea mici +suflat toate Gaurile +verificat foarte atent gaturile de conexiune dintre carburator si galeria de admisie totul ok DAR PROBLEMA PERSISTA si sunt disperat CA NUSTIU CE SA MAI I FAC, am auzit de la unul altul ca poate fi aer FALS dar nu gasesc unde? deoarece totul este ok din ce vad io POATE careva ati mai patit problemea asta si ma puteti AJUTA CU NISTE INFORMATI
Deci in mers si pe loc tragi de acceleratie si dupa ce lasi acceleratia motorul nu revine imediat la turatia de relanti si in mers este foarte greu de condus caraie cutia cand schimbi viteza daca iti apare un obstacolo imediat motorul trage ca prostu inca 4-5 secunde dupa ce lasi acceleratia si iar cand lasi ambreajul dupa ce ai schimbat viteza smaceste deoarece nu are turatia buna de schimbat viteza.
VA ROG AJUTATI-MA CU NISTE INFORMATI CA NU STIU CE SA I MAI FAC .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA asta cred si io dar nu stiu unde poa sa traga aer fals ca tot am verificat si nu pot sa imi dau cu seama unde poa sa traga aer fals.

Editat de Bucea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA asta cred si io dar nu stiu unde poa sa traga aer fals ca tot am verificat si nu pot sa imi dau cu seama unde poa sa traga aer fals.

ai doua membrane mai mici, cica de relanti. verifica-le sa fie bine. au si un arc. mai vezi ca la suruburile de amestec stanga/dreapta sa ai pe ele arcul si un oring mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am super verificat si tot est ok acolo si tot asa rau merge as dori si alti idei sau cineva care o mai avut problema asta.

Salut, am avut si eu problema asta la Africana. Carburatoarele sincronizate ca in carte si aerul reglat ca in carte, merga ca fânu', Stelia ne-a recomandat sa DEsincronizam carburatoarele si sa dereglam suruburile de aer. Poti incepe cu suruburile de aer, sa vezi in ce setari nu iti mai ramane turatia blocata dupa care sa incerci sa "sincronizezi". La sincronizat poti sa incerci s-o faci sa mearga rotund, nu neaparat sa te iei dupa ceasuri. Cred ca de vina e uzura din carburatoare si de aia nu poti sa faci reglajul si sincronizatul dupa carte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mptocicleta are putini km si nu are uzura in carburator 43000 o ideie buna mi-o dat cineva sa desfac complet tot de pe carburatoare si sa la bag in carbusolv si dupa aia sa vad dacas-o desfundat tot va mai tin la curent cu evolutia si sa vedem daca mai are si cineva alta ideie sau daca o patit cineva exact acest simtom.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta are putini km si nu are uzura in carburator 43000 o ideie buna mi-o dat cineva sa desfac complet tot de pe carburatoare si sa la bag in carbusolv si dupa aia sa vad dacas-o desfundat tot va mai tin la curent cu evolutia si sa vedem daca mai are si cineva alta ideie sau daca o patit cineva exact acest simtom.

Editat de Bucea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stii niciodata cum a fost tinuta,iar dupa ceasuri nu stiu cat m-as lua in ce priveste km. Si a mea are 56.000 sau poate 156.000. Vezi ca decarbusolv ai si la bidon si la spray. Ia eventual si si. Cu spray-ul dai prin toate gaurelele de la jet-uri si suruburi si aer si toate cele (grija mare la ochi si vezi daca ai rani pe maini,or sa te arda putin),iar in decrarbusolv de bidon bagi eventual ce demontezi de pe carburatoare (vezi sa dai jos tot ce inseamna cauciuc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Bucea .

 

Fiecare membrana are un cui . Vezi ca au dimensiuni diferite , un cui merge la cilindrul din fata si unul la cel din spate .

 

Verifica arcurile de la pastilele de soc din carb.

 

Incearca desincronizatul care ti s-a sugerat mai sus.

 

Aerul fals il verifici asa :

 

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va salut cu respect,
As avea doua intrebari la voi
Vreau sa elimin catalizatorul
1 Ce trebuie sa fac si modificat?
2 Ce efecte o sa aiba eliminarea lui?
Si a doua intrebare
Cand o sa fie cazul sa schimb kitul de lant as vrea sa pun pinionul pe spate mai mic cu vreo 2-3 dinti ca sa castig la viteza chiar daca pierd la demaraj
sau trebuie sa pun unul si mai mic ca sa se simta diferenta ??

Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot cu respect:

1 Sa nu-l soti sau sa-l modifici.

2 Polueaza planeta.

Sunt niste norme mai nou ce trebuie respectate.

+ sistemul de evacuare si de admisie sunt gandite cu catalizatorul echipat.

Editat de kinguh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand o sa fie cazul sa schimb kitul de lant as vrea sa pun pinionul pe spate mai mic cu vreo 2-3 dinti ca sa castig la viteza chiar daca pierd la demaraj

sau trebuie sa pun unul si mai mic ca sa se simta diferenta ??

 

Salut Zalaul! In 3 saptamani ajung si io p-aproape, pe la Cizer :D

Pentru rapoarte de transmisie site-ul asta-i cel mai bun: http://www.gearingcommander.com/ . Iti pui modelul de motor + ce raport vrei si-ti zice la fiecare turatie ce viteza o sa ai.

(Io am pus 16 pe fata si s-a calmat sesizabil, zici ca-i alt motor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...